Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
NAJSILNIEJSZE SERCE FIATA
Autor Wiadomość
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-04-2005, 20:20   NAJSILNIEJSZE SERCE FIATA

W środę jadę do niemiec po takie cacko co ma 2,0l 20vT i co najważniejsze to 221KM.
Jego cel to TIPO 3D .Troszkę pracy z nim będzie ale myślę ,że warto .Poszukam ładnej kasty najlepiej GT w niebieskim lub białym kolorku i powstanie konkretny samochodzik za niewielkie pieniążki.

Niestety Coś takiego nie da się do tipo .Skończyło się na przymiarkach a silnik sprzedałem .
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-04-2005, 21:00   

Powodzenia w budowaniu rakiety :D
Trochę Cię pracy czeka, bo i zawieszenie i hamulce muszą być odpowiednie.
A najlepsze jest to, że taki silnik ma niezły potencjał do dalszej modyfikacji, samym chipem dochodzi sie do 250KM.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-04-2005, 23:55   

to jest silnik od F Coupe :D
Poluje na taki ale razem z półosiami, skrzynią i wiązką która jest najważniejsza :)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
  
     Moneta
 
 
Tomasz 



Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 152
Skąd: Ziębice
Wysłany: 25-04-2005, 08:26   

A gdzie takiego silniczka szukac??I ile kosztuje takie cacko???Moze ktos z Was zaproponuje jakis inny silnik, ktory warto wlozyc do "piekelne maszyny':Dn Tez bym chcial sobie cos zmienic u siebie...Mialem plan by kupic 2.0 16V na czesci-tylko by silnik byl w stanie ok i zlozyc z dwoch jednego ladnego....
_________________
tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r
     Moneta
 
 
kazub 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 59
Skąd: Katowice
Wysłany: 25-04-2005, 18:57   

Wydaje mi sie ze najmniej roboty byloby z silnikem od Lanci Delty bo jest chyba na tej samej plycie podlogowej i ma takie samo mocowanie silnika. Jesli sie myle to mnie poprawcie! Ale swoja droga piekna tempra i jakis potwor pod maska to by bylo cos :)
  
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-04-2005, 20:17   

Silnik taki można znaleść przyznam ,że tródno zajeło mi to 7m-c ma 110 tyś.
Oczywiście chodzi o dobrą cenne .Jak problem mnie przerośnie to go sprzedam za 2500zł
Jest kompletny okablowany i z sterownikiem wymontowany z powypadkowego F coupe z rozmowy wynika ,że ta kasta jeszcze u tego gostka jest , gorszy problem to skrzynia .
Mam nadzieję że będzie pasować z moją od 2,0 16v .Mocowanie standartowe tak jak 2,0 16 v ta wielka poducha Ci co maja 2,0 wiedzą .Skrzynie sprawdziłem były dwa typy do 99 i powyżej.Silnik jest z 99r O ile sprawdziłem przełożenie i tak z skrzynią 2,0 16v będzie szybszy na czym specjalnie mi nie zależy .Ale czas pokaże co dalej orginalna od niego jest uszkodzona .A jeżeli chodzi o 2,0 16vturbo to starsza wersja jest z nią prościej miałem z takim tipkiem do czynienia.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-04-2005, 20:31   

cos takiego to chyba polyka paliwo :P ... ! :) nie lepiej kupicjakies inne autko ? :)
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-04-2005, 20:45   

A jakie to ma znaczenie.
Karni się Temprą, jak dla Ciebie 1,8 to zrozumierz.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 25-04-2005, 21:19   

Parafrazując powiedzenie przytoczone przez Kamitchiego - wolę przejechać 500 km. niż 1000. Ale w jakim stylu...
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-04-2005, 21:28   

hehehe :) ... a co ma do tego Tempra 1.8 ? :P
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-04-2005, 21:43   

Nic to taka jak Twoja tylko power troszkę inny .
Jacenty to wyśmienicie wyjaśnił.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-04-2005, 17:30   

Cytat:
Mam nadzieję że będzie pasować z moją od 2,0 16v .Mocowanie standartowe tak jak 2,0 16 v ta wielka poducha Ci co maja 2,0 wiedzą .Skrzynie sprawdziłem były dwa typy do 99 i powyżej.Silnik jest z 99r O ile sprawdziłem przełożenie i tak z skrzynią 2,0 16v będzie szybszy na czym specjalnie mi nie zależy .Ale czas pokaże co dalej orginalna od niego jest uszkodzona .A jeżeli chodzi o 2,0 16vturbo to starsza wersja jest z nią prościej miałem z takim tipkiem do czynienia.


