Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
obnizenie zawieszenia
Autor Wiadomość
Alan
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2005, 21:39   obnizenie zawieszenia

#-o czy ktos z was juz to robil?tempre mam od niedawna o roche ciezko zmienic przyzwyczajenie wszesniej mialem auto sztywne twarde bez wspomagania i bylo super teraz troszke ciezko nie wpadac w panike na zakretach kiedy tempra robi wrazenie jakby miala zaraz wpasc w poslizg,mam wiec pytanie czy ktos z was juz obnizal awoje autko?
  
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-09-2005, 22:07   

Hmm niewiem jak to u ciebie wyglada...
Ja mam zalozone sztywniejsze sprezyny tzn chyba z wersji SW wlasnie w sedanie daje to fajny efekt, amortyzatorki tez sa jakies niestandardowe i naprawde nie narzekam na sztywnosc w porownaniu do gokartow to niestety nie jest za wesolo ;-)

pzdr
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Rallyman 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 20
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 26-09-2005, 22:13   

Powiadasz sprezynki z SW :roll: Na tyl oczywiscie :roll: to by mozna bylo zaadaptowac :-k
_________________
...a był taki ładny-amerykański... :)
     assistance
 
 
Alan
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2005, 22:39   

no wlasnie problem jest w tym ze ja mam sw:)i strasznie jest miekka a to przeszkadza #-o
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-09-2005, 11:51   

moze sprobuj poszukac sprężyn od tipa dwulitrowym silnikiem,wtedy to bedziesz narzekal ale na dziury i trzeszczenie wszystkiego w środku #-o no ale zakrety....jak tramwajem
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
doolek 


Dołączył: 24 Lis 2004
Posty: 27
Skąd: Skąś
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 27-09-2005, 17:54   

ego napisał/a:
moze sprobuj poszukac sprężyn od tipa dwulitrowym silnikiem,wtedy to bedziesz narzekal ale na dziury i trzeszczenie wszystkiego w środku #-o no ale zakrety....jak tramwajem


Ja posiadam obniżone zawieszenie w a dokładnie mój tata. Jak kupił auto było już obniżone - tzn twardsze spręzyny i oczywiście krótsze. Zawieszenie owszem jest twarde ale nie powiem że wszytko trzeszczy - tak naprawdę to środku auta nie slyszę żadnego trzeszczenie jak to zwykle jset w Temprach. Jedyny problem to to że szybciej siada zawieszenie w przodzie. Jeżeli chodzi o przyczepność to muszę przyznać że trzyma się drogi jak przyklejona.
     Moneta
 
 
muflonek 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 84
Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-09-2005, 23:13   

mam kompletne mcpersony na przod z czerwonymi spezynami i na tyl tez niskie czerwone. na moim zdjeciu mniej wiecej widac jak niska byla (teraz podnioslem). Byla tez twarda. byla ok 13cm nad ziemia. mam ten komplet do sprzedania. czekam na propozycje :) . ps mam tempre 2.0 i sie pod tym silnikiem nie uginaja
     Moneta
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 03-10-2005, 18:28   

Kupiłem Temprę ze sportowym zawieszeniem (sportowe sprężyny itd.), obniżoną w dodatku niskoprofilowymi oponkami 195/50/R15 i wrażenie niestety było, jakbym szorował tyłkiem po asfalcie :evil: Spojler Abartha z przodu wyglądał jak pług śnieżny i wszystkie krawęzniki były moje (dosłownie!). W dodatku każda nierówność drogi, poprzeczny garb czy wyjście z koleiny wywoływało przekleństwa pod adresem zarządców dróg w Polsce. Po miesiącu zmieniłem opony na 195/60/R15, bo już słuchać tego nie mogłem i jak ręką odjął - cisza jak makiem zasiał :lol: Niemniej, jak już padną mi krótkie spręzyny, to zamienię na te standardowe, bo kombiak szorujący dołem po asfalcie nie wygląda zbyt uroczo.

Zwróćcie uwage, jak to wyglądało przy zakupie:


niby wszystko cacy, ale pług zbierał wszystko przed sobą na naszych drogach :evil:

Po zamianie na większe oponki jest już lepiej:



zawsze to parę centymetrów więcej i naprawdę ROBI to dużą różnicę...

