Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.6 ie - 12,5l/100km miasto
Autor Wiadomość
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-11-2007, 13:14   

Taki mały offtop
Słuchałem kiedyś opowiadań kolegi jak to jego autko pali 8,5l gazu po mieście, i w to już nie mogłem uwierzyć, aż w końcu za którymś razem jak słyszałem jego opowieści zapytałem go: "Jak to obliczyłeś?"
w odpowiedzi usłyszałem: "No jak to jak? Podzieliłem 200km przez 24 litry i wychodzi jak nic że 8,3l/100km " :sciana:
Od tej pory już wolę nie zadawać takich pytań - nie chcę się załamywać :doubt:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-11-2007, 15:06   

TEMPRAWG, dokładnie mam tak samo tzn. jak "gniotę" temprę ok. 140-150 to mam mniejsze spalanie niż w jeździe miejskiej.
Wynika to z prostej sprawy jaką jest spalanie na zimnym silniku.
Jeśli ktoś ma komputer pokładowy to wie, że auto wtedy pali jak smok, a jazda miejska polega na tym właśnie, że w głównej mierze jeździ się na zimnym siniku bo przez kilka kilometrów nie złapie on najoptymalniejszej temperatury, a już jest wyłączany.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
andkasz 



Wiek: 51
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 78
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-11-2007, 21:57   

Witam
Jestem świeżym nabywcą Tipo 1.4 ( gażnik) z LPG i podczas ostatniego tankowania gazu byłem trochę zaszokowany. Wyszło mi że autko spaliło 14,6 gazu na 100 km. Napiszę jeszcze że autko jeździło wyłącznie w mieście na bardzo krótkich trasach prawie wyłącznie na ssaniu, było także odpalane wyłącznie na LPG. Stąd moje pytanie do szanownych kolegów czy takie spalanie w tych warunkach jest normą czy też doszukiwać się błędu w regulacji gazu lub też podejrzewać już zużyty reduktor?

pozdrawiam
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-11-2007, 22:10   

Jak jeździłeś na krótkich trasach to norma.
Nie wierz w bajki, że auto pali 10 litrów bo jak sam zauważyłeś chodziło większość czasu na ssaniu.
Moja pije na krótkich trasach nawet i 16 i uważam, że nic w tym dziwnego skoro przejadę kawałek i wyłączam auto.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
cwynarx 


Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 85
Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-11-2007, 22:15   

andkasz, jak na 1,4 to strasznie dużo prawie 15 litrów.....miałem takie tipo też na gaźniku i maksymalnie spalało góra 11litrów....robiłem krótkie trasy typu 12km i postój 12h i powrót....czyli na nie dogrzanym silniku przez 3/4 trasy......jedz sobie na regulacje wydasz 30zł i zobaczysz po tym....a i liczac spalanie najlepiej zatankować na pusty zbiornik z 10 l i zobaczyc ile sie na tym przejedzie....bo dobijanie do pełna po uprzednim też pełnym tankowaniu nie zawsze daje realny pomiar.....Jak tak mierzyłem tipo paliło mi od 7l-14 wiec raczej nie możlwie....a dodam ze cały czas tankowałem na jednej stacji i wiem ze dystrybtor nie kłamie bo na niej pracuje..... a jak o regulacji bedzie tez spalanie 14 l to regeneracja parownika cię czeka.....chyba że robisz naprawde trasy po 5km i całe na ssaniu to może tyle palić.....
_________________
TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000
     assistance
 
andkasz 



Wiek: 51
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 78
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-11-2007, 22:16   

wszystko było by oki tylko strach pomyśleć co będzie się działo ze spalaniem jak przyjdą mrozy :doubt:

** Dodano: 12-11-2007, 22:19 **
tak "trasy " które robię to nie jest nawet 5 km raczej 2 a potem długa przerwa że auto praktycznie stygnie do zera.
     Moneta
 
 
cwynarx 


Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 85
Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-11-2007, 22:29   

wiesz chyba mniej by cie kosztowała jazda na benzynce...bo jej tyle chyba nie spali...spróbuj może jest to jakaś alternatywa...
_________________
TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000
     assistance
 
andkasz 



Wiek: 51
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 78
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-11-2007, 22:54   

a swoją drogą to jestem ciekaw ile by mi spalił w mieście na bardzo krótkich trasach :?:

** Dodano: 12-11-2007, 22:55 **
oczywiście benzyny
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r.
     Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-11-2007, 15:30   

Swoją drogą to nie wiem od kiedy jazda do 2500 rpm jest ekonomiczna - auto pali najwięcej przy niskich obrotach, ale co tam. Mi w mieście Poznań pali spokojnie 12 litrów. Żadna szybka jazda na trasie nie może się z tym równać z prostego powodu - pokonuję 10 km w 40 minut, a ponad połowa z tego to postoje w korkach.
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-11-2007, 22:37   

