|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Chcę założyć gaz |
Autor |
Wiadomość |
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-04-2008, 16:07
|
|
|
maciekt8 napisał/a: | Witam. Dzięki za wszelkie informacje. Więc zdecydowałem się na montaż instalacji lpg. Wezmę na raty co by mniej kieszeń obciążać. Wpierw muszę zrobić zawieszenie i hamulce plus kilka drobiazgów. Miło by było podjechać na stacje i zatankować do pełna za niecałe 100zł.
Jeszcze raz dzięki za informacje. Pozdrawiam |
ja swoją 42-jke tankuje za okolo 50zł |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-04-2008, 19:11
|
|
|
StiviHouse napisał/a: | ja swoją 42-jke tankuje za okolo 50zł |
Jak do pełna,to tani gaz musisz mieć bo do 42,wejdzi Ci cos koło 33litrów ,co daje jakieś 1,5zł. za litr gazu |
_________________ TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 14-04-2008, 13:10
|
|
|
To i ja wrzuca swoje 3 grosze.
Ogólnie jestem zadowolony z gazu. Mam go w Tipo 1,4 gaźnik.
Na benzynie silnik wyraźnie mocniejszy, praca twarda, przyspieszenie należyte.
Na gazie ogólnie występuje gumowatość. W mieście nie przeszkadza, w trasie z pasażerami tak.
Nie wiem ile twój silnik ma przejechane ale po założeniu gazu mogą wystąpić pewne zmiany np zacznie ubywać oleju. U mnie po założeniu LPG w ciągu krótkiego czasu padły uszczelniacze zaworowe i silnik zaczął dymić na niebiesko. Oczywiście ich wymiana pomogła. LPG wypłukuje podobno różne osady i nagary.
Zużycie LPG:
-miasto 13L
-trasa do 80km/h 6.8L
-trasa do 110km/h 9L
-trasa 110-130km/h ponad 10L
Instalacja w kole zapasowym, koszt pół roku temu to 1200zł. |
|
|
|
|
salus1973
Wiek: 51 Dołączył: 25 Gru 2007 Posty: 110 Skąd: Świnoujście
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 14-04-2008, 13:46
|
|
|
Ja mam podobne zużycia tyle że w mieście pali mi 11.5/100 razy 2.08 PLN (aktualna cena w Świnoujściu) można śmiało śmigać |
_________________ DKW F- 102>>FSO 1500>>AUDI 80 1,6>>VW GOLF I 1,6>>FSM 126p>>VW GOLF II 1,6>>TIPO 1,4>>jest OPEL ASTRA CARAVAN |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-04-2008, 23:54
|
|
|
Witam
Od lat wciąż Ministerstwo Finasów odgraża się radykalnymi podwyżkami ceny gazu, ale wciąz opłaca się jeździć na gazie, to raczej wielu z nas pluje sobie w brodę czemu tak późno ten gaz załozyliśmy.. Robert z całym szacunkiem, czytałem już kilka Twoich postów na temat eksploatacji auta na LPG, powiem tak, masz trochę dziwną kalkulację kosztów jazdy na gazie czy benzynie to raz.., a dwa to nie lubię zaglądać nikomu do michy, ale skoro kupujsz auto i spodziewasz się zuzycia paliwa 17-18 l/100km, to chyba nie zrozumiesz tych którym naprawdę zależy na taniej eksloatacji auta. Dam Ci jako przykład siebie, mam do pracy ok 50 km w jedną stronę, kokosów nie zarabiam, (za to robię co naprawdę lubię ) więc jak dla mnie bardzo istotne jest, czy wydam miesięcznie na paliwo 500 zeta czy 1000, zostaje mi po prostu trochę kasy w kieszeni. Kilka (6?) lat intensywnej eksploatacji auta rozwiało moje obawy o niszczenie silnika gazem, to raczej reszta auta dostała w d... jako że robiłem spore przebiegi, ale nie zajeździłem auta gazem tylko przebiegiem. I nie martwiłbym się tym że gaz podrożeje, bo benzyna niemal stale jest ok 2 razy droższa niż LPG, nie mówiąć już o wywindowanej na chory poziom ceny ON.
