Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy to uszkodzony czujnik... ?
Autor Wiadomość
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 05-11-2010, 14:00   Czy to uszkodzony czujnik... ?

Witam. Panowie niestety przejrzałem całe forum (dosłownie całe). I nie znalazłem rzeczy które by dokładnie dotyczyły mojego problemu... A mianowicie moja tempra strasznie sie grzeje :| Tzn niby bo temperatura czasem sięga maxa. (deska digital) A wyczytałem na forum że gdyby tak było to dawno juz by nie jeździła. Wiec postawiłem na mase, bo miałem problemy tez z gaśnięciem całej deski i szalejącym nawiewem. Wiec dałem nowa mase. Problem z gasnąca deska znikł natomiast problem wysokiej temp nie :| Wiec tu moje pytania:

-Czy istnieje jakis sposób sprawdzenia czujnika temp. (tego miedzy świecami) ? Oczywiście oprócz podmianki, bo nie mam takiej możliwości. Może jakimś termometrem ? jeśli tak to gdzie go dostac ? i ile może kosztować ?

-I czy temp. silnika rzeczywiście może dochodzić maxa jeśli nie działa wentylator czy to raczej nie możliwe ?

-I czy możliwe jest to że czujnik tak mocno przekłamuje. A temp silnika tak naprawdę nigdy nie dochodzi 90 stopni stad nigdy nie włącza sie wentylator chłodnicy ? Bo raz gdy miałem max na digitalu wystraszyłem sie, ze cos sie stało i zgasiłem auto. Po ponownym włączeniu zapłonu wskazania wskaźnika wynosiły ok 90 stopni i za chwile rosły...
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-11-2010, 14:16   

Keray69 napisał/a:
-Czy istnieje jakis sposób sprawdzenia czujnika temp. (tego miedzy świecami) ? Oczywiście oprócz podmianki, bo nie mam takiej możliwości. Może jakimś termometrem ? jeśli tak to gdzie go dostac ? i ile może kosztować ?


Tak, grzejesz silnik, wypinasz od niego kostke/złącze. Mierzysz rezystancje miernikiem elektronicznym (oporność) porównujesz wyniki z tabelą (jak nie masz to moge Ci znaleźć). Tak robisz na zimnym, ciepłym, gotującym się (jeśli dojdzie do takiej sytyuacji.

Keray69 napisał/a:
-I czy temp. silnika rzeczywiście może dochodzić maxa jeśli nie działa wentylator czy to raczej nie możliwe ?

Jeśłi płyn chłodniczy to nie woda, temp. może dojść nawet do 150stopni. Jednak jest wtedy duże ciśnienie i możliwość rozszczelnienia układu. Oczywiście jeśli przyczyną nie uruchomienia się wentylatora jest wada czujnika.

** Dodano: 05-11-2010, 14:17 **
Keray69 napisał/a:
-I czy możliwe jest to że czujnik tak mocno przekłamuje. A temp silnika tak naprawdę nigdy nie dochodzi 90 stopni stad nigdy nie włącza sie wentylator chłodnicy ? Bo raz gdy miałem max na digitalu wystraszyłem sie, ze cos sie stało i zgasiłem auto. Po ponownym włączeniu zapłonu wskazania wskaźnika wynosiły ok 90 stopni i za chwile rosły...


Być może masz coś z tą dechą, proponował bym Ci sprawdzenie czujników, ew. termometr w chłodnice/zbiorniczek i wszystkiego się dowiesz.

** Dodano: 05-11-2010, 14:35 **
Jeśli chodzi o czujnik w termostacie to:



A napięcie dochodzące do niego zcyli w kostce to 5V.

** Dodano: 05-11-2010, 14:35 **
1. Sprawdzanie napięcia zasilania
Rozłączyć złącze przewodów czujnika, włączyć zapłon, czarną sondę połączyć z masą i za pomocą sondy czerwonej multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie i biegunowość obu styków złącza. W przypadku braku napięcia dokonać takich samych pomiarów na odpowiednich stykach z drugiej strony, na złączu głównym centralnego urządzenia sterującego. Jeżeli otrzymane wartości napięcia są prawidłowe, należy dokładnie sprawdzić wiązkę przewodów (ciągłość przepływu prądu) między złączem głównym a złączem czujnika, czy nie występuje przerwa w obwodzie. Jeśli otrzymane war-tości okażą się nieprawidłowe, należy dokładnie sprawdzić centralne urządzenie sterujące (styki).
2. Sprawdzanie sygnału temperatury
Podłączyć ponownie złącze czujnika: połączyć sondę czerwoną multimetru ze stykiem o potencjale dodatnim, a sondę czarną ze stykiem o potencjale ujemnym. Zmierzyć napięcie, jego wartość zmie-nia się zależnie od wartości temperatury płynu chłodzącego. W temperaturze 20°C wynosi około 3,4 V; natomiast w 95°C około 0,9 V.
3. Sprawdzanie zakresu roboczego czujnika
Uruchomić silnik, jeżeli to możliwe zimny, o temperaturze nie przekraczającej 20°C, i obserwować zmiany napięcia. Wraz ze wzrostem temperatury napięcie powinno stopniowo się zmniejszać, aż do wartości 0,9 V w chwili włączenia wentylatora chłodnicy. Należy zwrócić uwagę, czy podczas próby nie zauważy się jakichkolwiek nieregularności lub przerw w działaniu czujnika. Napięcie powinno zmieniać się w sposób ciągły, bez gwałtownych skoków czy też zatrzymywać się na wartościach po-średnich. Nieprawidłowości takie wskazują na uszkodzenie czujnika i konieczność jego wymiany.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load