|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Problem z Tipo 1.4i.e |
Autor |
Wiadomość |
grasband
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 7 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-05-2012, 21:56 [Benzyna] Problem z Tipo 1.4i.e
|
|
|
Od razu chciałbym wszystkich powitać i pochwalić się że jestem szczęśliwym posiadaczem tipo z gazem
Mam parę problemów dlatego opisze je wszystkie tutaj
1. Po naładowaniu aku tipo odpala normalnie przez cały dzień, na drugi dzień jeszcze ze dwa razy odpali aż w końcu "kaput" (rozrusznik obróci dwa razy tak powolutku potem raz aż w końcu w ogóle) Czy to może być problem z alternatorem?
2. Poprzedni właściciel mówił, że wymienił korek od oleju gdyż wywaliło mu olej właśnie tędy, mam ten stary korek i nie wygląda na zniszczony - czy to może oznaczać jakąś usterkę?
3. Silnik bardzo szybko osiąga temp. 90stopni C i bardzo często załącza się wentylator. Kreska dochodzi nawet trochę poza 90 i tak skacze raz lekko przed 90 raz poza - woda w zbiorniku wyrównawczym jest już na poziomie minimum - uszczelka pod głowicą? :/
Piszę to wszystko tutaj gdyż wiadomo że jak udam się do mechanika to od razu mi wymieni połowę silnika pewnie ;/
Przepraszam i z góry dziękuje
A teraz 3 zdjęcia silnika bo wydaję mi się że w tych miejscach coś powinno być ale nie jestem pewien
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-05-2012, 22:30
|
|
|
AD1: standard, zmierz ładowanie i pobór prądu na postoju, napisz w temacie wyniki i wtedy pomyślimy
AD2: rzyganie olejem często świadczy o zatkanej odmie. Wymontuj, przeczyść i obserwuj jak się będzie zachowywał olej.
AD3: niekoniecznie, najpierw dolej ,,wody'' i patrz, czy nie ma wycieków i koniecznie odpowietrz układ.
I jeszcze co do tych fotek: pomijam fakt, że należy je umieszczać na naszym serwerze za pomocą imgshack-a a nie gdzieś-tam-niewiadomo-gdzie, bo mnie ciężko było je zobaczyć a co dopiero zwykłym użytkownikom, którzy nie mają możliwości podglądania postów od ,,drugiej strony'', ale to już poprawione i działa jak należy. Wracając do tematu:
W otworach na 1 i 2 foto powinna być rurka zasysająca gorące powietrze z nad kolektora wydechowego. Ułatwia rozgrzewanie silnika przy niskich temperaturach, ale da się obyć. Ta wtyczka: no tu jest gorzej, bo jak dokładnie poszukasz, to znajdziesz jeszcze 10 podobnych, tym bardziej, że ta nie wygląda na oryginalną i mogło tam być podłączone dosłownie wszystko. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-05-2012, 22:49
|
|
|
U mnie w 1.6 i.e temp.ostatnio tez wychodzi poza 90 st.C.Maksymalnie widzialem na 2 kresce poza 90 ale to na postoju.W czasie jazdy chocby 20 kmh czy szybciej- 90 st i nic wiecej.Chyba tak ma byc.Wentylator tez chodzi czesto w upaly ale nigdy podczas jazdy.A silnik osiaga 90 st po ok 2.5 km.Uwazam ze wszystko u mnie w normie choc wskazania z poczatku wydawaly mi sie wysokie:) Od listopada poziom plynu w chlodnicy nic sie nie zmienil-mam koncentrat+wode. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-05-2012, 01:00
|
|
|
Dokładnie na 1 zdjęciu istotne jest, by jakaś ' rurka ' tam się znalazła, bo w przyszłości na 100 % silnik będzie zasycał lewe powietrze i nieraz się zdziwisz, jak w szczególności jazdy na wzniesieniu autko zacznie się ' dławić ' . Co do punktu pierwszego, to sprawdź w jakim stanie jest pasek klinowy oraz czy jest odpowiednio naciągnięty. Zainteresuj się również, czy aby na pewno malutki kabelek ( wzbudzenie ) jest dobrze podłączony do altka i jak tam ogólny stan wsuwki. Pomierz wszystko, możliwe że regulator napięcia się kończy lub diody płatają Ci psikusa. Nie utleniają Ci się klemy na aku ?? Wtyczka widoczna na ostatnim zdjęciu, to moim zdaniem czysta samoróbka, jakich w T/T możesz spotkać wiele, także tym się nie przejmuj. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2012, 10:00
|
|
|
Poszerzę wypowiedź kolegi Jelcyn'a z racji że jesteś nowym użytkownikiem i hasła jak np. ODM'a mogą ci nic nie mówić
No więc tak:
ad. 1 do pomiaru potrzebujesz multimetr, ustawiony na pomiar napięcia prądu stałego zakres do 20V wystarczy. Odpalasz silnik i mierzysz napięcie, na biegu jałowym z włączonymi lampami do jazdy. Ma wyjść koło 14,2-14,4V to właściwy parametr. Dla dla dalszego sprawdzenia możesz jeszcze odpalić dmuchawę radio i co tam tylko masz, napięcie nie powinno spaść poniżej 13,8V
ad. 2 ODM'ę znajdziesz obok bagnetu oleju. Taka puszka z rurką idącą do góry. Odkręcasz całość i czyscisz dokładnie tak by wszystko było drożne. ODM'a to odpowietrzenie komory korbowej, jeśli się zatka, a z czasem zarasta olejem, to wzrasta ciśnienie w układzie i wywala olej przeważnie bagnetem.
