Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelniacze pół osi Fiat tempra 1.6ie
Autor Wiadomość
zibikret8 



Wiek: 67
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 45
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-07-2007, 16:40   Uszczelniacze pół osi Fiat tempra 1.6ie

Drodzy klubowicze mam pytanko prosze mi powiedziec ile moze kosztowac wymiana uszczelnienia na lewej pół osi jezeli ktos wymieniał .i samo uszczelnienie.Pozdrawiam :dresik:
_________________
tempra 93 zielony metalik
http://www.tempra.org/images/userbar/tttgreen.jpg
     assistance
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 11-07-2007, 17:03   

Wymieniałem uszczelnienie prawej pół osi w tipo 1.4
42 zł kompletny uszczelniacz
30zł robocizna w serwisie bosha
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-07-2007, 18:14   

akj3 napisał/a:
30zł robocizna w serwisie bosha


To coś b.tanio....jak na moje oko.... 8)


Ja bede i tak wymianiał sam.....komplet kupiłem za 45 zł oryginalny wloski...
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-07-2007, 18:37   

akj3 napisał/a:
Wymieniałem uszczelnienie prawej pół osi w tipo 1.4
42 zł kompletny uszczelniacz
30zł robocizna w serwisie bosha


A nie zgubiłeś jedynki przed tą trzydziestką ? :D bo szczerze wątpie żeby ktoś odwalił tyle roboty za 30zł. Sam bym sie tego nie podejmował za takie pieniądze, a jeszcze jakiś poważny warsztat tymbardziej ....
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-07-2007, 20:28   

Ja sam to robiłem, ale jest troche roboty, ale że akurat wymieniałem wahacz to nie było aż tak źle.

Co jak co, trzeba wyjąć półoś, żeby wymienić tą osłonę. Bo trzeba łożysko nabić na półoś.
A żeby wyjąć półoś, to roboty jest...
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 11-07-2007, 20:31   

Hipo napisał/a:
A nie zgubiłeś jedynki przed tą trzydziestką

Nie. Wymieniali mi prawy wahacz i dlatego. A dodam że za wahacz policzyli 70zł.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-07-2007, 20:38   

a to zmienia zupełnie postać rzeczy bo do wahacza trzeba rozebrac to samo co i do półosi ;)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 11-07-2007, 20:49   

miszko napisał/a:
Ja sam to robiłem, ale jest troche roboty, ale że akurat wymieniałem wahacz to nie było aż tak źle.

Co jak co, trzeba wyjąć półoś, żeby wymienić tą osłonę. Bo trzeba łożysko nabić na półoś.
A żeby wyjąć półoś, to roboty jest...


Oj miszko ile to roboty żeby wyjąć półoś
1 Odkręcenie koła 4 śruby
2 Odkęcenie przegubu zewnętrznego od piasty 1 Nakrętka
3 Odkręcenie sworznia wahacza i wybicie go
4 Wyjęcie półosi z piasty
5 Wyjęcie półosi ze skrzyni

Mechanik mi to zrobił w 40 minut ze złożeniem
Koszt robocizny 50 zł
_________________
Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-07-2007, 20:53   

Nie mówię, że nie jest to super trudne, ale roboty troche jest.
Ja to robiłem w pojedynkę.

Zapomniałęś o sprężynie w amortyzatorze. Trzebą ją na ściągaczach przytrzymać.
Inaczej nici z wybicia zwrotnicy z wahacza.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-07-2007, 21:01   

Da sie zrobic bez sciskania sprężyny ... z łomem :lol:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-07-2007, 21:46   

Hipo napisał/a:
Da sie zrobic bez sciskania sprężyny ... z łomem :lol:


potwierdzam :bambam:
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-07-2007, 21:52   

Ja tu z miłością do auta, a Wy z łomami :lalala:
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-07-2007, 21:53   

My z lomami zeby miec pozniej wiecej czasu na milosc do auta :lalala:
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-07-2007, 22:43   

A co ja mam powiedzieć, jak wymieniałem łożysko na wałku sprzęgłowym okazało się , że śruby od koła nie da się odkręcić. Nawet młot 5 kg i metrowa rura na kluczu nie pomogły. Poluzowałem McPersony, zdjąłem końcówki drążków, wyjąłem półosie ze skrzyni i dopiero mogłe ruszyć skrzynię. Musiałem to zrobić po obydwu stronach. Teraz mam problem, bo pękła guma na lewym zewnętrznym przegubie i nie wiem jak to ugryść. Jak nie odkręcę śruby na piaście(raczej nie ruszy) to znowu będę musiał kombinować - może przepcham od strony skrzyni - tam znowu leje uszczelniacz to wymienię komplet.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 12-07-2007, 06:39   

miszko napisał/a:
Nie mówię, że nie jest to super trudne, ale roboty troche jest.
Ja to robiłem w pojedynkę.

