NAJSILNIEJSZE SERCE FIATA |
Autor |
Wiadomość |
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-04-2005, 20:20 NAJSILNIEJSZE SERCE FIATA
|
|
|
W środę jadę do niemiec po takie cacko co ma 2,0l 20vT i co najważniejsze to 221KM.
Jego cel to TIPO 3D .Troszkę pracy z nim będzie ale myślę ,że warto .Poszukam ładnej kasty najlepiej GT w niebieskim lub białym kolorku i powstanie konkretny samochodzik za niewielkie pieniążki.
Niestety Coś takiego nie da się do tipo .Skończyło się na przymiarkach a silnik sprzedałem . |
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-04-2005, 21:00
|
|
|
Powodzenia w budowaniu rakiety
Trochę Cię pracy czeka, bo i zawieszenie i hamulce muszą być odpowiednie.
A najlepsze jest to, że taki silnik ma niezły potencjał do dalszej modyfikacji, samym chipem dochodzi sie do 250KM. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Tomasz
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sty 2005 Posty: 152 Skąd: Ziębice
|
Wysłany: 25-04-2005, 08:26
|
|
|
A gdzie takiego silniczka szukac??I ile kosztuje takie cacko???Moze ktos z Was zaproponuje jakis inny silnik, ktory warto wlozyc do "piekelne maszyny':Dn Tez bym chcial sobie cos zmienic u siebie...Mialem plan by kupic 2.0 16V na czesci-tylko by silnik byl w stanie ok i zlozyc z dwoch jednego ladnego.... |
_________________ tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r |
|
|
|
|
kazub
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 59 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 25-04-2005, 18:57
|
|
|
Wydaje mi sie ze najmniej roboty byloby z silnikem od Lanci Delty bo jest chyba na tej samej plycie podlogowej i ma takie samo mocowanie silnika. Jesli sie myle to mnie poprawcie! Ale swoja droga piekna tempra i jakis potwor pod maska to by bylo cos |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-04-2005, 20:17
|
|
|
Silnik taki można znaleść przyznam ,że tródno zajeło mi to 7m-c ma 110 tyś.
Oczywiście chodzi o dobrą cenne .Jak problem mnie przerośnie to go sprzedam za 2500zł
Jest kompletny okablowany i z sterownikiem wymontowany z powypadkowego F coupe z rozmowy wynika ,że ta kasta jeszcze u tego gostka jest , gorszy problem to skrzynia .
Mam nadzieję że będzie pasować z moją od 2,0 16v .Mocowanie standartowe tak jak 2,0 16 v ta wielka poducha Ci co maja 2,0 wiedzą .Skrzynie sprawdziłem były dwa typy do 99 i powyżej.Silnik jest z 99r O ile sprawdziłem przełożenie i tak z skrzynią 2,0 16v będzie szybszy na czym specjalnie mi nie zależy .Ale czas pokaże co dalej orginalna od niego jest uszkodzona .A jeżeli chodzi o 2,0 16vturbo to starsza wersja jest z nią prościej miałem z takim tipkiem do czynienia. |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-04-2005, 20:31
|
|
|
cos takiego to chyba polyka paliwo ... ! nie lepiej kupicjakies inne autko ? |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-04-2005, 20:45
|
|
|
A jakie to ma znaczenie.
Karni się Temprą, jak dla Ciebie 1,8 to zrozumierz. |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 25-04-2005, 21:19
|
|
|
Parafrazując powiedzenie przytoczone przez Kamitchiego - wolę przejechać 500 km. niż 1000. Ale w jakim stylu... |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-04-2005, 21:28
|
|
|
hehehe ... a co ma do tego Tempra 1.8 ? |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-04-2005, 21:43
|
|
|
Nic to taka jak Twoja tylko power troszkę inny .