ad. 3 uzupełnij płyn do max, a najlepiej wymień na nowy. Pieron wie co lał poprzedni właściciel, w wielu przypadkach widziałem kranówę, co doprowadza do szybkiej korozji elementów układu chłodzenia i robi wżery w głowicy. Może być to nawet płyn z marketu ale niech to będzie płyn a nie woda. Zobacz czy ciecz w układzie chłodzenia jest brązowego mętnego koloru czy przezroczysta. Raz nawet widziałem gościa na trasie co po deszczu zbierał tacką z grilla wodę z kałuży i lał pod maskę do swojego ognistego unacza
Co do rur to tak jak ci koledzy piszą, ta z tyłu filtra jest od ciepłego powietrza z kolektora ta z boku to dolot spod grilla i tą możesz uzupełnić, po co ma ci ciągnąć ciepłe powietrze z komory silnika zwłaszcza w lecie. Jak robisz w zimie krótkie odcinki to możesz ściągnąć.
Co do kostki to nie wiem, nie wygląda jak oryginalna. Prędzej z jakiegoś dodatkowego osprzętu typu alarm, lpg. Zobacz do czego prowadzą kable.
** Dodano: 05-05-2012, 11:10 **
P.S: tematy pokrewne
http://forum.tempra.org/t...?highlight=odma
http://forum.tempra.org/t...-ma-vt22287.htm
http://forum.tempra.org/t...ora-vt21455.htm |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
grasband
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 7 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-05-2012, 16:16
|
|
|
Ok zmierzyłem napiecie alternatora i wyszło 12.6 czyli alternator do wymiany?
Zalałem układ chlodzenia nowym plynem i odpowietrzylem zobaczymy czy bedzie ubywac ale caly czas kopci lekko na bialo
Apropo tego weza ktory przydalo by sie zeby byl to w chlodnicy niestety nie ma miejsca zeby go gdzies wsadzic :/ |
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-05-2012, 18:31
|
|
|
Mało. Wzorowe ładowanie to 14,2-14,4V
grasband napisał/a: | caly czas kopci lekko na bialo |
Przeleć się na dłuższym dystansie. Możliwe, że to leci para wodna z wody osadzającej się w wydechu. Co do uszczelki pod głowicą, to sprawdź czy nie ma tak zwanego ,,majonezu'' pod korkiem wlewu ojeju i czy ze zbiorniczka od płynu chłodniczego nie czuć spalinami. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-05-2012, 19:32
|
|
|
Jak tylko lekko, to podejrzewam że to normalne, jak napisał kolega Jelcyn, gdzieś masz jeszcze nadmiar wody. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 05-05-2012, 22:05
|
|
|
grasband napisał/a: | Ok zmierzyłem napiecie alternatora i wyszło 12.6 czyli alternator do wymiany? |
Na pewno na 100% do naprawy, a czy do wymiany to wyjdzie w praniu
Jelcyn napisał/a: | Co do uszczelki pod głowicą, to sprawdź czy nie ma tak zwanego ,,majonezu'' pod korkiem wlewu ojeju i czy ze zbiorniczka od płynu chłodniczego nie czuć spalinami. |
Oraz czy nie ubywa płynu chłodniczego a przybywa oleju i odwrotnie. I pasowałoby sprawdzic kompresje |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-05-2012, 13:17
|
|
|
grasband napisał/a: | Ok zmierzyłem napiecie alternatora i wyszło 12.6 czyli alternator do wymiany? | Czyli nie czytałeś tych tematów co ci podrzuciłem ehhhh... poczytaj to się dowiesz co masz zrobić!
grasband napisał/a: | Apropo tego weza ktory przydalo by sie zeby byl to w chlodnicy niestety nie ma miejsca zeby go gdzies wsadzic :/ | nie mów że nie da się bo fabrycznie jest przewidziane miejsce dla niego.
grasband napisał/a: | Zalałem układ chlodzenia nowym plynem i odpowietrzylem zobaczymy czy bedzie ubywac ale caly czas kopci lekko na bialo | tak jak ci koledzy piszą, przede wszystkim obserwuj czy nie ubywa ci płynu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
grasband
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 7 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-05-2012, 15:08
|
|
|
Fabrycznie jest miejsce ale czy chłodnica jest fabryczna? Chyba nie bo nie ma tam miejsca na wąż. Dwa wychodzą po lewej stronie a z prawej nic nie ma.