Zapomniałęś o sprężynie w amortyzatorze. Trzebą ją na ściągaczach przytrzymać.
Inaczej nici z wybicia zwrotnicy z wahacza.


Oj
Zwrotnice chcesz wybijać :) a po co? sworzeń trzeba wybić jak go wybijesz to cala kolumna chodzi żadnego łoma nie potrzeba żeby ją odchylić i wyjąć półoś z piasty mechanik mój też robił w pojedynke. Przy każdej naprawie trochę roboty jest. Nie jest tak że staniesz przy aucie i się samo zrobi :) :)

** Dodano: 12-07-2007, 07:41 **
emeres napisał/a:
A co ja mam powiedzieć, jak wymieniałem łożysko na wałku sprzęgłowym okazało się , że śruby od koła nie da się odkręcić. Nawet młot 5 kg i metrowa rura na kluczu nie pomogły. Poluzowałem McPersony, zdjąłem końcówki drążków, wyjąłem półosie ze skrzyni i dopiero mogłe ruszyć skrzynię. Musiałem to zrobić po obydwu stronach. Teraz mam problem, bo pękła guma na lewym zewnętrznym przegubie i nie wiem jak to ugryść. Jak nie odkręcę śruby na piaście(raczej nie ruszy) to znowu będę musiał kombinować - może przepcham od strony skrzyni - tam znowu leje uszczelniacz to wymienię komplet.


A czyżby napewno odkrecaleś "probowaleś" odkręcać we wlaściwą stronę??
_________________
Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-07-2007, 08:46   

emeres napisał/a:
A co ja mam powiedzieć, jak wymieniałem łożysko na wałku sprzęgłowym okazało się , że śruby od koła nie da się odkręcić. Nawet młot 5 kg i metrowa rura na kluczu nie pomogły. Poluzowałem McPersony, zdjąłem końcówki drążków, wyjąłem półosie ze skrzyni i dopiero mogłe ruszyć skrzynię. Musiałem to zrobić po obydwu stronach. Teraz mam problem, bo pękła guma na lewym zewnętrznym przegubie i nie wiem jak to ugryść. Jak nie odkręcę śruby na piaście(raczej nie ruszy) to znowu będę musiał kombinować - może przepcham od strony skrzyni - tam znowu leje uszczelniacz to wymienię komplet.



Przepchać od stry skrzyni się da, tylko trzeba po drodze albo rozbierać kamyki albo zdejmować wewnetrzny przegub zależnie jaka wersje masz.

Natomiast nie rozumiem Twojego problemu ze śrubą. Koło tylko jest na śruby natomiast przegub jest przykręcany na nakrętkę. Jeśli jej nie możesz odkręcić to musisz sie bardziej postarać ... czytaj weź dłuższą rure i napewno pójdzie :bambam:

Mówie z doświadczenia :]

** Dodano: 12-07-2007, 09:50 **
ROMI72 napisał/a:
miszko napisał/a:
Nie mówię, że nie jest to super trudne, ale roboty troche jest.
Ja to robiłem w pojedynkę.

Zapomniałęś o sprężynie w amortyzatorze. Trzebą ją na ściągaczach przytrzymać.
Inaczej nici z wybicia zwrotnicy z wahacza.


Oj
Zwrotnice chcesz wybijać :) a po co? sworzeń trzeba wybić jak go wybijesz to cala kolumna chodzi żadnego łoma nie potrzeba żeby ją odchylić i wyjąć półoś z piasty mechanik mój też robił w pojedynke. Przy każdej naprawie trochę roboty jest. Nie jest tak że staniesz przy aucie i się samo zrobi :) :)


Po to rzeba zwrotnice zdjąc ze sworznia żeby mieć ludzki dostęp do wyjęcia kolumny. Owszem można się pogimnastykować bez tego ale już lepiej tą jedną śrube wiecej odkręcić.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-07-2007, 12:42   

Kiedyś jak robiłem przegub, udało mi się wyjąć półoś bez odpinania zwrotnicy. Przekręciłem koła maksylanie w lewo (robiłem lewą stronę) i udało się ją pociągnąć do przodu i wyszła.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-07-2007, 20:48   

miszko napisał/a:
Kiedyś jak robiłem przegub, udało mi się wyjąć półoś bez odpinania zwrotnicy. Przekręciłem koła maksylanie w lewo (robiłem lewą stronę) i udało się ją pociągnąć do przodu i wyszła.

