Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż el. Szyb
Autor Wiadomość
adik1989 



Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 79
Skąd: Kutno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-05-2010, 16:29   Montaż el. Szyb

Zamierzam kupić od jednego kolegi z forum komplet elektrycznych szyb przód i oto moje pytanie z tego co widziałem, potrzebny jest sterownik ( sprzedający również go dołącza) dodatkowo posiada moduł komfort wszystko niby wyglądało by ok tylko w moich planach było założenie elektrycznych szybek również z tyłu jak wyglądało by podłączenie tego wszystkiego. Zaznaczam, że ów moduł nie musi działać mi na tyle z reszta wogóle jest zbędny :P

Do tyłu kupił bym ten sam mechanizm co do przodu możliwe jest podłączenie szyb bez sterownika ? Lub ewentualnie podpięcie się pod ten co dostane od przodu ?

Rozkminiłem pewną sprawę co do podłączenia el. szybek z tyłu, a więc skoro sam silniczek można podłączyć bezpośrednio pod akumulator i on chodzi tzn. że przekaźnik jest nie potrzebny bo się nie spali (przynajmniej nie do tego ) ale z silniczka wówczas powinny wychodzić 3 przewody 1. Masa, 2. Plus od opuszczania, 3. Plus od podnoszenia wówczas przyciskiem można sterować doprowadzając plus z zasilania. Jeśli bym tak zrobił mógłbym całkowicie ominąć ten sterownik ?
_________________
...:::DlaZiomówSzacunekDlaFrajerówPogarde:::..
  
 
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 16-05-2010, 21:49   

Ja dzisiaj kładłem elektrykę na tył, z tym że miałem ori komplet - w tygodniu mogę dokładnie opisać co i jak wyglądało. Ogólnie lepiej jest mieć sterownik - i jest on praktycznie taki sam jak z przodu.
_________________
Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05
     Moneta
 
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-05-2010, 23:29   

adik1989, nie możesz sterować bezpośrednio zasilaniem tego silniczka i wogóle jakiegokolwiek odbiornika o większej mocy w samochodzie bez przekaźnika, bo spalisz sam przełącznik.

Tzn.przełącznik jest w stanie "wytrzymać" prąd ~ 3A, a przekaźnik może przełączać prądy rzędu 30 A. Dla przykładu zwykła żarówka H4, o mocy 55W przy instalacji samochodowej 12V bierze prądu ponad 4,5 A, więc nawet żeby załączyć taką jedną żarówkę potrzebowałbyś przekaźnika.

Co do silniczka szyb, to ma on chyba 2 przewody, jako że to jest silnik prądu stałego: jeden to "+", a drugi to "-". I podłączając np."+" z akumulatora na "+" silniczka, "-" z akumulatora na "-" silniczka uzyskasz np.obroty prawe - załóżmy że to będzie opuszczanie szyby. Żeby szybę podnieść musisz podłączyć "+" z akumulatora na "-" silniczka, a "-" z akumulatora na "+" silniczka (czyli na odwrót), wtedy silniczek ma obroty lewe :)

Czyli teoretycznie da się zrobić instalację bez sterownika, ale trzeba pamiętać że np. sterownik posiada jakieś swoje zabezpieczenia, typu przeciążeniówka, etc - jak szyba dojedzie już do góry, to sterownik odłączy silnik nawet jeśli trzymasz przycisk podnoszenia, przy instalacji "na krótko", jeśli będziesz trzymał ciągle przycisk podnoszenia, silnik będzie "chciał" kręcić, ale już nie będzie miał możliwości przez co można spalić albo przekaźnik właśnie albo nawet sam silniczek :roll:
(to tak jakbyś wiercił wiertarką otwór i "chwyciłoby" wiertło, na chwilę nic się nie stanie ale jeśli wiertarka by tak chwilkę pochodziła spalisz silnik :D )
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 17-05-2010, 11:13   

Dobra: żeby mieć el szyby na tył bez sterowania w tunelu i blokady(zestaw ori) potrzebujesz:
podnośniki, przyciski w drzwi, przekaźnik, okablowanie(najlepiej wyjąć w całości z auta)

kładziesz instalację analogicznie jak z przodu, sterownik najwygodniej pod kanapę, do przodu ciągniesz tylko 3 kabelki: główny + i dwa kable żeby wpiąć się w bezpiecznik(ja wpiąłem się w od tyłu w skrzynkę bezpieczników razem z szybami przednimi)

Dodatkowo żeby mieć sterowanie w tunelu(nieoryginalne) wpinasz drugi komplet przycisków od strony kierowcy i ciągniesz go do tunelu

Wadą takiego rozwiązania jest to że z tyłu pasażer za kierowcą ma przyciski jak kierowca(obie strony), chyba że wyjmiesz i zaślepisz jedną stronę(przeróbka pasażera to dla mnie za wysoka szkoła jazdy - a i tak trzeba byłoby kleić rączkę)


Ogólnie polecam poszukać dedry na allegro na części - bardzo często miały el szybki x4 - wtedy możesz mieć wszystko w całości i jedyne co będzie do podłączenia to te 3 kabelki idące do przodu
_________________
Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05
     Moneta
 
 
adik1989 



Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 79
Skąd: Kutno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-05-2010, 21:42   

lorgbow
CHyba rzeczywiscie kupić od razu komplet na 4 el. szybki bo szkoda zachodu :) , dzięki za wypociny :)
_________________
...:::DlaZiomówSzacunekDlaFrajerówPogarde:::..
  
 
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 17-05-2010, 23:04   

lorgbow, mozesz podesłać jakieś zdjęcia jak to wygląda zamontowane co i jak i do czego/?? będzie łatwiej trochę z montażem :P :P
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 18-05-2010, 03:16   

adik1989, możesz spokojnie najpierw zakupić komplet na przód(łatwiej) a potem dopiero szukać tyłu, kłaść wszystko na raz sporo zachodu a mając ogarnięty przód tył to pikuś ;)
kamyk0077, foto dokładne dopiero w weekend będę mógł wrzucić, dederka została w domu, po Wro chwilowo śmigam temprą
_________________
Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05
     Moneta
 
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 18-05-2010, 23:28   

lorgbow, Dzięki wielkie. Ja właśnie też chce zrobić z tyłu elektryki. Wiem już co gdzie i jak podłączyć. Ale zdjęcia też bardzo dużo pomagają. A możesz mi jeszcze powiedzieć albo też zrobić zdjęcie jak wygląda sterownik do elektrycznych?? Bo ja nie mam pojęcia hehe :P :P
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load