Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont 2.0
Autor Wiadomość
sp200 


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 18
Skąd: Wwa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-10-2011, 21:11   Remont 2.0

Witam. Zabieram się powoli za remont silnika 2.0. Jako że to mój pierwszy remont to pytań będzie masa. O silniku wiem tyle że podobno nic mu nie dolegało, poza tym że 2 razy wciągu pół roku wypluł uszczelkę pod głowicą. Głowicę mam już targniętą, uszczelka wydaje się być ok. Pierwsze pytanie: czy zawożąc silnik do specjalisty mogę go całkiem rozebrać(wyjąć tłoki, wał) czy też muszę go zawieść w całości w związku z jakimś pomiarem?

Edit: Czy istnieje jakaś książka opisująca 2.0 w Tipo?
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-10-2011, 21:14   

2.0 głowica to raczej małe zmartwienie, ja u siebie raz robiłem uszczelkę, po założeniu był spokój bardziej bym się zajął panewkami, poczytaj na forum było pełno tematów o 2.0 i jego słabych punktach.
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-10-2011, 21:14   

rozebrać.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-10-2011, 15:55   

ale chyba też zależny jakie 2.0 co nie ? czy 16V czy 8V.
Bo 16V jakby nie było jest awaryjne, co o 8V to aż tak nie można powiedziec.
     Moneta
 
sp200 


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 18
Skąd: Wwa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-10-2011, 16:59   

8V. Sorry, nie napisałem.

** Dodano: 25-10-2011, 20:14 **
Jak odkręca się to koło?:


Czy takie rysy kwalifikują cylinder do szlifu?:


Pod paluchem ich nie czuć...

** Dodano: 04-11-2011, 01:00 **


Ponawiam pytanie. Jak zdjąć zdjąć to koło z wału korbowego? Śruba mocująca odkręcona a koło ani drgnie. Próbowałem podważyć, zapierając mesel między to koło a obudowę uszczelniacza przedniego ale nic z tego.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-11-2011, 10:42   

UP
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-11-2011, 11:04   

sp200 napisał/a:
Czy takie rysy kwalifikują cylinder do szlifu?:

sp200 napisał/a:
Pod paluchem ich nie czuć...

Skoro są na tyle płytkie, że niewyczuwalne, to uważam, że nie trzeba szlifować, ale niech ktoś jeszcze zabierze głos w tej kwestii.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-11-2011, 11:33   

sp200, co do cylindra, to powierzchnie po remoncie i wszelakiej obórce specjalnie się rysuje (rysy mają kształt spiralny wzajemnie się przeplatający). Taki proces nazywa się honowaniem. http://pl.wikipedia.org/w...=20080402025329 --> to jest oczywiście w dużym powiększeniu. Tak wygląda proces: http://www.youtube.com/watch?v=JP7wc1g31Kw Po co się to robi? a no po to że z idealnie gładkiego cylindra nie trzyma się olej i łatwo jest zerwać film olejowy miedzy pierścieniem a ścianą cylindra. Takie rysy zapewnią dobrą przyczepność olejowi. Tak więc taką ryską się nie przejmuj :lalala: Ja bym na twoim miejscu zajął się czymś innym, a mianowicie kształtem cylindra. Z czasem w skutek ruchu posuwisto zwrotnego tłoka cylinder z okrągłego staje się owalny (tłok pracuje w górę i w dół ale korbowód w trakcie wypchania oraz jego pchania ściąga cylinder na ściankę przednią i tylną). Dlatego na twoim miejscu zrobił bym pomiar średnicówką jak bardzo cylinder stał się owalny i czy nie wymaga przetoczenia.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-11-2011, 12:45   

sp200 napisał/a:
Ponawiam pytanie. Jak zdjąć zdjąć to koło z wału korbowego? Śruba mocująca odkręcona a koło ani drgnie. Próbowałem podważyć, zapierając mesel między to koło a obudowę uszczelniacza przedniego ale nic z tego.

