Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] pomiar kompresji
Autor Wiadomość
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-01-2010, 22:54   [Benzyna] pomiar kompresji

Witam Kolegów :) dziś zmierzyłem sobie watrości kompresji na poszczególnych cylindrach i tak :
1cyl-9
2cyl-9
3cyl-9
4cyl-9,5
proszę o opinie w tej sprawie nadmieniam że silnik ma ok 3.000 km po generalnym remoncie tzn i dół i głowica cała kompletna była robiona.Pozdr
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-01-2010, 23:03   

No moim zdaniem nie za ciekawie to wygląda, z kąd taka różnica na 4cyl? W moim 1,4 była dużo większa...
powiedz co konkretnie miałeś robione i czy silnik nie kuleje?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-01-2010, 23:10   

jezeli manometr nie przeklamuje i pomiar wykonany prawidlowo to taka sobie ta kompresja, roznica 0.5 to mala roznica, mniej niz 10% wiec nie ma sie czym martwic, a wynik 9 atm? no nie wiem co tam kto grzebal, nowy powinien miec powiedzmy 11,5-12atm. nie wiem jaki tam jest stopien sprezania ale napewno ponad 9:1 wiec te okolice, wiesc gminna glosi:) ze jak jest w silniku fiata cisnienie sprezania ponizej 10atm. to remont, wiec jak 9 po remoncie to troche kiszka.
  
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-01-2010, 23:33   

Nie wiemy też jaki to silnik, jeśli to 2.0 GT z podpisu ... :|
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-01-2010, 23:42   

raczej bardzo kiepsko. u mnie również na silniku 2.0 8v wyszło prawie po 13 na każdym cyl. z rozbieżnością nie przekraczającą 5%. jaki masz olej i czy dużo bierze ? jaki przebieg ? odpalane i jeżdżone tylko na gazie ? w sumie co by nie było czeka cie remont lub bardziej opłacalny swap. lub możesz nieco spowolnieć śmierć tego silnika poprzez lanie doktora :P
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 23-01-2010, 23:44   

robertRK napisał/a:
1cyl-9
2cyl-9
3cyl-9
4cyl-9,5


:roll: bardzo słabo ... wręcz padaka ? Takie coś nadaje się do remontu ale po żeby takie coś było :|

Jak mają koło 11 to już słabo jest
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-01-2010, 23:53   

robertRK, wlej odrobinę oleju (5-10ml) do cylindrów, przekręć rozrusznikiem, aby olej się rozprowadził i wtedy dokonaj pomiaru. Jeżeli kompresja podskoczy znacznie to znaczy, że pierścienie nie trzymają. Możesz już coś po tym stwierdzić.

Do poczytania:
http://forum.tempra.org/t...rach-vt6434.htm
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-01-2010, 00:00   

a instnieje taka możliwość, że rozrząd będzie przestawiony o ząbek i zawory się nie domkną wtedy kiedy trzeba i przez to nie będzie kompresji ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-01-2010, 00:06   

jeden zabek w 2.0 8v na pasku to jest chyba 8 stopni, za malo zeby sie nie domykaly zawory przy prawidlowym luzie, z reszta znam pare aut gdzie sscacy jest celowo chyba wyprzedzony o 1 zabek,co zmienia charakterystyke silnika, przesuwa max moment w gore. to sa coprawda tylnonapedowe 2.0 8v ale rodzaj napedu nie zmienia nic w kwestii fazowania rozrzadu.Przy jakims extremalnie malym luzie zaworowym mozna zaobserwowac wplyw na cisnienie sprezania, negatywny:)
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-01-2010, 00:26   

bart128, czyli nie ma takiej opcji, że przy ewentualnie źle założonym rozrządzie kompresja była mniejsza ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-01-2010, 02:27   

bart128 napisał/a:
nowy powinien mieć powiedzmy 11,5-12atm.
chyba 1.1 :badgrin: a nie 2 litrowej jednostki. Ja mam ponad 12 bar na każdym garze a mam 1.4 dalej pomiary na sprawnej 1.6 wychodziły w granicach mocne 13 bar. Zajrzyj sobie do danych ogólnych silników montowanych w T/T przy każdym z nich jest stopień kompresji mając dodatkowo pojemność łatwo sobie z wzorku wymnożyć jaka powinna wychodzić kompresja.
Cytat:
Witam Kolegów :) dziś zmierzyłem sobie watrości kompresji na poszczególnych cylindrach i tak :
1cyl-9
2cyl-9
3cyl-9
4cyl-9,5

Nie podałeś jednostki, nie powiedziałeś nic kto wykonał kompresję i w jakich warunkach (np. na zimnym czy ciepłym silniku) Ogólnie jeśli została wykonana prawidłowo to wynik dla 2.0 ośmino zaworowego (bo takie kładli do GT) jest zły :doubt:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-01-2010, 02:35   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
mając dodatkowo pojemność łatwo sobie z wzorku wymnożyć jaka powinna wychodzić kompresja.


