|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo SX 1.6i 75PS A.D. 1994 czyli Złomek II Junior |
Autor |
Wiadomość |
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-11-2014, 13:08
|
|
|
Dlatego właśnie pytam,bo w TTT powinien być R12.No nic oby śmigało wszystko jak najlepiej.Trzeba tylko pamiętać ze obydwa czynniki mają inne ciśnienia robocze jak i temperaturę.No i mam nadzieję że wymienił Ci olej w sprężarce,ponieważ przy R12 jest mineralny,który nie nadaje się do pracy z R-134a. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-11-2014, 10:11
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | w TTT powinien być R12 |
Troszkę mnie postraszyłeś, więc poczytałem i znalazłem:
żeby ułatwić życie serwisantom zajmującym się klimatyzacją zastosowano również inne przyłącza serwisowe
żeby od razu można było stwierdzić do jakiego czynnika przystosowany jest dany układ
Z lewej jest gwintowane pod r12, z prawej szybkozłącze pod r134a
No i przypomniałem sobie, że ten facet co mi nabijał klimę powiedział, że mój Tipek ma to nowe przyłącze - pod r134a. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-11-2014, 23:09
|
|
|
Skoro masz złącze to z prawej to oczywiście na czynnik r134a, bo u mnie w Temprze był na R12 z zaworem ze zdjęcia po lewej stronie.Widocznie zależało to od rocznika. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-02-2015, 16:07
|
|
|
Dzisiaj odebrałem Tipo od mechanika - autko miało robione tylne zwieszenie i parę innych rzeczy.
- wymienione amortyzatory: DACO kupione od kolegi Pit14 (doczekały się po półtora roku leżenia u mnie w piwnicy, he he) + robota 84zł
- wymieniona poduszka silnika - dostałem od Pit14 z innymi gratami, a zapomniałem i kupiłem drugą .. stara poduszka była już jak gąbka + robota 28zł
- sprawdzony wahacz tylny, mechanik uznał że nie wymaga naprawy
- zamontowany porządnie zderzak tylny, bo był wyczepiony z jednej strony
- wymieniony olej MOBIL S półsyntetyk 77zł i filtr FILTRON 15zł + robota 35zł
- wymieniony olej przekładniowy skrzyni MOBIL 39zł + robota 28zł
- wymienione świece NGK 48zł i filtr powietrza 22zł + robota 24zł
Parę złotych znowu lżejszy, ale mechanicznie autko jest w zasadzie na tip-top.
Trochę szarpie/dławi się/muli przy ok. 2tys. obrotów, ale winnego nie udało się ustalić.
Będę wymieniać jeszcze filtr paliwa, który idzie do mnie od kilku dni - to może się polepszy trochę.
Jak będzie cieplej, to zabieram się za wygląd zewnętrzny i za audio |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2015, 19:47
|
|
|
mikee72, możesz powiedzieć w jaki sposób mechanik stwierdził , że wahacz tył nie trzeba wymieniać ? bo nawet ja jadę na diagnostykę i na szarpaki - bo organoleptycznie tego się nie da zrobić no chyba , że tak stoją /-\ to już na bank do wymiany . Co do dławienia i szarpania to najlepiej komp . A świece pomogły troszeczkę chociaż ? chyba nie |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-02-2015, 20:51
|
|
|
Pit14, to jest rzetelny mechanik - znam go parę lat. Tani nie jest, ale ma opinię że nie naciąga klientów na niepotrzebne koszty.
Szczegółów diagnozy nie znam - powiedział, że jak zdemontowali amory to sprawdzili wahacz i że niby jest ok.. Pozostaje mi zaufać.
Z drugiej strony facet często mówi "ja bym tego nie robił" - już nawet ja go nazywam MECHANIK "JA BYM TEGO NIE ROBIŁ" JERZY he he.
Wymiana świec nic nie pomogła, miałem nawet wrażenie że dławi się jeszcze bardziej.. Jak za słabo gazu dam, to mam efekt żabki.
