Dolot w 2.0 16V |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-05-2011, 22:51 Dolot w 2.0 16V
|
|
|
Mam pytanko może i głupie, ale jak ściągnąć dolot z 2.0 16V? Jest to w ogóle możliwe od góry i bez wyciągania silnika?. Wstępnie wykleciłem dwie widoczne śruby. Dalej pod dolotem widać że łączy się z kolektorem ssącym poprzez krótkie gumowe rurki zaciśnięte opaskami. Dostęp do nich jest właściwie żadem o ile jeszcze z wielkim bólem rozkręcę te zewnętrzne tak nie ma jak się dostać do wewnętrznych. Poza tym coś jeszcze trzyma dolot? Jak się zabrać do tego? Wyglądałem to na 10tą stronę i na razie brak koncepcji
Z góry dzięki za pomoc. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-05-2011, 15:47
|
|
|
Od spodu kolektora są blaszki łączące obie części.Jak dobrze pamiętam to na 2 i 4 .
|
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-05-2011, 23:15
|
|
|
lordabarth, a widzisz takie buty, tego nie widać od góry a miałem wrażenie że coś więcej trzyma kolektor niż te gumy. Powiem ci masakra jeszcze nie wymyśliłem jak wsadzić rękę rzeczy odkręcić elastyczne łączniki co dopiero te blaszki. W delcie II jest chyba jeszcze mniej miejsca niż w T/T. Musze chyba sobie połamać przedramię w trzech miejscach powinno wystarczyć.
** Dodano: 30-05-2011, 00:19 **
P.S: ehh to sam początek a tyle już problemów. Nawet nie chce myśleć co będzie jak dojdzie do wyciągania silnika Zrobiłem sobie wyciągarkę ale wciąż słabo z wchodzeniem pod auto bo nie mam kanału.
** Dodano: 31-05-2011, 23:11 **
Ok, wczoraj jakimś cudem udało mi się to zrobić. Mówię jakimś, bo miejsca w Delcie jest tyle że ledwo rękę wsadziłem nie mówiąc już że jeszcze trzeba było tam wepchnąć klucz i wymacać śrubki, no i je odkręcić. Szczerze mówiąc bardziej przypominało to robotę ginekologa niż mechanikę ale się udało.
Po ściągnięciu, okazało się że w dolocie jest dość sporo oleju. Prawdopodobnie trzeba będzie wyczyścić OCC i wszystkie z tym związane wężyki. Przerabiałem ten temat w Tipku
Trochę ogarnąłem włoku wtrysków bo było sporo syfu i wymieniłem wszystkie wężyki z LPG (te z kolei kruszyły się w rękach.)
Jak się potem nie pogubię za składaniem tego wszystkiego do kupy to będzie cud.
** Dodano: 05-06-2011, 23:34 **
Poskładane, wyregulowane CPP, obroty biegu jałowego, wyczyszczone v.a.e. Jeszcze odpiąłem akumulator na noc żeby rano puścić go aż do zagrzania bez dodawania gazu. Pytanie czy rzeczywiście daje coś to odpinanie akumulatora i puszczanie go na wolnych obrotach? Czy rzeczywiście komputerek się czegoś "uczy"? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2011, 15:55
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Czy rzeczywiście komputerek się czegoś "uczy"? |
Tak.Nie wiem czy po odłączeniu napięcia sie kasuje ale na pewno po skasowaniu błędów examinrem.Możesz zainwestować jakieś 100zł w EUROSCAN-a albo wypożyczyć w Krakowie (jak nie bedziesz trzymał tego pojazdu długo). |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2011, 19:18
|
|
|
Chętnie zainwestuje jeśli coś pomoże i jest przydatne. Mógłbyś coś zaproponować? Masz zapewne większe doświadczenie niż ja. Ja dopiero się uczę tej jednostki.
Tak wygląda ponownie złożone.
