Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] pomiar kompresji
Autor Wiadomość
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-01-2010, 14:49   

robertRK napisał/a:
Witam Kolegów :) przebieg na liczniku127.00 ja myślę że 100 trzeba dodać

jeśli masz deskę DGT to pewnie się już raz obróciła czyli masz 327 :)

ile kosztuje taka generalka łącznie z częściami i robotą ?
  
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-01-2010, 14:52   

Nie mam Digitala tylko zwykłą analogową deskę a remont wyniósł mnie 2.000 zł
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-01-2010, 14:52   

po 1 niech ktoś mądry w końcu napiszę i powinien mieć fabrycznie silnik 159A6.046 lub ile wychodzi ze wzoru.
po 2 dokonaj pomiaru jeszcze raz lub jedź gdzieś gdzie taki pomiar zrobią na pewno dobrze.
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-01-2010, 14:55   

lesniczy napisal dokladnie to co ja chcialem:)
  
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-01-2010, 14:56   

Wiesz wykonać taki pomiar to żedna wielka sztuka tylko trzeba wiedzieć jak go prawidłowo zrobić bo gdzieś wyczytałem ze silnik ma być zagrzany do ok 60 st C i przepustnica otwarta na max ... a ja robiłem zimny silnik i przepustnica ustawiona na bieg jałowy ... zawsze pozostaje próba olejowa na koniec :)
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-01-2010, 15:00   

przykro się robi kiedy człowiek wydaje tyle kasy na stare auto a nadal cos jest nie tak.
wiem coś o tym tyle że nie remontowałem silnika a pół auta było składane i lakierowane od nowa, a później przeklinałem mechaników którzy a to lampy nie dokręcili,a to felg nie wyprostowali,a to zderzak źle polakierowali itp itd ... a przecież wszystko miało być cacy :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-01-2010, 15:01   

pomiar robisz na cieplym silniku{ temp normalnej pracy 90stC} przepustnica otwarta swiece wykrecone, pomiar 3 razy, wyciagasz srednia, jak jest lipa to robisz to samo innym manometrem, jak jest lipa to idziesz obic gebe mechanikowi za "remont" albo opic strate z kumplami do baru:) zdrowy 2.0 8v to 11-13 atmosfer

apropo "lipy" to mi sie kawal przypomnial, dla rozluznienia atmosfery:)

dlaczego Polska nigdy nie bedzie druga Japonia?

bo Japonia to kraj kwitnacej wisni a Polska to kraj kwitnacej lipy:) :P
  
  
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-01-2010, 15:02   

tu masz link gdzie wszystko ładnie jest opisane jak przeprowadzić badanie i co sądzić o wynikach
http://www.sciaga.pl/teks...ach_spalinowych
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-01-2010, 15:20   

oki zaraz spojrze i dzieki za podpowiedz :)

** Dodano: 24-01-2010, 15:30 **
Panowie wiec pomiar kompresji robiony przezemne jest o kant du... wyrżnąć !!!! dzięki Waszym radom i poradom przeprowadzę to tak jak należy dziś wieczorem oczywiście wyniki przedstawię na forum.Tak więc silnik 80-90 st C przepustnica w pozycji max.Pozdr
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-01-2010, 16:55   

Bdm$ka napisał/a:
Wzór na stopień sprężania jest taki:

ε= Vc/Vk= Vk+Vs/Vk= 1+ Vs/Vk (/ - kreska ułamkowa)

ε- stopień sprężania
Vs- objętość (pojemność) skokowa cylindra
Vk- objętość komory sprężania
Vc- objętość całkowita cylindra ( Vc= Vk+Vs)

** Dodano: 24-01-2010, 13:52 **
jeśli ktoś poda średnice cylindra i skok tłoka to oblicze na szybkości ten stopień sprężania...