Lepiej poszukaj skrzyni oryginalnej z 20vt i to po roku 99, pierwsze skrzynie nie wytrzymywały takich mocy i dość często ulegały uszkodzeniom, zręsztą jak sam napisałeś oryginalna z tego silnika się wysypała. Skrzynie po 99r. miały 6 przełożeń i mechanizm różnicowy samoblokujący typu lepkościowego Viscodrive(rodzaj szpery), który był stosowany w rajdowych CC/SC grupy A.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-04-2005, 20:22   

I masz racje z tą skrzynią ,orginalna jest uszkodzona na skutek wypadku ale zerkne na nią może jakaś nie wielka wada.Zmieniono w 99r stare były za słabe duży moment obrotowy silnika je wykańczał.
Zdobyć taką skrzynie to też nie lada wyczyn ale cierpliwości .napewno sie uda.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-04-2005, 21:01   

Kurka, jak by byly wakacje, to bym wzial Tempre i sie wybral do Ciebie popatrzec jak przerabiasz autko ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-06-2005, 15:49   

kazub napisał/a:
Wydaje mi sie ze najmniej roboty byloby z silnikem od Lanci Delty bo jest chyba na tej samej plycie podlogowej i ma takie samo mocowanie silnika. Jesli sie myle to mnie poprawcie! Ale swoja droga piekna tempra i jakis potwor pod maska to by bylo cos :)



jest dokładnie tak jak mówisz,tylko ze w tipo 2.0 16V jest silnik z lancii dedry 8) a czy z delty tez byly to nie wiem
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
  
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-06-2005, 18:14   

byc moze chodzilo mu o 300konna wersje 16vt z delty integrale

jest to 16vt wzbogacone o pare konkretnych (!!!) przerobek w kadlubie

z inna sprezarka no i standartowo ladowanym cisnieniem

IMO to sie juz nie oplaca

przelozyc z FC do Tipo owszem... ponad 100kg oszczednosci na samej lanserskiej budzie, nie wspominajac o bogatym wyposazeniu i napchaniu FC kolejnymii kg...

zeby zobrazowac gole Tipo 1.4 i dobrze wypasione FC 20vt dzieli przeszlo 400kg
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Lipton 



Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 306
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-09-2005, 19:09   

ja mam 90konikow i zre mi 12litrow na 100km a co dopiero 220konikow to chyba bedzie 12 litrow na kilometr :D hahaha
     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-09-2005, 23:09   

troche zes zrobil odkop, ale niech juz bedzie

przy spokojnej jezdzie po miescie w FC da sie zejsc ponizej dychy :D
co prawda przy butowaniu 20 litrow to nie jest duzo :P
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Lipton 



Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 306
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-10-2005, 00:58   

ja przy spokojnej jedździe nie schodzi mi ponizej 11 litrow ale t owina gaznika siwy mam nadzieje ze juz dziala :D
     Moneta
 
