|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Remont 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
sp200
Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 18 Skąd: Wwa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-10-2011, 21:11 Remont 2.0
|
|
|
Witam. Zabieram się powoli za remont silnika 2.0. Jako że to mój pierwszy remont to pytań będzie masa. O silniku wiem tyle że podobno nic mu nie dolegało, poza tym że 2 razy wciągu pół roku wypluł uszczelkę pod głowicą. Głowicę mam już targniętą, uszczelka wydaje się być ok. Pierwsze pytanie: czy zawożąc silnik do specjalisty mogę go całkiem rozebrać(wyjąć tłoki, wał) czy też muszę go zawieść w całości w związku z jakimś pomiarem?
Edit: Czy istnieje jakaś książka opisująca 2.0 w Tipo? |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-10-2011, 21:14
|
|
|
2.0 głowica to raczej małe zmartwienie, ja u siebie raz robiłem uszczelkę, po założeniu był spokój bardziej bym się zajął panewkami, poczytaj na forum było pełno tematów o 2.0 i jego słabych punktach. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-10-2011, 15:55
|
|
|
ale chyba też zależny jakie 2.0 co nie ? czy 16V czy 8V.
Bo 16V jakby nie było jest awaryjne, co o 8V to aż tak nie można powiedziec. |
|
|
|
|
sp200
Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 18 Skąd: Wwa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-10-2011, 16:59
|
|
|
8V. Sorry, nie napisałem.
** Dodano: 25-10-2011, 20:14 **
Jak odkręca się to koło?:
Czy takie rysy kwalifikują cylinder do szlifu?:
Pod paluchem ich nie czuć...
** Dodano: 04-11-2011, 01:00 **
Ponawiam pytanie. Jak zdjąć zdjąć to koło z wału korbowego? Śruba mocująca odkręcona a koło ani drgnie. Próbowałem podważyć, zapierając mesel między to koło a obudowę uszczelniacza przedniego ale nic z tego. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-11-2011, 10:42
|
|
|
UP |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-11-2011, 11:04
|
|
|
sp200 napisał/a: | Czy takie rysy kwalifikują cylinder do szlifu?: |
sp200 napisał/a: | Pod paluchem ich nie czuć... |
Skoro są na tyle płytkie, że niewyczuwalne, to uważam, że nie trzeba szlifować, ale niech ktoś jeszcze zabierze głos w tej kwestii. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-11-2011, 11:33
|
|
|
sp200, co do cylindra, to powierzchnie po remoncie i wszelakiej obórce specjalnie się rysuje (rysy mają kształt spiralny wzajemnie się przeplatający). Taki proces nazywa się honowaniem. http://pl.wikipedia.org/w...=20080402025329 --> to jest oczywiście w dużym powiększeniu. Tak wygląda proces: http://www.youtube.com/watch?v=JP7wc1g31Kw Po co się to robi? a no po to że z idealnie gładkiego cylindra nie trzyma się olej i łatwo jest zerwać film olejowy miedzy pierścieniem a ścianą cylindra. Takie rysy zapewnią dobrą przyczepność olejowi. Tak więc taką ryską się nie przejmuj Ja bym na twoim miejscu zajął się czymś innym, a mianowicie kształtem cylindra. Z czasem w skutek ruchu posuwisto zwrotnego tłoka cylinder z okrągłego staje się owalny (tłok pracuje w górę i w dół ale korbowód w trakcie wypchania oraz jego pchania ściąga cylinder na ściankę przednią i tylną). Dlatego na twoim miejscu zrobił bym pomiar średnicówką jak bardzo cylinder stał się owalny i czy nie wymaga przetoczenia. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-11-2011, 12:45
|
|
|
sp200 napisał/a: | Ponawiam pytanie. Jak zdjąć zdjąć to koło z wału korbowego? Śruba mocująca odkręcona a koło ani drgnie. Próbowałem podważyć, zapierając mesel między to koło a obudowę uszczelniacza przedniego ale nic z tego. |
Ratuje cię ściągacz do łożysk, a wcześniej nalej do otworu jakiegoś środka penetrującego . Może być WD40 , ale swoje zrobi ropa , nafta itp.
