|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Samochody z Litwy |
Autor |
Wiadomość |
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-05-2005, 14:06 Samochody z Litwy
|
|
|
Prawdziwy paradoks: można taniej kupić używane, sprowadzone z Niemiec auto na Litwie niż... sprowadzić je wprost z Niemiec. Nawet polscy importerzy używanych przyznają, że ich litewscy koledzy mają w Niemczech lepsze układy i potrafią zorganizować lepszy transport, a to obniża koszty.Marijampole to litewskie miasteczko oddalone od przejścia granicznego w Budzisku o 33 km. Przy wylocie z niego w kierunku na Wilno jest ogromny komis - Auto Komisas Draudimas. To raczej minigiełda, właściciele wielu spośród setek aut zwykle czekają przy nich na klientów. Gros pojazdów pochodzi z Niemiec. Na placu stoi kilkadziesiąt wielkich, wypełnionych samochodami lor, opisy poszczególnych modeli i ceny można znaleźć na listach wywieszanych na szybach ciągników siodłowych. Za to wśród aut wolno stojących większość ma już czerwone, tranzytowe tablice litewskie. Ceny w euro lub dolarach. Przyjrzyjmy się kilku ofertom: BMW 520 z rocznika 1990 kosztuje 1.800 euro, Mitsubishi Space Star Wagon MX, automat z 1996 roku - 3.600 euro, Opel Astra 1.8 z 1993 roku - 1.600 euro. To auta stojące wolno. Przykładowe auta na lorach: Ford Mondeo 1.8 TDi z 1998 roku za 2.950 euro, Renault Megane 1.4 z 1996 roku - 2.350 euro. Nie mają tablic tranzytowych.Wśród oglądających są Polacy. Andrzej przyjechał po auto dla klienta. - To samochody z Niemiec, takie same jak te kupowane i sprowadzane przez Polaków, ale nie do końca. Litwini mają lepsze układy w Niemczech niż nasi importerzy. Ja sprowadzam pojedyncze auta, nie mam lawety. Koszt wyjechania autem stąd jest niższy niż z Niemiec. Tam płaci się ok. 150 euro ubezpieczenia, a tu tylko ok. 40 zł - mówi.Lepsze układy to niższa cena. To widać. Już z narzutem importera-Litwina np. wspomniany dwunastoletni Opel Astra kosztuje tu 1.600 euro. Za pośrednictwem www.mobile.de szukaliśmy podobnego, podobnie wyposażonego w niemieckich komisach. Pojedynczy egzemplarz trudno kupić taniej niż za 1.990 euro.Czy nie będzie kłopotów z rejestracją w Polsce? - Nie - słyszymy w wydziale komunikacji starostwa w Białymstoku. - Trzeba mieć Brief i umowę kupna-sprzedaży wraz z polskimi tłumaczeniami, dowód wpłaty akcyzy i zaświadczenie o zwolnieniu z VAT-u na formularzu VAT-25. Do tego jeszcze tylko wynik zrobionego w polskiej stacji diagnostycznej badania technicznego i zarejestrujemy.Ile kosztuje sprowadzenie i zarejestrowanie auta z Litwy?- Ubezpieczenie auta na miesiąc i zdobycie litewskich tablic tranzytowych 40 zł (dla porównania w Niemczech: 150 euro) - Przejazd na Litwę i powrót, w zależności od tego, gdzie mieszkamy, np. z Warszawy do Marijampole jest ok. 350 km - Możemy przywiezienie samochodu zlecić pośrednikowi. Weźmie za to ok. 1 tys. zł. - Przegląd w Polsce 163 zł - Zaświadczenie VAT-25, znaczki skarbowe i opłata za załączniki ok. 200 zł - Tłumaczenie na język polski Briefu i umowy ok. 70 zł - Akcyza, zależna od wieku i pojemności auta, np. przy Oplu Astrze 1.8 z 1993 roku 65 proc. - Dowód rejestracyjny, tablice rejestracyjne i karta pojazdu ok. 700 zł.
Giełda Samochodowa, nr 34/2005 (996)z dnia: 3 maja 2005 roku |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|