PS wszelakie teksty o szkodliwości gazu to w większości mity, po części wynikające z jakości paliw w ogóle w naszym kraju i niechlujnym montrażu przez speców. I żeby była jasność: moje doświadczenia z gazem opierają się głownie na gaźnikowcach i monowtryskach, pewnie nie zdecydowałbym się montować LPG w jakimś wielopounktowym hightechu, obawiając się że nasi spece nie dali by sobie z tym rady, no chyba że byłaby to instalcja fabryczna.. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-04-2008, 00:31
|
|
|
Zgadzam się z przedmówcą i mniejmy nadzieję,że ta akcyza nie zostanie wdrożona:D i tak ponoć gaz zużywany w naszych domach ma zostać niedługo podniesiony(bo z tego co przeczytałem to tyczy się:CNG i LPG ),więc wzrost jeszcze akcyzy na to paliwo zabiło by większość obywateli Oki niech podnoszą,ale równocześnie niech rosną nasze zarobki razy 2 |
_________________ TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-04-2008, 13:12
|
|
|
StiviHouse napisał/a: | ja swoją 42-jke tankuje za około 50zł | To co ty tankujesz? Chrzczone powietrzem hehe gaz jest w zależności od miasta/stacji mniej więcej po 2 zł troszkę ponad prosty rachunek do 42 wchodzi jakieś 34 razy 2zł wychodzi nam 68zł sheriffnt, popieram w 100% RobertWroc, ma po porostu uraz do LPG i tyle ale każdy ma prawo do swojego zdania. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-04-2008, 19:07
|
|
|
Auta ma mi służyć nie ja jemu.
Więc nie będę się zastanawiał jadąc autostradą 180km/h "matko kochana ale mam teraz wir w baku".
LPG-a miałem w Temprze teraz mam sekwencję w Focusie i nie zastanawiam się, czy zdjąć nogę z gazu żeby jechać ekonomicznie.
To jest ta różnica między użytkownikami LPG, a PB.
Większość przeciwników LPG to albo osoby, które mają dość pieniędzy, że im to "lotto" ile wydadzą na paliwo, ewentualnie druga grupa, która jest zadowolona, że jeździ na PB, bo czuje wręcz się jakąś "lepszą częścią" społeczeństwa w związku z tym faktem
Ale prawda jest taka, że zwyczajnie w świecie oszczędzają na paliwie.
Ja jak mam ochotę to nawet po gazetę do kiosku mogę sobie pojechać bo jeżdżę za 2,15 za litr |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-04-2008, 20:47
|
|
|
Emf, zasadniczo zgadzam się z Tobą. Auto ma służyć mi....I tak je wykorzystuje. I wbrew pozorom nie muszę oszczędzać na paliwie. Ale kożystajac z koazjii poraz kolejny chcę obalić mit paliwożerności Kappy 3.0.
Napradę pali tyle co Sedicci.
Jasne ze można zmusic do większego spalania jeżdżąc jak idiota-gaz - hamulec ( we Wrocku raczej sie nie a jak nie korki do niezsynchronizowane światła)
Co do LPG w moim przypadku odpowiedź jest prosta: nie opłaca mi sie. Wg moich obliczeń zwróci mi sie za ok 2 lata, moze nawet później.
Nikt mi nie zagwarantuje ze jeszcze bede miał ten samochód.
LPG jest wartościa dodaną wozu. Ale jednak przy sprzedaży jest jedynie argumentem który moze przekonać kupca do kupna.Bądź jezeli bedzie sie obawiał LPG-zniechęcić.
Wiec po co mam wydawać 4.000,- jeżeli mi sie to nigdy nie zwróci?
tak samo dotyczy to Tipo.
częśto instalacja stanowi 80-100% warości samochodu. Do tego dochodzą koszty eksploatacji samochodu na gazie.Często niespodziewane wynikahjące nie tyle z winy uzytkownika co kiepskiej jakosci gazu.
Zgadzam się też że instalacja ma sens w nowych lub prawie nowych samochodach,gdzie faktycznie stanowi ułamek wartości samochodu,i ma szansę sie zwrócić
Natomiast zakładanie gazu w samochodach takich jak nasze jest troszkę przesadą. I moim zdaniem jest w pewnym sensie samooszukiwaniem się. Bo tak naprawdę oszczędnośc jest pozorna. Złudzenie wynikające z mniejszych rachunków na stacjach.
