Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ZAGADKA Z MOJA TEMPRA
Autor Wiadomość
autoczesci1234 


Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: wojkowice
Województwo: Śląskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 18-01-2009, 19:23   ZAGADKA Z MOJA TEMPRA

witam moze pomozecie bo juz mi rece opadaja wiec tak tempra 1.6 mono wtrysk bosh 78konikow problem mam takiego typu na PALIWIE czy na cieplym silniku czy na zimnym auto przerywa i ma dziure w pedale gazu powyzej 2.5 tys obr chodzi normalnie ale jak przeciagne go na kazdym biegu to znow przerywa na LPG chodzil normalnie wiec zaplon odpada szukamy w ukladzie paliwowym wymienilem tak filtr paliwa.CPP. silniczek krokowy sonde lambda zamienilem sie z kolega na mono wtrysk caly wiec zostaje nam pompa paliwa w baku rozebralem filterek czysty pompka wali jak oszalala wiec co to moze byc bo ja juz sam niemam pojecia i jeszcze dziwna rzecz jak odpalam auto nawet przy minus 15 autko ma tylko 1000obrotow pali odrazu ale moim zdaniem powinno miec z 2 tys przeciez poto jest automatyczne ssanie i co wy na to powiecie acha zostal mi tylko do wymiany ten niebieski czujnik w kolektorze ssacym bo onim tez pisaliscie na forum
     assistance
 
poul1987 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 203
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-01-2009, 19:43   

siemka, według mnie obroty masz dobre, ja takie miałem właśnie w 1.6, a co do szarpania to spróbuj zresetować kompa, może ma jakiś błąd i dlatego tak dziwnie chodzi, jak tak często miałem jak chciałem sobie pojeździć parę dni na benzynie a potem na gaz włączałem to potem dziwnie mi chodził o na BP i LPG, reset kompa pomagał
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-01-2009, 21:53   

co do obrotów z rana to odpowiada za nie silniczek krokowy, CPP i niebieski czujnik w kolektorze, ale na pewno nie powinno być 2 tys obrotów, u mnie jest ok 1300 na mrozie.

co do przerywania:
1. reset kompa
2. kontorla luzu na zaworach
3. kontrola elektryki (palec, kopułka świece kable)
4. czunik połozenia wału
5. kontrola ciśnień w cylindrach - może masz jakies uszkodzenie mechaniczne np. głowicy
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
autoczesci1234 


Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: wojkowice
Województwo: Śląskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 18-01-2009, 22:49   

yoyo napisał/a:
co do obrotów z rana to odpowiada za nie silniczek krokowy, CPP i niebieski czujnik w kolektorze, ale na pewno nie powinno być 2 tys obrotów, u mnie jest ok 1300 na mrozie.

co do przerywania:
1. reset kompa
2. kontorla luzu na zaworach
3. kontrola elektryki (palec, kopułka świece kable)
4. czunik połozenia wału
5. kontrola ciśnień w cylindrach - może masz jakies uszkodzenie mechaniczne np. głowicy
ale na LPG samochodzik chodzi super wiec swiece kable i kopułka odpada jaja mam tylko na benzynce jeszcze ten magiczny niebieski czujnik mi zostaje macie jeszcze jakies pomysły
     assistance
 
poul1987 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 203
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-01-2009, 22:53   

niebieski czujnik w kolektorze dolotowym to jak mis ie dobrze wydaje odpowiada za temperaturę zasysanego powietrza.a robiłeś reset kompa??
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-01-2009, 22:53   

autoczesci1234, jak ty napisales? powyzej 2,5 tysiaca chodzi normalnie? A jak go przeciagniesz to przerywa? Czyli powyzej ilu przerywa?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
autoczesci1234 


Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: wojkowice
Województwo: Śląskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 18-01-2009, 23:10   

Ciechu78 napisał/a:
autoczesci1234, jak ty napisales? powyzej 2,5 tysiaca chodzi normalnie? A jak go przeciagniesz to przerywa? Czyli powyzej ilu przerywa?
wiec tak od 2.5 tys chodzi oki ale jak jezdze spokojnie ale jak zaczynam ostro tzn 1 do n5 tys obr 2bieg do 5 tys obr wbijam 3bieg i zong zero reakcji dopiero po chwili łapie jak popompuje w pedal gazu i potem bardzo przerywa wiec wbijam 4 i czekam az sie wkreci powoli na obroty nieszarpiac go to wlasnie taka smieszna historia z moja tempra mam ja od 2 mies i odpoczatku tak bylo cale 2 mies prubuje to zrobic i nic w polsce jezdzilem na LPG to bylo oki teraz jestem w szwecji i tutaj tylko benzynka macie jeszcze jakies pomysly
     assistance
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-01-2009, 23:33   

