1.6 ie - 12,5l/100km miasto |
Autor |
Wiadomość |
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-11-2007, 13:14
|
|
|
Taki mały offtop
Słuchałem kiedyś opowiadań kolegi jak to jego autko pali 8,5l gazu po mieście, i w to już nie mogłem uwierzyć, aż w końcu za którymś razem jak słyszałem jego opowieści zapytałem go: "Jak to obliczyłeś?"
w odpowiedzi usłyszałem: "No jak to jak? Podzieliłem 200km przez 24 litry i wychodzi jak nic że 8,3l/100km "
Od tej pory już wolę nie zadawać takich pytań - nie chcę się załamywać |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-11-2007, 15:06
|
|
|
TEMPRAWG, dokładnie mam tak samo tzn. jak "gniotę" temprę ok. 140-150 to mam mniejsze spalanie niż w jeździe miejskiej.
Wynika to z prostej sprawy jaką jest spalanie na zimnym silniku.
Jeśli ktoś ma komputer pokładowy to wie, że auto wtedy pali jak smok, a jazda miejska polega na tym właśnie, że w głównej mierze jeździ się na zimnym siniku bo przez kilka kilometrów nie złapie on najoptymalniejszej temperatury, a już jest wyłączany. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
andkasz
Wiek: 51 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 78 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-11-2007, 21:57
|
|
|
Witam
Jestem świeżym nabywcą Tipo 1.4 ( gażnik) z LPG i podczas ostatniego tankowania gazu byłem trochę zaszokowany. Wyszło mi że autko spaliło 14,6 gazu na 100 km. Napiszę jeszcze że autko jeździło wyłącznie w mieście na bardzo krótkich trasach prawie wyłącznie na ssaniu, było także odpalane wyłącznie na LPG. Stąd moje pytanie do szanownych kolegów czy takie spalanie w tych warunkach jest normą czy też doszukiwać się błędu w regulacji gazu lub też podejrzewać już zużyty reduktor?
pozdrawiam |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-11-2007, 22:10
|
|
|
Jak jeździłeś na krótkich trasach to norma.
Nie wierz w bajki, że auto pali 10 litrów bo jak sam zauważyłeś chodziło większość czasu na ssaniu.
Moja pije na krótkich trasach nawet i 16 i uważam, że nic w tym dziwnego skoro przejadę kawałek i wyłączam auto. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-11-2007, 22:15
|
|
|
andkasz, jak na 1,4 to strasznie dużo prawie 15 litrów.....miałem takie tipo też na gaźniku i maksymalnie spalało góra 11litrów....robiłem krótkie trasy typu 12km i postój 12h i powrót....czyli na nie dogrzanym silniku przez 3/4 trasy......jedz sobie na regulacje wydasz 30zł i zobaczysz po tym....a i liczac spalanie najlepiej zatankować na pusty zbiornik z 10 l i zobaczyc ile sie na tym przejedzie....bo dobijanie do pełna po uprzednim też pełnym tankowaniu nie zawsze daje realny pomiar.....Jak tak mierzyłem tipo paliło mi od 7l-14 wiec raczej nie możlwie....a dodam ze cały czas tankowałem na jednej stacji i wiem ze dystrybtor nie kłamie bo na niej pracuje..... a jak o regulacji bedzie tez spalanie 14 l to regeneracja parownika cię czeka.....chyba że robisz naprawde trasy po 5km i całe na ssaniu to może tyle palić..... |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
andkasz
Wiek: 51 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 78 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-11-2007, 22:16
|
|
|
wszystko było by oki tylko strach pomyśleć co będzie się działo ze spalaniem jak przyjdą mrozy
** Dodano: 12-11-2007, 22:19 **
tak "trasy " które robię to nie jest nawet 5 km raczej 2 a potem długa przerwa że auto praktycznie stygnie do zera. |
|
|
|
|
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-11-2007, 22:29
|
|
|
wiesz chyba mniej by cie kosztowała jazda na benzynce...bo jej tyle chyba nie spali...spróbuj może jest to jakaś alternatywa... |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
andkasz
Wiek: 51 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 78 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-11-2007, 22:54
|
|
|
a swoją drogą to jestem ciekaw ile by mi spalił w mieście na bardzo krótkich trasach
** Dodano: 12-11-2007, 22:55 **
oczywiście benzyny |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r. |
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-11-2007, 15:30
|
|
|
Swoją drogą to nie wiem od kiedy jazda do 2500 rpm jest ekonomiczna - auto pali najwięcej przy niskich obrotach, ale co tam. Mi w mieście Poznań pali spokojnie 12 litrów. Żadna szybka jazda na trasie nie może się z tym równać z prostego powodu - pokonuję 10 km w 40 minut, a ponad połowa z tego to postoje w korkach. |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-11-2007, 22:37
|
|
|
