Tipo SX 1.6i 75PS A.D. 1994 czyli Złomek II Junior |
Autor |
Wiadomość |
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-10-2014, 20:46 Tipo SX 1.6i 75PS A.D. 1994 czyli Złomek II Junior
|
|
|
Od 10 dni znane Wam zapewne White Tipo jest w moich rękach.
Był dylemat jak go nazwać i stanęło na.. Złomek he he, no cóż podobny jest
Nie za wiele zdążyłem w nim zrobić.. ale coś się ruszyło:
AUDIO
- zakupiłem przejściówkę FIAT --> ISO żeby podłączyć swoje radio 16zł
- zakupiłem joystick Sony do sterowania radiem (mój stary joystick odjechał do Pułtuska)
Sprzęt jeszcze nie zamontowany z powodu braku czasu.
Poza tym brak mi koncepcji na montaż głośników.. Na razie są tylko przednie w desce, myślę o panelach na przednie drzwi:
MECHANIKA
Auto od wczoraj do dziś stało w warsztacie:
- wymieniona uszczelka kapy zaworowej: 8zł uszczelka + 18zł robota
- wymieniony uszczelniacz półosi, osłona półosi napędowej, obejmy, uzupełniony olej przekładniowy bo wyciekał: 68zł części + 86zł robota
- uszczelnienie układu wspomagania: 7zł uszczelki i płyn + 48zł robota
Do zrobienia pilnie
- pasek rozrządu, mechanik powiedział że jest cienki, taki na 60-70tys km i nie ma co czekać z wymianą
- kompletne zawieszenie przód; zakupiłem już zestaw wahaczy z łącznikami i końcówkami Delphi za 360zł oraz amortyzatory gazowe Kayaba za 240zł (para!) i jak dojdą to auto wraca na warsztat.
Ogólnie jechałem nim od zakupu tylko kilka razy i z niefajnych rzeczy:
- klima jest do robienia (sprężarka b.głośna), ale to na wiosnę
- opony są za duże (profil) i przy kiepskich amorach często trą o nadkola, trzeba będzie wymienić na zimę na niższe
- jest kilka wgniotków na karoserii, plus jeden większy na środku dachu
Poza tym auto w środku prawie jak nowe i jestem przekonany że się polubimy.
Dynamika chyba nieco gorsza, niż w starym Złomku 1.4 gaźnik, ale wpływ na to mogą mieć koła o większej średnicy (o 6cm) .
Na szczęście wszystko w nim działa i po tym co na początek włożę, nie spodziewam się jakichś większych kosztów w najbliższej przyszłości.
Może w przyszłym tygodniu znajdę trochę czasu, żeby go przerejestrować, ubezpieczyć, zrobić przegląd
no i pobawić się z montażem radia cb i kilka innych rzeczy. |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-10-2014, 21:09
|
|
|
Mówiłem że łożysko sprężarki "wyje" a zawieszenie przednie jest jakieś marne , bo nisko siedzi paka , ale wszystko jest do ogarnięcia , ważne że podłoga jest w dobrym stanie no i silnik przyzwoity . trzymam kciuki ! |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-10-2014, 20:26
|
|
|
Czasu mało ostatnio, ale znaleźliśmy z Kasią chwilę, żeby pozakładać kilka lampek ledowych, które zorganizował Lasgo07
oraz obudowy lampek oświetlenia tablicy, które wysłał krzysiek82 - dziękuję chłopaki!
Zdjęcia "orzed" i "po" - najpierw jak było bez obudów lampek i potem już z zamontowanymi:
Lampki led zamontowane w schowku - Kasia założyła sama! (w środku - na przerobienie miejsca po popielniczce, czeka radio cb..)
PRZY OKAZJI: włącznik oświetlenia jest ułamany, więc mam permanentne oświetlenie schowka.. może ktoś ma tą obudowę lampki w całości?
Podświetlenie bagażnika - w środku czarna paczka to amory kayaba, a karton to zestaw wahaczy delphi - w przyszłym tygodniu do warsztatu.
