Stuki w rozrządzie |
Autor |
Wiadomość |
Wujek
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 129 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-02-2007, 16:20 Stuki w rozrządzie
|
|
|
Od wczoraj jestem posiadaczem Tempry 1.8 i.e autko całkiem fajne.
Ale mam pytanko otóż w czasie przyspieszania albo delikatnego przegazowania do 2,5 tys obrotów słychać z okolicy prawie na pewno rozrządu stukotanie, jest to wersja z dwoma wałkami rozrządu co to może być ,czy to jest związane z wyważeniem kól zębatych?
I wogóle możecie mi coś powiedzieć o tym silniku. |
_________________ ....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-02-2007, 21:23
|
|
|
a może łożyska w napinaczu? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-02-2007, 23:16 Re: Stuki w rozrządzie
|
|
|
Wujek napisał/a: | Od wczoraj jestem posiadaczem Tempry 1.8 i.e autko całkiem fajne.
Ale mam pytanko otóż w czasie przyspieszania albo delikatnego przegazowania do 2,5 tys obrotów słychać z okolicy prawie na pewno rozrządu stukotanie, jest to wersja z dwoma wałkami rozrządu co to może być ,czy to jest związane z wyważeniem kól zębatych?
I wogóle możecie mi coś powiedzieć o tym silniku. |
A może kwestia ustawienia zaworów, być może zawory nie były ustawiane od X czasu i objawy takie same. Sprawdź więc ustawienie, bo jeżeli to jest powodem to może to mieć dość kieskie skutki. |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
lisvegas
Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 55 Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-02-2007, 10:29
|
|
|
przyłóż sobie reke do zaworu egr i posłuchaj to on tak pyka strzela po drugie głosno cykaja wtryskiwacze po trzecie moga ci sie tłuc zawory a dokładnie płytki regulujace to moje zdanie ale napewno to jest zawór egr i tak ma byc wiec niema co panikować mnie uswiadomił mechanik że to egr |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 05-02-2007, 21:00
|
|
|
Też tak miałem, w końcu siadły panewki. Do dzisiaj silnik mam rozłożony. Jeżli u ciebie też walą panewki to trzeba jakieś 1000 zł na remont. Kolejną możliwością jest napinacz paska rozrządu (raczej nie) lub wałków balansowych (też nie). kompletny rozrząd kosztuje (same części) lekko ponad 300 zł. Mogą także "cykać" wtryski lub lekko pukać zawory. Jeżeli dzwiek pomimo wszystkiego dochodzi bardziej od miski olejowej to dolej motodoktora i sprzedaj ! - chyba, że właśnie ty sie stałes posiadaczem takiego bolidu. Silnik ten jest fajny ale mało żywotny, szczególnie jak się go kręci za wysoko - praktycznie trochę ponad 4 tys i trzeba odpuszczać - ot taki niewypał włoski. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-02-2007, 21:03
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Jeżli u ciebie też walą panewki to trzeba jakieś 1000 zł na remont |
wow,skąd taka kwota? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 05-02-2007, 21:59
|
|
|
Ano z prostej kalkulacji - po pierwsze robocizna min 400 zł, szlif + mycie + panewki 300 zł, do tego uszczelki, oleje i inne pierdoły po drodze to wychodzi tysiak, oczywiście mozna także zapłacic 1,5 tys wszystko zależy od mechanika. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-02-2007, 22:26
|
|
|
ano chyba,że z robocizną |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Wujek
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 129 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-02-2007, 19:19
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Też tak miałem, w końcu siadły panewki. Do dzisiaj silnik mam rozłożony. Jeżli u ciebie też walą panewki to trzeba jakieś 1000 zł na remont. Kolejną możliwością jest napinacz paska rozrządu (raczej nie) lub wałków balansowych (też nie). kompletny rozrząd kosztuje (same części) lekko ponad 300 zł. Mogą także "cykać" wtryski lub lekko pukać zawory. Jeżeli dzwiek pomimo wszystkiego dochodzi bardziej od miski olejowej to dolej motodoktora i sprzedaj ! - chyba, że właśnie ty sie stałes posiadaczem takiego bolidu. Silnik ten jest fajny ale mało żywotny, szczególnie jak się go kręci za wysoko - praktycznie trochę ponad 4 tys i trzeba odpuszczać - ot taki niewypał włoski. |
Dzisiaj mi to własnie uświadomił mechanik....ale za auto z pełną opcją elektryczną dałem 2,5 tyś..więc może go naprawie..a tak wogóle jak długo się da jeżdzić na takich stukach? |
_________________ ....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 06-02-2007, 20:53
|
|
|
Jak nie będziesz forsował (powyżej 4 tys obr) to można pojeździć. Profilaktycznie można zmienic olej na mineralny. Ja jeździłem jakieś 6 miesięcy - potem stuki były tak intensywne, że nie dało się jeździć. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Wujek
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 129 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2007, 18:38
|
|
|
...Dzięki trochę mnie to uspokoiło, autka nie sprzedam bo się w nim zakochałem, pomału go naprawie bo warto. |
_________________ ....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-02-2007, 21:23
|
|
|
sprawa już nie wygląda tak różowo jak Ci się obróci panewka całkiem,wtedy wał do szlifu,a żeby go wyciągnąc to bez wyciągania silnika sie nie obejdzie,więc dochodzą dodatkowe koszty...dlatego najlepiej od razu ściągnąc miskę i oglądnąc panewki główne i na korbach,można je wymienić i po kłopocie,koszt kompletu panewek nominalnych to ok 150 zł,jeśli nie masz juz zjechanego wału... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-02-2007, 21:41
|
|
|
Wymiana panewek na nominały nic nie pomaga - sam to testowałem. Od biedy mozna wyjąć wał od spodu silnika bez jego wyciągania - też to testowałem. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-02-2007, 21:56
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Od biedy mozna wyjąć wał od spodu silnika bez jego wyciągania - też to testowałem. |
wtedy wyciagnac musisz skrzynie. innej metody nie ma. albo silnik albo skrzynie wyciagasz.
jesli chodzi o wymiane samych panewek to jesli wał nie jest zaorany i czopy nie są jajowate to ew. mozna wymienic same panewki,a inaczej to wał do szlifu. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-02-2007, 08:14
|
|
|
Ninja napisał/a: | jesli chodzi o wymiane samych panewek to jesli wał nie jest zaorany i czopy nie są jajowate to ew. mozna wymienic same panewki |
tosz to właśnie napisałem ale jak już panewka stuka to mało prawdopodobne,żeby wał był dobry,raczej nadaje się do szlifu. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-02-2007, 08:23
|
|
|
ego napisał/a: | ale jak już panewka stuka to mało prawdopodobne,żeby wał był dobry,raczej nadaje się do szlifu. |
niekoniecznie,ale lepiej szlif zrobic i dac nadwymiar. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
|