obnizenie zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
Alan [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2005, 21:39 obnizenie zawieszenia
|
|
|
czy ktos z was juz to robil?tempre mam od niedawna o roche ciezko zmienic przyzwyczajenie wszesniej mialem auto sztywne twarde bez wspomagania i bylo super teraz troszke ciezko nie wpadac w panike na zakretach kiedy tempra robi wrazenie jakby miala zaraz wpasc w poslizg,mam wiec pytanie czy ktos z was juz obnizal awoje autko? |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-09-2005, 22:07
|
|
|
Hmm niewiem jak to u ciebie wyglada...
Ja mam zalozone sztywniejsze sprezyny tzn chyba z wersji SW wlasnie w sedanie daje to fajny efekt, amortyzatorki tez sa jakies niestandardowe i naprawde nie narzekam na sztywnosc w porownaniu do gokartow to niestety nie jest za wesolo ;-)
pzdr |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Rallyman
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 20 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 26-09-2005, 22:13
|
|
|
Powiadasz sprezynki z SW Na tyl oczywiscie to by mozna bylo zaadaptowac |
_________________ ...a był taki ładny-amerykański... |
|
|
|
|
Alan [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2005, 22:39
|
|
|
no wlasnie problem jest w tym ze ja mam sw:)i strasznie jest miekka a to przeszkadza |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-09-2005, 11:51
|
|
|
moze sprobuj poszukac sprężyn od tipa dwulitrowym silnikiem,wtedy to bedziesz narzekal ale na dziury i trzeszczenie wszystkiego w środku no ale zakrety....jak tramwajem |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
doolek
Dołączył: 24 Lis 2004 Posty: 27 Skąd: Skąś
|
Wysłany: 27-09-2005, 17:54
|
|
|
ego napisał/a: | moze sprobuj poszukac sprężyn od tipa dwulitrowym silnikiem,wtedy to bedziesz narzekal ale na dziury i trzeszczenie wszystkiego w środku no ale zakrety....jak tramwajem |
Ja posiadam obniżone zawieszenie w a dokładnie mój tata. Jak kupił auto było już obniżone - tzn twardsze spręzyny i oczywiście krótsze. Zawieszenie owszem jest twarde ale nie powiem że wszytko trzeszczy - tak naprawdę to środku auta nie slyszę żadnego trzeszczenie jak to zwykle jset w Temprach. Jedyny problem to to że szybciej siada zawieszenie w przodzie. Jeżeli chodzi o przyczepność to muszę przyznać że trzyma się drogi jak przyklejona. |
|
|
|
|
muflonek
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 84 Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-09-2005, 23:13
|
|
|
mam kompletne mcpersony na przod z czerwonymi spezynami i na tyl tez niskie czerwone. na moim zdjeciu mniej wiecej widac jak niska byla (teraz podnioslem). Byla tez twarda. byla ok 13cm nad ziemia. mam ten komplet do sprzedania. czekam na propozycje . ps mam tempre 2.0 i sie pod tym silnikiem nie uginaja |
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-10-2005, 18:28
|
|
|
Kupiłem Temprę ze sportowym zawieszeniem (sportowe sprężyny itd.), obniżoną w dodatku niskoprofilowymi oponkami 195/50/R15 i wrażenie niestety było, jakbym szorował tyłkiem po asfalcie Spojler Abartha z przodu wyglądał jak pług śnieżny i wszystkie krawęzniki były moje (dosłownie!). W dodatku każda nierówność drogi, poprzeczny garb czy wyjście z koleiny wywoływało przekleństwa pod adresem zarządców dróg w Polsce. Po miesiącu zmieniłem opony na 195/60/R15, bo już słuchać tego nie mogłem i jak ręką odjął - cisza jak makiem zasiał Niemniej, jak już padną mi krótkie spręzyny, to zamienię na te standardowe, bo kombiak szorujący dołem po asfalcie nie wygląda zbyt uroczo.
Zwróćcie uwage, jak to wyglądało przy zakupie:
niby wszystko cacy, ale pług zbierał wszystko przed sobą na naszych drogach
Po zamianie na większe oponki jest już lepiej:
zawsze to parę centymetrów więcej i naprawdę ROBI to dużą różnicę...
