|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Fiat Tipo sport 16v i.e. |
Autor |
Wiadomość |
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2020, 20:16 Fiat Tipo sport 16v i.e.
|
|
|
Najrzadsza wersja wczesnego fiata tipo , 1.8 16v produkowana poltora roku, zastapiona przez 5 drzwiowe sedicivalvole . Samochod kupiony od kolegi Bonesa. Wczesny egzeplarz tipo 1.8 16v w kolorze Grigio Zermatt 630 wyposazony w preseryjne zegary wystepujace tylko na kilku testowych egzeplarzach tipo 1.8 i 2.0 16v , ktore przechodzily testy drogowe od polowy 88 do polowy 89 roku, przed rozpoczeciem seryjnej produkcji modelu "i.e16v"{ listopad 1989}. Jestem w kontakcie z kolegami z wloskiego klubu Tipo, prosilem ich o pomoc w rozszyfrowaniu zagadki, czemu w tym tipo sa zegary, ktore nie weszly do produkcji seryjnej. W tym momencie udalo sie ustalic , ze we Wloszech nie ma znanego zachowanego tipo z tymi zegarami, oraz ,ze byly conajmniej 4 sztuki aut testowych preseryjnych, bialy czerwony i dwa grigio zermatt, dwa ostatnie uzyte do wykonania zdjec prasowych reklamowych itp. Po zakonczeniu testow auta mialy zostac zniszczone. To bylo 31 lat temu, czy zostaly rzeczywiscie zniszczone? czy w calosci? tego sie chyba nigdy juz nie dowiemy. Moje auto ma dosc ladnie i porzadnie , fiatowskim numeratorem, ale jednak przebite numery nadwozia.Niektore cyfry sa nieruszane, inne nabite dwukrotnie ta sama czcionka, jakby "poprawiane". Na pewno nie wyszlo tak z fabryki "zwykle" auto , bo juz od konca lat 70tych numery nabijal robot, nie czlowiek, byly bezbledne i rowniutkie z fabryki. Wiekszosc dostepnych Eper-online pokazuje po vinie, ze jest to 1.4 gaznik z lipca 1989.. Jeden online eper hostowany na ruskim serwerze, oraz stary program serwisowy na plytce cd odkodowuja ten vin jako 1.8 16v. A Bones kupil to auto z dokumentami na 1.6 8v Mega bajzel. Auto stalo pare lat na parkingu depozytowym policji, bylo pewnie buchniete kiedys komus ? W tym momencie ma poodkrecana papierologie, jest legalnie zarejestrowane jako 1.8 16v w dowodzie. W tym roku mam zamiar wszystkie fiaty zarejestrowac na zolte tablice, tak ze tipo tez.
Co do tych zegarow to mialy byc cecha charakterystyczna wersji "hot-hacz 16v " tipo.W kilku testach dziennikarskich aut preseryjnych zrobionych przez Quattroruote, czy AutoJournal na przelomie 88 i 89 roku bylo wyraznie podane i pokazane, ze wersje 16v beda mialy takie zegary.Ostatecznie zdecydowano sie tylko na pomaranczowe wskazowki w wersjach seryjnych 16v. Prawdopodobnie dlatego, ze pomaranczowe zegary wymagalyby pomaranczowego podswietlenia reszty elementow deski, manetek, przyciskow szyb itp, a to bylby dodatkowy koszt wytworzenia elementow specyficznych tylko dla wersji 16v, ktora stanowila niewielki odsetek zakupionych tipo. { u mnie zegary swieca na bialo , nie na zielono}Te u mnie albo pochodza z ktoregos z aut testowych, "ocalone" z rozwalki na przyfabrycznym zlomowisku, potem zalozone do "zwyklego" 1.8 16v ktorego kupil sobie na przyklad pracownik Fiata, lub osoba uczestniczaca w tych testach aut preseryjnych.Albo do baaaardzo wczesnych 1.8 16v zamontowano jakas partie tych zegarow wyprodukowanych