Dokładnie tak. Musiałem zluzować McPersona i obie strony tak zrobiłem.
Hipo - auto z klocków sie zsuwało a nakrętka (masz rację nie śruba) nie chciała puścić. Wyciągnięcie półosi było lepsze bo samą skrzynkę lżej było później wrzucić.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-07-2007, 22:41   

emeres napisał/a:

Hipo - auto z klocków sie zsuwało a nakrętka (masz rację nie śruba) nie chciała puścić. Wyciągnięcie półosi było lepsze bo samą skrzynkę lżej było później wrzucić.


No i tutaj własnie popełniłes błąd w sztuce, luzowanie nakrętki od przegubu to pierwsza rzecz jaką się robi jak planujesz wyjmować przegub z piasty. A pierwsza własnie dlatego że auto jeszcze stoi na kole, zahamowane, na biegu, dodatkowo można hamulec nacisnąć i sobie jeszcze samochód przyblokować w ten sposób. To że jest spory problem z tą nakrętką to ja wiem bo już jednego kolegi z forum dostałem dwa komplety zwrotnic, oba z przegubami bo nie dał rady ich odkręcić. Podczas walki w imadle zniszyczłem dwa klucze, ugiąłem pokrętło od nasadek i coś tam jeszcze. Dlatego najlepiej to robić na samochodzie odrazu na początku, najmniej problemów wtedy. No i z długościa rury to nie był żart, mówiłem zupełnie poważnie :D
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-07-2007, 22:54   

Przed następnym rozbieraniem zapsikam WD-40 i pojadę do gumiarzy niech mi pneumatykiem zluzują. Gadałem z jednym, powiedział, że nie powinno być problemu. O ile pamietam odkręcały się tak jak w Uno, czyli normalnie w lewo. Chyba tylko maluch ma w dwie strony.(Fakt - przy mechanice robiłem tlko malucha, uno i temprę).
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-07-2007, 22:57   

Tutaj czy strona lewa czy prawa to sie odkręca w lewo. Obawiam się że pneumatyk taki z wulkanizacji nie pomoże. Tutaj już jest potrzebna ciężka artyleria :D
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-07-2007, 23:02   

Tylko, że majątek wydam na nasadkę, która to wytrzyma.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-07-2007, 23:08   

Nie prawda. Tylko trzeba wiedzieć jak tą nasadkę przygotować. Podaje przepis:

- kupic nasadkę w odpowiednim rozmiarze
- znaleźć rurę o średnicy zewnętrznej nasadki
- włożyć nasadkę w rure i obspawać solidnie
- w rurze zrobić otworzy na wylot aby wkładać tam jakieś pokrętło
- obtoczyć krawędź rury na lekki łuk gdyż piasta jest w ten sposób wyprofilowana i normalnie nasadka nie będzie łapać nakrętki na całej szerokości.

Jako pokrętło polecam lage ze starego amortyzatora, strasznie twarde i odporne na ugięcia, na to pokrętło dopiero zakładać jakąś rurke i ktęcić do bólu.

Tak spreparowanego klucza napewno nie uszkodzisz :lalala:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-07-2007, 08:10   

Ja mam zestaw kluczy nasadowych, ale dużych, gdzie rozmiar najmniejszej nasadki zaczyna się od 25tki.

Przy odkręcaniu często robiłem przedłużkę z rury i pomagałem sobie nogą.

Co do pneumatycznego, to byś musiał mieć klucz taki od aut ciężarowych, ten od odrkęcania kół przy osobowych napewno nie da rady.

Takim 2500N byś ruszył, http://allegro.pl/item214...0nm_gratis.html

Ja mam osobiście wersję nieco mniejszą 2100N, tez Bety i u ciężarowego ładnie nakrętnki kręci.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-07-2007, 22:15   

Musiałbym pół Tempry sprzdać żeby go kupić.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load