Ale to nie jest potrzebne bo każdy silnik ma to już podane, nie ma za to generalnie sprecyzowanej kompresji nigdzie, o to cały czas się rozchodzi. Na to był inny wzorek pisze cały czas !!! Wzór ten uwzględniał ilość cylindrów, pojemność i stopień sprężania. Skoro go nie ma to możemy przyjąć ta prostszą formę czyli KOMPRESJA = 0,12... do 0,13 X STOPIEŃ SPRĘŻANIA. wynik w MPa czyli x10 i mamy ~w bar'ach

Dla przykładu:

1. 1.4 159A2.000 ---> 0,12 - 0,13 x 9,2 = 1,104 Mpa czyli ~ 11bar do 1,196 MPa czyli ~12bar
2. 1.8 16V 160A5.000 ---> 0,12 - 0,13 x 9,9 = 1,188MPa czyli ~12bar do 1,287MPa czyli ~ 13bar
etc.
Na stronce głównej są dane każdego silnika w T/T łącznie ze stopniem sprężania wiec każdy sobie policzy. Oczywiście wynik jest bardzo orientacyjny bo z doświadczenia wiem że 1.6 w T/T spokojnie osiadają między 13 a 14bar a z wzoru wynika mniej.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-01-2010, 18:30   

JAM_BELFEGOR, Dokładnie, pomyliłem wzory :roll: w książce znalazłem dokładnie ten sam wzór który ty podałeś czyli kompresja x stopień sprężania...

Ja od siebie dodam że przed remontem miałem na pierwszym 9 na 2 kolejnych 12 i na ostatnim chyba 14
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-02-2010, 21:14   

Witam Kolegów :) zrobiłem pomiar komresji tak jak należy tzn.temp.silnika ok 80 st C przepstnica otwara na max i tak na wszystkich 4 cylindrach jest po 11 a po próbie olejowej niecałe 13.I jeszcze jedna rzecz jak pamiętacie nekało mnie strasznie duże zużycie paliwa średnio około 18ltr/100 napiszę słownie OSIEMNAŚCIE ltr więc jak wiecie wymieniłem wszystko co się da sondę lambda czujniki wężyki z podcisnienia etc etc skutek spadło na ok 17 ltr więc 2 dni temu pożyczyłem cały kolektor dolotowy z Tempry 1.8 i.e. (107 KM) bo jest taki sam wtryski zresztą też (co najważniejsze) i dziś zatankowałem do pełna bak zrobiłem 100 km(dokladnie 99,4km) podjehałem na stację i .... zaraz napiszę :) tryb jazdy starałem się utrzymać taki sam jak wcześniej żeby nie było różnicy czyli spokojna jazda max 100 km/h delikatne przyspieszanie itd czyli tak jak zawsze jeżdzę i teraz wynik : 9,51 ltr!!!!!! spalanie spadlo o połowę ! Była ze mną moja Kobieta i też się za głowę złapała mówiąc ze gdyby nie zaobaczyła i nie jechała ze mną to bynie uwierzyła :) naprawde się cieszę ze tak radykalnie się zmianiło na moją albo mojego portwela korzyść to zużycie PB.Bardzo dziekuje za wszystki podpowiedzi i rady od Was które są dla mnie cenne gdyż zawsze można poczytać i dowiedzieć się ciekawych rzeczy.Pozdr i myślę że w razie potrzeby bede mógł liczyc na porady Kolegów z forum.Robert
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-02-2010, 22:34   

wracając do pomiaru kompresji nie chciał bym ci robić sieczki w głowie bo w tym momencie sam jestem trochę skołowany ale po rozmowie z paroma osobami znającymi się na rzeczy podobno jednak pomiar na rozgrzanym silniku jest nie wiarygodny gdyż wszystko wtedy jest juz doszczelnione olejem. podobno takich pomiarów dokonują mechanicy którzy pomimo kiepskiego stanu silnika dla własnego spokoju powiedzą ci że wszystko gra. poniekąd teoria wydaję sie prawdziwa bo sekretem nie jest że olej doszczelnia.