zanim zadecydowano, ze jednak beda biale.Zeby sie tego pozbyc z magazynu, ale wtedy byloby tych aut wiecej.Mysle ze w sercu wloskiej motoryzacji klubowicze z Italii wiedzieliby cos o tych zegarach w innych autach, mieliby takie auto u siebie.Albo trzecia opcja, jest to auto preseryjne. Mogloby to wyjasniac szczepana numerow nadwozia zrobionych ladnie czcionka fiata .Auta preseryjne powstaly przez zdjecie z tasmy montazowej kilku egzeplarzy nowego tipo, i odeslaniu ich do przyzakladowego OBR-Fiat , gdzie montowano do nich nowe silniki zawieszenia wnetrze itp full przerobka na 16v . Nie bylo jeszcze "w puli" numerow dla 1.8 16v, bo ich nie produkowano jeszcze. Potem takie auto testowe zamiast niszczyc, to sobie ktos cos jakos,.... za flaszke kolega koledze, numery sie poprawi itp Takie historie zupelnie by mnie nie dziwily w FSO, ale Wlosi tez sa znani z tego, ze "da sie zalatwic" . No to tyle gdybania, Raczej sie nie dowiemy, czy jest to auto preseryjne, czy wczesny egzeplarz seryjnego 1.8 16v z zegarami z preserii. Na aucie jest sporo czesci z wczesnymi datownikami, mechanizm wycieraczek luty87 lampy przednie maj88, tunel srodkowy luty87, ale sporo datownikow na silniku jest z 1 polowy 89, szyby sa z okresu maj pazdziernik 89. Premiera modelu byla w listopadzie 89. Sie rozgadalem.
Wrzucam zdjecia auta oraz skany z gazet motoryzacyjnych z lat 88/89 od Wlochow, gdzie sa opisane egzeplarze preseryjne, pokazane/opisane pomaranczowe zegary itp.
ok , jakis unfall zrobilem z fotami, zle sie zaladowaly, usunalem, a teraz nie moge zaladowac ponownie zaraz cos pomysle jak to naprawic . EDIT: Juz sa, tylko nie wiem czemu nie jedno pod drugim....
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2020, 21:11
|
|
|
Poprawiłem ci fotki. Musisz wstawiać odstępy miedzy linkami inaczej tworzy się taki tasiemiec. Napisz też coś o wyposażeniu tego nietypowego egzemplarza. Gdzie zgubiłeś dekiel na kable? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2020, 21:21
|
|
|
oki doki, podziekowal ! :)Wrzucam jeszcze pare fotek, w tym oficjalne zdjecia prasowe wersji 1.8 16v. Ciekawostka,zwroccie uwage, ze na jednym ze zdjec jest strona z pierwszego folderu reklamowego wersji 1.8 16v, zegary sa juz biale, ale w tekscie pojawia sie jeszcze cyferblat wskaznika cisnienia oleju, ladny pomaranczowy
Edit, wersja 1.8 16v nie mala dekla zaslaniajacego przewody wn. Dopiero w 2.0 sedici sie dekiel pojawil. Zerknij na czarnobiale foto prasowe silnika, czy w folderze, bez dekla.
Wyposazenie jest seryjne podstawowe dla wersji 1.8 16v,czyli wszystko poza abs ,klima ,el lusterkami, el. szyberdachem Auto ma standardowa tylko dla 1.8 16v i TdsX tapicerke, bez opcjonalnych czarno-srebrnych recaro.
[url=http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0019755.jpg]
[/url]
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2020, 21:24
|
|
|
A teraz widzę ze chyba wcale nie miały dekielka
P.S: koreczek od oleju w nie tą stronę założony
P.S2: będziesz szukał felg od sediczaka? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2020, 21:38
|
|
|
Korek oleju jest juz taki jak ma byc, na fotach byl od marei 1.6 16v tymczasowy.