Filtr paliwa Bosch zamówiłem w piątek, ale do dzisiaj nie doszedł. Nie wiem czy wymiana pomoże, silnik wyraźnie dławi się przy niskich obrotach - od 3 tys idzie elegancko.
Pompa też raczej nie jest winna (chodzi albo nie), a tu objawy są w zasadzie wyłącznie przy tych 1.5-2.5 tys rpm.
Można jeździć, tylko trzeba pamiętać żeby dawać więcej gazu na niskich obrotach. |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2015, 21:17
|
|
|
mikee72, Ja wiem , że większość to są rzetelni mechanicy , a szczególnie jak się ich zna , no a jak pozwoli Ci patrzeć co robi z Twoim samochodem to jest ideał , ale nie o to mi chodzi . Chodzi o to , że luzów wahacza nie da się stwierdzić przez podniesienie samochodu , odpięcie amorka i szarpanie za wahacz , ponieważ oba wahacze są spięte stabilizatorem i sprężyna dość mocno siedzi w gnieździe i to jest w ten sposób nie do sprawdzenia . mikee72, podjedź na szarpaki na SKP to na 100 % Ci powiedzą ( chociaż mówią , że tyłu to szkoda sprawdzać - tak miałem ostatnio ) co do szarpania to może CPP się wytarł |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-03-2015, 15:35
|
|
|
Jakoś 2 tygodnie temu tłumik końcowy postanowił pożegnać się z Tipo i był sobie odpadł,
więc trzeba było zakupić i wymienić cały układ. Fajnie, że zrobiło się znacznie ciszej.
Niestety narasta problem z dławieniem się, o którym wspominałem wcześniej.. przypomina mi się takie coś - "ja mu w gaz a on zgas.."
Nie jest to za każdym razem, ale coraz częściej.. Przypomnę objawy, może ktoś będzie miał pomysł na to:
- przy przyspieszaniu robi się dziura, przy różnych obrotach zazwyczaj 1.5-2.5tys, efekt jakby paliwo przestało dochodzić
- przy równej jeździe na niższych obrotach też potrafi tak przymulić na kilka sekund, potem jest efekt jakby się przetkał i idzie
- taka dziura trwa kilka sekund, jak się już przetka to idzie i kręci na wysokie obroty, na wyższych obrotach nie zauważyłem przydławień
- na luzie obroty normalnie są około 850-900 (wg zegara), a nagle potrafią spadać do 700 - silnik chodzi nierówno, trwa to jakiś czas i wraca do normy
- potrafi zgasnąć jak się wciśnie sprzęgło przy zwalnianiu - odpala od razu bez problemu i potrafi znowu zgasnąć - obroty lecą w dół, trzeba przygazować, żeby nie spadły a po kilkunastu sekundach takiego podtrzymywania przy życiu jest znowu ok
Eech i co tu począć, może komputer pomoze - na razie jeden mechanik powiedział mi, że do takiego starego auta się nie podłączy..
Acha, są nowe świece, nowy filtr paliwa, przepustnica była wymieniona (dostałem od pit14).. |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-03-2015, 20:58
|
|
|
mikee72, Obstawiam jednak pompę paliwa. Miałem tak w Audi na benzynie. Czasami też powstawała dziura i po chwili szła. Problemu nie było na wolnych obrotach, tylko przy przyśpieszaniu. Słyszałem że taki jest objaw zacierającej się pompy paliwa. Inne rzeczy bym wykluczył typu czujniki itd.
** Dodano: 15-03-2015, 20:59 **
mikee72, Tym bardziej jak piszesz że problem powtarza się częściej. Lepiej zmienić bo kiedyś stanie w drodze całkiem i nie pojedziesz. Koszt nie wielki bo zamiennik coś koło 70 zł. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-03-2015, 22:43
|
|
|
Pompę mogę wymienić.. ale czy to pomoże?