Zastanówcie się, czy chcecie stać swoim autkiem na podwórku, czy jeździć po Polsce - odpowiedź co do obniżania nasuwa się sama... |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-10-2005, 20:13
|
|
|
wejdz na www.tipo.glt.pl i poszukaj tematu o obnizeniu auta. Tam koles ma do sprzedania cala kompletna zawieche od 2,0 16V - obnizaną |
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-10-2005, 00:01
|
|
|
Raku, ja się już przyzwyczaiłem do mojego "pługa", nawet opracowałem metody omijania przeszkód drogowych i krawężników
A swoją drogą, to na jaki niby miałbym go zamienić? |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-10-2005, 18:06
|
|
|
ego napisał/a: | moze sprobuj poszukac sprężyn od tipa dwulitrowym silnikiem |
chwila, chwila... Tipo z przodu ma inne sprezyny niz Tempra, z tylu moze byc podobnie... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-10-2005, 09:55
|
|
|
Raku, seryjny czarny nie pasuje mi do ogólnej koncepcji auta |
|
|
|
|
tuningowo.com
Wiek: 44 Dołączył: 22 Mar 2006 Posty: 128 Skąd: Chełmża
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-03-2006, 22:32
|
|
|
Ja założyłem sprężyny -30 mm czerwone na allegro kosztowały 250 zł. Zapraszam do obejrzenia fotek na www.tuningowo.com |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 08-05-2006, 20:02
|
|
|
Zakupione auto miało zawieszenie Eibacha. Niestety nie są to sprężyny progresywne, a jedynie obniżające. Zresztą tylko raz widziałem prawdziwe sprężyny progresywne do Tipo.
Jeśli chodzi o komfort to prawie nie ma żadnego. Auto jedzie jak piłka po drodze i skacze na każdym pagórku. Co do trzymania bocznego to chyba się ktoś pomylił. Tipo jest wynoszone na zewnątrz (podsterowne) i bardzo źle zachowuje sie na zakrętach. Trzeba uważać trzymając tor jazdy przy większych prędkościach na łuku.
Dodatkowo przy oponach 195/50 R15 ocierają przy skręcaniu jeśli niedajboże wjadę w dziurę.
W załączeniu są zdjęcia mojego Tipo oraz Tipo kolegi, aby widoczne były różnice w zawieszeniu obniżonym (5d) w stosunku do normalnego zawieszenia w wersji 3 drzwiowej. Moje jest czarne. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
onyx
Wiek: 38 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 23 Skąd: Barlinek
|
Wysłany: 10-05-2006, 22:36
|
|
|
z miła checia sam bym zawieche zmienil bo na zakretach przchyla sie jak motor a przy wzniesieniach plywa strach szybciej nia jezdzic kupilem humy uztywniajace niepomoglo szukam teraz zawieszenia do mojego tipaka 5d 1,6 jakby ktos mial do sprzedania to niech sie odezwie |
_________________ Wszystkie czesci do tipo konkurencyjne ceny email tipo10@op.pl |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2006, 07:20
|
|
|
onyx napisał/a: | z miła checia sam bym zawieche zmienil bo na zakretach przchyla sie jak motor a przy wzniesieniach plywa strach szybciej nia jezdzic |
wymień po prostu amortyzatory |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-05-2006, 14:56
|
|
|
i sprawdź jeszcze wahacze! może stabilizatory też warto... to naprawdę pomaga... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
TiP016V;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 178 Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-05-2006, 23:41
|
|
|
Erewan napisał/a: | Zwróćcie uwage, jak to wyglądało przy zakupie:
Obrazek
niby wszystko cacy, ale pług zbierał wszystko przed sobą na naszych drogach
Po zamianie na większe oponki jest już lepiej:
Obrazek
zawsze to parę centymetrów więcej i naprawdę ROBI to dużą różnicę...
Zastanówcie się, czy chcecie stać swoim autkiem na podwórku, czy jeździć po Polsce - odpowiedź co do obniżania nasuwa się sama... |
lol - terenowka ja mam do gleby polowe z tego co Ty... i jeszcze zderzaka nie rozwalilem |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 15-05-2006, 06:25
|
|
|
ja juz u siebie zdezak uszkodzilem..... po glebie trzeba sie na nowo uczyc jezdzic...:) |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
|