Specjalista nie jestem, ale ja bym postawil na pompke paliwa jednak....dobre cisnienie daje?
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-01-2009, 23:48   

maniutek, no właśnie, też obstawiam na pompę paliwa.
autoczesci1234, zamieniłeś się z kumplem wtryskiem, to teraz się zamień pompką :) Tylko potem mu ją oddaj :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-01-2009, 10:34   

poul1987 napisał/a:
niebieski czujnik w kolektorze dolotowym to jak mis ie dobrze wydaje odpowiada za temperaturę zasysanego powietrza.a robiłeś reset kompa??

W 1.6 odpowiada on za temperaturę silnika.

autoczesci1234 może spróbuj go odpiąć i pojeździj bez niego.W takiej sytuacji komputer przejdzie w tryb awaryjny i będzie uważał że silnik ma 90°,tylko rano przez to możesz nie zapalić.Sprawdź przewód masowy przykręcony do kolektora ssącego.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-01-2009, 14:15   

Ja bym jeszcze zatkał zawór recyrkulacji spalin. O ile w tym modelu występuje.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
autoczesci1234 


Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: wojkowice
Województwo: Śląskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 19-01-2009, 16:38   

ZielonyTBG napisał/a:
poul1987 napisał/a:
niebieski czujnik w kolektorze dolotowym to jak mis ie dobrze wydaje odpowiada za temperaturę zasysanego powietrza.a robiłeś reset kompa??

W 1.6 odpowiada on za temperaturę silnika.

autoczesci1234 może spróbuj go odpiąć i pojeździj bez niego.W takiej sytuacji komputer przejdzie w tryb awaryjny i będzie uważał że silnik ma 90°,tylko rano przez to możesz nie zapalić.Sprawdź przewód masowy przykręcony do kolektora ssącego.
wiec odpiolem niebieski czujnik obroty spadly na 800 a normalnie mam 1000 i niewidze zadnej ruznicy reset kompa robilem dzisiaj macie jeszcze jakies pomysly pamietajcie ze na LPG autko chodzi super instalacje lpg mam na skretke najprostsza bez zadnych kompow i krokowych

** Dodano: 19-01-2009, 19:47 **
dzisiaj to juz moje autko zglupialo calkiem niechce jechac przerywa szarpie i wogole niejedzie mialem opary LPG w baku wiec przelaczylem i zupelnie nie to auto wiec pomuzcie co to moze byc bo ja kur......cy dostaje z tym zlomem a moze komp padl calkiem jakie sa wtedy objawy ????????????

** Dodano: 19-01-2009, 19:51 **
acha i jeszcze 1 jest gdzies jakis przekaznik co steruje krokowym bo dzisiaj odpiolem kostke od krokowego i silnik chodzi tak ssamo a przeciez powinien dostac wyzszych obrotow prawda ????? silniczki krokowe mam 3 w tym 1 calkiem nowy wiec wiem ze dziala lub jakie tam powinno bvyc napiecie to sobie zmierze
     assistance
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-01-2009, 08:12   

autoczesci1234 napisał/a:
acha i jeszcze 1 jest gdzies jakis przekaznik co steruje krokowym bo dzisiaj odpiolem kostke od krokowego i silnik chodzi tak ssamo a przeciez powinien dostac wyzszych obrotow prawda ????? silniczki krokowe mam 3 w tym 1 calkiem nowy wiec wiem ze dziala lub jakie tam powinno bvyc napiecie to sobie zmierze


Zacznijmy od tego że w naszych autkach nie ma jako tako silniczka krokowego tylko zwykły silniczek elektryczny który popycha krzywkę gazu
steruje nim głównie CPP, po odpięciu kostki nic nie powinno się dziać, jeśli chcesz sprawdzic czy reaguje to na właczonym zapłonie dodaj gazu (ręką) a następnie naciśnij ten guzik od krokowca - powinien sie poruszyć, a jak wszystko puścisz to wrocić do swojej pozycji. Zresztą silniczek na pewno nie jest przyczyną Twoich problemów.

skoro zespół wtryskowy zmieniałeś, to tak jak koledzy wyzej radzą pora na pompkę, obejrzyj też przyłącza od pochłaniacza par paliwa (duża puszka na dole za prawą lampą) może on coś miesza
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load