Tobi napisał/a:
Swoją drogą to nie wiem od kiedy jazda do 2500 rpm jest ekonomiczna - auto pali najwięcej przy niskich obrotach, ale co tam. Mi w mieście Poznań pali spokojnie 12 litrów. Żadna szybka jazda na trasie nie może się z tym równać z prostego powodu - pokonuję 10 km w 40 minut, a ponad połowa z tego to postoje w korkach.



a mi Panowie moga wierzyc albo nie, ale moja tempra w miescie pali 10 litrow gazu, a w trasie 7 litrow i nie wiecej, a silnik mam 1,6 na gazniku z 1993 roku. Fak faktem, ze czuc u mnie duza roznice miedzy gazem a benzyna, ale da sie jezdzic. Gaz mam ustawiony bardziej na ekonomiczna jazde, ale i tak dzieki temu do 100km/h rozpedza sie w jakies 15 sekund. silnik sie nie dlawi, nie prycha, slowem, mi tak pasuje i spalanie mam jak pisalem powyzej.Pozdrawiam
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
andkasz 



Wiek: 51
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 78
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-12-2007, 22:59   

Witam
Dzisiaj zatankowałem gaz i wyszło mi 16,5 l LPG w mieście na krótkich trasach... , no i nie wytrzymałem nerwowo zamówiłem na allegro zestaw naprawczy reduktora za 49 zł. W papierach które otrzymałem z autem przy zakupie wynika że gaz był założony w 2003 roku i od tego czasu przejechało ok 40 tyś km. Chyba najwyższy czas na regenerację reduktora. Swoją drogą gdyby spalanie doszło do 20 litrów ( co jest możliwe w tym tempie ) to LPG raczej staje się nieopłacalne :red_kartka:
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r.
     Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-12-2007, 23:15   

a ja was pewnie zasmucę albo rozśmieszę(nie wiem jaka będzie reakcja)... sprawdziłem sobie ostatnio jak to jest ze spalaniem w mojej Niuńce... w jeździe po mieście spala mi około 7 litrów benzyny/100km... i nie jest to jakieś zadupie tylko miasto wojewódzkie tzn Lublin... fakt że jeżdżę przepisowo ale lubie ruszać pierwszy ze skrzyżowań...
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 04-12-2007, 12:29   

andkasz, ja miałem zakładany w 2002r. Ja go mam od 1.5 roku i nic oprucz regulacji (pół roku temu) przy LPG nie robiłem ;D Pali mi 12l w miescie a poza ok.10l. Ale chyba najwyzszy czas tez kupic taki zestawik :D bo troche muł sie zrobił
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
andkasz 



Wiek: 51
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 78
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-12-2007, 16:45   

Witam egon11, jak byś się decydował na regenerację to polecam ten zakup:
http://www.allegro.pl/ite..._ele_filtr.html . Dzisiaj go odebrałem i jest oryginalny Lovato. Zakupiłem też tester szczelności LPG i sobie sprawdzę czy gdzieś nie uchodzi gaz ( niekiedy w czasie jazdy czuć go w kabinie ale bardzo rzadko ) przy tym zużyciu już mi różne pomysły przychodzą do głowy. Reduktor rozbiorę jak będe miał trochę czasu. Pozdrawiam :roll:
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r.
     Moneta
 
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-12-2007, 09:38   

Własnie a czy wymiana filterka gazu ma wplyw na spalanie pali mi ok.15l po miescie tipo 1.4ie filtr powietrza wymienilem i nic gaz załorzony 2 lata temu ale tylko 4000 km przejechane
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-12-2007, 11:03   

poldek46, jak masz zabrudzony filterek to raczej nie ma to wpływu na spalanie. możesz zaobserwować szarpanie przy przyspieszaniu, mułowatość autka
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
andkasz 



Wiek: 51
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 78
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-12-2007, 17:52   

Witam
Dzisiaj zregenerowałem reduktor ( w sumie to prosty zabieg) i okazało się że stare menbramy miały 5 lat były trochę sztywne i sparciałe. Dziwne natomiast było to że po wymianie postanowiłem go zatankować gazem do pełna, i wyszło mi spalanie ( jeszcze na starych menbramach) około 11 l LG w mieście a niedawno przy tej samej jeździe spalił mi 16 litrów. No może było o klika stopni zimniej na dworze. Ale i tak byłem pozytywnie zaskoczony. Zobaczę co będzie po regeneracji. Pozdrawiam.
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r.
     Moneta
 
 
cwynarx 


Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 85
Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-12-2007, 23:47   

po regeneracji powinieneś śmignąć na ustawienie gazu w sumie 2 razy....raz zaraz po(może okazać się żę pali wiecej niż przed) a drugi raz po jakiś 1000km jak gumki w parowniku się ułożą i bedą już właściwie i optymalnie pracować....ps jezeli bedzie palił w normie dopiero po 1000km jedź...pozdro minie też to czekać będzię ale najpierw uszczelka glowicy niestety..........
_________________
TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load