Jacenty to wyśmienicie wyjaśnił. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-04-2005, 17:30
|
|
|
Cytat: | Mam nadzieję że będzie pasować z moją od 2,0 16v .Mocowanie standartowe tak jak 2,0 16 v ta wielka poducha Ci co maja 2,0 wiedzą .Skrzynie sprawdziłem były dwa typy do 99 i powyżej.Silnik jest z 99r O ile sprawdziłem przełożenie i tak z skrzynią 2,0 16v będzie szybszy na czym specjalnie mi nie zależy .Ale czas pokaże co dalej orginalna od niego jest uszkodzona .A jeżeli chodzi o 2,0 16vturbo to starsza wersja jest z nią prościej miałem z takim tipkiem do czynienia.
|
Lepiej poszukaj skrzyni oryginalnej z 20vt i to po roku 99, pierwsze skrzynie nie wytrzymywały takich mocy i dość często ulegały uszkodzeniom, zręsztą jak sam napisałeś oryginalna z tego silnika się wysypała. Skrzynie po 99r. miały 6 przełożeń i mechanizm różnicowy samoblokujący typu lepkościowego Viscodrive(rodzaj szpery), który był stosowany w rajdowych CC/SC grupy A. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-04-2005, 20:22
|
|
|
I masz racje z tą skrzynią ,orginalna jest uszkodzona na skutek wypadku ale zerkne na nią może jakaś nie wielka wada.Zmieniono w 99r stare były za słabe duży moment obrotowy silnika je wykańczał.
Zdobyć taką skrzynie to też nie lada wyczyn ale cierpliwości .napewno sie uda. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-04-2005, 21:01
|
|
|
Kurka, jak by byly wakacje, to bym wzial Tempre i sie wybral do Ciebie popatrzec jak przerabiasz autko |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-06-2005, 15:49
|
|
|
kazub napisał/a: | Wydaje mi sie ze najmniej roboty byloby z silnikem od Lanci Delty bo jest chyba na tej samej plycie podlogowej i ma takie samo mocowanie silnika. Jesli sie myle to mnie poprawcie! Ale swoja droga piekna tempra i jakis potwor pod maska to by bylo cos |
jest dokładnie tak jak mówisz,tylko ze w tipo 2.0 16V jest silnik z lancii dedry a czy z delty tez byly to nie wiem |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-06-2005, 18:14
|
|
|
byc moze chodzilo mu o 300konna wersje 16vt z delty integrale
jest to 16vt wzbogacone o pare konkretnych (!!!) przerobek w kadlubie
z inna sprezarka no i standartowo ladowanym cisnieniem
IMO to sie juz nie oplaca
przelozyc z FC do Tipo owszem... ponad 100kg oszczednosci na samej lanserskiej budzie, nie wspominajac o bogatym wyposazeniu i napchaniu FC kolejnymii kg...
zeby zobrazowac gole Tipo 1.4 i dobrze wypasione FC 20vt dzieli przeszlo 400kg |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Lipton
Wiek: 40 Dołączył: 07 Kwi 2005 Posty: 306 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-09-2005, 19:09
|
|
|
ja mam 90konikow i zre mi 12litrow na 100km a co dopiero 220konikow to chyba bedzie 12 litrow na kilometr hahaha |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-09-2005, 23:09
|
|
|
troche zes zrobil odkop, ale niech juz bedzie
przy spokojnej jezdzie po miescie w FC da sie zejsc ponizej dychy
co prawda przy butowaniu 20 litrow to nie jest duzo |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Lipton
Wiek: 40 Dołączył: 07 Kwi 2005 Posty: 306 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-10-2005, 00:58
|
|
|
ja przy spokojnej jedździe nie schodzi mi ponizej 11 litrow ale t owina gaznika siwy mam nadzieje ze juz dziala |
|
|
|
|
mkdan
Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 32 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-10-2005, 16:59
|
|
|
MAM TAKĄ MAŁĄ REFLEKSJE NA TEMAT TAKICH POMYSŁÓW JAK UPGREAD TIPO DO 200 KONI
Nie wiem czy zwróciliście na to uwagę.Ale takie pomysły to swego rodzaju pewien wymysł naszej psychiki. Przywiązanie do auta, którym się jeździło już jakiś czas i parę zł. w kieszeni sprawia ,że w głowie każdego z nas pojawia się myśl. Zrobimy z niego turbo.Tak naprawde silnik i skrzynia itp to nie wszystko ,a całkowity koszt wszystkich przeróbek znacznie przekroczy koszt zakupu FC z np.2000 roku zawierającego seryjnie wszystko co potrzebne do piekielnie szybkiej jazdy. Łatwiej już kupić FC i przełożyć samą budę z TIPO,żeby niby wyglądało to niepozornie. Poza tym myślę ,że każdy z "NAS" czyli posiadaczy Tempr i Tipo jakby zasiadł za sterami FC to już by go na TIPO .nawet 200 konne nie zamieniał. W moim odczuciu nie ma co przesadnie inwestować w takie kosmiczne przeróbki lecz lepiej zebrac kaske i przesiąść się na co co wygląda i jeździ zadziornie. Możecie się z mną nie zgodzić,ale chciał nie chciał taka jest prawda.Poza tym sam jestem ciekawy ile będą służyły nam czasu Tipki i Tempry nim zmienymy je na inne.