 
mkdan 



Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-10-2005, 16:59   

MAM TAKĄ MAŁĄ REFLEKSJE NA TEMAT TAKICH POMYSŁÓW JAK UPGREAD TIPO DO 200 KONI

Nie wiem czy zwróciliście na to uwagę.Ale takie pomysły to swego rodzaju pewien wymysł naszej psychiki. Przywiązanie do auta, którym się jeździło już jakiś czas i parę zł. w kieszeni sprawia ,że w głowie każdego z nas pojawia się myśl. Zrobimy z niego turbo.Tak naprawde silnik i skrzynia itp to nie wszystko ,a całkowity koszt wszystkich przeróbek znacznie przekroczy koszt zakupu FC z np.2000 roku zawierającego seryjnie wszystko co potrzebne do piekielnie szybkiej jazdy. Łatwiej już kupić FC i przełożyć samą budę z TIPO,żeby niby wyglądało to niepozornie. Poza tym myślę ,że każdy z "NAS" czyli posiadaczy Tempr i Tipo jakby zasiadł za sterami FC to już by go na TIPO .nawet 200 konne nie zamieniał. W moim odczuciu nie ma co przesadnie inwestować w takie kosmiczne przeróbki lecz lepiej zebrac kaske i przesiąść się na co co wygląda i jeździ zadziornie. Możecie się z mną nie zgodzić,ale chciał nie chciał taka jest prawda.Poza tym sam jestem ciekawy ile będą służyły nam czasu Tipki i Tempry nim zmienymy je na inne.

Pozdrawiam
_________________
GranTurismo 2.0 115 PS
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-10-2005, 18:34   

To moje zdanie jest takie,że dużo fajniej jest mieć auto które jest niepozorne,które może pokazać i utrzeć nosa innym kierowcom. Fajnie jest mieć "sleeper'a" który zadziwi innych.
Faktycznie kasy trochę się włoży,ale jaka przyjemność...
Jeżeli ktoś znajdzie po kosztach rozbitego FC,który był po dachowaniu czy coś i ma nie ruszoną komorę silnika, to przekłada cały przód a wtedy już nie jest wiekią filozofią...
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-10-2005, 18:51   

i tutaj sie musze troszke nie zgodzic

jesli wiekszosc rzeczy robi sie samemu, z pomoca kolegow lub u kolegow to koszta wychodza zblizone do kosztow za jakie mozna kupic FC z PODOBNEGO rocznika, a nie zadne 2000...

ceny FC sa spore nawet ze wzgledu na sama bude, juz duza roznica jest pomiedzy FC 1.8 a Tipo 1.8 czy analogicznej sytuacji dla 2.0
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-10-2005, 19:59   

Raku napisał/a:
To moje zdanie jest takie,że dużo fajniej jest mieć auto które jest niepozorne,które może pokazać i utrzeć nosa innym kierowcom.


jestem dokładnie tego samego zdania,właśnie w tym tkwi siła 8) w niepozorności
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 06-10-2005, 20:15   

Pele_Tipo napisał/a:
byc moze chodzilo mu o 300konna wersje 16vt z delty integrale

j


Male sprostowanie - Lanci Delty Evo
Zwykla delta integralle ma 200 KM. Jest to 2,0 16v Turbo.(sprostujcie mnie jesli sie myle)
     assistance
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-10-2005, 20:23   

RAKU- dokładnie tak samo myślimy.
Miałem okazję pojeżdzić FC jest sztywny ogólnie same plusy,lecz takim nosa nie uczesz bo respekt z niego bucha.Tylko powiem tyle kumpla FC 1,8 z 95r wymiękał z moim byłem tipkiem lekko podrasowanym 1,8 z 93r .I dodam ,że za kierownicą FC wydaje się ,że wszyscy na ciebie patrzą .Mi o to nie chodzi a wrażenia z jazdy poruwnywalne .Mówię o Tipo 3d (50%sztywniejsze od 5d ) z podobnym zestrojeniem zawieszenia i silnikiem pow .120KM .Można powiedzieć ,że to nic niewarte Tipo dla zwykłego zjadacza chleba ,dla mnie
to coś więcej i widzę w tym pasję ,a nie jakieś kalkulacje co się opłaca co nie i jak długo to będzie się bujać .Pasja nie mija tak łatwo i zarazem tania nie jest zawsze jest coś co inspiruje (czy to samochód czy coś innego dążysz do doskonałości).
Np widziałem gdzieś w tv audi miało 500KM a gość mówił ,że musi dojść do 700KM .Normalnie bezsens ,lecz ja go rozumiem i to jest właśnie to co rajcuje.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load