|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Modyfikacja Głowicy |
Autor |
Wiadomość |
jacplac111
Wiek: 33 Dołączył: 23 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Pietrowice Gł.
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 26-06-2010, 12:19 Modyfikacja Głowicy
|
|
|
Witam . Pewnego dna w moim tipku zerwał się pasek rozrządu i została uszkodzona głowica .Więc postanowiłem wraz z moim mechanikiem ją zregenerować .
Zostało przy niej zrobione dużo rzeczy takich jak :
-Splanowanie dolnej części głowicy o 1.6mm
-Powiększenie gniazd dolotowych i wylotowych oraz ich wypolerowanie
-Oszlifowanie gniazd zaworowych (chyba tez wypolerowane,nie wiem nie byłem przy tym)
No i tyle. Po tych modyfikacjach Tipek wchodzi lepiej na obroty , moment obrotowy się zwiększył ,ma bardziej rasowy dźwięk silnika ,prędkość maksymalna nie zwiększyła się ,lecz przyspieszenie owszem . koszty jakie poniosłem to 240 zł 40 zł za kamień do tokarki ,100zł dla Mariusza i jakieś 100 zł na nowe uszczelki i uszczelniacze.
Kolejne modyfikacje silnika jakie planuje to założenie sportowego wydechy końcowego Mugen , i jakaś modyfikacja gaźnika nie wiem co tam można zrobić muszę się dokształcić na ten temat. Pozdrowienia dla wszystkich jak będę miał czas dodam jakiś filmik jak to chodzi .Zdjęć niestety nie mam . |
_________________ Niebieskie Tipo 1.4 gaźnik, bez diaglipex'a , BP+LPG ,1992r. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-06-2010, 18:58
|
|
|
jacplac111 napisał/a: | założenie sportowego wydechy końcowego Mugen |
sam końcowy to może pogorszyć osiągi -sprawdzone na forum.
jacplac111 napisał/a: | jak będę miał czas dodam jakiś filmik jak to chodzi |
walnij jak idzie do 100 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-06-2010, 12:13
|
|
|
jacplac111 napisał/a: | Powiększenie gniazd dolotowych i wylotowych |
A większe zawory dałeś?
jacplac111 napisał/a: | Oszlifowanie gniazd zaworowych |
Nie, frezowanie i docieranie
** Dodano: 27-06-2010, 13:15 **
jacplac111 napisał/a: | Splanowanie dolnej części głowicy o 1.6 |
Zwolniło Ci rozrząd o kilka stopni |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
jacplac111
Wiek: 33 Dołączył: 23 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Pietrowice Gł.
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 27-06-2010, 12:45
|
|
|
Tak, zawory są większe nie wiem dokładnie jakie nie było mnie przy kupnie, ale są używane z innego auta
Rozrząd był ustawiany po tym planowaniu od nowa
Gniazda zaworowy były najpierw frezowane na specjalnej tokarce do głowic ,następnie robota na kilka dni czyli ich polerowanie ręczne za pomocą pasty polerskiej i zaworów które były włożone w gniazda i obracanie ich ręcznie w prawo i w lewo żeby rant gniazd zaworowych idealnie stykał się z zaworami ,następnie polerowanie całej powierzchni gniazd szmatka + pasta polerska na lustro złożenie i skręcenie głowicy . Nie było mnie przy calej naprawie nie opisze wszystkiego dokładnie. Zawory są chyba z xanti 1.6 i ale nie jestem pewien ... |
_________________ Niebieskie Tipo 1.4 gaźnik, bez diaglipex'a , BP+LPG ,1992r. |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-06-2010, 21:16
|
|
|
No to ładnie, chwali się taką robotę |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|