Fiat Tipo sport 16v i.e. |
Autor |
Wiadomość |
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-08-2020, 16:00
|
|
|
Kolory obudowy oznaczaly najczesciej rozne wersje tlumienia tak samo na pierwszy rzut oka wygladajacego amortyzatora. W cromie mk1 byly czarne szare orzechowe i zielone obudowy 4 rozne amortyzatory wygladajace tak samo poza kolorem i numerem nabitym na korpusie.Przy czym moze bylo wiecej opcji, tylko po prostu nie spotkalem, nie ma jak sprawdzic, bo juz nie ma w EPER Crom mk1 85-90 Mowa o amortyzatorach zakladanych przez producenta.Przy czym jak to u Wlochow nawet z tym byl burdel , bo kupilem na przyklad nowe boge do cromy turbo na przod, ktore byly orzechowe a potem jeszcze w fabryce przemalowane na czarno, do 92 na 1 montaz do turbo byly orzechowe Boge a od 92 czarna Kajaba , i wraz ze zmiana dostawcy zmienili kolorystyke, a nowe amortyzatory BOGE zalegajace na magazynie chyba przemalowal na "nowy" schemat kolorystyczny. Nowe amorty wyjete z pudelka, czarne boge a z pod spodu wychodzil orzechowy kolorek tam gdzie amorek byl obity, po numerze takie same jak orzechowe Boge ktore mam teraz w cromie turbo dawcy.
Te z delty GT/HPE to sa dosc sztywne amorty olejowo-gazowe, maja logo fiat/lancia nie ma logo innego producenta, tak ze chyba inhouse Fiat. Po tym samym numerze 46415142 amortyzatory sa zarowno niebieskie jak i czarne na fotach w necie i aukcjach ebay HPE/GT gama96 ma chyba czarne a wczesniejsze HPE/GT maja niebeskie . Wez tu zrozum Wlocha
ps: tu sa te "malowane boge" z turbo, jak je przekladalem po jakims czasie do innego auta .Orzechpowy wylazi z pod spodu. Z kartonu wyjalem czarne
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-08-2020, 08:49
|
|
|
Zastanawiałem się swego czasu nad taką kwestią a propo amortyzatorów - czy amory gazowe mają jakiś termin "spożycia". Czy nie będzie po na 10 latach że już kompletnie nie będą pracowały właściwie. A myślami na tym w kontekście swoich amortyzatorów nowych które kupiłem gdzieś ok. 2011/2012 czy po takim czasie leżakowania w pudełeczku będą się nadawały do normalniej eksploatacji, czy poduszka gazowa nie powie czasem pa pa Zastanawiam się też w kontekście nabycia amortyzatorów OE gazowych, które tez pewnie już swoje mają i w rożnych warunkach mogły sobie leżeć. O gumy się bardzo nie boję bo jak są odcięte od słońca, temperatury, dużej ilości powietrza i są uczciwe to się szybko nie starzeją. Zresztą dobra guma spokojnie może mieć i kilkadziesiąt lat i mieć swoje właściwości. Dobrze to widać na starszych autach. A jak guma jest słabej jakości to i po kilku latach jest wiór
W ogóle szukałem coś w temacie trwałości amortyzatorów gazowych (trwałości poduszki gazowej) i są jedynie ogólniki typu że są lepsze ale słabsze wytrzymałościowo i droższe od olejków. W końcu mamy sprężony w gaz, który utrzymuje się tylko na ruchomych uszczelniaczach. Jak wiadomo utrzymać gaz nie taka prosta sprawa. Ciecze jest dużo łatwiej uszczelnić. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-08-2020, 21:04
|
|
|
Wyjmij z pudelek, zdejmij druciki trzymajace tloczyska, przepompuj w pionie kazdego 10 razy, potem wcisnij oba tloczyska na raz w dol i pusc. Jak wstaja tak samo szybko, to zakladaj nie kombinuj |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-08-2020, 07:22
|
|
|
Podziękował za cenna radę |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-08-2020, 11:40
|
|
|
Tipol z gruba siostra
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-08-2020, 12:22
|
|
|
Eeee tam od razu gruba... tylko dupę ma wielką widzę że i Croma się załapała na zdjęcie rodzinne
** Dodano: 25-08-2020, 13:24 **
Weź dokładnie obfotografuj ten nowy nabytek z Włoch...
P.S: czy mi się wydaje czy włoska tablica skłąda się z dwóch ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-08-2020, 13:19
|
|
|
Sluszna obserwacja w latach 85-94 we Wloszech byly biale odblaskowe dwuczesciowe tablice tylne. Na wzor starszych czarnych. TO= wyroznik prowincji , reszta to wlasciwy numer.