Ale powtórzę -jeżeli planuje się eksploatacje samochodu prrzez pare lat,przestrzeganie podstawowych zasad-to TAK OPŁACA SIĘ I JEST SENS.
Krótkie wyliczenie-naprawdę szacunkowe
spalanie:
benzyna--10 l/100 km 10x 4,5 = 45,-
gaz -- 13 l/100 km 13x 2.15=27,95,-
zysk na każdych 100 km-17,15,-
dla instalaxcji I/II generacji koszt montażu ok 1500,-
1500:17,15 x100= 87.746,35
czyli zwróci się po ok 87.746,35 km
zakładając miesięczny przebieg w granicach 450km to daje nam 3,74 lata. I tu stara prawda im więcej jeździmy tym bardziej sie opłaca.
Oczywiście dojdą jkeszcze koszty przegladów, serwisowania instalacji wymiany pierdółek i tp.
oraz podobne obliczenie dla mnie
spalanie benzyna 14l/100km 14x4,5=63
gaz 17l/100km 17x2,15=35.55,-
zysk na kazdych 100km 26,45
koszt instalacjii ok 4000,- (IV generacja-sekwencyjny)
4000:26,55x100= 151.228km
przy załozeniu 450km miesięcznie daje mi 6 lat.
nawet jeżdżać więcej-nie opłaca mi sie.
Co do moich doścwiadczeń z LPG-racja miałem dwa razy w zyciu i zawsze jakieś kłopoty.
Dlatego teraz doceniam że wsiadam odpalam i jadę. Nie zastanawiam sie czy coś nie wyskoczy,coś nie zgaśnie.
Dla usprawiedliwienia LPG muszę szerze przyznać z jak pojechałem pierwszy raz na regulacje z Tipo LPG to sie za głowe złapali-takiej kaszany jeszcze nie widzieli.
Dedra miała gaz owszem dobry ale mimo tego zależnie od stacji zmieniały sie obroty,czasem jak gwałtownie ruszyłem to potrafił sie zdusić itp.
Doszło do tego ze po zatankowaniu poprostu sobie ustawiałem obroty na gazie za każdym razem.
Dlatego nie jestem wrogiem gazu bo silniki sie psują,bo jest paliwem dla biedaków czy coś takiego. Poprostu uwaz am że nie zawsze się w dłuższej perspektywie opłacca. I czasem lepiej jest pieniadze przeznaczone na gaz zainwestować w samochód silnik,podzespoły i sprawić by wróciło spalanie normalne...
Co do jazdy oszczędnej-ostatnio jechałem do zabrza średnia prędkośc na A4 160-190 km/h w porywach 230km/h .
Odrazu wyjaśniam-żadnego piractwa. Zonka wpadłą na pomysł by wpaśc na śniadanie wielkanocne do jej rodziców. Niedziela-wielkanoc przed południem.Cywilizowani ludzie siedzieli w domach.Tylko ja nie....
i cała autostrada moja.....
Ale raz jechałem bardzo oszcz.ędnie i delikatnie bojąc się nie tylko wiru ale jakiegokolwiek nadmiernego spalania.
Pierwszy raz jadąc do Zabrza. Nie zatankowałem bo ...." zatankuję gdzieś po drodze..."
i znak PKN ORLEN-Gliwice 194 km... zbladłem. Debilizm żadnej stacji na takim długim odcinku....
A ta informacja-cóż wydaje sie ze będzie zrealizowana. Tym razem biorą sie napoważnie.
