Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Do czego to podciśnienie?
Autor Wiadomość
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-04-2006, 11:14   Do czego to podciśnienie?


Myliśmy z tatą silnik i przy wydmuchiwaniu wodu zauważyliśmy że prawy kruciec na 'czerwonym czujniku jest ułamany, przez do podciśnienie nie może być założone. I spada.
Od czego ono może być? Można z tym tak jeździć, czy lepiej zmienić? Ten prawy przewód idzie pod przepustnice.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-04-2006, 11:56   

o tym juz było :lalala:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-04-2006, 13:11   

Daj link albo powiedz jak się to coś nazywa to poszukam sobie! 8)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Robson 


Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-04-2006, 13:21   

Do "ego" zamiast machać łapami przy głowie, podałbys chociaż nazwę, aby kolega mogł sobie poszukać. A takie zachowanie jest nieładne.

To jest czujnik temperatury od obiegu EGR czyli recyrkulacji spalin. Przy odpowiedniej temperaturze, otwierasie albo zamyka i przez modulator steruje zaworem EGR , który doprowadza do kolektora ssącego spaliny. Niektórzy zaslepiaja ten zawór EGR i silnik lepiej pracuje. Nic się nie dzieje jak jest ułamany jeden kruciec od tego czujnika. Jedynie mogą być problemy przy przeglądzie technicznym, bo spaliny nie będą się mieściły w normie.
Kupiłem taki czujnki (zamówiłem - czekałem tydzień) w serwisie fiata "Carserwis" i zapłaciłem 70 PLN, ale to było w zeszłym roku.
_________________
TIPO 2,0 ie GT
Robson
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-04-2006, 14:13   

Dzięki Robson!
Ale niestety EGO ma racje! Ja jako stary wyjadacz na forum, i moderator również powinienem najpierw przeszukać zasoby w archiwum. 8)

Ale problem był taki, że nawet nie wiedziałem z której strony się do tego zabrać, czyli nie wiedziałem co to za czujnik, i jak się nazywa. :doubt:

No dobra to kolejne pytanie...
Robson napisał/a:
To jest czujnik temperatury od obiegu EGR czyli recyrkulacji spalin.

Czyli teoretyczne pyszcza część spalin spowrotem do przepustnicy?:>
Robson napisał/a:
Niektórzy zaslepiaja ten zawór EGR i silnik lepiej pracuje.

W jaki sposób?
Wkręcają poprostu śrubę o takim samym gwincie?
O przeglądy się nie martwie, bo na badaniu nie ma auta 8) no ale koszt ciut większy. 8)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Robson 


Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-04-2006, 19:59   

To niebieskie o co pytałeś to tylko czujnik. Jak się nagrzeje to robi się przejście między jedną jego końcówką a drugą. W ten sposób, ciśnienie idzie do modulatora, który otwiera zawór EGR. EGR jest przy kolektorze ssącym a rozpoznasz go po metalowej rurce, która idzie do kolektora wydechowego. I to ten EGR (z metalową rurką) się zaślepia.Między niego a kolektor, wkłada się blaszke. Sam czujnik (niebieski) możesz zostawić tak jak jest albo wykręcić i zaślepić śrubą. Jednak tam jest płyn z chłdnicy i zwykła śruba bez uszczelko będzie przepuszczała.
_________________
TIPO 2,0 ie GT
Robson
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-04-2006, 21:38   

Raku napisał/a:
kruciec na 'czerwonym czujniku jest ułamany
:idea:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Robson 


Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-04-2006, 00:17   

Dobra, ten z lewej strony czyli czerwony :)
jak pisałem to nie patrzyłem na zdjecie a coś mi się umamiło, że to własnie on jest niebieski.
_________________
TIPO 2,0 ie GT
Robson
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-04-2006, 08:05   

Danke szyn! :yawinkle:
I sorka za zamieszanie.

Zapytałem, wyczerpujące informacje otrzymałem, temat zamykam.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load