Na ritmo mam na pamiatke VE
Zaloze temat tempurze na forum, tylko troche ogarne auto. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-08-2020, 14:15
|
|
|
No i słusznie zakładaj bo T/T jak na lekarstwo... stało się rzadsze niż Ferrari
Czemu Ritmo na czasowych blachach? Smerfy nie czepiają się że Ci wystają inne blachy spod blachy?
... Poza tym co to za środowisko niedobre same bawary i merce |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-08-2020, 19:22
|
|
|
Fota ritmo z otwarcia sezonu 2019 Youngtimer Warsaw. Bylo pelno fur na +19 calowych felgach bling bling i pelno ludzi biegajacych ze szmatkami i pucujacych te murzynskie ranty.Tymczasem szanowne jury przyznalo 1 nagrode za najlepsza felge zlotu jakiemus wlochaczowi z Krakowa, ktory nawet nie umyl auta na zlot i przyjechal na odmalowanych sprayem 13kach ritmem mk1
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-08-2020, 07:23
|
|
|
Hehehe nieźle rozwaliłeś system |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
RetX
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 56 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-08-2020, 09:06
|
|
|
Jestem fanem tej historii, ale nie dziwię się im, te felgi faktycznie z kosmosu :-D no i ładnie Ci tym sprayem wyszło |
_________________ ---------------------------------------------------------------
Mam nowe 'stare' Tipo! 1.6ie Suite z klimą <3 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-08-2020, 11:17
|
|
|
W ogóle pierwsze Ritmo ma masę ciekawych detali (pas przedni, pas tylny, wloty na masce, pod koniec nawet te charakterystyczne klamki poszły się... ) , które w MK II zrównali ziemią a chyba najbardziej dobitnym przykładem tej polityki 80/90r było to że masa ludzi nie odróżniała Tipo od Uno zwłaszcza po pierwszym lifcie |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-08-2020, 08:09
|
|
|
Po premierze ritmo w 78 roku opinie o aucie byly tak samo spolaryzowane jak w przypadku obu multipli. Albo zachwyt nad nowoczesnoscia i designem, albo...."co to q..a jest ?! "
Tak czy inaczej ritmo mk1 jest "inne" niz pozostale auta z gamy fiata z przelomu 70/80. Niemcy mieli szanse na ten design od Sartorellego, ale wybrali bardziej generyczny projekt Giugiaro. Tak, Ritmo narodzilo sie jako golf1 w 1973 roku
A co do podobienstwa uno mk2/tipo to fakt, 95% reakcji na moje tipo 16v to ...." fajne uno turbo, szwagier mial takie tylko trzydrzwiowe w 96tym" Ludzie widza bryle i czerwony pasek w zderzaku, i im sie tylko klapka "szybkie uno" w glowie otwiera. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-08-2020, 12:40
|
|
|
Enoooo... co chcesz Multipla MK1 była zajebista... podchodziło się do auta u zastanawiało się czy wsiadasz do przodu czy do tyłu. Zaś obok akwarium nie dało się przejść obojętnie w każdym tego słowa znaczeniu Jak ktoś rysował dwójkę no musiała być nie zła balanga podsypywana proszkiem do pieczenia A po FL czyli nieudanym przeszczepie przodu ze stilo to już nie było to Stała się jak Ritmo po FL czyli nijaka, jak każda inna...
Eeee.... Roberto ty za dużo odore di cocina, myśmy coś zrobić zanim nas bruceranno... Siii....Ho un'idea urżniemy Stilo i atterremo al Multipla... Moltooo Beneeee |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-11-2020, 21:38
|
|
|
** Dodano: 12-11-2020, 11:14 **
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-11-2020, 19:52
|
|
|
Hehehe a gdzie napis "sedicivalvole" ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-11-2020, 00:20
|
|
|
pod znaczkiem "tipo" ?