Tylne lampy sa teraz od sedicivalvole, bardziej mi sie podobaja niz te z 1.8 16v, czyli "zwykle" wspolne z innymi wersjami
Seryjne felgi dla 1.8 16v to "wiatraczki" 4 ramienne5.5x14 , takie jak na temprze, czy cc sporting w 13 calach. Nie chce ich. Na razie sa moje ulubione kolpaxy z regaty/cromy, a docelowo dam felgi z integralki 15x6 . Musze tylko opony przelozyc, bo felgi jezdzily ostatnio na cromie mk1 i sa ciut za duze opony. Prymitywna wizualizacja w paincie, jak to bedzie wygladac, fotka felg na cromie, oraz zdjecie prasowe egzeplarza preseryjnego, preserie tez jezdzily na felgach z integrale, tak ze ide w tym kierunku
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2020, 21:47
|
|
|
Te też fajne |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2020, 22:00
|
|
|
Auto kupilem popsute z przestawionym rozrzadem Bones mial przygode. No ale wszystko zostalo naprawione, remont glowicy i wymiana pompy wody rozrzadu uszczelnien uszczelek itp. Udalo sie zdobyc ori zestaw i uszczelke glowicy fiat, uszczelka Astadur{ Goetze}. Silnik w srodku poza pogietymi 8 zaworami jest jak nowy, tak ze smiga fajnie teraz.
Zwroc uwage na kola rozrzadu, wczesne wersje 16v mialy modul zeba paska jak w 8v, do mojego silnika dedykowany jest taki sam pasek jak do 2.0 8v. Nowy rozrzad pojawil sie w 1.8 16v chyba od wrzesnia 1990.
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-03-2020, 11:24
|
|
|
No głowica ładnie wygląda po szlifie, czyli na gładko tak jak powinno być. Ciekawą ktoś miał koncepcję z tym uszczelnianiem czerwonym sylikonem kolektora wydechowego szkoda że nie założył uszczelki gumowej. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-03-2020, 22:42
|
|
|
Elegancko to wygląda honowanie świeżutkie jakby przejechał z 1000km |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-03-2020, 16:49
|
|
|
Cytat: | honowanie świeżutkie jakby przejechał z 1000km |
Faktycznie zarowno silnik "w srodku" jak i stopien zuzycia, a raczej braku zuzycia wnetrza auta wskazuje na przebieg okolo 100000 km . Na zegarach jest teraz 71000 km, kierownica ma jeszcze gruba fakture bez przetarc , inne elementy z twozyw w srodku auta tez tylko brudne, nie wytarte, z reszta juz troche poczyscilem tu i tam.
Mam tez uno mk1 1.5 SX digital z 86 roku, kupione od spadkobiercy 1 wlascicielki, Auto kupione z przebiegiem 97000 km, stalo wymeldowane 11 lat ,pojechalem po to 1400 km na granice DE/FR do Freiburga Uno ma w podobnym dobrym stanie, niepowycierane wnetrze, kierownice i udokumentowany przebieg, wiec jest jakims benchmarkiem przy probie porownania stopnia zuzycia tworzyw.
A tu 1.9 TdsX z licznikowymi 280000km, kierownica "wyszklona" , wytarta na gladko.
** Dodano: 08-04-2020, 16:57 **
Bagiet nie bylo w poblizu. to umylem
Zdemontowalem tez radio, zastapione przez ori kieszonke
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2020, 11:49
|
|
|
na auto myjni? Boj się Boga poharatasz ten bezcenny zabytek. Z kieszonką ładniej. Ja szukam do swojej Delty dobrego radia z epoki. Najpewniej zamontuje wyjęte z Tipo kultowe jak dla mnie radyjko Blaupunkt "Boston" - kaseciak zakupione w 1994r. ehhh... pamiętające moją młodość. Muszę je jedynie trochę podkurować bo przez te lata przeszło swoje, przeleżało też ponad 11 lat w piwnicy więc nie wiadomo czy odpali.
https://www.ebay.co.uk/it...y-/303277397328 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Przemek1980
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lip 2018 Posty: 50 Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-04-2020, 16:57
|
|
|
nie korzystaj ze szczotek bo zniszczysz lakier na aucie. lepiej podjechać na bezdotykową. |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-04-2020, 21:42
|
|
|
W moim Tipo był oryginalny kaseciak, który wymieniłem na nowoczesne radio..