Uwzględniając tendencję spadkowa cen benzyny w dłuższej prespektywie gaz staje się coraz mniej opłacalny.... |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-04-2008, 21:12
|
|
|
Witam
Jestem dzisiaj po ciężkim dniu, więc nie chce mi się zagłębiać w rachunki, ale dla mnie było prosta sprawa, koszt instalacji do gaźnikowca czyli Łady 1300/65 osiołków, to było wtedy 1400 zeta, wziąwszy pod uwagę że podobne pieniądze dałęm wtedy za auto to było podwojenie wartości, jak w starym kawale o podowjenieu wartości przez zatankowanie do pełna, wziąwszy po uwagę że wówczas benzyna kosztowała ok 2,5 raza tyle co gaz, zwrócila mi się inwestycja w ok 3 miesiące (normalnie ok 1000 miesiecznie za PB vs 550 za LPG+PB), dostałem za to: lekki spadek mocy i stos. niewiele większe zużycie paliwa (10l LPG vs 9l PB), przytkany nieco haźnik, więc mogłem się z ambicjami sportowymi pożegnac (hehehe, przy 65 osiołkach sportowa jazda ), za to koniecznośc większej dbałości o układ zapłonowy, czasem problemy z wolnymi obrotami, problemy z następstwami niechlujnego montażu (a to opaska niedokręcona, a to kabelek luźny itp. ), zmniejszona pojemnośc bagażnika, koniecznośc założenia twardszych spręzyn z tyłu. In plus: spręzyny były i tak dowalone, a butla z LPG korzystanie dociązyła tylnią oś co przy twardszych sprężynach wyraźnie poprawiło własności jezdne, cichsza, bardziej "miękka" praca silnika, zawsze czyściutki olej przy wymianie, kilka stów miesiecznie w kieszeni, albo możliwosć jazdy na drugi koniec Polski za przysłowiowe grosze, i o dziwo wbrew krakaniu sceptyków, zero spodziewanych problemów z silnikiem, głowicą czy wydechem. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-04-2008, 09:06
|
|
|
RobertWroc,
Tak sobie patrze na twoje wyliczenie. U mnie to wygląda tak
spalanie:
benzyna--10 l/100 km 10x 4,5 = 45,-
gaz -- 11 l/100 km 11x 2.15=23,65,-
zysk na każdych 100 km-21,35,-
za instalacje dałem 1300zł czyli 1300:21,35x100 =~ 6100km teraz przejechałem od założenia jakieś 3000km i nie dołożyłem nic jeszcze do instalacji w między czasie czeka mnie tylko przegląd za 40zł i pewnie regulacja za 20zł tyle. Ja sobie wyliczyłem że mi zwróci się za 8mc
P.S: 1500:17,15 x100= 87.746,35 nie wiem jak to wyliczyłeś ale jak by nie licząc mnie wychodzi 8746,35 coś ci sie za dużo jedna siódemka przepisała.
Zanim postanowiłem że założę LPG starannie sobie to policzyłem jak na razie idzie zgodnie z planem a nawet lepiej bo zakładałem wstępnie spalanie na poziome właśnie 13l a spala 11l po za tym zanim założyłem szukałem dobrego warsztatu żeby robota była zrobiona super wole dołożyć 100zł czy nawet 200zł i mieć spokojna głowę ze jest dobrze zrobione. Jak na razie ani razu nie miałem kłopotu typu falujące obroty dziwne praca silnika wybuchy itp. Paliwo tankuje w jednym miejscu na BP (bardzo duża stacja po drodze do mnie) a auto zawsze trzymam w dobrej kondycji technicznej i to jest podstawa, sprawnie technicznie auto nie będzie grymasić zarówno na LPG jaki i na PB.
** Dodano: 16-04-2008, 10:21 **
P.S: Gaz jest uważany za paliwo ekologiczne bo spalanie go w przeciwieństwie do pochodnych ropy daje mniej szkodliwych substancji |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2008, 09:23
|
|
|
Ja by paliwo Pb było po 2,5zł za litr to można by było dyskutować
Ja mam LPG od paru lat i powiem, że nie zamieniłbym już. Dobrze silnik chodzi na LPG, jakoś specjalnie nie mam problemów z mocą czy przyspieszeniem.
A jak jadę w długie trasy to chociaż mam tą swiadomość, że za 50zł ujadę 2x więciej niż za 50zł paliwa Pb. Rudiger napisał/a: | Zużycie LPG:
-miasto 13L
-trasa do 80km/h 6.8L
-trasa do 110km/h 9L
-trasa 110-130km/h ponad 10L |
Prkatycznie u mnie bardzo pdobonie wychodzi z tym, że mam 1.6 silnik, Tempra.
Na trasie, zapakowany na maksa, 4 osoby na pokładzie wyszło mi 7,8 litra na 100km.
