Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki w rozrządzie
Autor Wiadomość
Wujek 


Wiek: 47
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 129
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-02-2007, 16:20   Stuki w rozrządzie

Od wczoraj jestem posiadaczem Tempry 1.8 i.e autko całkiem fajne.
Ale mam pytanko otóż w czasie przyspieszania albo delikatnego przegazowania do 2,5 tys obrotów słychać z okolicy prawie na pewno rozrządu stukotanie, jest to wersja z dwoma wałkami rozrządu co to może być ,czy to jest związane z wyważeniem kól zębatych?
I wogóle możecie mi coś powiedzieć o tym silniku.
_________________
....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-02-2007, 21:23   

a może łożyska w napinaczu?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-02-2007, 23:16   Re: Stuki w rozrządzie

Wujek napisał/a:
Od wczoraj jestem posiadaczem Tempry 1.8 i.e autko całkiem fajne.
Ale mam pytanko otóż w czasie przyspieszania albo delikatnego przegazowania do 2,5 tys obrotów słychać z okolicy prawie na pewno rozrządu stukotanie, jest to wersja z dwoma wałkami rozrządu co to może być ,czy to jest związane z wyważeniem kól zębatych?
I wogóle możecie mi coś powiedzieć o tym silniku.


A może kwestia ustawienia zaworów, być może zawory nie były ustawiane od X czasu i objawy takie same. Sprawdź więc ustawienie, bo jeżeli to jest powodem to może to mieć dość kieskie skutki.
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lisvegas 


Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 55
Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 05-02-2007, 10:29   

przyłóż sobie reke do zaworu egr i posłuchaj to on tak pyka strzela po drugie głosno cykaja wtryskiwacze po trzecie moga ci sie tłuc zawory a dokładnie płytki regulujace to moje zdanie ale napewno to jest zawór egr i tak ma byc wiec niema co panikować mnie uswiadomił mechanik że to egr :)
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 05-02-2007, 21:00   

Też tak miałem, w końcu siadły panewki. Do dzisiaj silnik mam rozłożony. Jeżli u ciebie też walą panewki to trzeba jakieś 1000 zł na remont. Kolejną możliwością jest napinacz paska rozrządu (raczej nie) lub wałków balansowych (też nie). kompletny rozrząd kosztuje (same części) lekko ponad 300 zł. Mogą także "cykać" wtryski lub lekko pukać zawory. Jeżeli dzwiek pomimo wszystkiego dochodzi bardziej od miski olejowej to dolej motodoktora i sprzedaj ! - chyba, że właśnie ty sie stałes posiadaczem takiego bolidu. Silnik ten jest fajny ale mało żywotny, szczególnie jak się go kręci za wysoko - praktycznie trochę ponad 4 tys i trzeba odpuszczać - ot taki niewypał włoski.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2007, 21:03   

Tomilee napisał/a:
Jeżli u ciebie też walą panewki to trzeba jakieś 1000 zł na remont

wow,skąd taka kwota?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 05-02-2007, 21:59   

Ano z prostej kalkulacji - po pierwsze robocizna min 400 zł, szlif + mycie + panewki 300 zł, do tego uszczelki, oleje i inne pierdoły po drodze to wychodzi tysiak, oczywiście mozna także zapłacic 1,5 tys wszystko zależy od mechanika.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2007, 22:26   

ano chyba,że z robocizną :)
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Wujek 


Wiek: 47
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 129
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-02-2007, 19:19   

Tomilee napisał/a:
Też tak miałem, w końcu siadły panewki. Do dzisiaj silnik mam rozłożony. Jeżli u ciebie też walą panewki to trzeba jakieś 1000 zł na remont. Kolejną możliwością jest napinacz paska rozrządu (raczej nie) lub wałków balansowych (też nie). kompletny rozrząd kosztuje (same części) lekko ponad 300 zł. Mogą także "cykać" wtryski lub lekko pukać zawory. Jeżeli dzwiek pomimo wszystkiego dochodzi bardziej od miski olejowej to dolej motodoktora i sprzedaj ! - chyba, że właśnie ty sie stałes posiadaczem takiego bolidu. Silnik ten jest fajny ale mało żywotny, szczególnie jak się go kręci za wysoko - praktycznie trochę ponad 4 tys i trzeba odpuszczać - ot taki niewypał włoski.

Dzisiaj mi to własnie uświadomił mechanik....ale za auto z pełną opcją elektryczną dałem 2,5 tyś..więc może go naprawie..a tak wogóle jak długo się da jeżdzić na takich stukach?
_________________
....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 06-02-2007, 20:53   

Jak nie będziesz forsował (powyżej 4 tys obr) to można pojeździć. Profilaktycznie można zmienic olej na mineralny. Ja jeździłem jakieś 6 miesięcy - potem stuki były tak intensywne, że nie dało się jeździć.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Wujek 


Wiek: 47
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 129
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-02-2007, 18:38   

...Dzięki trochę mnie to uspokoiło, autka nie sprzedam bo się w nim zakochałem, pomału go naprawie bo warto.
_________________
....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-02-2007, 21:23   

sprawa już nie wygląda tak różowo jak Ci się obróci panewka całkiem,wtedy wał do szlifu,a żeby go wyciągnąc to bez wyciągania silnika sie nie obejdzie,więc dochodzą dodatkowe koszty...dlatego najlepiej od razu ściągnąc miskę i oglądnąc panewki główne i na korbach,można je wymienić i po kłopocie,koszt kompletu panewek nominalnych to ok 150 zł,jeśli nie masz juz zjechanego wału...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-02-2007, 21:41   

Wymiana panewek na nominały nic nie pomaga - sam to testowałem. Od biedy mozna wyjąć wał od spodu silnika bez jego wyciągania - też to testowałem.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 07-02-2007, 21:56   

Tomilee napisał/a:
Od biedy mozna wyjąć wał od spodu silnika bez jego wyciągania - też to testowałem.

wtedy wyciagnac musisz skrzynie. innej metody nie ma. albo silnik albo skrzynie wyciagasz.

jesli chodzi o wymiane samych panewek to jesli wał nie jest zaorany i czopy nie są jajowate to ew. mozna wymienic same panewki,a inaczej to wał do szlifu.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-02-2007, 08:14   

Ninja napisał/a:
jesli chodzi o wymiane samych panewek to jesli wał nie jest zaorany i czopy nie są jajowate to ew. mozna wymienic same panewki

tosz to właśnie napisałem :lalala: ale jak już panewka stuka to mało prawdopodobne,żeby wał był dobry,raczej nadaje się do szlifu.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 08-02-2007, 08:23   

ego napisał/a:
ale jak już panewka stuka to mało prawdopodobne,żeby wał był dobry,raczej nadaje się do szlifu.

niekoniecznie,ale lepiej szlif zrobic i dac nadwymiar.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load