|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Na PB dławi sie ? |
Autor |
Wiadomość |
raques
Wiek: 51 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 29 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-05-2007, 20:02 [Benzyna] Na PB dławi sie ?
|
|
|
Witam Panowie
Odgrzewam troche mój stary problem:
Na LPG smiga az miło, a zabawa zaczyna sie po przelaczeniu na PB: albo sie dławi albo przy wysprzeglaniu spada ponizej 800 obr i kaputt gasnie.
Kilka krokowców sprawdzałem to samo, do kompa był podłaczany, wydaje mi sie ale moze sie myle ze problem tkwi w nierównym wtryskiwaniu PB.
Ale moze sie myle, please o sugestie
Pozdr. |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-05-2007, 20:17 Re: Na PB dławi sie ?
|
|
|
raques napisał/a: | Witam Panowie
po przelaczeniu na PB: albo sie dławi albo przy wysprzeglaniu spada ponizej 800 obr i kaputt gasnie, please o sugestie |
Faktycznie coś tu może być z wtryskiwaczem - może on być poprostu zabrudzony - proponuje kupić w jakimś sklepie motoryzacyjnym taki płyn do oczyszczania wtrysków. Wlewa się go do pełnego baku z benzyną i on przepływając przez wtryskiwacz oczyszcza go - to czasami działa, robiłem już tak kilka razy w różnych samochodach i zawsze trochę pomgło więc polecam. |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
William
Wiek: 45 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63 Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-05-2007, 20:25
|
|
|
Co komputer powiedział o sondzie Lambda? Rozumiem, że gazownia to I gen? Wtryskiwacze, to jest opcja, ale nie liczyłbym na to.. większe prawdopodobieństwo, to awaria lambda. A jak tam spaliny? Śmierdzi wachą? Jaki jest tam przepływomierz? |
_________________ BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40% |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-05-2007, 22:03
|
|
|
A w całym zakresie temperatury się dławi? Jak zimny i rozgrzany? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 09-05-2007, 22:23
|
|
|
Też mam takie objawy-gaz super-pb do bani.Zimny pali normalnie z tym że o przyspieszaniu nie ma mowy bo zaczyna szarpać i się dławić.Nie bawię się z tym bo jak na razie nie ma po co-ale też stawiam na sondę.W przypadku raques, -a to może być pompa paliwa. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-05-2007, 22:40
|
|
|
Jak sonda padnie to auto bedzie słabsze, ale powinno chodzić no i dużo palic.
Panowie, ale spradzcie sobie jeszcze czujnik temp. wody (ten od kompa, nie wskaźnika).
Tak jest, że jak ten czujnik padnie, to jego opór jest albo bardzo duży (np. w MΩ) albo rośnie do nieskończoności (przerwany).
Wtedy komputer myśli, że silnik cały czas jest zimny i zmienia kąt zapłonu oraz dawkę paliwa, tak aby silnik się szybciej zagrzał. Właśnie w takiej sytuacji silnik może nie wkręcać się na obroty, mogą falować obroty, strzelać, lecieć czarny dym z rury i czuć niedopalone Pb, jak ciepły zgaśnie to nie odpali zaraz.
Łatwo sprawdzić ten czujnik. Trzeba odpiąć wtyczke i podłączyć omomierz (multimetr ma sekcje do mierzenia oporu). Przy temp. 20-25C powinień mieć rezystancję w okolicach 1700-2000 Ω (1,7-2kΩ). Przy 90C, około 200Ω czy 250 Ω.
Jeżeli te wartości będą inne to czujnik jest do wymiany.
Ja mialem podobnie, mam Uno 1.0 na Pb, auto świrowało jak się rozgrzało. Nie trzymał obrotów, strzelał, jak ostygł chodził. Mi czujnik pokazał 2,7MΩ!!! Czyli ewidentnie do wymiany. Męczyłem się z tym jak nigdy. Już miałem wymieniać kompa. Sondę wymieniłem, Map sensor też, krokowca wyjalem, świecie nowe, kable WN nowe, nowe przekaźniki + bezpieczniki. Nie miałem siły.
Jakoś czujnik temp. wody odrzucałem, bo gdy go odpinałem nic się nie działo, ale to był błąd, bo jak odpinałem to opór rósł do nieskończoności, czyli dla kompa informajca, że silnik zimny.
Czujnik w końcu sprawdziłem i nie wierzyłem co miernik pokazuje.
Poszedłęm do sklepu, kupiłem go (32zł nieoryginalny, w ASO coś >100zł), założyłem i .... auto chodzi!