Tobi napisał/a: | Swoją drogą to nie wiem od kiedy jazda do 2500 rpm jest ekonomiczna - auto pali najwięcej przy niskich obrotach, ale co tam. Mi w mieście Poznań pali spokojnie 12 litrów. Żadna szybka jazda na trasie nie może się z tym równać z prostego powodu - pokonuję 10 km w 40 minut, a ponad połowa z tego to postoje w korkach. |
a mi Panowie moga wierzyc albo nie, ale moja tempra w miescie pali 10 litrow gazu, a w trasie 7 litrow i nie wiecej, a silnik mam 1,6 na gazniku z 1993 roku. Fak faktem, ze czuc u mnie duza roznice miedzy gazem a benzyna, ale da sie jezdzic. Gaz mam ustawiony bardziej na ekonomiczna jazde, ale i tak dzieki temu do 100km/h rozpedza sie w jakies 15 sekund. silnik sie nie dlawi, nie prycha, slowem, mi tak pasuje i spalanie mam jak pisalem powyzej.Pozdrawiam |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
andkasz
Wiek: 51 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 78 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-12-2007, 22:59
|
|
|
Witam
Dzisiaj zatankowałem gaz i wyszło mi 16,5 l LPG w mieście na krótkich trasach... , no i nie wytrzymałem nerwowo zamówiłem na allegro zestaw naprawczy reduktora za 49 zł. W papierach które otrzymałem z autem przy zakupie wynika że gaz był założony w 2003 roku i od tego czasu przejechało ok 40 tyś km. Chyba najwyższy czas na regenerację reduktora. Swoją drogą gdyby spalanie doszło do 20 litrów ( co jest możliwe w tym tempie ) to LPG raczej staje się nieopłacalne |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r. |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-12-2007, 23:15
|
|
|
a ja was pewnie zasmucę albo rozśmieszę(nie wiem jaka będzie reakcja)... sprawdziłem sobie ostatnio jak to jest ze spalaniem w mojej Niuńce... w jeździe po mieście spala mi około 7 litrów benzyny/100km... i nie jest to jakieś zadupie tylko miasto wojewódzkie tzn Lublin... fakt że jeżdżę przepisowo ale lubie ruszać pierwszy ze skrzyżowań... |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 04-12-2007, 12:29
|
|
|
andkasz, ja miałem zakładany w 2002r. Ja go mam od 1.5 roku i nic oprucz regulacji (pół roku temu) przy LPG nie robiłem Pali mi 12l w miescie a poza ok.10l. Ale chyba najwyzszy czas tez kupic taki zestawik bo troche muł sie zrobił |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
andkasz
Wiek: 51 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 78 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-12-2007, 16:45
|
|
|
Witam egon11, jak byś się decydował na regenerację to polecam ten zakup:
http://www.allegro.pl/ite..._ele_filtr.html . Dzisiaj go odebrałem i jest oryginalny Lovato. Zakupiłem też tester szczelności LPG i sobie sprawdzę czy gdzieś nie uchodzi gaz ( niekiedy w czasie jazdy czuć go w kabinie ale bardzo rzadko ) przy tym zużyciu już mi różne pomysły przychodzą do głowy. Reduktor rozbiorę jak będe miał trochę czasu. Pozdrawiam |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r. |
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-12-2007, 09:38
|
|
|
Własnie a czy wymiana filterka gazu ma wplyw na spalanie pali mi ok.15l po miescie tipo 1.4ie filtr powietrza wymienilem i nic gaz załorzony 2 lata temu ale tylko 4000 km przejechane |
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-12-2007, 11:03
|
|
|
poldek46, jak masz zabrudzony filterek to raczej nie ma to wpływu na spalanie. możesz zaobserwować szarpanie przy przyspieszaniu, mułowatość autka |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
andkasz
Wiek: 51 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 78 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-12-2007, 17:52
|
|
|
Witam
Dzisiaj zregenerowałem reduktor ( w sumie to prosty zabieg) i okazało się że stare menbramy miały 5 lat były trochę sztywne i sparciałe. Dziwne natomiast było to że po wymianie postanowiłem go zatankować gazem do pełna, i wyszło mi spalanie ( jeszcze na starych menbramach) około 11 l LG w mieście a niedawno przy tej samej jeździe spalił mi 16 litrów. No może było o klika stopni zimniej na dworze. Ale i tak byłem pozytywnie zaskoczony. Zobaczę co będzie po regeneracji. Pozdrawiam. |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r. |
|
|
|
|
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-12-2007, 23:47
|
|
|
po regeneracji powinieneś śmignąć na ustawienie gazu w sumie 2 razy....raz zaraz po(może okazać się żę pali wiecej niż przed) a drugi raz po jakiś 1000km jak gumki w parowniku się ułożą i bedą już właściwie i optymalnie pracować....ps jezeli bedzie palił w normie dopiero po 1000km jedź...pozdro minie też to czekać będzię ale najpierw uszczelka glowicy niestety.......... |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
|