Ratuje cię ściągacz do łożysk, a wcześniej nalej do otworu jakiegoś środka penetrującego . Może być WD40 , ale swoje zrobi ropa , nafta itp.
Maizlem - możesz uszkodzić albo koło , albo obudowę .
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
sp200 


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 18
Skąd: Wwa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-11-2011, 14:22   

Tłoki jak również wał i cylindry będą oczywiście mierzone, ale na razie chce to sobie wszystko spokojnie rozmontować. Dalej w las i kolejne pytania:

1. Tłok nr. 1 ma nabitą selekcję C1. Pozostałe mają nabite B1. Dwie różne selekcje? Poza tym z tego co wiem tłoki występowały tylko w selekcjach A, C i E.

2. Czy taki ubytek dyskwalifikuje tłok do dalszej pracy?
  
  
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-11-2011, 14:28   

sp200 napisał/a:
Czy taki ubytek dyskwalifikuje tłok do dalszej pracy?

A jak to z boku wygląda?
W sumie raczej jednak tłok już nie nadaje się do dalszej pracy.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
sp200 


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 18
Skąd: Wwa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-11-2011, 14:46   





  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-11-2011, 17:26   

taki ubytek w tym miejscu nie ma wiekszego znaczenia,o ile tlok nie jest tam gdzies pekniety, czego nie widac na zdjeciu, mozesz "zaokraglic" uszkodzenie np papierem sciernym, kamieniem szlifierskim i tyle. No chyba ze po zmierzeniu tlok bedzie jajowaty, albo bedzie luz ponad 12 setek.
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-11-2011, 21:23   

Tak jak ci radzili przedmówcy - zacznij od pomiaru średnicy cylindrów . Sądząc po ilości nagaru na tłokach - silnik konsumuje znaczne ilości oleju . Nie licz na to , że sama wymiana pierścieni temu zapobiegnie - bo mówiąc obrazowo: jest to leczenie syfa pudrem . A skoro wszelkie znaki na niebie i ziemi mówią jednak o konieczności szlifu cylindrów - to dywagacje na temat tego czy tłok się do czegoś nadaje - są bezprzedmiotowe , bo po szlifie i tak musisz zmieniać tłoki na nadwymiarowe ...
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-11-2011, 21:25   

schab napisał/a:
bo po szlifie i tak musisz zmieniać tłoki na nadwymiarowe

Dobrze gada, polać mu.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-11-2011, 00:40   

sp200 napisał/a:
bo po szlifie i tak musisz zmieniać tłoki na nadwymiarowe ...
zależy od pomiaru, do pewnego momentu może robić szlif i pozostać przy fabrycznych tłokach, a operując jedynie samymi pierścieniami. Niestety ten przedział jest bardzo nie duży. Co do ubytku to wyczyściłbym dokładnie tłok żeby w razie konieczności wyłapać jakieś pęknięcia nie widoczne w ty monecie. Możesz to delikatnie wyrównać drobnym kamieniem szlifierskim i panierem jak ci radzi kolega bart128.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-11-2011, 21:56   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
do pewnego momentu może robić szlif i pozostać przy fabrycznych tłokach, a operując jedynie samymi pierścieniami
to jest moim zdaniem experyment,kolega RAKU może sie wypowie,

** Dodano: 05-11-2011, 22:09 **
zrobisz szlifa a tłoki bedą latały jak żule po DEPTAKU:PP
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-11-2011, 13:48   

Każdy tłok ma swoje pasowanie - luz montażowy.
Jeżeli tłoki, czy cylindry nie są jajowate, w cylindrze nie ma progu i jest pohonowany jeszcze to można zakładać nowe pierścienie i latać.

Tak się dzieje rzadko.
W przypadku wiekszych silników lepiej robić raz a porządnie.
Chytry traci dwa razy, biednego nie stać na tanie rzeczy etc.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-11-2011, 20:18   

Miedzy szlif to raczej łatanie syfa pudrem. Jeśli blok idzie do obróbki to trzeba również się tłokami zająć, jeśli się zabierać to raz, a porządnie. Wiem jak to boli, bo właśnie zbieram na remont :sciana: .
  
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-11-2011, 23:21   

mac1us, o tym własnie pisałem bo to nie jest 1.4
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load