Maizlem - możesz uszkodzić albo koło , albo obudowę . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
sp200
Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 18 Skąd: Wwa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-11-2011, 14:22
|
|
|
Tłoki jak również wał i cylindry będą oczywiście mierzone, ale na razie chce to sobie wszystko spokojnie rozmontować. Dalej w las i kolejne pytania:
1. Tłok nr. 1 ma nabitą selekcję C1. Pozostałe mają nabite B1. Dwie różne selekcje? Poza tym z tego co wiem tłoki występowały tylko w selekcjach A, C i E.
2. Czy taki ubytek dyskwalifikuje tłok do dalszej pracy?
|
|
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-11-2011, 14:28
|
|
|
sp200 napisał/a: | Czy taki ubytek dyskwalifikuje tłok do dalszej pracy? |
A jak to z boku wygląda?
W sumie raczej jednak tłok już nie nadaje się do dalszej pracy. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
sp200
Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 18 Skąd: Wwa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-11-2011, 14:46
|
|
|
|
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-11-2011, 17:26
|
|
|
taki ubytek w tym miejscu nie ma wiekszego znaczenia,o ile tlok nie jest tam gdzies pekniety, czego nie widac na zdjeciu, mozesz "zaokraglic" uszkodzenie np papierem sciernym, kamieniem szlifierskim i tyle. No chyba ze po zmierzeniu tlok bedzie jajowaty, albo bedzie luz ponad 12 setek. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-11-2011, 21:23
|
|
|
Tak jak ci radzili przedmówcy - zacznij od pomiaru średnicy cylindrów . Sądząc po ilości nagaru na tłokach - silnik konsumuje znaczne ilości oleju . Nie licz na to , że sama wymiana pierścieni temu zapobiegnie - bo mówiąc obrazowo: jest to leczenie syfa pudrem . A skoro wszelkie znaki na niebie i ziemi mówią jednak o konieczności szlifu cylindrów - to dywagacje na temat tego czy tłok się do czegoś nadaje - są bezprzedmiotowe , bo po szlifie i tak musisz zmieniać tłoki na nadwymiarowe ... |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-11-2011, 21:25
|
|
|
schab napisał/a: | bo po szlifie i tak musisz zmieniać tłoki na nadwymiarowe |
Dobrze gada, polać mu. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-11-2011, 00:40
|
|
|
sp200 napisał/a: | bo po szlifie i tak musisz zmieniać tłoki na nadwymiarowe ... | zależy od pomiaru, do pewnego momentu może robić szlif i pozostać przy fabrycznych tłokach, a operując jedynie samymi pierścieniami. Niestety ten przedział jest bardzo nie duży. Co do ubytku to wyczyściłbym dokładnie tłok żeby w razie konieczności wyłapać jakieś pęknięcia nie widoczne w ty monecie. Możesz to delikatnie wyrównać drobnym kamieniem szlifierskim i panierem jak ci radzi kolega bart128. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-11-2011, 21:56
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | do pewnego momentu może robić szlif i pozostać przy fabrycznych tłokach, a operując jedynie samymi pierścieniami | to jest moim zdaniem experyment,kolega RAKU może sie wypowie,
** Dodano: 05-11-2011, 22:09 **
zrobisz szlifa a tłoki bedą latały jak żule po DEPTAKU:PP |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-11-2011, 13:48
|
|
|
Każdy tłok ma swoje pasowanie - luz montażowy.
Jeżeli tłoki, czy cylindry nie są jajowate, w cylindrze nie ma progu i jest pohonowany jeszcze to można zakładać nowe pierścienie i latać.
Tak się dzieje rzadko.
W przypadku wiekszych silników lepiej robić raz a porządnie.
Chytry traci dwa razy, biednego nie stać na tanie rzeczy etc. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-11-2011, 20:18
|
|
|
Miedzy szlif to raczej łatanie syfa pudrem. Jeśli blok idzie do obróbki to trzeba również się tłokami zająć, jeśli się zabierać to raz, a porządnie. Wiem jak to boli, bo właśnie zbieram na remont . |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-11-2011, 23:21
|
|
|
mac1us, o tym własnie pisałem bo to nie jest 1.4 |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|