Odświetlenie kabiny, oraz tyłu - wsteczne i oświetlenie tablicy:
Postojówki z przodu, i halogeny - niestety ledówki zgłaszają błąd EC ale i tak ładnie wygądają:
|
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-10-2014, 20:40
|
|
|
bardzo fajnie wygląda , też myślałem i nawet założyłem diody w maryśce , ale wkurzało mnie sygnalizowanie na desce i wróciłem do poprzedniego . Co do oprawki lampki schowka to poszukam , bo kiedyś miałem - dam znać |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-10-2014, 23:58
|
|
|
Żeby nie wyskakiwał błąd EC trzeba użyć ledów z opornikiem. Na allegro z dopiskiem "Canbus". |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-10-2014, 10:39
|
|
|
mario50o, Właśnie ze Mike otrzymał takie ledy ode mnie. Jedne nie działały to wysłałem drugie które też wyzwalają błąd. Inne auta na nich chodzą bez problemu a tipo nie chce i dzieje się tak tylko w przypadku przednich pozycji. Tak poza tym ładnie się to wszystko prezentuje. Fajnie ze wspólnie z kasia coś tam dlubiecie |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-10-2014, 21:24
|
|
|
Temat LEDowych postojówek wygląda tak: Kasia dzisiaj trochę jeździła i powiedziała, że kontrolka EC się nie paliła.
Sprawdziłem przed chwilą i faktycznie nie pali. Tipo się przyzwyczaił? He he nie do końca.. Wygląda to tak:
- światła są "on" i odpalasz* nie ma błędu
- światła są "postój" i odpalasz to jest błąd
- światła są "off" i odpalasz a potem "postój" jest błąd
- światła są "on" i odpalasz a potem na "postój" też nie ma błędu
* odpalać nie trzeba, wystarczy kluczyk przekręcić
czyli reasumując przy normalnym użytkowaniu EC nie zgłasza błędu, a LEDy canbus od Lasgo07 działąją jak trzeba.
Przy okazji podpiąłem w 5 minut swoje radio na przejściówce fiat-iso z allegro i wszystko lata.
Dokupiony Joystick Sony też pięknie pyka, ale nie montowałem go, tylko na chwilę podpiąłem żeby sprawdzić (zdjęcie poglądowe).
Takie pytanko: wiązka w moim Tipo jest ewidentnie pod głośniki przód+tył, chociaż głośniki są tylko w desce,
czy ktoś wie czy to jest bogatsza instalacja i gdzie w takim razie dochodzą kable od tylnych głośników (których nie ma)?
Ponadto z oryginalnej fiatowskiej wiązki na kostkach 6+4, wychodzi jeszcze dodatkowo jakaś płaska złączka - nie wiadomo do czego, przy okazji wrzucę fotkę.. |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-10-2014, 22:13
|
|
|
mikee72, głośniki w tipo z tyłu były w boczkach bagażnika na wysokości półki, ale jak ich tam nie ma to pewnie wiązka pod kanapą gdzieś spoczywa
Ps. Joystick bajer, wygląda jak sterowanie tempomatem |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 20-10-2014, 14:31
|
|
|
Co to joystika to zajefajna sprawa |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-10-2014, 15:26
|
|
|
egon napisał/a: | Co to joystika to zajefajna sprawa |
Lasgo07 też chyba tak uznał - jak brał moje auto to go wyłudził
Musiałem zaraz odkupić, bo by mnie Kasia zabiła - powiedziała, że bez tego nie umie obsługiwać radia he he..
Co prawda to prawda, jak się pojeździ z czymś takim to potem brakuje: intuicyjnie vol +/-, wybór źródła,
następny/poprzedni kawałek (stacja radiowa) albo katalog, szybkie wyciszenie (jak dzwoni telefon), wyłączenie na chwilę albo całkowite.
Wcale nie trzeba radia dotykać - jedynie do opcji zaawansowanych ustawień radia lepiej manipulować z panela.
Dzisiaj autko ma wymieniane przednie zawieszenie i pasek rozrządu, odbiór przewidziany na jutro.
Załatwiłem też sprawy urzędowe: skarbówka, przerejestrowanie, ubezpieczenie.. zostanie przegląd techniczny bo się kończy.
Zakupiłem już i jak dotrze to założę też nową centralkę sterowania centralnym, z kluczyko-pilotami w stylu scyzoryk vag,
bo z autem dostałem tylko jeden kluczyk plus zepsuty pilot.. |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-10-2014, 19:37
|
|
|
mikee72, Ho ho Panie, szalejesz. Czuję że w tym tygodniu autko będzie w pełni ogarnięte.
