  | 
               
                   
                   
                  Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
  
                  
                | 
                            
          
         		            
 
	
			| 
		Żarząca się dioda akumulatora | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 gru  		  
		 
          
  
        Wiek: 41  Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167                   Skąd: Warszawa          	 
	           Województwo: Warmińsko-Mazurskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-08-2011, 23:12   Żarząca się dioda akumulatora
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Po odpaleniu silnika kontrolka ładowania zaczyna się żarzyć, gdy dodam gazu kontrolka zanika, po czym znowu się zaczyna żarzyć - tak było do wczoraj. Dzisiaj kontrolka pali się cały czas? 
 
 
Pasek od altka jest dobrze naciągnięty - sam pasek jest w dobrym stanie (pasek Gates'a).
 
 
Czego to może być wina? Alternator nie rzęzi, ani nic z tych rzeczy...
 
 
To szczotki? Regulator napięcia? Coś jeszcze?
 
 
Pilnie proszę o pomoc                 | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Jelcyn  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 59 razy Wiek: 38  Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248          Skąd: Lublin 
                  	 
	           Województwo: Lubelskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-08-2011, 23:29   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Diody zaczynają umierać. Kontroluj jaki masz prąd ładowania i stan akumulatora | 
             
						
				_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 sylwester  		  
		 
          
  
        Wiek: 40  Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 21          Skąd: Wronki 
                  	 
	           Województwo: Wielkopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-08-2011, 03:48   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mostek diodowy do wymiany i to szybko. bo albo nie będzie ładował albo rozwali sie aku jak go przeładuje
 
prondem zmiennym | 
             
						
				_________________ sylwek | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JAM_BELFEGOR  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 111 razy Wiek: 43  Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717          Skąd: Kraków 
                  	 
	           Województwo: Małopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-08-2011, 09:44   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | gru, głównie dwie rzeczy padają mostek prostowniczy czyli diody albo regulator napięcia. Raczej ciężko powiedzieć co częściej. Części łatwo wymienić i ogolenie nie drogie i łatwo dostępne. Diody to koszt około 50-60zł zależny gdzie regulator 30-40zł Z doświadczenia powiem lepiej kupować oryginał MM - Magneti Marelli | 
             
						
				_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY 
 
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858 
 
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 gru  		  
		 
          
  
        Wiek: 41  Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167                   Skąd: Warszawa          	 
	           Województwo: Warmińsko-Mazurskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-08-2011, 21:44   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak sprawdzić co jest uszkodzone? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JAM_BELFEGOR  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 111 razy Wiek: 43  Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717          Skąd: Kraków 
                  	 
	           Województwo: Małopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-08-2011, 22:16   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Niestety ciężka sprawa, zarówno diody jak i regulator dają podobny efekt wiec ciężko powiedzieć na 100% które z nich. Generalnie spadek napięcia ładowania. Prawidłowo powinno być ok 14- 14,4V bez względu na obroty. Nie powinno spadać poniżej 13,8V pod pełnym obciążeniem elektryki. Jeśli napięcie będzie rosło wraz z obrotami spróbował bym zacząć od regulatora napięcia. Z kolej z byt duże napięcie to prawie na pewno regulator. Poczytaj sobie jeszcze to: http://diaaut.home.pl/r10361c3.htm dalej masz jak sprawdzić obwód ładowania. | 
             
						
				_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY 
 
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858 
 
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 maxi  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 9 razy Wiek: 37  Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619                   Skąd: Wałbrzych          	 
	           Województwo: Dolnośląskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-08-2011, 18:13   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak piszą poprzednicy regulator lub diody do wymiany,  u mnie panuje podobna sytuacja o tyle tylko, iż kontrolka leciutko żarzy podczas jazdy. Stawiam na regulator, który przeładowuje akumulator, a mianowicie powoduje utlenianie się klem itd. | 
             
						
				_________________ Currently in the garage:
 
 
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
 
 
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
 
 
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
 
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 ubek  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 50 razy Wiek: 41  Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790                   Skąd: Heilbronn          	 
	           Województwo: Other 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-08-2011, 18:24   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na pierwszy ogien RN do wymiany    najprościej najtaniej i będzie wiadomo co dalej - najczęściej on pada    | 
             
						
				_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
 
 
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
 
 
 
 
 
www.tomekmichalik.pl | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 lynx  		  
		 
          
  
        Pomógł: 10 razy Wiek: 40  Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420                   Skąd: Gliwice          	 
	           Województwo: Śląskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-08-2011, 18:57   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               maxi, 
 
Trzeba po prostu wziąść miernik i sprawdzić napięcie ładowania. Wtedy będzie jasne. Jeżeli napięcie jest za wysokie, to albo zły styk  przy RN albo padnięty RN. Utlenione klemy nie mają z tym nic wspólnego. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 maxi  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 9 razy Wiek: 37  Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619                   Skąd: Wałbrzych          	 
	           Województwo: Dolnośląskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-08-2011, 19:49   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               lynx, nie zgodzę się z Tobą    Znajomy miał uszkodzony regulator napięcia, który przeładowywał akumulator. Skutkiem były opłakane, bo w pewnym momencie aku tak się zagotował, że nadawał się już tylko na śmietnik, natomiast utleniające się klemy u niego były normą zważywszy na to, iż aku miał 3 miesiące i nie miał nieszczelności także chyba to wystarczający dowód że ma wpływ. | 
             