Jak wyjaśnić to, że dzisiaj wskoczył sobie (na luzie) na 2 tys obrotów - bez gazu i bez powodu?
Wrzuciłem zaraz bieg, to wiadomo - obroty spadły, a po wciśnięciu luzu były znowu w normie.
Wcześniej też się tak zdarzyło, zapomniałem napisać.. |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2015, 19:32
|
|
|
mikee72, ja jeszcze i tak profilaktycznie wykręciłbym potencjometr przepustnicy i odpowiednio wyczyścił scieżki i wyregulował na nowo.Kiedyś miałem podobne numery z przydławianiem i dziurami, do tego mimo, iż wsadziłem fabrycznie nową przepsutnicę, to już po nieco ponad roku musiałem ją czyścić i podregulować, bo zaczęły pojawiać się błędy przepustnicy |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-03-2015, 23:45
|
|
|
mikee72 napisał/a: | Jak wyjaśnić to, że dzisiaj wskoczył sobie (na luzie) na 2 tys obrotów - bez gazu i bez powodu?
Wrzuciłem zaraz bieg, to wiadomo - obroty spadły, a po wciśnięciu luzu były znowu w normie |
Podlacze sie pod temat bo nie wiem co moze byc.Tez mialem tak wczoraj po odpaleniu zimnego z tym ze obroty na 3 tys.Mowa o 1.6 i.e na wtrysku boscha.Nieodpalany byl rowno 2 tyg.Wlaczylem bieg,puscilem sprzeglo i spadly.Pozniej byly juz w normie.Jezdzi normalnie.Nie szarpie,rowno przyspiesza itd. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-03-2015, 21:22
|
|
|
Dzisiaj auto było na komputerze u elektryka, który dość szybko namierzył winnego moich problemów.
Chwast został wyrwany (a raczej wymieniony) i wszystkie problemy z dławieniem jak ręką odjął.
Silnik chodzi równiutko, wręcz wzorowo - nie szarpie, miło kręci się na obroty.
Warto było pomęczyć się z jego czkawką he he - teraz większa radość z normalnej pracy.
Aaa, zastanawiacie się co to za skurczybyk? Poniżej fotka paskudy. Może ktoś ją poznaje i wcześniej też miał z nią problemy?
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-03-2015, 23:56
|
|
|
No nie domyśliłbym się że to wina sondy. Super że problem udało się rozwiązać |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-03-2015, 23:16
|
|
|
mikee72, jaką sonde wlozyles?Uniwesalna? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-04-2015, 06:53
|
|
|
Lasgo07, wiele osób pytałem co może być z moim Tipkiem.. wymieniali sporo rzeczy, ale słowo "sonda" chyba nie padło.
Na komputerze widać było, że w zasadzie nie działała - nie zmieniał się skład mieszanki i dlatego silnik chodził jak chodził.
Shagger78, elektryk założył "swoją" warsztatową sondę i od razu pomogło. Pytał się, czy kupić tańszą czy lepszą, i wybrałem lepszą.
To jest uniwersalna (chyba bosch) - tłumaczył, że oryginalna ma dłuższą wiązkę kabli, a przy tej trzeba podlutować pod stare kable.
Najtańsza sonda kosztuje jakieś 100zł, ja za tą zapłaciłem 170zł, a dedykowane to ponoć 300zł i więcej... ale nie sprawdzałem. |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-04-2015, 12:55
|
|
|
Długo sondą Boscha się nie nacieszysz, w przypadku sond Bosch słynie z wysokiej awaryjności. Na forach w Niemczech masowo ludzie narzekają na ich usterki zaledwie po przejechaniu 2 tys. kilometrów. W swoim tipku miałem dokładnie takie same objawy jak Ty. Sonda hmm... powiedzmy używana daje większą pewność niż ta Boscha. Swego czasu znalazłem taką od Bravy i wszystko było ok. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-04-2015, 17:17
|
|
|
maxi, ale w oryginale tez chyba byl bosch |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-04-2015, 18:53
|
|
|
shagger78, na pierwszy montaż była Magneti Marelli. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-04-2015, 16:47
|
|
|
maxi napisał/a: | Długo sondą Boscha się nie nacieszysz |
Nie wiem jakiej jest marki, bo nie pytałem a na paragonie było tylko "sonda lambda" i jakiś numer.