Seryjnie 1.8 16v nie mial zadnych wizualnych wyroznikow poza emblematami "i.e.16v" na blotnikach , czerwonym paskiem w zderzaku i mikrospoilerem gumowym pod zderzakiem przednim sluzacym tylko do tego ,zeby go urwac o kraweznik parkujac.Ciut za malo dla mnie, dodalem emblemat z blotnika z 2.0 16v na tylna klape,taki dyskretny, jak to mawiaja w pewnej czarnej mafii " Zloty a skromny ! "
Mam chyba gdzies mini naklejke "sedicivalvole", ktora zamowilem do regaty 16v +15 lat temu, zrobili mi wtedy kilka sztuk
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-11-2020, 09:13
|
|
|
No aż się coś prosi na tą niezagospodarowaną czarną blendę na klapie
Bart z innej paki, 1.8 16V nie ma chyba w oryginale przesłony na kable jak to było np. w 2.0 nie myślałeś by zrobić jakąś custom'ową... Np z blachy alaninowej gładkiej, polerowanej czy szczotkowanej a ciętym wodą laserem czy sekatorem z dziadka ogrodu (co kto woli) lub grawerowanym / rytym CNC... lub dłutem dziadka... napisem. Tak na szybkości grafika jak z "Blok ekipy"
... No albo bez żadnego napis jak t było w 2.0 8v |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-11-2020, 17:38
|
|
|
No wlasnie nie, bez dekla silnik wyglada "staro" jak jakas kanciasta wersja dohca 8v ,"So 80's" nie do pomylenia z nowszymi 2.0. To jest unikalny look unikalnego 160A5.000 wyprodukowanego pewnie w kilku tysiacach egzeplarzy .Tak to widze. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-11-2020, 11:13
|
|
|
Mnie to wygląda jak by ktoś poprostu zgubił dekiel... tak po Polsku nawet stare 8v miały tą blachę między głowiczkami... no przynajmniej te późniejsze... |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2020, 16:22
|
|
|
Fabryka dala bez dekla, wyglada MHO zajebiscie i tak zostanie, W 8v dekiel byl tylko w niektorych 1.8, reszta fwd i rwd bez dekli.
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-12-2020, 10:12
|
|
|
Bartek wiem że tak wyszedł zastanawia mnie tylko co autor miał na myśli, dlaczego w tych samych deklach zaworowych (no prawie tych samych) dawali małe dekle za napisem w motorach 2.0 a w tym nie. Ale może próżno doszukiwał się u Włochów jakieś logiki Na prospekcie wygląda rasowo ale jak patrze w rzeczywistości na ten silnik, to mam to nieodparte wrażenie że czegoś tam brakuje i mam przed oczami te dziesiątki 2 litrówek z pogubionymi deklami i innymi osłonami bo Pan Czesiek we warsztacie po wymianie świec czy czegoś innego zapomniał dokręcić Jak widać kwestia gustu
Czy mi się wydaje czy ten wystawowy motorek miał lakierowany na czarno kolektor wydechowy? Dwa czy 1.8 16V ma powietrzną chłodnicę oliwy jak 2.0 8v? 2.0 16V ma wodną.
Generalnie to dość ascetyczna (ale w pozytywnym znaczeniu) jednostka. Koło pasowe lite jak w 2.0 8V, wygląda na to że nie ma balansów. Katalizatora brak, EVAP - a po co to komu. EGR hehe a co to No Panie czysta niczym nie zmącona moc. W sumie to sam wał, korby, tłoki iskra, paliwo i powietrze + jakieś opakowanie ze smarowaniem i chłodzeniem i wła-la Nie ma co się psuć. Pewnie sprzęgło na linkę jak w 2.0 8v |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-12-2020, 20:54
|
|
|
Kolektor mogl byc pomalowany do zdjec prasowych, jasne.
Oslonka plastikowa z napisem "fiat 16v fuel iniection" podobna do tej w integrale 16v, kolektor ssacy "krotki", tez inspirowany prostym niskorestrykcyjnym z gralki,pozniej uzyty tez w kappie turbo 16v. Tipo 2.0 16v ma dwuczesciowy "dlugi" ale niestety restrykcyjny na wysokch obrotach.
Chlodnica oleju powietrzna, chyba taka sama jak w temprze 4x4, nie ma wymiennika ciepla borygo/olej .
Silnik prostszy niz w sedici 2.0, osprzet wtryskowy praktycznie identyczny jak mialem w prismie 1.6 dohc mpi 108 koni z 1986 roku, tylko czapka 16v no i pojemnosc 1750, jak w Giuliettach |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-12-2020, 08:45
|
|
|
No kolektor z 2.0 16V rzeczywiście niezły rogal - na niskich lepsza kultura pracy na, wysokich niezły labirynt do pokonania. No cóż dlatego pewnie Kanapy tak często gubią swoje proste... jak że pożądane Tu trochę sprawę ratował VIS ale moim zdaniem nie potrzebna komplikacja w stosunku do benefitów. Kolejna rzecz która po czasie zawodzi i stwarza tylko problem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|