Zastanówcie się, czy chcecie stać swoim autkiem na podwórku, czy jeździć po Polsce - odpowiedź co do obniżania nasuwa się sama...
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-10-2005, 19:47   

A może chciałbyś się zamienić na zderzaki? 8)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 03-10-2005, 20:13   

wejdz na www.tipo.glt.pl i poszukaj tematu o obnizeniu auta. Tam koles ma do sprzedania cala kompletna zawieche od 2,0 16V - obnizaną
     assistance
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 04-10-2005, 00:01   

Raku, ja się już przyzwyczaiłem do mojego "pługa", nawet opracowałem metody omijania przeszkód drogowych i krawężników :P

A swoją drogą, to na jaki niby miałbym go zamienić?
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-10-2005, 18:06   

ego napisał/a:
moze sprobuj poszukac sprężyn od tipa dwulitrowym silnikiem


chwila, chwila... Tipo z przodu ma inne sprezyny niz Tempra, z tylu moze byc podobnie...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-10-2005, 22:30   

Erewan napisał/a:
A swoją drogą, to na jaki niby miałbym go zamienić?


Na seryjny czarny! ;)
Erewan napisał/a:
ja się już przyzwyczaiłem do mojego "pługa", nawet opracowałem metody omijania przeszkód drogowych i krawężników


Domyślam się!:)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 05-10-2005, 09:55   

Raku, seryjny czarny nie pasuje mi do ogólnej koncepcji auta :P
     Moneta
 
 
tuningowo.com 


Wiek: 44
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 128
Skąd: Chełmża
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 22-03-2006, 22:32   

Ja założyłem sprężyny -30 mm czerwone na allegro kosztowały 250 zł. Zapraszam do obejrzenia fotek na www.tuningowo.com
     Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 08-05-2006, 20:02   

Zakupione auto miało zawieszenie Eibacha. Niestety nie są to sprężyny progresywne, a jedynie obniżające. Zresztą tylko raz widziałem prawdziwe sprężyny progresywne do Tipo.
Jeśli chodzi o komfort to prawie nie ma żadnego. Auto jedzie jak piłka po drodze i skacze na każdym pagórku. Co do trzymania bocznego to chyba się ktoś pomylił. Tipo jest wynoszone na zewnątrz (podsterowne) i bardzo źle zachowuje sie na zakrętach. Trzeba uważać trzymając tor jazdy przy większych prędkościach na łuku.
Dodatkowo przy oponach 195/50 R15 ocierają przy skręcaniu jeśli niedajboże wjadę w dziurę.
W załączeniu są zdjęcia mojego Tipo oraz Tipo kolegi, aby widoczne były różnice w zawieszeniu obniżonym (5d) w stosunku do normalnego zawieszenia w wersji 3 drzwiowej. Moje jest czarne.
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-05-2006, 21:05   

Marcin, a może poprostu poddały się już amory, albo poprostu przydałoby się je utwardzić :idea: :doubt:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
onyx 



Wiek: 38
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 23
Skąd: Barlinek
Wysłany: 10-05-2006, 22:36   

z miła checia sam bym zawieche zmienil bo na zakretach przchyla sie jak motor a przy wzniesieniach plywa strach szybciej nia jezdzic kupilem humy uztywniajace niepomoglo szukam teraz zawieszenia do mojego tipaka 5d 1,6 jakby ktos mial do sprzedania to niech sie odezwie
_________________
Wszystkie czesci do tipo konkurencyjne ceny email tipo10@op.pl
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2006, 07:20   

onyx napisał/a:
z miła checia sam bym zawieche zmienil bo na zakretach przchyla sie jak motor a przy wzniesieniach plywa strach szybciej nia jezdzic


wymień po prostu amortyzatory
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-05-2006, 14:56   

i sprawdź jeszcze wahacze! może stabilizatory też warto... to naprawdę pomaga...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
TiP016V;) 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 178
Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-05-2006, 23:41   

Erewan napisał/a:
Zwróćcie uwage, jak to wyglądało przy zakupie:

Obrazek
niby wszystko cacy, ale pług zbierał wszystko przed sobą na naszych drogach :evil:

Po zamianie na większe oponki jest już lepiej:

Obrazek

zawsze to parę centymetrów więcej i naprawdę ROBI to dużą różnicę...

Zastanówcie się, czy chcecie stać swoim autkiem na podwórku, czy jeździć po Polsce - odpowiedź co do obniżania nasuwa się sama...


lol - terenowka :D ;) ja mam do gleby polowe z tego co Ty... i jeszcze zderzaka nie rozwalilem
  
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 15-05-2006, 06:25   

ja juz u siebie zdezak uszkodzilem..... :roll: po glebie trzeba sie na nowo uczyc jezdzic...:)
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load