Płyn nie ubywa ale jak odkrecilem korek od zbiornika wyròwnawczego to leci lekki dymek i ma zapach jakby plastiku.
Poziom oleju sprawdzilem wlasnie na lekko rozgrzanym silniku i na bagnecie juz nic nie ma :-[ ehh... |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-05-2012, 16:46
|
|
|
grasband napisał/a: | abrycznie jest miejsce ale czy chłodnica jest fabryczna? Chyba nie bo nie ma tam miejsca na wąż. Dwa wychodzą po lewej stronie a z prawej nic nie ma. | a co ty tak się tej chłodnicy uczepiłeś ? pisał ktoś coś o chłodnicy ? mówiłem że za grillem jest miejsce na węża. grasband napisał/a: | łyn nie ubywa ale jak odkrecilem korek od zbiornika wyròwnawczego to leci lekki dymek i ma zapach jakby plastiku. | sprawdzaj co kilka dni. Płynu nie ubędzie ci od razu jak masz pękniecie czy uszkodzoną uszczelkę, będzie schodził powoli, zapachem się nie przejmuj. grasband napisał/a: | Poziom oleju sprawdzilem właśnie na lekko rozgrzanym silniku i na bagnecie juz nic nie ma :-[ ehh... | Liczyłeś że kupując samochód w cenie roweru nie będziesz musiał nic dołożyć Większość T/T to obecnie truchła skatowanie przez wielu właściciel. Uczciwe auta znajdziesz głównie zrzeszone w klubie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
grasband
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 7 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-05-2012, 20:41
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | a co ty tak się tej chłodnicy uczepiłeś ? pisał ktoś coś o chłodnicy ? mówiłem że za grillem jest miejsce na węża. |
Ok przepraszam ja cały czas szukałem przed grillem ;]
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Liczyłeś że kupując samochód w cenie roweru nie będziesz musiał nic dołożyć Większość T/T to obecnie truchła skatowanie przez wielu właściciel. Uczciwe auta znajdziesz głównie zrzeszone w klubie. |
Nie... Wiedziałem, że za takie pieniądze nie można się spodziewać "bóg wie czego" i doskonale widziałem, że trzeba bedzie włożyć w niego pieniądze, dlatego pytam was kolegów bardziej doświadczonych co muszę wymienić albo czy lepiej oddać go na złom od razu...
Ok to na koniec przedstawie wam krótki filmik z wydechu mojego tipo Kod: | http://youtu.be/HSxJPfgIUu4 |
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-05-2012, 20:50
|
|
|
KrzychuB napisał/a: | Na pewno na 100% do naprawy, a czy do wymiany to wyjdzie w praniu |
tak nie do konca, gdyz wykonczony juz akumulator pokaze wlasnie takie wartosci nawet na sprawnym alternatorze. Generalnie ksiazka mowi okolo 14V zeby bylo, ale powiem od siebie, ze ladowanie okolo 13,5V jest jeszcze dobrym ladowaniem i spokojnie mozna jezdzic
** Dodano: 06-05-2012, 21:53 **
A.D filmu...na lpg tak kopci? jezeli LPG i wilgotne powietrze (tak wnioskuje po pogodzie, jaka dostrzegam na filmiku) to w ogole sie nie przejmuj.,... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-05-2012, 21:51
|
|
|
grasband napisał/a: | Nie... Wiedziałem, że za takie pieniądze nie można się spodziewać "bóg wie czego" i doskonale widziałem, że trzeba bedzie włożyć w niego pieniądze, dlatego pytam was kolegów bardziej doświadczonych co muszę wymienić albo czy lepiej oddać go na złom od razu... | Eee no nie rozpędzaj się tak z tym złomem jak wydałeś kasę na autko to szkoda od razu zaraz złomować A co trzeba zrobić tego ci nikt nie powie bo nie zna twojego auta podjedz sobie do diagnosty daj mu pięć dyszek niech obejrzy auto i wyszarpie zawieszenie będziesz wiedział na co składać |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
grasband
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 7 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-05-2012, 21:50
|
|
|
Ok Panowie dziękuje wszystkim za wyrozumiałość i cierpliwość Po 10tym jadę do mechanika żeby obadał sprawę. Na zakończenie jeszcze posłuchajcie tego piszczenia Kod: | http://youtu.be/tttdYy_7hyo | czy to może być pompa wody? Bo od czasu do czasu do tego piszczenia dochodzi jeszcze tak jak by para gdzieś spod tej obudowy
Jeszcze raz dziękuje wszystkim |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|