Dziś odpaliłem po nocy stania bez akumulatora, oczywiście chodził aż do drugiego włączenia wentylatora. Szczerze nie widzę żadnej różnicy, ani lepiej ani gorzej. Choć jeszcze obroty delikatnie falują (na tyle że nie widać tego na obrotomierzu ale słychać). Na LKP twierdzą że może to być wina sondy, w co mi się za bardzo nie chcę wierzyć bo sonda zaczyna działać po rozgrzaniu efekt mam nie zależnie od temperatury. Dziur w dolocie nie ma. Przy rozkładaniu całego dolotu nic takiego nie wypatrzyłem. Delikatnie guma popękała w jednym miejscu przy "harmonijce" ale nie na wylot, zresztą juto wetrę tam delikatnie czarnego sylikonu. Cały czas mam przeczucie że to v.a.e i nie bardzo wiem jak go ustawić, chyba tylko metoda prób i błędów. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2011, 19:42
|
|
|
Jest firma Viaken w Krakowie.Możesz u nich zakupić interface diagnostyczny EUROSCAN w dwóch wersjach na procesorze Atmel i PIC.Pic podobno bardziej stabilny.Niestety do obsługi potrzebne są dwa sprzętowe porty COM i komputer z DOS-em.
KLIK
Z tym wypożyczeniem to mam na myśli zakup i możliwość oddania bez podania przyczyny w ciągu 10 dni |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2011, 20:32
|
|
|
Kurde skąd ja wezmę kompa z portami com ta technologia umarła dawno temu jak by się nie dało zrobić na usb a dos'a zawsze można po winda emulować. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 06-06-2011, 21:03
|
|
|
na alledrogo za 100 zł kupisz |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2011, 22:25
|
|
|
Jeszcze czego ostatnio takiego kompa oddałem z pocałowaniem ręki bo mi gacił pokój. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2011, 22:26
|
|
|
Jak nie masz z tyłu wyprowadzonego portu to może być na płycie.Emulacja DOSa też nie pójdzie. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2011, 22:33
|
|
|
lordabarth napisał/a: | Jak nie masz z tyłu wyprowadzonego portu to może być na płycie. | raczej nie, a jeśli nawet to ciężko rozkładać lapciaka na pół he he kompa sobie załatwię np problemo, gorzej gdzie takie kurewstwo trzymać z monitorem w garażu Gdyby tylko panowie trochę ruszyli głową i zrobili porcik usb i jakiś upgrade programu żeby chodził chociaż pod XP to już było by do ludzi a tak. Powiem cholernie nie praktyczne rozwiązanie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2011, 22:38
|
|
|
Chodziło mi o stacjonarny 2 com-y sprzętowe były potrzebne do komunikacji i sprawdzania orginalności interface-u |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2011, 22:39
|
|
|
lordabarth napisał/a: | Chodziło mi o stacjonarny | nie każdy ma |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-06-2011, 22:43
|
|
|
do tego potrzeba kompa z dwoma portami com oraz pracującym pod win 95, 98 lub na czystym DOSie. wszelakiej maści freedos;y odpadają, na żadnym obecnym laptoku nie zainstalujesz wina 98 bo producenci nie robią sterów "wstecz" czyli dla windy 98.nawet gdybys kupił na allegro starego laptoka z winem 98 to na 99% nie będzie miał 2x com. jedynie w grę wchodzi tak mniej wiecej 15 letni komp. stacjonarny
ogólnie proponuje wybrać sie na diagnostyke do jakiegoś zakładu jak się dobrze zakręcisz to dasz 30-50zł |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2011, 22:45
|
|
|
Wiem, dlatego piszę że to praktyczne jak sikanie pod wiatr |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2011, 22:49
|
|
|
Niestety nie ma raczej innego interface-u do tego silnika ale możesz spróbowac TEGO.Powinien pójść na VAG usb |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-06-2011, 22:24
|
|
|
wersja Magneti Marelli P8 by PQP niby obsługuję sedici zaś interfejs to koszt rzędu 20zł z hakiem ( same części ) oczywiście jesli masz lutownicę i umiesz się nią posługiwać. w każdym razie układ banalny do wykonania na dowolnej płytce uniwersalnej.
tylko wciąż pozostaje pytanie czy szczypać się w nie pewne metody i jakieś tam koszty skoro diagnostyka komputerowa w jakimś "podrzędnym" warsztacie wyniesie od 30-50zł |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-06-2011, 09:53
|
|
|
Pewnie, że się szczypać.