No i może nie jechałem do 80km/h. Tak oscylowałem w granicach 90km/h. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-04-2008, 15:04
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Racja moja wina.
Masz rację.Twoje obliczenia nadają sens instalacji LPG. Jednak że jest coś co budzi mój niepokuj,owszem moze irracjonalny,wynikający z kiepskich doświadczeń z gazem.
I chyba dla tego nawet że przy dobych stosunkach cen LPG i PB po kilku latach zwraca się nie tylko instalacja ale nawet i samochód jakoś niechętnie będę ustosunkowany do montażu czegoś takiego... |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2008, 15:47
|
|
|
Ja dałem 1250zł za instalację. Czyli licząc ~2zł za litr, tak jak bym zatankował 625 litrów.
Na 10 litrach powiedzmy przejadę 100km, czyli po 62,5 tys. kilometrów mam spłaconą instalację.
Dla mnie to okolo 2,5 roku, bo robię Temprą około 25tys. km rocznie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-04-2008, 22:03
|
|
|
miszko, kurka jak wy to liczycie 1250zł przy litrze po 2zł rzeczywiście daje 625l zakładając spalanie 10l na 100km instalacja zwróci ci się po 6250km a nie po 62,5tyś km ;p czemu tak... patrz masz 625 l saplasz 10l robiac 100 km czyli 625l/10lx100km l sie upraszcza zostaje km czyli 6250km panowie |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-04-2008, 22:19
|
|
|
Panowie coś te Wasze wyliczenia są chyba po jakimś drinku/piwku
Moja sekwencja mi się zwróci po przejechaniu ok. 12-15tys. więc zwykła instalka po połowie tego.
RobertWroc, masz prawo do tego żeby decydować na czym jeździsz.
Ty przynajmniej miałeś styczność z LPG-iem natomiast większość pseudo przeciwników to Ci, którzy nigdy go w aucie nawet nie mieli.
Ja kupiłem swoje auto po to żeby nim jeździć tak jak chcę, chcę dynamicznie wcisnąć pedał to wciskam.
Jestem zmęczony i jadę spokojnie, to tak sobie jadę.
Tylko jak chcę autko trochę pogonić, bo dla mnie to duża przyjemność to wolę mieć świadomość, że za tą przyjemność z deptania pedału gazu, zapłacę za 100km 25zł, a nie 50zł.
Jak dla mnie różnica dość spora.
Jeździłem przez jakiś czas, jak na początku zakupiłem Foczkę, na PB i niestety zacząłem zwracać uwagę na dynamikę jazdy bo różnica w spalaniu w postaci tylko dwóch, trzech litrów daje 12zł. na setkę
Ja takich setek robię kilka w m-cu.
Na LPG-u jak chcę to wsiadam i jadę sobie z Żoną w weekend do Łodzi od tak, bo taka wycieczka mnie kosztuje 25zł, a nie dwa razy tyle.
Chcę, jadę do Ikei do Janek bo wydam 50-60zł, na paliwko, a nie 100-120.
Różnica jest bardzo duża i wiem po swoich znajomych nie mających LPG, że po prostu oszczędzają na jeździe i tyle.
Jakbym chciał jeździć na PB to bym sobie Pandę z silnikiem 1,1 i mocą 54KM kupił |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2008, 22:28
|
|
|
Witam
miszko napisał/a: | Ja dałem 1250zł za instalację. Czyli licząc ~2zł za litr, tak jak bym zatankował 625 litrów.
Na 10 litrach powiedzmy przejadę 100km, czyli po 62,5 tys. kilometrów mam spłaconą instalację.
Dla mnie to okolo 2,5 roku, bo robię Temprą około 25tys. km rocznie. |
Hmmm... prezes do szkoły
skoro na 10 litrach przejedziesz 100 kilosów, to 625l/10l daje 62,5 jednostek po 100 km.. a to oznacza nie inaczej tylko..... 6250 km czyli mocno upraszczając 2-3-4 miesiące??