jaki to wzór ?:D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-01-2010, 09:52   

z twojego toku rozumowania wynika belfegor ze im wieksza pojemnosc tym wieksze cisnienie sprezania :) skoro 12 ma 1100 , 13 ma 1400 to 2000 ma pewnie z 16, a moj 3200v6 ze starego fiata z 1971 ma jakies 28 atmosfer i jezdzi na rope<lol>

a serio to podalem wartosci srednie prawidlowe dla sprawnego silnika 2.0 8v rwd ze stopniem 9:1 dla sprawnego 1100 8v beda podobne wartosci, chociaz jeden z parametrow odpowiedzialnych za cisnienie czyli predkosc tloka jest rozny w obu. Cisnienie za wysokie, typu 15 czy 16 atm w takim silniku moze wskazywac na zuzyty pierscien olejowy i "doszczelnienie" nagarem.

luczu, moze byc troche mniejsze sprezanie przy przestawionym rozrzadzie, w koncu fazujemy czas otwarcia zaworu, z tym ze nie wiem czy akurat 1 zabek az tak duzo zmieni a z kolei przestawianie o wiecej jest ryzykowne, kolizyjnie:)
  
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 24-01-2010, 10:52   

bart128 napisał/a:
Cisnienie za wysokie, typu 15 czy 16 atm w takim silniku moze wskazywac na zuzyty pierscien olejowy

Takiej opinii jeszcze nie słyszałem :roll: W takim razie ja w Sedici wg Ciebie mam walniete pierscienie olejowe na wszystkich tłokach :?: bo mam cisnienie w granicach 14,5 - 14,8bar na wszystkich cylindrach :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 24-01-2010, 11:13   

Vivid workshopdata dla silnika 2.0 ie 159 A6.046 1990-95 od 9-15(bar) tempretatura podczas pomiaru 60 stopni. NIe rozumiem waszych wypowiedzi, kolega po generalce silnika a wy twierdzicie ze silnik to padaka!

** Dodano: 24-01-2010, 11:18 **
egon., w silniku 2.0 16V prawidlowe spręzanie to 11 bar
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-01-2010, 12:09   

to ja już zgłupiałem 2 razy
proszę o podanie jaka jest prawidłowa kompresja dla silnika o stopniu sprężania 9,5:1
tylko proszę nie piać że od 10 do 15 :P
mile widziany wzór :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-01-2010, 12:55   

Cytat:
jaki to wzór ?:D
miałem go gdzieś zapisanego zaraz znajdę póki co zapraszam tu http://www.zssplus.pl/www...ublikacje37.htm tu jest trochę więcej czytania.
Cytat:
z twojego toku rozumowania wynika belfegor ze im wieksza pojemnosc tym wieksze cisnienie sprezania :) skoro 12 ma 1100 , 13 ma 1400 to 2000 ma pewnie z 16, a moj 3200v6 ze starego fiata z 1971 fiata ma jakies 28 atmosfer i jezdzi na rope<lol>
tak to jest jak nie czytasz dokładnie, z mojego toku wynika że kompresja silnika rośnie wraz z pojemnością i stopniem sprężania a nie samą pojemnością.
bart128 napisał/a:
skoro 12 ma 1100 , 13 ma 1400 to 2000 ma pewnie z 16,
znowu masz problem z czytaniem gdzie tak napisałem? pozwolę samego siebie zacytować "Ja mam ponad 12 bar na każdym garze a mam 1.4..." i tak dla 2litrowej szesnastki wychodzi koło 15 bar

OGÓLNIE TO ZAPRASZAM TU: http://www.zssplus.pl/www...ublikacje37.htm tylko tu bym się nie kierował przyjętą stałą 0,125 bo jest dość mocno uproszczona

A jak znajdę to wam wkleję prostą tabele i wzór jak przelicza się kompresje od stopnia sprężania, pojemności, ilości cylindrów i rodzaju zapłonu.

** Dodano: 24-01-2010, 12:57 **
egon. napisał/a:
bo mam cisnienie w granicach 14,5 - 14,8bar na wszystkich cylindrach :roll:
i to jest prawidłowa wartość !!!

** Dodano: 24-01-2010, 13:28 **
OK ogólnie to możecie przyjąć to od biedy. Nie jest to najszczęśliwsze ale w 90% przypadków wystarczy.