Wymiany nie żałuję, natomiast to co zrobiłem ze starym to mi wstyd..
Wystawione na aukcję od złotówki - poszło za złotówkę
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-04-2020, 08:30
|
|
|
No wiesz po ile dziś takie radyjka chodzą Ja swojego Blaupunkciaka zamierzam odnowić i wmontować do Delty... ale spróbuję do niego zapiąć z tyłu schowaną instalację na bluetooth'a do komunikowania się z telefonem. Jak trzeba będzie posłuchać czegoś innego niż radia czy kasetki to do akcji wejdzie telefon, który będzie podawał sygnał. Wszystko będzie schowane ładnie pod deską za radiem. Co ciekawe Ten Blaupunkt może z powiedzeniem zawstydzić nie jedne współczesne radyjko madie in china. Ładnie grał, mocą też dysponuje - tylko dobre głośniki do tego dobrać. Wygrzebałem też a pudła kasety z mojej młodości które się słuchało na walkman'ie... |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-04-2020, 15:52
|
|
|
Zwykle myje na bezdotykowej gabeczka auto, no ale teraz bagiety filuja ,co kto robi strasznie, to wolalem " w pomieszczenu" umyc przy okazji tankowania. Radio wymontowalem ,bo primo kusila mnie ta dodatkowa kieszonka z allegro zamiast radia, secundo nie slucham radia w aucie, jest to jest nima to tez ok, a ten blaupunkcik w tipo byl niechlujne podpiety, wszedzie kable wystawaly z tylu, wygladalo to slabo. Zostala jakas plyta CD Bonesa w radyjku , srogi bialostocki rap, czy tam hp-hop, nie odrozniam Nie moje klimaty, ale moze sie zmusze i wyslucham, radyjko moze do pandy 4x4 dam, ale tez tylko dlatego, ze kupilem opcjonalna kieszonke dla radia, nie zeby sluchac
Znalazlem dane dot. sprzedazy wczesnych tipo, dotycza Wloch, ale pewnie podobnie bylo na innych rynkach zbytu, plus w krajach niemieckojezycznych, ktore byly ogromnym rynkiem dla fiata 1.8 16v nie byl wogole oferowany, bo tam { Niemcy Austria Szwajcaria} fiat od 1987 sprzedawal juz auta z katalizatorami i kladl nacisk na ekologie przed euro1 z 1991 roku. Z danych wynika, ze model 1.8 16v stanowil 2.7% wersji sprzedanych, co potwierdza tez fakt, ze po 30 latach trudno znalesc jakiekolwiek 1.8 16v. We wloskim klubie tipo jest chyba 5 sztuk, a w Krakowie dwa moj i kolegi Patryka.
Kupilem tez troche czesci na wyprzedazy ori czesci Fiata ,w tym nowe tylne amortyzatory z tempry kombi, maja osobny numer czesci w EPER i sa 20% twardsze niz seryjne do sedana oraz do wszystkch wersji tipo,taki bilstein dla ubogich U mnie z przodu sa chyba wymienione, bo wygladaja jak nowe, czyste,czarne, zato tyl jest jeszcze ori, kupa rdzawego nalotu na lagach i fabryczny dla tipo{ cromy tez} kolor jasnobrazowy obudowy.Plus jeden troche zapocony juz.