odnośnie części o spalaniu i wymianie kolektora nie wiem co o tym sądzić. bo sama budowa kolektora raczej nie ma nic do rzeczy, bardziej mi do głowy przychodzi że np w starym kolektorze miałeś uszkodzony czujnik temp zasysanego powietrza lub łapał lewe powietrze ale nawet wtedy nie powinno być tak dużych rozbieżności. nie wiem co o tym sądzić.
również mam tipo 2.0 8v i w mieście w zimę pali mi ponad 15L PB na 100km, tyle że ja wiem że to wynika z mojego stylu jazdy gdyż wyjeżdżam na trasę ,a wtedy spalanie nie przekracza 8L. ( na trasie jadę sobie 90-110, w mieście jeżdżę na prawdę dynamicznie )
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-02-2010, 22:55   

mogły lać wtryski..

Co do kompresji, to przy tam tych 60' można powiedzieć, że to są warunki pracy silnika, w przybliżeniu oczywiście.
Więc wtedy pracuje tak jak powinien itd.
Pewnie rozszerzalność materiałów pod wpływem temperatury też to będzie miała znaczenie.

Wydaje mi się, że pomiar na ciepło jest rzetelnym i miarodajnym pomiarem.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2010, 23:26   

Leśniczy napisał/a:
wracając do pomiaru kompresji nie chciał bym ci robić sieczki w głowie bo w tym momencie sam jestem trochę skołowany ale po rozmowie z paroma osobami znającymi się na rzeczy podobno jednak pomiar na rozgrzanym silniku jest nie wiarygodny gdyż wszystko wtedy jest juz doszczelnione olejem. podobno takich pomiarów dokonują mechanicy którzy pomimo kiepskiego stanu silnika dla własnego spokoju powiedzą ci że wszystko gra. poniekąd teoria wydaję sie prawdziwa bo sekretem nie jest że olej doszczelnia.
Największa głupota jaką słyszałem, pomiar wykonuje się na rozgrzanym silniku gdyż to jest jego właściwa temperatura pracy, nie 10 nie 20 czy -30 stopni tylko 90 i w takich warunkach interesują nas parametry silnika. Pomyśl trochę logicznie i nie daj sobie zasadzić kalafiora przez nie douczonych bajarzy. Właśnie jak mechanik chce ci wmówić remont zrobi odwrotnie, wykona pomiar na zimnym silniku kiedy pierścienie są węższe i gwarantuje ci pomiar zawsze wychodzi w granicach - 2bary w stosunku do właściwego, wiem bo sprawdzałem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-02-2010, 23:45   

zgadzam się że prawidłowa temp pracy silnika to 70-90C ale wtedy olej dotrze już do wszystkich partii silnika i doszczelni wszystkie elementy.
ale wracając do wyników kolegi robertRK, i tak wydają się że są one za niskie jak na silnik po generalnym remoncie. zimny 9 , ciepły 11 hmmm
mam ten sam silnik z przebiegiem 200k+ i bez żadnych ingerencji uzyskuje wynik prawie 13 na każdym cylindrze ( mierzone na ledwo ciepłym silniku )
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 05-02-2010, 23:49   

Leśniczy napisał/a:
zgadzam się że prawidłowa temp pracy silnika to 70-90C ale wtedy olej dotrze już do wszystkich partii silnika i doszczelni wszystkie elementy.


tak od siebie - a czy przypadkiem gęsty olej ( chłodny silnik ) nie doszczelni lepiej niż olej rozgrzany który jest rzadki ?

Mówię tu o uszczelnianiu a nie smarowaniu
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-02-2010, 09:24   

robertRK napisał/a:
temp.silnika ok 80 st C

Owszem ale należy tu dodać że ma to być temperatura oleju w silniku, bo układ chłodzenia nagrzeje się szybciej.
A pomiar należy wykonywać w stanie równowagi termicznej silnika
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-02-2010, 09:45   

Silnik jest świeżo po remoncie, musi się dotrzeć. Z każdą chwilą kompresja będzie rosła.