Pozdrawiam |
_________________ GranTurismo 2.0 115 PS |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-10-2005, 18:34
|
|
|
To moje zdanie jest takie,że dużo fajniej jest mieć auto które jest niepozorne,które może pokazać i utrzeć nosa innym kierowcom. Fajnie jest mieć "sleeper'a" który zadziwi innych.
Faktycznie kasy trochę się włoży,ale jaka przyjemność...
Jeżeli ktoś znajdzie po kosztach rozbitego FC,który był po dachowaniu czy coś i ma nie ruszoną komorę silnika, to przekłada cały przód a wtedy już nie jest wiekią filozofią... |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-10-2005, 18:51
|
|
|
i tutaj sie musze troszke nie zgodzic
jesli wiekszosc rzeczy robi sie samemu, z pomoca kolegow lub u kolegow to koszta wychodza zblizone do kosztow za jakie mozna kupic FC z PODOBNEGO rocznika, a nie zadne 2000...
ceny FC sa spore nawet ze wzgledu na sama bude, juz duza roznica jest pomiedzy FC 1.8 a Tipo 1.8 czy analogicznej sytuacji dla 2.0 |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-10-2005, 19:59
|
|
|
Raku napisał/a: | To moje zdanie jest takie,że dużo fajniej jest mieć auto które jest niepozorne,które może pokazać i utrzeć nosa innym kierowcom. |
jestem dokładnie tego samego zdania,właśnie w tym tkwi siła w niepozorności |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-10-2005, 20:15
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | byc moze chodzilo mu o 300konna wersje 16vt z delty integrale
j |
Male sprostowanie - Lanci Delty Evo
Zwykla delta integralle ma 200 KM. Jest to 2,0 16v Turbo.(sprostujcie mnie jesli sie myle) |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-10-2005, 20:23
|
|
|
RAKU- dokładnie tak samo myślimy.
Miałem okazję pojeżdzić FC jest sztywny ogólnie same plusy,lecz takim nosa nie uczesz bo respekt z niego bucha.Tylko powiem tyle kumpla FC 1,8 z 95r wymiękał z moim byłem tipkiem lekko podrasowanym 1,8 z 93r .I dodam ,że za kierownicą FC wydaje się ,że wszyscy na ciebie patrzą .Mi o to nie chodzi a wrażenia z jazdy poruwnywalne .Mówię o Tipo 3d (50%sztywniejsze od 5d ) z podobnym zestrojeniem zawieszenia i silnikiem pow .120KM .Można powiedzieć ,że to nic niewarte Tipo dla zwykłego zjadacza chleba ,dla mnie
to coś więcej i widzę w tym pasję ,a nie jakieś kalkulacje co się opłaca co nie i jak długo to będzie się bujać .Pasja nie mija tak łatwo i zarazem tania nie jest zawsze jest coś co inspiruje (czy to samochód czy coś innego dążysz do doskonałości).
Np widziałem gdzieś w tv audi miało 500KM a gość mówił ,że musi dojść do 700KM .Normalnie bezsens ,lecz ja go rozumiem i to jest właśnie to co rajcuje. |
|
|
|
|
|