Za ten Joystick - "foch" Wcale nie wyłudziłem tylko powiedziałem że brzydko będzie wyglądać bo zostanie dziura w obudowie Hi hi
P.S. Dzięki za fotki "starego" Złomka |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-10-2014, 21:21
|
|
|
Przednie zawieszenie już zrobione, pasek rozrządu z napinaczem też
Portfel trochę płacze..
Autko się ładnie usztywniło z przodu i koła przestały trzeć na każdym wyboju - no i ta cisza, żadnych stuków
Zostały mi 2 końcówki (L+P) drążka Delphi w oryginalnych pudełkach - nie było potrzeba ich wymieniać. Może ktoś potrzebuje?
Pasują do Tipo Tempra Bravo Brava Coupe Dedra AR 145 146 155 - 40zł z wysyłką |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-10-2014, 21:37
|
|
|
mikee72, jak bede robił swoje to jak beda potrzebne to uderzam pierwszy do Ciebie o końcówki
tanio CIe rozrząd wyszedł, ja mam u siebie pasek balansujący i masakra |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-10-2014, 16:50
|
|
|
Dotarła do mnie centralka sterowania zamkami i trzeba będzie ją zamontować..
W zestawie są kluczyko-piloty "scyzoryki", do których trzeba było dorobić groty. Wygląda to tak:
Jak na zestaw za 73zł+ groty 2x10zł to jestem zaskoczony całkiem solidnym wykonaniem.
Oryginalny kluczyk jest jednak bardziej wygodny z uwagi na mniejsze gabaryty - stacyjka w Tipo jest tak ułożona,
że po włożeniu tego dużego kluczyka robi się ciasno na palce i średnio wygodnie się go przekręca. |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-10-2014, 20:22
|
|
|
mikee72, Niestety przeszukałem całą moją rupieciarnię i nie mam tej lampki schowka . Rozrząd to trochę drogo policzyli 220 zł robocizna ? - tam się ustawia na znaki , ściąga stary , zakłada nowy + nowy napinacz i napina tak , żeby pasek przekręcał się o 90 stopni nie więcej i nie mniej żadna filozofia i blokad nie trzeba - powinni wziąć 140- MAX ! |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-10-2014, 20:55
|
|
|
pit14, dzięki że szukałeś
Lampka świeci się tylko w czasie jazdy no i tam jest led więc tragedii nie ma -
poza tym krzysiek82 znalazł już lampkę i będziemy się dogadywać.
Wiem że ten mechanik tani nie jest.. ogólnie w Poznaniu nie jest tanio.
Facet sporo bierze ale wiem, że jest solidny - a ja za to poczucie, że jest dobrze zrobione mogę trochę przepłacić.
Ten przynajmniej rozpisuje dosyć dokładnie co za ile - inni to wołają zazwyczaj kwoty z rękawa jako wielokrotność stówki..
Ten jak czegoś nie robi to odsyła gdzie indziej, inny zrobi byle jak albo pojedzie do znajomka i dorzuci prowizję. |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-10-2014, 09:32
|
|
|
mikee72, Kluczyki full wypas jak za tą cenę Normalnie teraz masz jak w nowym aucie
Wracając do roboty. W tygodniu będę wymieniał w swoim tą uszczelkę dolną oraz przy okazji rozrząd bo rolka napinacza hałasuje. Wczoraj to odkryłem.
Ale ile co będzie mnie kosztować opiszę w swoim temacie |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-10-2014, 22:27
|
|
|
Łapiąc się na resztki ładnej pogody i odrobinę wolnego czasu.. umyłem Złomka (pierwszy raz po zakupie)..
Autko zostało "oznakowane" klubowymi naklejkami
a potem spędziliśmy rodzinny Halloweenowy wieczór z Tipkiem :
PS. Nowe tablice, przegląd zrobiony, OC wykupione, jutro twardy dowód
** Dodano: 04-11-2014, 17:06 **
Dzisiaj podłączyłem centralkę sterowania centralnym zamkiem.
Dwie godzinki spędziłem na dworze przed warsztatem elektryka,
który służył podpowiedziami oraz ponamierzał przewody do których podlutowałem kabelki od centralki.
I.. działa zamyka, otwiera i mruga migaczami. Zasięg przyzwoity - kilkadziesiąt metrów.