Mechanik sprawiał wrażanie fachowca - ogarnął temat, który męczył mnie od dwóch miesięcy.. w cztery godziny. Dwóch innych speców się poddało.
Pytał jaką chcę sondę, najwyraźniej mając pojęcie o temacie - kazałem mu kupić jak najlepszą w dobrych pieniądzach - tak jakby kupował dla siebie.
Tipo robi u mnie rocznie kilka tysięcy km, więc sonda (jaka by nie była) powinna starczyć na ładnych parę lat, he he.
Spalanie powinno istotnie spaść, bo przez uszkodzoną sondę mieszanka paliwa była zbyt bogata.
Zwłaszcza na mieście gdzie się więcej operuje gazem miałem średnio około 12l. W trasie max.7l więc różnica spora.
Co też istotne dla spalania - okazało się że spora średnica koła daje poważne przekłamania w ilości przejechanych km.
Na liczniku np. 300, a faktycznie 330 - więc już z tego faktyczne spalanie mam 10% mniejsze niż myślałem
Prędkościomierz też trochę zaniża - na liczniku 160 a faktycznie 170..
Pozdrowienia dla fanów mojego Tipka i życzenia Zdrowych Spokojnych Świąt dla wszystkich forumowiczów!
PS. Wiem, że gdzieniegdzie pada śnieg, ale może już czas zdjąć ikonkom mikołajowe czapeczki? |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-04-2015, 17:25
|
|
|
maxi napisał/a: | na pierwszy montaż była Magneti Marelli. |
Dziwne,bo caly osprzet silnika u mnie jest od BOSCHA.Sonde mam zalozona jakas oryginalna fordowska.Tak juz bylo od kiedy go mam.Dziala dobrze.Spalanie na niskim poziomie. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-04-2015, 15:35
|
|
|
Mały przycisk.. a cieszy
Klima po 5 miesiącach od nabicia działa! Sezon chłodniczy rozpoczęty
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-04-2015, 17:09
|
|
|
maxi, shagger78, w TT na pierwszy montaż części chodziły od różnych producentów. Wszystko zależy od rocznika, modelu i silnika. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Vicus
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 11 Skąd: Stalowa Wola
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-04-2015, 21:42
|
|
|
Mike72, ja tą sondę też wymieniałem jak u mnie był jeszcze, coś mało trwała była
Pozdrawiam :] |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-04-2015, 21:53
|
|
|
Cześć Vicus, jak widzisz w poście - sporo temacików trzeba było ogarnąć w autku od Ciebie.
Widziałeś tą sondę na foto?! Skąd ją wziąłeś, bo wygląda jakby była starsza niż Tipo..
Minęło pół roku i powoli doszedłem chyba do końca ogarniania Fiata od strony mechanicznej,
zaczynam teraz myśleć o zbytkach he he, czyli o modyfikacjach wyglądu..
Zaglądaj częściej, mam nadzieję że już wkrótce pożałujesz że go sprzedałeś
Pozdrawiam!
** Dodano: 27-04-2015, 08:11 **
Zapomniałem napisać, że w ubiegłą środę kurier "Siódemki" zahaczył nasze autko i uciekł.
Uszkodzona została lampa i zderzak, plus wgniot na błotniku.
Na szczęście mam życzliwych sąsiadów i monitoring, sprawa zgłoszona na Policję i powinni namierzyć szkodnika.
Następnego dnia Kasia pojechała na szrot kupić lampę i sama ją wymieniła
Gorzej ze zderzakiem.. na razie poczekam na wyjaśnienie tematu ze sprawcą. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|