Teraz człowiek troche mądrzejszy, chociaż
W downloadzie jest dokładna specyfikacja tego czujnika (nazwa WTS) oraz jego dokładne rezystancje przy danych temp. C. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
irekub
Wiek: 54 Dołączył: 04 Sty 2006 Posty: 239 Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-05-2007, 04:49
|
|
|
A jak to jest w gaźnikowcach? |
_________________ Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty
http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-05-2007, 07:57
|
|
|
W gaźnikowcach niestety elektroniki jest tylko co w wyrobach czekoladopodobnych kakao.
Gaźnik ma DigiPlexa który otrzymuje informacje w CPW do sterowania zapłonem oraz informacje o podciśnieniu. Reszta - jak za utrzymywanie obrotów i dawkowanie paliwa odpowiada gaźnik.
Jeżeli odpalasz zimnym silnik to czy na Pb czy LPG trzeba ssanie włączyć.
Moja rada taka, że zagrzej autko wyreguluj obroty na Pb (kreć śrubką od linki na gaźniku). Ustaw np. 900 obrotów. Później przerzuć na LPG i na reduktorze jest śruba od regulacji obrotów. Ustaw ją. Powinno być ok. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
raques
Wiek: 51 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 29 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-05-2007, 15:39
|
|
|
Po kolei:
Sonda nowa OK, II generacja LPG, na kompie wyszło Ok, dławi sie na zimnym i ciepłym.
Czasem nie jestem w stanie odpalic na PB, wtedy robie reset kompa wyciagajac wtyczke od kompa.
Spaliny nie smierdza, wtedpne mu pedał głebie na 3000 i puszcze to obroty spadaja ponizej 800 i skacze
Gdzie jest ten czujnik wody?
pozdr. |
|
|
|
|
William
Wiek: 45 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63 Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-05-2007, 15:56
|
|
|
Przepływomierz. Nie miałeś strzału przypadkiem? Może ciągnie Ci lewe powietrze? Przepływomierz powietrza masz klapkowy? |
_________________ BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40% |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-05-2007, 17:47
|
|
|
Przepływomierz jest w TD. A tu silnik benzynka. Tutaj nie ma przepływomierza. raques napisał/a: | Gdzie jest ten czujnik wody? | Poszukaj koło termostatu. Niebieska końcówka. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
raques
Wiek: 51 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 29 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-05-2007, 17:52
|
|
|
miszko napisał/a: | Przepływomierz jest w TD. A tu silnik benzynka. Tutaj nie ma przepływomierza. raques napisał/a: | Gdzie jest ten czujnik wody? | Poszukaj koło termostatu. Niebieska końcówka. |
wlasnie , juz miałem szukać przepływomierza........ |
|
|
|
|
William
Wiek: 45 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63 Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-05-2007, 20:31
|
|
|
miszko napisał/a: | Przepływomierz jest w TD. A tu silnik benzynka. Tutaj nie ma przepływomierza. |
Ja mam benzynkę na wtrysku i mam przepływomierz. raques, nie napisał jaki ma silnik. Gaźnik czy wtrysk. Zakładam więc, że wtrysk, stąd pytam jaki przepływomierz. |
_________________ BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40% |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-05-2007, 21:31
|
|
|
jak wtrysk wielopunktowy to musi byc przepływka.
Ale jak gaznik albo jednopunkt to wątpie. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-05-2007, 10:57
|
|
|
a tam musi byc... u mnie w 1,8 nie ma zadnej przepływki...w 2.0 8V tez nie ma...a jeszcze po co w gaxniku przepływka he he he he |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-05-2007, 11:44
|
|
|
mhm, czyli co? sama elektronika? czujniki polozenia przepustnicy etc? |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
William
Wiek: 45 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63 Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-05-2007, 12:29
|
|
|
A co to ma do rzeczy? Jeśli wtrysk paliwa sterowany jest komputerem bezpośrednio na cylindry (nie w gaźnik o czym pisał Ninja - jednopunktowy), to w jaki sposób dobiera on stosunek mieszanki? Na podstawie odczytu sondy lambda i przepływomierza. Czujnik położenia przepustnicy również z tym zestawem współpracuje. Sprawa w przypadku zasilania LPG I gen ma się o tyle dobrze, ze instalacja nie opiera się na odczytach z żadnego czujnika i komputeraz, stąd różnice w pracy motoru na LPG i Pb. Do sprawnej pracy LPG istotny jest dopływ strumienia powietrza (brak lewego ssania) i prawidłowy cykl zapłonów.