Niewiele w sumie jest warsztatów które w obecnej chwili posiadają iterfejs.
A to nie mogą się połączyć, a to coś tam.
Laptopa na giełdzie można kupić. Jak nie ma 2xcom, to pcimcie można wsadzić.
Masz, działa wszystko widać. A w razie co możesz pomoc innym na zlocie, spocie, w ogrodzie sąsiadowi.
Przy tak niewielkich kosztach ogarnąłbym sobie interface, gdybym nie miał innego kompa w aucie |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-06-2011, 10:00
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | diagnostyka komputerowa w jakimś "podrzędnym" warsztacie wyniesie od 30-50zł | chyba nie w Krakowie. Za zaglądniecie do samego kompa ceny zaczynają się od 100zł Więc 486 z dos'em na pokładzie już się załatwia, a w interfejs inwestuje jak wpadnie trochę $ |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-06-2011, 10:07
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Więc 486 z dos'em na pokładzie już się załatwia | poszukaj coś z wiekszym prockiem a dosa to sobie sam zamontujesz. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-06-2011, 12:44
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | do tego potrzeba kompa z dwoma portami com oraz pracującym pod win 95, 98 lub na czystym DOSie. wszelakiej maści freedos;y odpadają, na żadnym obecnym laptoku nie zainstalujesz wina 98 bo producenci nie robią sterów "wstecz" czyli dla windy 98.nawet gdybys kupił na allegro starego laptoka z winem 98 to na 99% nie będzie miał 2x com. jedynie w grę wchodzi tak mniej wiecej 15 letni komp. stacjonarny |
Nie przesadzaj - u mnie to chodzi na stacjonarnym kompie z Duronem 1Gb na pokładzie , mającym może 5-6 lat ...
Fakt faktem - po formacie dysku zainstalowałem "na czysto" Win 98 , bo inaczej w żadnej konfiguracji nie działał ! |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-06-2011, 13:24
|
|
|
Na pentuim 4 z 2003 też działał mi 98, ale trzymajmy się tematu |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-06-2011, 21:30
|
|
|
Co do 2x COM to możesz kupić kartę sprzętową z 2x COM. Nawet w pracy mam taką, ale niestety właśnie dzisiaj ( ) znalazła zastsowanie w spięciu z UPS po RS232.
Bynajmniej takie karty np. coś takiego http://allegro.pl/kontrol...1617395698.html możesz kupić.
Jak dobrze poszukasz, to starego grechota z Win98 i 2x COM na pokładzie znajdziesz. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-06-2011, 13:40
|
|
|
belfegor, jesli jeszcze nie wykombinowales tego interfejsu do diagnostyki sterownika wtrysku weber marelli, to moge zapytac kumpla, ktory ma wszystko co potrzeba czy nie mialby chwilki zeby rzucic okiem na twoj woz, lokalizacja Krakow, okolice muzeum lotnictwa. Ja mojego 160A8046 siedzacego w fiacie regata z powodzeniem podpialem , mysle ze nowsze 836 ktore masz pod maska tez "pojdzie":) |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-06-2011, 18:33
|
|
|
Ja mam takie interfejs, bezproblemowo łączył się z Deltą właśnie 836A3000 dopóki był on pod maską. Jedynym problemem jest to, że nie ma mnie w Polsce, ale będę za 2 tygodnie. |
|
|
|
|
|