UPS, Belfegor, wybacz Wasza Piekielność, dopiero zauwazyłem Twojego posta |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-04-2008, 22:59
|
|
|
Emf, cały czas ich pouczam i poprawiam bo im kosmiczne terminy spłaty LPG powychodziły sheriffnt, nic nie szkodzi |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Derfel
Dołączył: 26 Sie 2006 Posty: 14 Skąd: Górny Śląsk
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-06-2008, 11:10
|
|
|
yoyo napisał/a: | czy warto to temat rzeka - ja mam gaz i jestem zadowolony za ok 18zł robię 100km
maciekt8 napisał/a: | Jaka butla mi wejdzie w koło tak aby nie wystawała tzn zeby była na równi z podłogą ? |
mam w swojej butlę 42 i wystaje ok centymetra (mam kombika)
(...) |
Miałeś normalne koło zapasowe, czy dojazdówkę?
Mam oryginalną dojazdówkę i właśnie sie zastanawiam, czy mi tam wejdzie taki zbiornik 42litrowy...
Pozdrawiam |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-06-2008, 14:34
|
|
|
butlę mam w miejscu na normalne koło, zaś dojazdówkę, w specjalnym schowku z boku bagażnika (niektóre kombiki miąły taki bajer)
zbiornik jest wielkości dużego koła (nie dojazdówki) i tak jak pisałem wcześniej u mnie wystaje ok 1-1,5cm ale to w niczym nie przeszkadza |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-06-2008, 21:00
|
|
|
Emf napisał/a: | akbym chciał jeździć na PB to bym sobie Pandę z silnikiem 1,1 i mocą 54KM kupił | Większa wieś to Grande Punto z silnikiem 1.2 w wersji S. Poza el. szybami i lusterkami nie ma nic prócz wspomagania. Nawet radia ani instalacji, alarmu nie mówiąc o wygodnym fotelu:( |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-06-2008, 23:10
|
|
|
Witam
dcfan napisał/a: | Większa wieś to Grande Punto z silnikiem 1.2 w wersji S. Poza el. szybami i lusterkami nie ma nic prócz wspomagania. Nawet radia ani instalacji, alarmu nie mówiąc o wygodnym fotelu:( |
A czego się spodziewałeś po Oplu Corsie?
To chyba najmniej fiatowy Fiat, w tej wersji to poza dizajnem niewiele go łaczy z Fiatem |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-06-2008, 20:16
|
|
|
najlepiej sobie wejsc tu http://moto.wp.pl/kat,45554,kalkulator.html i przeliczyc bo co jeden to inaczej liczy |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-06-2008, 11:34
|
|
|
No ciekawe, mi koszty instalacji właśnie na podstawie tych obliczeń zwróciłyby się po 5 miesiącach, a auto kupilem z mysla o 3 latach jego eksploatowania. A oto wyliczenia:
Cena benzyny 4,55
Cena gazu 2,15
Zużycie benzyny 10
Zużycie gazu 13
Ilość kilometrów miesiąc 1500
Koszt instalacji LPG 1500
Koszt 100 km na benzynie 45.5 zł.
Koszt 100 km na gazie 27.95 zł.
Oszczędność na 100 km 17.55 zł.
Zwrot kosztów instalacji po 5 miesiącach
Zwrot kosztów instalacji LPG po 8547.009 km
Z tym że ja kupiłem auto już z instalacją i nie musiałem się nad tym głowić. Jeżdżę nim głównie do pracy i dla przyjemności (stąd te 1500 km/mies.) Ale przy takich cenach to mogę się czuć jak Angol i jeździć do sklepu po bułki.
A teraz ciekawy przykład:
W zeszłe wakacje wybrałem się z rodzinką nad morze. Z Leszna do Sarbinowa (koło Koszalina). W sumie w jedną stronę ponad 330km. Na trasie gdzie można było miałem ok 100-110km/h, dojechałem nad morze, kilka razy wracaliśmy się do Koszalina (zakupy w marketach) i jeździliśmy po innych okolicznych miejscowościach wypoczynkowych. Przed powrotem zatankowałem do pełna i wróciłem do Leszna i tam znów dla sprawdzenia zatankowałem na max.
Licznik nabił mi 795 km, zatankowałem w sumie 76 l, zapłaciłem około 160 zł.
Przy założeni, że dziś jechałbym nad morze wyłącznie na Pb, zapłaciłbym jakieś 290zł. Czyli dwa noclegi w Sarbinowie dla całej rodziny musiałbym odpuścić. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|