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-04-2020, 18:03
|
|
|
bart128, żeby dupa w Tipo nie skakała... Tyłek Tipo jest lekki >>> klapa z laminatu, zero wygłuszenia trza będzie wrzucić jakąś płytę chodnikową, albo jeździć z pełnym bakiem |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-04-2020, 22:15
|
|
|
W podstawowych wersjach typu 1.4 faktyczne nie ma paru kg wygluszen wystepujacych u mnie, jak sciana grodziowa od strony silnika, czy tyl auta , Na szczycie gamy tipo jest lepiej, w aucie jest baardzo cicho, wiecej wygluszen plus 3 tlumiki seryjne, zadnego wsiurskiego basu. Tylna klapa jest ciezka nie chce myslec ile wazylaby z blachy tloczona. Amortyzatory sa wlasnie od "nieskakania" auta ,wygluszaja rezonans sprezyn i karoserii. Te troche sztywnejsze beda robic to lepiej. Jeszcze moze staba dam z tylu 19mm z fiata coupe, czy czegos tam podobnego z tej platformy, bo z tylu mam 16mm, chyba tyle samo co w 1.4 a to juz uwazam troche za malo, bo z przodu na osi jest z 50kg wiecej niz w 1.4 Calkiem fajnie sie prowadzi to 16v, jest 80 kilo lzejsze od 2.0 16v i to czuc, natomiast te 80 kilo wiecej w 2.0sedicivalvole to miedzy innymi inny setup zawieszena i wieksze hamulce, i to tez czuc na 284mm jest troszke lepsza kotwica:) Pojezdzilem pare km 3 drzwiowym sedicivalvole kolegi Kenta, kiedys tam z 8-9 lat temu jak sprzedawal, bylo sztywniejsze, mniej komfortowe niz 1.8 16v, bardziej "sportowe" . 1.8 16V wygladajace praktycznie jak "zwykle" tipo bylo lokowane w gamie jako auto dla ludzi , ktorzy chca sie szybko przemieszczac ale nie chca sie rzucac w oczy,cos jak croma turbo posrod innych aut platformy "tipo 4"{ croma thema saab9000 ar164} a 2.0 sedicivalvole to typowy hothacz, bulwarowy szpaner, odpowiednik uno turbo. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-04-2020, 11:46
|
|
|
A u ciebie spowalniaki są na 256 mm? Eeee... co ty mówisz jaka ciężka w prospekcie Tpo w tyłu gołębie wyfruwały nie może być ciężka
** Dodano: 14-04-2020, 12:48 **
A 2 litrówka pluła ogieniemmm....
** Dodano: 14-04-2020, 12:50 **
A sediczak to już w ogóle pluł lawą
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-04-2020, 16:58
|
|
|
przod tarcze wentylowane 257.5x20mm tyl tarcze lite 240x11mm. Seryjne felgi dla 1.8 16v to 14 cali, 284mm nie miesci sie w felge 14cali----> sedici mialo 15ki.
Ettore Bugatti zapytany czemu jego auta wyscigowe tak chu..owo hamuja mial powiedziec...."My cars are made to drive not to stop ". ten tok rozumowania 1.8 16v jest najlzejsze i najlepiej przyspiesza z calej rodziny tipo 16v . Masa wrogiem przyspieszenia ! dobrze to widac przy sedici od 93 w nadwoziu 3 drzwiowym, ktore bylo nastepne kilkadziesiat kilo ciezsze od sedici 5 drzwiowego{ dodatkowe wzmocnienia budy pod lepszy wynik w krasztestach} i ponad 150 kg od 1.8 16v, a moc mialo zmniejszona do 139 koni. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-04-2020, 07:34
|
|
|
No cóż wyścig po gwiazdki w euro ncap oraz kolejny w gonieniu za kolejnymi cyferkami za euro jeśli chodzi o emisję + podnoszenie komfortu spowodowały wzrost masy i spadek mocy i tu dobrym przykładem może być moja kupa złomu cięższa bodajże o prawie 100kg w stosunku do sedi, słabsza mocowo i wolniejsza o 1 sek. w sprincie do setki.
