Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelniacze pół osi Fiat tempra 1.6ie
Autor Wiadomość
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-07-2007, 13:28   

Dlatego czasami trzeba stosować domowe rozwiązania ;)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-07-2007, 22:05   

Ja akurat "mam", sam bym tego nie kupił. Poprostu tatko potrzebuje, a ja sobie pożyczam ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 15-07-2007, 06:27   

a ja wymienialem uszczelniacze przy okazji wymiany sprzegla razem z manszetami placilem 33 pln rozmiar uszczelniacza 23 mm pasuja z na seja....sruby na piastach odkrecilem zwykla nasadka bez przedluzek....ale ja jestem wielki....:)
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-07-2007, 08:25   

Właśnie z tymi rozmiarami to jest różnie. Ja też miałem 23mm. Z tego co sprzedawca mi mówił, są chyba 4 różne rozmiary. Wybrałem taki na "oko" i na szczęście pasował ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-07-2007, 08:30   

miszko, najprosciej sobie wczesniej dobrac po numerkach nadwozia i z numerem oryginalu podejsc na sklep i chlopaki zamienia oryginal na zamiennik i pomylki nie ma prawa byc ;)
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-07-2007, 10:36   

Wiesz, wtedy to pojechałem do sklepu troche w ciemno. Wcześniej jak kupowałem po swoich lokalnych sklepach to sprzedawcy nic mi nie mówili. Akurat robiłem zakupy w dużym sklepie notabene oddział Foty i tam mi się sprzedawca spytał. Wpierw lekkie zdziwnie. Jakbym wiedział wczęsniej to bym poprostu wziął suwmiarkę i zmierzył.

Na sczęście dobrałem na oko i pasował.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-07-2007, 21:45   

A jaki macie rozmiar nakrętki na piaście....??? Ja myslalem ze mam 30mm i taką głowice kupilem....ale okazalo sie ze klucz nie pasuje :| bo mam nakretki na 32 mm i trzeba kupic inny klucz :sciana: ehhh
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-07-2007, 21:47   

Są tylko dwa rodzaje, w zalezności od tego czy masz grube czy cieńkie półosie. No i z drugiej strony to trzebabyło wziąść suwmiarke i zmierzyć nakrętke a nie kupować w ciemno ;)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 15-07-2007, 23:02   

wymiary uszczelniaczy...22mm 23mm 24 mm...
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-07-2007, 07:03   

alan, przeczytaj dokładnie co kolega pisze ;)

Dla ułatwienia zacytuje go tutaj ....

Cytat:
A jaki macie rozmiar nakrętki na piaście....??? Ja myslalem ze mam 30mm i taką głowice kupilem....ale okazalo sie ze klucz nie pasuje bo mam nakretki na 32 mm i trzeba kupic inny klucz ehhh
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-07-2007, 07:38   

zmeczony bylem..... :lalala:
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-07-2007, 07:49   

:D zdaża się ;)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
zibikret8 



Wiek: 67
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 45
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-07-2007, 12:46   

Witam koleżanki i kolegów wymiana zakonczona mechanikowi zajeło to 2,5 godz obie strony a ja jestem lżejszy o 220zł (robocizna plus części) dzieki za porady ale patrzac ile problemów z odkreceniem tego wszystkiego wszystko było od nowosci nie odkrecane naprawde wyszło tanio .Pozdrawiam :dresik:
_________________
tempra 93 zielony metalik
http://www.tempra.org/images/userbar/tttgreen.jpg
     assistance
 
 
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-04-2010, 17:28   

Sluchajcie,
mowicie o luzowaniu nakretki zeby odkrecic przegub. tam jest lozysko. jak bardzo mam potem dokrecic ta nakretke, zeby nie bylo luzu na lozysku i zeby tez nie gralo zie za bardzo? dodam, ze nie mam klucza dynamomentrycznego.... wiem, ze producenci w fabrykach stosuja nawet taka strategie, ze najpierw przykrecaja mocniej piaste, pozniej popuszczaja troche i dopiero dokrecaja na moment...


inna sprawa: jak juz wmam polos wyjeta z ze zwrotnicy i chce ja wyjac ze skrzyni to po prostu sie ja wysuwa i tak samo zaklada czy potzrebny jest jakis knif? jakiej ilosci oleju powinienem sie wtedy spodziewac?

no i sama wymiana oslony: czy po zdjeciu zabezpieczen po prostu ja zsuwam i zakladam nowa? czym ja potem nasmarowac (zwyklym smarem?)
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-04-2010, 19:42   

Ja mam pneumatyka i dokręcałem dosyć mocno. Później zbijałem śrubę, aby się nie odkręciła. Ważne, aby to dobrze trzymało, więc generalnie dobrze to skręć.

snajper555 napisał/a:
inna sprawa: jak juz wmam polos wyjeta z ze zwrotnicy i chce ja wyjac ze skrzyni to po prostu sie ja wysuwa i tak samo zaklada czy potzrebny jest jakis knif? jakiej ilosci oleju powinienem sie wtedy spodziewac?

Tak wyjmujesz i wkładasz bez problemów. Nic nie potrzeba. Pamiętaj tylko, aby z manszety zdjąć opaskę, aby manszeta zeszła bez problemów.
Oleju, zależy ile masz w skrzyni. Jeżeli pod korek to poleci trochę (z pół litra).

snajper555 napisał/a:
no i sama wymiana oslony: czy po zdjeciu zabezpieczen po prostu ja zsuwam i zakladam nowa? czym ja potem nasmarowac (zwyklym smarem?)

Mówisz o manszecie na półośce? Nie, niczym jej nie smaruj. Załóż i zabezpiecz opaską.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-04-2010, 21:09   

miszko,
kilka pytan wyjasniajacych, zebysmy mowili o tym samym;) :
- co masz na mysli mowiac manszeta? ta gumowa oslona przegubu, gumowe uszczelnienie wyjscia polosi ze skrzyni biegow czy cis jeszcze innego? o jaka konkretnie opaske ci chodzi

to moje ostatnie pytanie czym smarowac dotyczylo samego przegubu, ktory jest zasloniety oslona gumowa. na sucho to na pewno chodzic nie moze, ale nie wiem, czy go nasmarowac olejem, czy zmarem jakims czy czyms jeszcze innym? myslalem, ze smarem, ale jak patrze do wnetrza przez peknieta oslone, to bardziej przypomina to olej...

dla mnie najwazniejsze jest, ze polos ze skrzyni po prostu sie wysuwa:) dzieki za info:)
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-04-2010, 21:15   

Manszeta ta ta gumowa osłona. Tam jest taka okrągła opaska, która trzyma osłonę aby nie spadła z np. przegubu, albo z obudowy skrzyni.

Co do smaru to rozumiem, że chcesz uratować stary przegub (nie puka przypadkiem)? Możesz rozebrać to, nasmarować smarem (ja używam smaru grafitowego np. Tutela).

** Dodano: 10-04-2010, 22:16 **
snajper555 napisał/a:
dla mnie najwazniejsze jest, ze polos ze skrzyni po prostu sie wysuwa:) dzieki za info:)

Tak wysuwa się nic nie musisz odblokowywać. Tak samo się ją wkłada.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load