|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Leci olej z pompki paliwa |
Autor |
Wiadomość |
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 08-06-2008, 09:24 Leci olej z pompki paliwa
|
|
|
Od momentu kiedy założyłem gaz do tempry muszę wymienić już drugą pompkę paliwa, bo mi ciekniej od spodu pompki olej. Czym to może być spowodowane i wy też tak macie?. Pompka jest mechaniczna. |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2008, 10:16
|
|
|
pod pompką powinieneś mieć uszczelkę, nie powinno to mieć nic wspólnego z gazem |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 08-06-2008, 11:05
|
|
|
Na dole pompki jest dziurka i z niej leci, nie na uszczelkach do bloku silnika. |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-06-2008, 10:17
|
|
|
Adam1971, wymieniałem jakis czas temu pompe paliwa, bo podobny problem mialem. Tzn cos sie w niej rozszczelnilo i olej pryskal odpowietrznikiem (ta dziurka u dolu). Pompke wymienilem na nowa (magneti marelli) i jest ok. Moze kupiles jakis bubel? Dwa razy tej samej marki? Nie widze jakiejs wiekszej zaleznosci rozszczelniania sie pompy paliwa na LPG. Jedyne co przychodzi mi do glowy to ze masz nieodpowiednie cisnienie oleju, uszkodzony waleczek napedzajacy pompe, albo jakis syf w zaciaganym paliwie. Druga mozliwosc jest taka, ze pierwsza pompa ktora miales w aucie zestarzala sie i wymieniles ja na nowa z jakas wada fabryczna. I to jest chyba najlogiczniejsze zalozenie. Wez ta pompe i zanies na gwarancje (przynajmniej ja dostalem roczna gwarancje). Pozdrawiam. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-06-2008, 19:59
|
|
|
Adam1971, gaż nie powinien mieć nic do mechanicznej pompy paliwa, oczywiście również mechaniczna jest podatna na uszkodzenia jeżeli w baku nie masz paliwa bo śmigasz tylko na gazie choć dużo mniej. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-06-2008, 22:27
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | oczywiście również mechaniczna jest podatna na uszkodzenia jeżeli w baku nie masz paliwa bo śmigasz tylko na gazie choć dużo mniej. |
Moim zdaniem nie ma znaczenia, czy pompuje benzynę czy nie, bo jest smarowana olejem silnikowym. Często jeżdżę na pustym baku i nic się nie dzieje. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-06-2008, 20:06
|
|
|
Napędzana tak... ale nie koniecznie wszystkie jej elementy ruchome mają styczność z olejem. Jak dla mnie lepiej mieć trochę ponad rezerwę paliwa, a choćby z tej racji że parę razy zdarzyło mi się ze brakło gazu na nie było stacji lpg po drodze i gdyby nie benzynka to bym stał jak sierota a tak prztyk i jadę dalej.
** Dodano: 10-06-2008, 21:07 **
Poza tym żadna pompa cieczy nie jest przewidziana do pracy beż medium roboczego. Lepiej dmuchać na zimne jak to mówią. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-06-2008, 22:31
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Jak dla mnie lepiej mieć trochę ponad rezerwę paliwa, a choćby z tej racji że parę razy zdarzyło mi się ze brakło gazu na nie było stacji lpg po drodze i gdyby nie benzynka to bym stał jak sierota a tak prztyk i jadę dalej. |
No tu się z Tobą zgodzę, tylko że jak zatankuję jakieś 10l benzynki, tak na wszelki wypadek, żeby coś mieć w baku, to jak już zaciągnie mi Pb, pokazuje swoje pazurki, jaka to tempra zrywna jest. I jakoś nie spieszy mi się, żeby przełączyć na LPG. I tyle mam z tej benzyny |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-07-2008, 17:57
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | No tu się z Tobą zgodzę, tylko że jak zatankuję jakieś 10l benzynki, tak na wszelki wypadek, żeby coś mieć w baku, to jak już zaciągnie mi Pb, pokazuje swoje pazurki, jaka to tempra zrywna jest. I jakoś nie spieszy mi się, żeby przełączyć na LPG. I tyle mam z tej benzyny |
U mnie jest to samo A żeby było smieszniej to mi poziomu paliwa nie wskazuje poprawnie - nalałem 11 litrów i dalej mam na 1 kresce. Próbowałem naprawić wg. jakiegoś poradnika z forum ale nic nie pomogło. Szkoda |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 18:05
|
|
|
LUCIACIA, tez mam problem ze wskaznikiem, czasami jak zatankuje te 10l to wskazowka wogole sie nie rusza (jak na wylaczonym) czyli ponizej zera. Jakos mi sie nie chce szukac przyczyny, bo i tak jezdze na LPG. A benzynka tylko po wyplacie |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-07-2008, 22:34
|
|
|
To tutaj problem jest szeroko znany, naprawa tego czujnika pokazywania benzyny jest na chwile, albo wcale. Nalezy go na nowo wymienic. ON tak sie czesto psuje, gdyz przewaznie jezdzimy majac w baku po 20 litrow, rzadko kto ma po 65l i ten poziom najczesciej pokazuje wskazowka, powoduje to jednosczesnie wycieranie sie tasmy na tym potencjometrze....jak zatankujecie pod korek, gwarantuje, ze pokaze wlasciwie:) Ale jak ciechu napisal, kto jezdzi na LPG to mu to nie przeszkadza |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-07-2008, 09:20
|
|
|
maniutek napisał/a: | kto jezdzi na LPG to mu to nie przeszkadza |
ale jest to denerwujące, raz przez to zarżnąłem pompkę paliwa
na razie rgularnie co ok miesiąc dolewam 40-50zł, jest to więcej niż spalam na odpalanie samochodu więc pewnie któregoś dnia będę chciał dolać i okaże się, że bak jest już pełny - wtedy pojeżdżę sobie na benzynce |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maciekw
witamy nowego
Dołączył: 04 Sie 2008 Posty: 6 Skąd: Czestochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-08-2008, 13:18
|
|
|
Czesc
A propos pompki to chyba dziala na podobnej zasadzie jak w polonezie nie wiem tylko czym jest napedzana bo tam jest trzpien ktory jest atakowany przez walek rozrzadu ale o ile sa dwie membrany jedna izolujaca olej a druga izolujaca benzyne to jest z tym tak ze kupujac nowa to juz nie jest ten sam material co oryginal. Na pierwszej membranie fabrycznej polonez przejezdzil ponad 10 lat potem wymienialem z 2-3 razy pod rzad az wkoncu jakos udalo mi sie to ulozyc i przestalo sie wykrzaczac.
Lejacego sie oleju i benzyny rzecz jasna nie mozna ignorowac dziurka jest po to zeby olej nie poszedl z paliwem i vice versa + zeby uzytkownik widzial ze cos jest nie tak.
Chyba lepiej miec benzyne wtedy membrana nie jest sucha podczas pracy. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|