Jest to wycinek z książki Diagnostyka samochodów osobowych produkcji WKŁ. Niestety nie znalazłem szczegółowego wzoru. Ktoś go na forum podawał lub odnośnik do niego. Nie wiem czy to czasem nie był Lordabarth albo EASYKATO.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-01-2010, 13:30   

Dziąbal napisał/a:
egon., w silniku 2.0 16V prawidlowe spręzanie to 11 bar
chyba zwariowałeś... skąd masz takie informacje? przy 11 barach motor w sedici ma juz 3/4 zywotnosci za soba...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-01-2010, 13:49   

Wzór na stopień sprężania jest taki:

ε= Vc/Vk= Vk+Vs/Vk= 1+ Vs/Vk (/ - kreska ułamkowa)

ε- stopień sprężania
Vs- objętość (pojemność) skokowa cylindra
Vk- objętość komory sprężania
Vc- objętość całkowita cylindra ( Vc= Vk+Vs)

** Dodano: 24-01-2010, 13:52 **
jeśli ktoś poda średnice cylindra i skok tłoka to oblicze na szybkości ten stopień sprężania...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-01-2010, 14:05   

Bdm$ka, no ja właśnie pytam o dokładnie taki silnik jak twój 159A6.046 :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-01-2010, 14:10   

Bdm$ka napisał/a:
jeśli ktoś poda średnice cylindra i skok tłoka to oblicze na szybkości ten stopień sprężania...


a dało by radę wypisać dla naszych silników t/t wszystkich pojemności ? tzn. 1.4 1.6 1.8 ( 8v 16v ) 2.0 (8v16v ) ? :lol:
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-01-2010, 14:30   

znalazłem takie dane, mam nadzieje że są dobre:

tempra 1,4 71 km średnica 80,5 skok 67,4
tempra 1,6 76 km średnica 86,4 skok 67,4
tempra 1,8 105 km średnica 84,0 skok 79,2
tempra 2,0 115 km średnica 84,0 skok 90,0

Zaraz postaram się obliczyć...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-01-2010, 14:41   

Witam Kolegów :) bardzo dziękuje za opinie i podpowiedzi fakt podałem za mało danych już naprawiam błąd : silnik 159A6.046 czili 2.08V benzyna przebieg na liczniku127.00 ja myślę że 100 trzeba dodać teraz co było robione : szlif wału nowe panewki główne i korbowodowe nowe pierścienie kompletny remont głowicy tzn planowanie sprawdzanie szczelności docieranie gniazd zaworowych + uszczelnicze + regulacja zaworów i oczywiście wszystkie uszczelki nowe tzn w głowicy pod głowicą i w silniku na kolektorach też.pomiar robiłem sobie sam manometr wkręcany w gniazda świec zapłonowych silnik zimny przepustnica w położeniu biegu jałowego.Proszę o komentarze bede wdzięczny i czekam na podpowiedzi Pozdr
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-01-2010, 14:43   

Cytat:
tak to jest jak nie czytasz dokładnie


:) sarkazm kolego, to byl sarkazm:) ale niegrozny i niezlosliwy:) 16v ma od 10.50:1{stare sedici plaski tlok} do 10.35:1{nowsze sedici tlok z "siodelkiem" odprezajacym} , stopien sprezania 8v to od 9.3 do 9.5:1 wiec jak sam napisales wartosci cisnienia beda inne, wiec po co pisac koledze o 15 atm. sprezania wersji 16v jak on ma 8v i o to pyta? :)

Cytat:
Takiej opinii jeszcze nie słyszałem


egon caly czas mowimy o silniku 8v z nizszym stopniem sprezania, tez mam sedicivalvole i tez mialem miedzy 14 a 15 atmosfer na kazdym garku mimo ze tuleja miala juz miedzy 12 a 18 setek luzu z tlokiem w wyniku naturalnego zuzycia{ 12 max dopuszczalny potem kwalifikuje do remontu, ale to warunki laboratoryjne wrecz a w Polsce sie jezdzi az cus pier*ol:) z reszta gdybym silnika nie rozebral to bym o tym nie wiedzial bo motor ie wykazywal narazie objawow strasznej "padakowatosci"}

z kolei pomagalem robic koledze uno chyba 1.0 to byl fire, mial na 3 garach prawidlowa kompresje a na jednym prawie 16 czy 17 atm wynikiem padniecia uszczelki na plaszczu wodnym, kolega jezdzil na kranowce zamiast borygo, jezdzil doslownie "latami" z niedopalajacym jednym tlokiem{zalaczal sie po paru minutach od dodpalenia auta} i jak zdjelismy czapke to tlok wygladal jak dno czajnika:) tyle kamienia, i z tad to sprezanie, podobnie w THEMIE 16v vis mojego kumpla, tam z kolei nagar olejowy "doszczelnil" , ale to mialo 500000 przelotu, tak ze nie dziwie sie:)}
  
  
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-01-2010, 14:47   

Bart128 co powiesz na ten temat ? może zle wykonałem ten pomiar ? bo jak nie to nic tylko wyciągnąć silnik i zawieść mechanikowi który go robił i ..... teraz mozesz się domyśleć epitetów pod jego adresem :) :):)
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load