						
				_________________ Currently in the garage:
 
 
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
 
 
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
 
 
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
 
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JAM_BELFEGOR  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 111 razy Wiek: 43  Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717          Skąd: Kraków 
                  	 
	           Województwo: Małopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-08-2011, 23:41   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | maxi, dobrze pisze, na przeładowanym aku bardzo szybko utleniają się klemy. | 
             
						
				_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY 
 
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858 
 
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 gru  		  
		 
          
  
        Wiek: 41  Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167                   Skąd: Warszawa          	 
	           Województwo: Warmińsko-Mazurskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-08-2011, 05:32   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ładowanie 13,55V     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Jelcyn  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 59 razy Wiek: 38  Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248          Skąd: Lublin 
                  	 
	           Województwo: Lubelskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-08-2011, 13:28   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | troszkę mało. | 
             
						
				_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 unknown  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 66 razy Wiek: 42  Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978          Skąd: |°Bielsko-Biała°| 
                  	 
	           Województwo: Śląskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-08-2011, 18:38   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zależy, choć jak dodasz nieco gazu np do 2 tys i dalej masz tyle, nic się nie wznosi, to może byc początek końca;
 
fakt, najczęściej pada regulator napięcia;
 
inna sprawa na którą zwróć uwagę - w jakim stanie masz akumulator? 
 
sam akumulator może powodować zwarcie (prawie); jak ma zwarcie między celami, jest stary, albo z supermarketu    [często tam odstane miesiącami buble są] to może sam się rozładowywać, mieć zwarcie wewnątrz, co bardzo obciąża alternator, gdyż ten nie dośc, że zasila instalację auta, to jeszcze ma ładować akumulator i -jeszcze- pokonać wpierw zwarcie w akumulatorze między celami; stary akumulator/uszkodzony prędzej czy później zmęczy ci regulator napięcia;
 
 
podobnie jeśli masz w aucie coś co zżera za dużo prądu/obciąża mocno, ale jeśli nic ci prądu nie kradnie, nie przygasa zbyt wszystko jak właczasz różne odbiorniki, czyli nie masz podejrzanego, to może nie masz takiego problemu;
 
 
piszę o tym, bo czasem regulator to rzecz wtórna, efekt a nie powód, rzadko, ale może się zdarzyć;
 
to tak dla profilaktyki   
 
 
 
alternator możesz samemu wyjąć, o ile pamiętam da się samemu rozebrać tył alternatora i przełożyć regulator bez problemu
 
(robiłem to w Temprze, w Toyocie u siebie też    złośliwe alternatorrrry...); diody były o ile pamiętam (czasu to minęło...) lutowane do regulatora, ale dało się odlutować na moment wyjmując regulator;
 
 
jeśli byś wyjął regulator, odlutował od diód (poprawcie mnie, moge mylić typ alternatora, ale chyba w T/T tak było),
 
to zostaną Ci w alternatorze same diody podłączone jednym końcem każda do uzwojeń; wtedy drugi koniec każdej z diód byłby w powietrzu więc można je sprawdzić miernikiem-multimetrem, na symbol diody dajesz " -|>|- " na mierniku i przykładasz kabelki-sondy miernika do końców diody, raz ak, raz je zamieniasz miejscami; w jednąstronę powinno wskazać np 473 czy wartość podobną a w drugą nic, przekroczenie zakresu (na mierniku cyfrowym zwykle sama 1-ka na początku z lewej wyświetlacza; 
 
 
jeśli diody tak wyjdą na pomiarze to można założyć, że są ok, więc sam regulator podmieniamy; przedmuchać choć wypadałoby alternator, przeczyścić lekko z syfu, bo po latach z syfu pęcznieje, a potem w efekcie pęka mu obudowa i robi się zwarcie, a alternator znowu do naprawy, droższej...
 
 
 
w temprze chyba z 4 razy miałem naprawiany alternator, teraz takie rzeczy robiłbym sam, bo jakby podsumować, to przy pierwszej naprawie wypadałoby już za 150 kupić regenerowaną 'nówkę' i byłoby świetnie... ale chciało się oszczędzić, a czasem nie warto; | 
             
						
				_________________    
 
 
 
 
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy     http://www.nizu.pl  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 gru  		  
		 
          
  
        Wiek: 41  Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167                   Skąd: Warszawa          	 
	           Województwo: Warmińsko-Mazurskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-11-2011, 15:49   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Aktualnie ładowanie to bez świateł: wolne ~ 13V, przy 4000obr. skacze do ~13,55...
 
 
Ze światłami: wolne poniżej 12V... przy 4000obr. skacze do ~ 12,5...
 