Auto więc musi posiadać swojego rodzaju pomiernik przepływu powietrza w kolektorze ssącym. Pytanie teraz, czy membranowy, klapkowy, czy jeszcze inny. Najczęściej ulegają uszkodzeniu przepływomierze klapkowe.
chyba, że kolega ma zwykły gaźnik, lub jednopunktowy wtrysk do gardzieli. |
_________________ BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40% |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-05-2007, 13:08
|
|
|
miszko napisał/a: | Tak jest, że jak ten czujnik padnie, to jego opór jest albo bardzo duży (np. w MΩ) albo rośnie do nieskończoności (przerwany).
Wtedy komputer myśli, że silnik cały czas jest zimny i zmienia kąt zapłonu oraz dawkę paliwa, tak aby silnik się szybciej zagrzał. Właśnie w takiej sytuacji silnik może nie wkręcać się na obroty, mogą falować obroty, strzelać, lecieć czarny dym z rury i czuć niedopalone Pb, jak ciepły zgaśnie to nie odpali zaraz.
|
Nie do końca tak jest, jeżeli wskazania czujnika "wychodzą" poza zaprogramowane w sterowniku to sterownik przyjmuje, że czujnik jest uszkodzony i ustala dla tego czujnika wartość awaryjną, dla czujnika temp silnika jest to 90 stC.
Oczywiście pojawiają się wtedy problemy z odpalaniem samochodu nierówną pracą silnika itp, ale samochód będzie jechał.
** Dodano: 11-05-2007, 14:16 **
William napisał/a: | Auto więc musi posiadać swojego rodzaju pomiernik przepływu powietrza w kolektorze ssącym. Pytanie teraz, czy membranowy, klapkowy, czy jeszcze inny. Najczęściej ulegają uszkodzeniu przepływomierze klapkowe. |
Może inaczej bym to sformułował, serownik musi wiedzieć ile jest zassysanego powietrza, ale może się to odbywać bez tradycyjnego przepływomierza, np metodą pośrednią
z czujnika temperatury i ciśnienia powietrza do tego potencjometr przepustnicy i korekcja do lambdy i wszytko w dużym uproszczeniu działa. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-05-2007, 13:40
|
|
|
no właśnie ...romano, dobrze godosz hi hi hi |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-05-2007, 14:55
|
|
|
romano, uwierz mi w Uno 1.0 nie szło jechać. No może jak byś cały czas trzymał na wysokich obrotach to byś jakoś ujechał, ale po co męczyć silnik. Strzelał, prychał, czarny dym z rury leciał. A wystarczyło lekko puścić nogę z gazu i amen. Silnik gasł i przez parenaście minut nie szło go odpalić. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-05-2007, 18:12
|
|
|
Cytat: | romano, uwierz mi w Uno 1.0 nie szło jechać. No może jak byś cały czas trzymał na wysokich obrotach to byś jakoś ujechał, ale po co męczyć silnik. Strzelał, prychał, czarny dym z rury leciał. A wystarczyło lekko puścić nogę z gazu i amen. Silnik gasł i przez parenaście minut nie szło go odpalić. |
Nie mam powodów Ci nie wierzyć.
To jest tylko "głupia" elektronika i jeżeli komputer przejdzie w tryb awaryjny to rzeczywiście mogą dziać się cuda. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-05-2007, 21:32
|
|
|
nie masz przeplywomierza.
Czujnik temp, czujnik powietrza, regulator cisnienia wtrysku.. ogolnie cos w elektonice- podjedz do kogos kto ma komputer, bo inczaej szlag Ciebie trafi .
ps- te czujniki zusamen wziete do kupy sa tansze od sprzwdzenia, wiec moze warto je wczesniej zmienic .
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 03-11-2007, 22:54
|
|
|
raques, odświeżam temat bo sam mam podobne problemy, jak u Ciebie sie sprawa zakończyła??
U mnie po zdjęciu obudowy filtra okazało się że wtrysk trochę leje, czy wie ktoś może czy da się go jakoś zregenerować?? |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-11-2007, 01:11
|
|
|
ubek w twoim przypadku ratunkiem moze byc jeszcze dodatek do paliwa . taka buteleczka 0.25 czarna firmy STP. mi pomogl. ale jesli ruszy to musisz uzywac wtrysku a nie cieszyc sie ze ruszylo i dalej jezdzic na LPG. jesli oczywiscie masz.
koszt to jakies 15 pln +/- 10 zl |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|