|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czy to uszkodzony czujnik... ? |
Autor |
Wiadomość |
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 05-11-2010, 14:00 Czy to uszkodzony czujnik... ?
|
|
|
Witam. Panowie niestety przejrzałem całe forum (dosłownie całe). I nie znalazłem rzeczy które by dokładnie dotyczyły mojego problemu... A mianowicie moja tempra strasznie sie grzeje Tzn niby bo temperatura czasem sięga maxa. (deska digital) A wyczytałem na forum że gdyby tak było to dawno juz by nie jeździła. Wiec postawiłem na mase, bo miałem problemy tez z gaśnięciem całej deski i szalejącym nawiewem. Wiec dałem nowa mase. Problem z gasnąca deska znikł natomiast problem wysokiej temp nie Wiec tu moje pytania:
-Czy istnieje jakis sposób sprawdzenia czujnika temp. (tego miedzy świecami) ? Oczywiście oprócz podmianki, bo nie mam takiej możliwości. Może jakimś termometrem ? jeśli tak to gdzie go dostac ? i ile może kosztować ?
-I czy temp. silnika rzeczywiście może dochodzić maxa jeśli nie działa wentylator czy to raczej nie możliwe ?
-I czy możliwe jest to że czujnik tak mocno przekłamuje. A temp silnika tak naprawdę nigdy nie dochodzi 90 stopni stad nigdy nie włącza sie wentylator chłodnicy ? Bo raz gdy miałem max na digitalu wystraszyłem sie, ze cos sie stało i zgasiłem auto. Po ponownym włączeniu zapłonu wskazania wskaźnika wynosiły ok 90 stopni i za chwile rosły... |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-11-2010, 14:16
|
|
|
Keray69 napisał/a: | -Czy istnieje jakis sposób sprawdzenia czujnika temp. (tego miedzy świecami) ? Oczywiście oprócz podmianki, bo nie mam takiej możliwości. Może jakimś termometrem ? jeśli tak to gdzie go dostac ? i ile może kosztować ? |
Tak, grzejesz silnik, wypinasz od niego kostke/złącze. Mierzysz rezystancje miernikiem elektronicznym (oporność) porównujesz wyniki z tabelą (jak nie masz to moge Ci znaleźć). Tak robisz na zimnym, ciepłym, gotującym się (jeśli dojdzie do takiej sytyuacji.
Keray69 napisał/a: | -I czy temp. silnika rzeczywiście może dochodzić maxa jeśli nie działa wentylator czy to raczej nie możliwe ? |
Jeśłi płyn chłodniczy to nie woda, temp. może dojść nawet do 150stopni. Jednak jest wtedy duże ciśnienie i możliwość rozszczelnienia układu. Oczywiście jeśli przyczyną nie uruchomienia się wentylatora jest wada czujnika.
** Dodano: 05-11-2010, 14:17 **
Keray69 napisał/a: | -I czy możliwe jest to że czujnik tak mocno przekłamuje. A temp silnika tak naprawdę nigdy nie dochodzi 90 stopni stad nigdy nie włącza sie wentylator chłodnicy ? Bo raz gdy miałem max na digitalu wystraszyłem sie, ze cos sie stało i zgasiłem auto. Po ponownym włączeniu zapłonu wskazania wskaźnika wynosiły ok 90 stopni i za chwile rosły... |
Być może masz coś z tą dechą, proponował bym Ci sprawdzenie czujników, ew. termometr w chłodnice/zbiorniczek i wszystkiego się dowiesz.
** Dodano: 05-11-2010, 14:35 **
Jeśli chodzi o czujnik w termostacie to:
A napięcie dochodzące do niego zcyli w kostce to 5V.
** Dodano: 05-11-2010, 14:35 **
1. Sprawdzanie napięcia zasilania
Rozłączyć złącze przewodów czujnika, włączyć zapłon, czarną sondę połączyć z masą i za pomocą sondy czerwonej multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie i biegunowość obu styków złącza. W przypadku braku napięcia dokonać takich samych pomiarów na odpowiednich stykach z drugiej strony, na złączu głównym centralnego urządzenia sterującego. Jeżeli otrzymane wartości napięcia są prawidłowe, należy dokładnie sprawdzić wiązkę przewodów (ciągłość przepływu prądu) między złączem głównym a złączem czujnika, czy nie występuje przerwa w obwodzie. Jeśli otrzymane war-tości okażą się nieprawidłowe, należy dokładnie sprawdzić centralne urządzenie sterujące (styki).
2. Sprawdzanie sygnału temperatury
Podłączyć ponownie złącze czujnika: połączyć sondę czerwoną multimetru ze stykiem o potencjale dodatnim, a sondę czarną ze stykiem o potencjale ujemnym. Zmierzyć napięcie, jego wartość zmie-nia się zależnie od wartości temperatury płynu chłodzącego. W temperaturze 20°C wynosi około 3,4 V; natomiast w 95°C około 0,9 V.
3. Sprawdzanie zakresu roboczego czujnika
Uruchomić silnik, jeżeli to możliwe zimny, o temperaturze nie przekraczającej 20°C, i obserwować zmiany napięcia. Wraz ze wzrostem temperatury napięcie powinno stopniowo się zmniejszać, aż do wartości 0,9 V w chwili włączenia wentylatora chłodnicy. Należy zwrócić uwagę, czy podczas próby nie zauważy się jakichkolwiek nieregularności lub przerw w działaniu czujnika. Napięcie powinno zmieniać się w sposób ciągły, bez gwałtownych skoków czy też zatrzymywać się na wartościach po-średnich. Nieprawidłowości takie wskazują na uszkodzenie czujnika i konieczność jego wymiany. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|