|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z odpalaniem autka |
Autor |
Wiadomość |
Ghost
witamy nowego
Wiek: 32 Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 6 Skąd: Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-06-2012, 03:02 Problem z odpalaniem autka
|
|
|
Witam
Mam taki problem z autem, nie chce odpalać mi dopóki nie poruszę tej kostki przy cewce ( 4 pinowej). Silnik potem odpala, ale pracuje tylko do czasu załączenia świateł (awaryjnych, mijania, pozycyjnych) po załaczeniu świateł silnik gaśnie i aby go odpalić trzeba ruszyć znowu przewodami przy kostce.
Co oprócz kostki może być? Czy taką kostkę wogóle gdzieś dostanę? Dodam tylko, że po załączeniu świateł skrzeczy w skrzynce od bezpieczników.
Dodam że zmieniłem teraz akumulator, bo poprzedni wysiadł.
Posiadam Fiat TIPO 1.4 silnik benzyna |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-06-2012, 04:29
|
|
|
Ghost, zdecydowanie brakuje masy albo na silniku albo na karoserii wiec to sprawdz w pierwszej kolejnosci.Sadze ze pomoze Na probe mozesz dac mase chocby kablem rozruchowym miedzy akumulatorem a silnikiem.Oryginalne masy sa przykrecone pod podstawka akumulatora.Powodzenia |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Ghost
witamy nowego
Wiek: 32 Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 6 Skąd: Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-06-2012, 06:25
|
|
|
A jak mógłbym wyjaśnić to że czasem jeździł bez problemu, nie gasł? Czyżby luz na masie?
Też myślałem o masie, ale nie byłem pewny, potem wjadę na kanał to zobaczę.
Dzięki wielkie |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-06-2012, 11:55
|
|
|
Ghost napisał/a: | A jak mógłbym wyjaśnić to że czasem jeździł bez problemu, nie gasł? | bardzo techniczne i takie...przemyslane pytanie...
Ghost napisał/a: | Czyżby luz na masie? | Kolega shagger78 napisal Ci gdzie masa jest fabrycznie przykrecona i musisz ja sprawdzic, badz tez ewentualnie daj swoja nowa mase....jezeli nie bedzie to wina masy wtedy bedziemy dalej dyskutowac aby rozwiazac Twoj problem.... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Ghost
witamy nowego
Wiek: 32 Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 6 Skąd: Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-07-2012, 09:57
|
|
|
Dzisiaj pojechałem do elektryka samochodowego bo lampa światła mijania przestała działać, podłubał i 10 zł skasował. A to już trochę odejdę od głównego tematu - co może być przyczyną, że wentylator mi się nie załącza? Woda mi się dziś zagotowała |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-07-2012, 10:26
|
|
|
Uszkodzony termowłącznik. Wkręcony jest w chłodnicę na dole i kosztuje chyba 20zł. Dla sprawdzenia: odpinasz od niego kostkę i zwierasz znajdujące się tam 2 piny. Jak wiatrak zakręci, to włącznik do wymiany. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Ghost
witamy nowego
Wiek: 32 Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 6 Skąd: Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-07-2012, 10:27
|
|
|
Jak rozumiem te piny co są w chłodnicy?
Bo włożyłem przewód w te otwory od kostki dwupinowej co odchodzą od tego czujnika (ta niższa kostka) i miałem włączoną stacyjkę i nic nie zadziałało |
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-07-2012, 10:39
|
|
|
Nie, na kostce wiszącej na kablu, która jest podpięta do czujnika wkręconego w chłodnicę.
Faktycznie, napisałem to tak, jakbym źle kazał zrobić. Zwierasz na tej odpiętej kostce. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Ghost
witamy nowego
Wiek: 32 Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 6 Skąd: Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-07-2012, 11:06
|
|
|
Teraz kolejne pytanie, gdzie znajdę zabezpieczenie tego wentylatora ? |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-07-2012, 19:57
|
|
|
Bezpiecznik wentylatora chlodnicy znajdziesz w skrzynce nad nogami kierowcy.Wszystkie sa z rysunkami wiec znajdziesz wentylator bez problemu.Oryginalnie tam jest zielony bezpiecznik 30 A. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Ghost
witamy nowego
Wiek: 32 Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 6 Skąd: Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-07-2012, 05:40
|
|
|
Ten przy rysunku wiatraka w butli ?
Niby jest sprawny, ale sprawdzę to jeszcze później
** Dodano: 07-07-2012, 23:33 **
No i wszystko się wyjaśniło. Samochód wczoraj odebrałem od elektryka, bo nie miałem czasu sam się nim zająć. Koszt 80 zł - wymiana oczek przewodów masy, zanikała masa między karoserią i silnikiem. Wymieniono termowłącznik.
Dzięki wszystkim za pomoc |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|