|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Wtrysk |
Autor |
Wiadomość |
darooo
witamy nowego
Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 4 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-06-2010, 13:20 [Benzyna] Wtrysk
|
|
|
Przede wszystkim witam forumowiczów , bo jestem tu nowy ....niedawno nabyłem tipolota .
Przechodząc do tematu , otóż mój tipolot ma zamontowany nowiutki monowtrysk , dokładnie całe urządzenie jest jednak jedno ale , na tym monowtrysku co mnie cieszyło wszelkie srubki regulacyjne są zalane zółtą farbą i to dobrze jednak zaniepokoiła mnie taka informacja , jest napisane tą zóltą farbko 1,4 ie .....wygląda na to ,ze monowtrysk jest nowiutki , ale do silnika 1.4 a ja mam 1.6 wszystkie gumowe wezyki powymieniane itd.
Pytanie czy tak może byc , co z dynamiką , co ze zuzyciem paliwa , czy te wtryski jako same urzadzenia wykonawcze maja róznice 1,4 i 1.6 ....czy sam komputer sterownik nie widzi róznicy.
Autko odpala dobrze , trzyma niskie obroty dobrze jak na mój gust troche słabo przyspiesza, miałem kiedyś uno 1.4 i to szło jak rakieta.....a teraz mój tipek 1.6 wydaje mi sie cieniutko .....oczywiscie jest u mnie problem z zapalaniem kontrolki wtrysku jak zauwazyłem już u sporej liczby kolegów.
Kontrolka zapala sie tylko i wyłącznie po pełnym nagrzaniu silnika , nigdy na zimno , jak silnik osiaga temperature pracy , zapala sie kontrolka i trzyma az do zgaszenia , po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu goracego silnika zapala sie po chwili.
Nie ma innych obiawów , nie szarpie nie dławi sie .....ale wkurza zapalona kontrolka ....no i mysle ,ze palić tez by mógł mnie teraz jest jakies 12 l /100 km....to zdecydowanie wiecej niż przypuszczałęm czy to wina wtrysku od 1,4??? i jeszcze jedno pytanie , jak dostać sie do żaróweczek podswietlajacych wskazniki temperatury silnika i zegarka , bo sa spalone
Przepraszam ,ze tak duzo pytan na raz .....ale to tak na goraco , wrażenia z pierwszych kilku dni posiadania tipolka
Dzieki za odpowiedzi
Pozdrawiam |
_________________ Fiat Tipo 1.6 ie 1995 r |
|
|
|
|
Dobermannn
Wiek: 48 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 136 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-06-2010, 14:59
|
|
|
jedynie co mi przychodzi do głowy to możliwy różny wtryskiwacz.
Z właściwie po co wymieniałeś cały monowtrysk ???
Jest jeszcze opcja że jest już sparciała membrana regulatora ciśnienia w korpusie monowtrysku (bo jak sie doczytgałem monowtrysk był używką a nie fabrycznie nowy z pudełka. |
_________________
|
|
|
|
|
darooo
witamy nowego
Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 4 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-06-2010, 15:08
|
|
|
ja go kupiłem z wymienionym już monowtryskiem , sam tego nie robiłem , stary oryginalny wtrysk lezy w bagażniku ,czemu go wymienił gość? mówił mi ,że sparciała mu jakas gumka i pokazywał mi to , to było gdzieś przy korpusie na zewnątrz.
Wtrysk założony jest nowiutki i pachnący te zólte znaki na srubkach- mówił ,ze tak wyglada fabryczne zabezpieczenie , aby samemu niczego nie regulowac.....nic prawdy sie nie dowiemy , tylko nurtuje mnie , czy to ,ze to wtrysk od mniejszego silnika ma wpływ pozytywny lub negatywny na zuzycie paliwa , bo jak mówie złopie duzo. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 ie 1995 r |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-06-2010, 09:09
|
|
|
darooo, mówisz o samym wtrysku czy też o korpusie przepustnicy (na który nakładany jest wtryskiwacz). Bo sam wtrysk z tego co się orientuję nie różni się w 1.4 i 1.6, ale przepustnica w 1.6 ma trochę większą średnicę niż w 1.4. Spalanie masz fatalnie wysokie. W 10l powinieneś się mieścić bez problemów (w mieście). |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
darooo
witamy nowego
Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 4 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-06-2010, 14:37
|
|
|
Zabardzo sie nie znam , ale generalnie nowe jest całe urządzenie zakładane na kolektor dolotowy upppsss jak dobrze to nazywam , a na to zakładany jest cały filtr powietrza , poza tym całość zdemontowana lezy w bagażniku , dla mnie to jest całe urzadzenie , tak spalanie mam bardzo duże i mysle ,ze to przez to , ze to ta sonda lambda po nagrzaniu silnika wprowadza błąd i sterownik przechodzi w stan awaryjny i pali jak smok.......zapalenie kontrolki wtrysku u mnie jest zawsze jak w zegarku silnik osiaga temperature pracy i wówczas zapala sie kontrolka wtrysku , ponieważ wiem ,ze sygnał z lambdy brany jest pod uwage przez sterownik , po nagrzaniu silnika , domyslam sie ,ze odczyt z niej wprowadza błąd .....spalanie jest nie do zaakceptowania. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 ie 1995 r |
|
|
|
|
Dobermannn
Wiek: 48 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 136 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-06-2010, 22:06
|
|
|
możliwe że umiera czujnik temperatury silnika i przy rozgrzaniu daje głupią informację do kompa a ten wywala kontrolkę. Trzeba po prostu sprawdzić czujnik lub podjechać na komputer i tam zczytać błędy. |
_________________
|
|
|
|
|
darooo
witamy nowego
Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 4 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-10-2010, 14:35
|
|
|
Mineło pół roku jak kupiłem mojego tipka , i problem z zapalajacą kontrolką wtrysku wciąż istnieje jednak zmieniło sie troche , to ze ona zapala sie teraz jak chce czesto nawet jak silnik jest zimny , jak sie zapali to juz nie gasnie , ponowne uruchomienie silnika gasi ja na kilka chwil i ponownie sie zapala .
Jest jedno co mnie mocno martwi , nie da sie jezdzic tym tipkiem bo pali jak smok , pali 15 l/100 km on pali jak audi A8 z benzyna 3litrową nie wiem co robic czy to przez ten bład wtrysku ???
Zmieniłem swiece na nowe , jest nowiutki filtr powietrza , są nowe kable a on pali jak swinia , czuc paliwem , niespalonym paliwem po uruchomieniu silnika. Pomocy?? |
_________________ Fiat Tipo 1.6 ie 1995 r |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-10-2010, 21:01
|
|
|
kolego a nie wiesz czy może sonda lambda była wymieniana????możliwe że ona wysyła błędne informacje do komputera i on dalej źle prowadzi dawkę paliwa, nie wiem czy może w 1.4 i 1.6 sondy są takie same???jeszcze jedna recz pali Ci na wszystkie gary???? |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|