Niestety dorobione "scyzoryki" kiepsko chodzą w stacyjce: są za duże, łatwo wcisnąć na nich przycisk przy przekręcaniu..
więc na co dzień raczej zostanę przy oryginalnym kluczyku. |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-11-2014, 21:54
|
|
|
mikee72, zawsze możesz rozwalić obudowę oryginalnego klucza i dopasować go do mocowania w scyzoryku. Najlepiej jakbyś miał dwa klucze to nie byłoby szkoda A co do ledów i Checka, to miałem ten sam problem u siebie w Lagunie (w pierwszym Tipo miałem kiedyś ledy ale nie miałem checka). Prosto to obejść, wystarczy wmontować szeregowo zwykłą żarówkę postojową i ukryć ją w kloszu. Mam tak u siebie i to też przydatne w razie jakby jakiś nadgorliwy patrolowiec zaczął marudzić, że mu się nie podoba Przekładam na zwykłe i mam No i nie chodziło mi o zmniejszenie poboru prądu |
_________________
|
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-11-2014, 12:55
|
|
|
mrk69 napisał/a: | mikee72, zawsze możesz rozwalić obudowę oryginalnego klucza i dopasować go do mocowania w scyzoryku |
Ale to właśnie obudowa scyzoryka jest niewygodna
mrk69 napisał/a: | Prosto to obejść, wystarczy wmontować szeregowo zwykłą żarówkę postojową i ukryć ją w kloszu. |
te postojowe ledy od Lasgo07 są ok - EC pali błąd tylko i wyłącznie jak się włączy same postojówki..
a i to można obejść: trzeba odpalić się na światłach i potem cofnąć na postój. Ogólnie nie ma żadnego problemu.
Dzisiaj poświęciłem godzinkę na montaż cb i joysticka do radia.
Radio CB miało być w miejsce popielniczki, ale ostatecznie wylądowało z lewej strony.
Nie przeszkadza w niczym, a gruszkę można łatwo wypiąć na co dzień, żeby kabel nie wisiał.
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-11-2014, 11:27
|
|
|
KLIMATYZACJA DZIAŁA!
W ubiegłym tygodniu byliśmy w Olsztynie, gdzie w zaznajomionym warsztacie
sprawdziliśmy szczelność układu ac, który następnie nabiliśmy czynnikiem.
Trzeba było dodatkowo:
- wymienić filtr kabiny (stary wyżarty był przez.. myszy?, na filtrze miały chyba gniazdo) 40zł
- przedmuchać sprężonym powietrzem podszybie
- wymienić pasek klinowy sprężarki (stary piszczał, łożysko sprężarki jest ok) 17zł
- odgrzybić auto* ozonem
Ta ostatnia czynność udała się połowicznie ponieważ nie udało się włączyć zamkniętego obiegu powietrza.
Klapka do przełączania jest luźna i wisiała w pozycji pół na pół (mieszała powietrze wewnętrzne i zewnętrzne).
Trochę przy tym dłubałem, a problem opiszę w osobnym poście licząc na Waszą wiedzę
KrzychuB napisał/a: | ZNając siebie walił bym kolanami o to CB Ja bym dał to gdzie indziej | Nie ma szans dotknąć kolanem, chyba że siedzi się z brodą na kierownicy Ja mam ok. 10cm wolnej przestrzeni między kolanem a radiem.
Ale chętnie podsłucham gdzie byś dał CB? Jak masz fajny pomysł to skorzystam he he |
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-11-2014, 11:31
|
|
|
mikee72, a jakim czynnikiem nabity jest teraz układ |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-11-2014, 11:43
|
|
|
ZielonyTBG, czynnik standardowy r-134a - jak do każdego innego auta.
Pytałem tego gościa z warsztatu (on zajmuje się głównie chłodnicami i klimą przy okazji) czy nie musi być starszy r-12.
Powiedział, że od początku lat 90tych nie stosuje się już tego starszego - zakazanego czynnika,
ale w dziedzinie historii to bym mu nie ufał, bo facet ma jakieś 40 lat więc w tamtych czasach nie dłubał chyba jeszcze w klimach he he.
No a doświadczenie ze starymi wozami to ma takie: jak zobaczył Tipo to był w szoku, że auto bez rdzy i że klima jest szczelna.
Stwierdził, że u nich (okolice Olsztyna) to auta starsze niż 2000r rozpadają się od rdzy.. |
|
|
|
|
|