Klapa też tu robi swoje w masie. U mnie siłowniki na 800N w Tipolocie były bodajże na 280N albo 320N nie pamiętam dokładnie. U mnie po wyciągnięciu siłowników można sobie klapa bicka ćwiczyć Do tego u mnie już pod blendą zaczęło się "coś dziać" zaś w Tipolocie klapa nigdy z ruda się nie spotka. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-04-2020, 17:55
|
|
|
bart128, fajny artykuł napisałeś,wyjaśniłeś mi właśnie historię tych podstępnych czerwonych zegarów |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-04-2020, 19:24
|
|
|
Z duza pomoca Fabrizio z wloskiego klubu Tipo, dostarczyl scany z gazet moto z lat 88/89.
Jeszcze jeden scan z 88/89:
** Dodano: 21-04-2020, 11:32 **
Tajemnica oryginalnego vinu mojego auta zostala wyjasniona. Znajac swoj numer silnika , oraz wiedzac, ze mam stary typ rozrzadu ktory zostal zastapiony nowszym, wspolnym z 2.0 16v od numeru slnika 1066635 { buda 439xxx}pod koniec stycznia 90 roku, moglem sie skupic na numerach nadwozia z przedzialu 430xxx 439xxx i szukac w fiat eper wersji 1.8 16v z tego przedzialu, i porownywac ich numery slnika z moim. Moj vin na budzie zostal kiedys przebity, auto bylo kradzione,albo sprowadzone i ktos po taniosci, zamast placic clo akcyze zrobil szczepana z rozbitka 1.4, potem stalo na depozytowym parkingu policji itp, juz o tym pisalem. Spedzilem okolo 6 godzin przed kompem z kartka dlugopisem i buszujac po bazie danych fiat-eper. No i sie udalo
Znalazlem moje tipo, uzyskane dane wyslalem kolegom z wloskiego klubu tipo, bo oni maja dostep nie tylko do epera ale tez innych zrodelek. Potwierdzili. Auto z moim silnikiem 1047737 zostalo wyprodukowane 16 grudnia 1989, kolor nadwozia 630 tapicerka 318 , czyli wszystko sie zgadza z moim autem ,data pierwszej rejestracji we Wloszech 26 styczen 1990 na turynski numer rejestracyjny TO53513N. Numer nadwozia ZFA16000004369803. Na budzie mam nabite .......4309803. Jedna cyferke zszachraili zlodzejaszki, i tyle klopotu.
Pozostaje dorobic w manufakturze blach tloczonych kopie wloskch tablic z ktorymi auto "wyszlo z fabryki" i miec fajny gadget na zloty
Czyli jest to bardzo wczesny seryjny egzeplarz fiata tpo 1.8 16v z zalozonymi zegarami z egzeplarza preseryjnego, co niestety w duzym stopniu potwierdza, ze auta preseryjne zostaly po zakonczeniu testow rozkrecone, zniszczone, a zegary jakos ktos uchowal z demolki i zamontowal sobie do auta jako pamiatke.
moje notatki z poszukiwan
auto w eper:
** Dodano: 12-05-2020, 10:20 **
Przygotowalem juz felgi do tipo, jeszcze musze wygrzebac sruby w garazu bo pewnie sa dluzsze do alu.Przy okazji przepalilem punto , auto "na zime" , ktorym nie jezdzilem od lutego.
** Dodano: 14-05-2020, 20:11 **
** Dodano: 15-05-2020, 14:44 **
Dzis odebralem rozporke przednia z "remontow" .
** Dodano: 12-06-2020, 15:52 **
Tipol dostal nowa tabliczke znamionowa , oraz nowe przednie kierunkowskazy, lampy nowe zalozylem w lutym.31 letnie kierunkowskazy wygladaly kiepsko z nowymi lampami, cos zielonego w nich roslo na dole w srodku
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-07-2020, 21:19
|
|
|
Najssss...