 
Efekt praktycznie BRAK ŁADOWANIA    
 
 
Co sprawdzić, co zrobić - bo totalna załamka...aku na postoju ma ~ 12V (sam aku jest na 100% sprawny) :/ | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Raul  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 1 raz Wiek: 47  Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 100                   Skąd: Katowice          	 
	           Województwo: Śląskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-11-2011, 17:06   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przyłącze się.Więc moim zdaniem skoro są takie objawy to kupił bym nowy regulator napięcia zamontował i sprawdził co się dzieje,a jeżeli nawet nie będzie różnicy to i tak z praktyki wiem że jak remontuje jakiś alternator to dla świętego spokoju ładuję nowy regulator ze szczotkami ,bo jak już robić to kompletnie żeby za parę miesięcy nie babrać się z podobną usterką.Zrobisz jak będziesz chciał albo zdemontujesz altka i będziesz się bawił w rozbieranie  mierzenie diod,a może się okazać ze są dobre i tylko regulator padnięty.Ja przynajmniej zaczynam od regulatora. | 
             
						
				_________________ Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 gru  		  
		 
          
  
        Wiek: 41  Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167                   Skąd: Warszawa          	 
	           Województwo: Warmińsko-Mazurskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-11-2011, 17:48   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ale napięcie nie skacze voltami...nie przeładowuje itp. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Raul  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 1 raz Wiek: 47  Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 100                   Skąd: Katowice          	 
	           Województwo: Śląskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-11-2011, 18:20   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Może głupio zapytam,bo to powinno być logiczne,ale sprawdzałeś przewód masowy jaki idzie na silnik i kable czy to nie jest gdzieś uszkodzone,zaśniedziałe czy w jakiś inny sposób(typu przetarcie)przewody uszkodzone,styk na regulatorze napięcia,może to być banalnie prosta usterka przecież. | 
             
						
				_________________ Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 gru  		  
		 
          
  
        Wiek: 41  Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167                   Skąd: Warszawa          	 
	           Województwo: Warmińsko-Mazurskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-11-2011, 21:09   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Będę to ogarniał w tym tyg.
 
 
Jak rozebrać alternator (MM) i na co zwrócić uwagę? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JAM_BELFEGOR  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 111 razy Wiek: 43  Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717          Skąd: Kraków 
                  	 
	           Województwo: Małopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-11-2011, 21:26   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bo ja wiem czy jest tu co opisywać, to strasznie prosta konstrukcja     Wykręcasz kable z alternatora, luzujesz jego śrubę na korpusie silnika, wyciagasz pasek, wyciagasz alternator i na stół. Ściągasz tylną czarną pokrywę, tam jest widoczny regulator napięcia i mostek. Obydwa są przykręcone śrubami, wykręcasz czyścisz oceniasz stan. Wirnik jest zakręcony śrubą na wałku przy kole pasowym. Po odkręceniu śrub z obudowy możesz go wyciągnąć. Na co uważasz? Na łożyska wirnika z przodu i z tyłu, na mostek i regulator by nie uszkodzić. 
 
P.S:
 
Tu macie schematy alternatora i rozrusznika może się wam przyda na przyszłość. 
 
    | 
             
						
				_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY 
 
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858 
 
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Lasgo07  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 7 razy Wiek: 36  Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802          Skąd: Pułtusk 
                  	 
	           Województwo: Mazowieckie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2011, 20:17   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, podepnę się pod temat bo u mnie jest następujący objaw:
 
 
Przy niskich obrotach kontrolka od aku się dobrze żarzy. Przy obrotach tak 2,5 tys leeko się żarzy. Czasami wcale zgaśnie i jest oki. ALe objaw mam taki że na klemie + robi mi się często nalot biały który muszę czyścić. Stawiać na regulator napięcia ? 
 
 
** Dodano: 23-11-2011, 20:18 **
 
No i u mnie napięcie na włączonym silniku wynosi: 14,9V | 
             
						
				_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Jelcyn  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 59 razy Wiek: 38  Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248          Skąd: Lublin 
                  	 
	           Województwo: Lubelskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2011, 20:20   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Lasgo07, popatrz jeszcze na napięcie na różnych obrotach i przy różnym obciążeniu. | 
             
						
				_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Lasgo07  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 7 razy Wiek: 36  Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802          Skąd: Pułtusk 
                  	 
	           Województwo: Mazowieckie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2011, 20:21   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jelcyn, Jest zmienne, skaczę. Czasami wynosi ponad 15V | 
             
						
				_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Jelcyn  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 59 razy Wiek: 38  Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248          Skąd: Lublin 
                  	 
	           Województwo: Lubelskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2011, 20:22   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | to regulator. | 
             
						
				_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Raul  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 1 raz Wiek: 47  Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 100                   Skąd: Katowice          	 
	           Województwo: Śląskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2011, 20:23   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Jelcyn napisał/a: | 	 		  | to regulator. | 	  
 
Też bym to obstawiał | 
             
						
				_________________ Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
    
      Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
  | 
             Wersja do druku
 
  | 
    
 
      
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
 
 Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji. 
 |