Leśniczy napisał/a:
ale wtedy olej dotrze już do wszystkich partii silnika i doszczelni wszystkie elementy.

Być może tak jest, ale takie są warunki pracy silnika. I w takich pomiar się wykonuje.

Przy zje..chanych pierścieniach olej ich tak nie doszczelni, żeby pomiar był niemiarodajny.. To samo z wywaloną uszczelką pod głowicą, albo z samą usterką zaworów.

DO mnie teoria z doszczelnieniem nie trafia.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2010, 12:26   

Cytat:
zgadzam się że prawidłowa temp pracy silnika to 70-90C ale wtedy olej dotrze już do wszystkich partii silnika i doszczelni wszystkie elementy.
i o to chodzi ! Jak jedziesz autem to z zimnym silnikiem, czy takim który już się doszczelnił olejem i zagrzał (nie mówię o pierwszych minutach po starcie)?
Cytat:
tak od siebie - a czy przypadkiem gęsty olej ( chłodny silnik ) nie doszczelni lepiej niż olej rozgrzany który jest rzadki ?

Mówię tu o uszczelnianiu a nie smarowaniu
tu ci nie odpowiem bo olej olejowi nie równy ale każdy pomiar jaki wykonałem na zimnym śliniku był od 1 do 2 bar mniejszy od właściwego pomiaru.
lazik666 napisał/a:
Owszem ale należy tu dodać że ma to być temperatura oleju w silniku, bo układ chłodzenia nagrzeje się szybciej.
A pomiar należy wykonywać w stanie równowagi termicznej silnika
i o to właśnie chodzi, dziękuje że wreszcie ktoś to rozumie 8)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 06-02-2010, 20:25   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
i o to właśnie chodzi, dziękuje że wreszcie ktoś to rozumie 8)

No tak, ale skąd wiedziec jaką temp. ma aktualnie olej :?: w Sedici jest wskaznik, ale na ogól tego niema, poza tym zeby rozgrzac olej do temp. 80*C trzeba troche tym autem pojezdzic, a po zgaszeniu silnika praktycznie w pare minut olej sie chłodzi dosyc szybko ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-02-2010, 00:15   

egon. napisał/a:
No tak, ale skąd wiedziec jaką temp. ma aktualnie olej :?: w Sedici jest wskaznik, ale na ogól tego niema, poza tym zeby rozgrzac olej do temp. 80*C trzeba troche tym autem pojezdzic, a po zgaszeniu silnika praktycznie w pare minut olej sie chłodzi dosyc szybko ;)
Zagrzej płyn w chłodnicy do 90 a potem jeszcze chwile pojeździj i na pewno będzie dobrze. Nie bądźcie nadgorliwi.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-02-2010, 02:09   

Parę minut na 90' wody, to będzie ~ 80' oleju przy spokojnej jeździe. Bądź postoju.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 07-02-2010, 09:19   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Zagrzej płyn w chłodnicy do 90 a potem jeszcze chwile pojeździj i na pewno będzie dobrze.
Raku napisał/a:
Parę minut na 90' wody, to będzie ~ 80' oleju przy spokojnej jeździe. Bądź postoju.

Hmmm, ciekawe, bo u mnie w Sedici, zeby dogrzac olej do 80* było trzeba troche pojezdzic :roll:
JAM_BELFEGOR napisał/a:
Nie bądźcie nadgorliwi.

Nie jestem, poprostu chciałem wiedziec skąd wy wiecie, ze jest akurat te 80st. :D Ale spoko wiem o co wam chodzi :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-02-2010, 12:02   

Czyli jeśli na zimnym silniku miałem po 11,5 to na ciepłym będzie więcej :?: :idea: 8) Muszę to sprawdzić, bo wtedy to auto stało na kilkustopniowym mrozie, a ja strasznie sprawdzać zacząłem jakie ma sprężanie ;D
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load