** Dodano: 03-08-2020, 13:42 **
A miałem się ciebie pytać jak tom silnik po składaniu, wsio ok? Panowie z zakola się spisali? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-08-2020, 16:21
|
|
|
Tabliczke zamowilem w firmie https://www.panrolnik.pl/ Bardzo dobra jakosc.
Silnik pszczolka! pieknie pracuje, luzy zaworowe na 0.33/0.33 tak jak ma byc w 1.8 16v, cichutki. Kultura pracy na 5 mimo, ze nie ma walkow balansowych. Charakterystyka silnika jest "sportowa" tzn naprawde fajnie ciagnie miedzy 4 a 6.5k rpm. Ponizej 3k rpm jedzie i tyle.Jak chcesz byc "szybki" to trzeba krecic, ale z kolei jazda do 3k rpm, wcale nie wolna jest bardzo ekonomiczna ! No jak na stare 1.8 16v oczywisce, 9 w miescie benzynki.
Autoszlif Na zakolu Wisly jest sprawdzony juz nie raz. Nigdy nie malem zastrzezen, dobra obsluga dobra jakosc.
Rozporki nie zalozylem, bo pourywalem po jednej srubie z tych trzech trzymajacych gorne mocowanie macpersona do budy Nieodkrecane chyba od nowosci. Mam juz kupione nowe te elementy, plus kupilem na przod oryginalne amortyzatory fiat/lancia ,po numerze dedykowane do delty2 hpe/GT {2.0t16v} .Sztywniejsze niz do tipo 2.0 .Pojechalem na szarpaki na stacje diagnostyczna, te amortyzatory na aucie z przodu sa jeszcze ok, ale sa juz luzy na elementach gumowych wahaczy.Wahaczyki tez mam nowe kupione, tak ze pewnie siade nad tym kiedys wymienie caly przod. Ztylu wszystko jeszcze ok, amortyzatory nowe twardsze z tempry SW juz zalozone.
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-08-2020, 08:16
|
|
|
Tabliczka fajnie wyszła dlatego pytałem. Jak niedługo wybieram się na urlop więc powoli zbiorę się do panów z zakola by obgadać co i jak... a i za ile Dziś wysyłam tłoki na odbudowę powłoki na bokach. Szukam też cały czas tłoków 84,4mm do wolnossącego 2.0. Mam póki co w rezerwie 3 szt. niestety 2 AE 1 chyba OE Stan średni / dobry czyli wymiary spoko ale są już delikatne pionowe rysy. Kurde jam bym wiedział nabył bym je od razu kilka lat temu jak robili. AE wykonane są jak oryginały i zdradza jej jedynie nabite na górze logo, oraz inne numery.
Amorki od Boge'a? olejaki? ten niebieski to fabryczny czy był tuning ? Gniazda amortyzatora i samie mocowania polecam przemaluj. Zapewne wiesz że lubią sobie gnić dość srogo. Nie wiem co Włosi mieli z tymi kolorami amorów? Do pewnego momentu strasznie szaleli. Niemiec jak już "poleciał polotem" i prysnął coś na żółto, to coś oznaczało np. że niestandardowe, sportowe etc. Włosi chyba malowali tym co mieli na lakierni, bo i widziałem brązowe, żółte (przy czym tu chyba była jakaś fantazja właściciela bo trochę trąciło pędzlem), chyba też takie jak twoje niebieskie (tu nie mam pewności), oczywiście czarne, takie ni to bordo ni to brudny brąz - również. Rozgryzłem te kropki na sprężynach, bo mi spokoju nie dawały teraz mi kolory amorów nie dają spać. Zawsze upatruje że "w tym szaleństwie jest metoda"...
** Dodano: 04-08-2020, 09:17 **
Bartek, tak z innej baczki. Masz może jakieś materiału prasowe, katalogi itp do Delty II? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|