Chcę założyć gaz |
Autor |
Wiadomość |
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-04-2008, 11:57 Chcę założyć gaz
|
|
|
Witam. Noszę się z zamiarem założenia instalacji lpg do temperówki 1.6 ie. Oczywiście nie w tej chwili, ale w związku z tym mam kilka pytań.
Napewno będzie to instalacja Lovato porownik elektroniczny do tego wybiorę komputerek Bingo M czy to dobry wybór bo myślałem o autronicu ale gazownik polecił mi Bingo m, jakie jest wasze zdanie.
Jaka butla mi wejdzie w koło tak aby nie wystawała tzn zeby była na równi z podłogą ?
Gdzie najczęściej umieszczają parownik ?
Mikser zakładany jest między przepustnicę a pokrywę z wtryskiem, a nie będzie wtedy za wysoko obudowa filtra powietrza? no chyba że wyrzuci się tą podkładkę.
Jak duża strata mocy jest na gazie pytam z ciekawości ?
Czy ogólnie warto się bawić w instalacje czasem jeżdże więcej a czasem mniej, ale tego auta nie mam zamiaru sprzedawać i napewno kilka dobrych lat nim pojeżdżę. Planuje wziąść na raty więc nie będzie zbyt dużego obciążenia dla kieszeni. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2008, 15:20
|
|
|
czy warto to temat rzeka - ja mam gaz i jestem zadowolony za ok 18zł robię 100km
maciekt8 napisał/a: | Jaka butla mi wejdzie w koło tak aby nie wystawała tzn zeby była na równi z podłogą ? |
mam w swojej butlę 42 i wystaje ok centymetra (mam kombika)
maciekt8 napisał/a: | Gdzie najczęściej umieszczają parownik ? |
w mojej przy tym samym silniku parownik jest po prawej na nadkolu nad skrzynią
maciekt8 napisał/a: | Mikser zakładany jest między przepustnicę a pokrywę z wtryskiem, a nie będzie wtedy za wysoko obudowa filtra powietrza? no chyba że wyrzuci się tą podkładkę.
|
hmm tam była/jest jakaś podkładka?? mam mikser w tym miejscu i obudowa filtra jest normalnie nisko nigdzie nie zawadza
maciekt8 napisał/a: | Jak duża strata mocy jest na gazie pytam z ciekawości ? |
ja nie widzę większej różnicy, aczkolwiek troszkę żwawsza jest na pb i cichsza, a na gazie jakby troszkę głośniej silnik pracuje
te silniki i tak są słabe w końcu to nie rajdówki |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Tomek_ff
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 205 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-04-2008, 16:40
|
|
|
U mnie jest butla 42 litry (wchodzi do niej 36 )minimalnie wystaje , ale nie jest to żaden problem .
Ja tez nie jeżdże bardzo dużo , wsumie raz więcej raz mniej , ale LPG założyłem i jak narazie nie żałuje , co do spadku mocy u mnie czuc różnice , na benzynie jest zrywniejszy . |
_________________ Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-04-2008, 17:12
|
|
|
u mnie - Butla 42 l - wchodzi 32-36 zelaży jak leży ale starczy spokojnie, wystaje też ok 1 cm ale nie ma problemui by podłogą to jakoś wyrównać; butla STAKO;
parownik też z prawej, nad skrzynią, za akumulatorem;
na LPG jest nieco straty, ale jeśli chodzi o Vmax to jak dobrze sobie instalację wyregulujesz, to kosztem spalania nie będzie dużej różnicy; co do przyspieszenia - na PB wyżej/dłużej ciągnie, na LPG za to jakby szybciej i chętniej się wkręca na obroty; nawet bdb jest przyspieszenie, dopiero jak obciążysz auto - kilka osób i/lub pod duże wzniesienie jazda to czuć, że mocniej trza depnąć; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2008, 19:32
|
|
|
ja jeszcze dodam, że ja ten wystający centymetr mam wyrównany cienką listewką przymocowaną do klapy nad butlą i w sumie jak ktoś nie wie że to kombinacja to pomyśli że tak ma być
do butli 42l wchodzi mi 32 na orlenie i 36 na lotosie (tankuje zawsze na 2 tych samych stacjach)
odczucia podobne do unkown'a, jak jeżdzę sam to nie ma większej różnicy choć faktycznie na pb wyżej się kręci, a jak auto jest doładowane to widzi górkę z daleka i przy wyprzedzaniu trzeba ją nieźle pobujać - ale koszty tankowania rekompensują wszystkie niedogodności |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 03-04-2008, 19:55
|
|
|
maciekt8 napisał/a: | Jaka butla mi wejdzie w koło tak aby nie wystawała tzn zeby była na równi z podłogą ? |
U mnie wchodzi 34l (27l gazu) i jest równo z podłogą
maciekt8 napisał/a: | Gdzie najczęściej umieszczają parownik ? |
Nie wiem gdzie najczesciej ale u mnie jest przed/pod akumulatorem
maciekt8 napisał/a: | Mikser zakładany jest między przepustnicę a pokrywę z wtryskiem, a nie będzie wtedy za wysoko obudowa filtra powietrza? no chyba że wyrzuci się tą podkładkę.
|
No fakt u mnie tego nie wzieli pod uwage i mam w jednym miejscu wypolerowaną obudowe filtra.
maciekt8 napisał/a: | Jak duża strata mocy jest na gazie pytam z ciekawości ? |
Przy taj pojemnosci nie powinno byc żadnej różnicy.
maciekt8 napisał/a: | Czy ogólnie warto się bawić w instalacje czasem jeżdże więcej a czasem mniej, ale tego auta nie mam zamiaru sprzedawać i napewno kilka dobrych lat nim pojeżdżę. Planuje wziąść na raty więc nie będzie zbyt dużego obciążenia dla kieszeni. |
Nie masz sie nawet nad czym zastanawiac, nic tylko zakładać i sie cieszyc tanią jazdą. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 03-04-2008, 20:01
|
|
|
tipacz96vc napisał/a: | No fakt u mnie tego nie wzieli pod uwage i mam w jednym miejscu wypolerowaną obudowe filtra. |
No u mnie jest to samo |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2008, 20:35
|
|
|
Ja miałem zakładaną instalacje parę miesięcy temu. Ogólnie wygląda to tak:
Spadki mocy przy zastosowaniu miksera są zarówno na PB jak i na LPG żebyś wiedział bo mikser zawala cześć dolotu. Postaraj się o jak najbardziej przepustowy mikser! Co do spadku mocy u mnie to jest ale nie znaczny. Instalacja LOVATO dobry sprzęt. Ja polecam instalacje gazową, jak na razie tankowanie do pełna kosztuje mnie na BP 58zł w Krakowie i robie na tym 230km w mieście. Jeśli będziesz dbał o instalacje zapłonu i stan gaźnika to nie będziesz miał przygód typu wybuchy w filtr powietrza. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-04-2008, 21:29
|
|
|
Boje się jeszcze jednej rzeczy jak silnik zareaguje na gaz ? mam czasem obawy że założę i zaraz coś grubszego padnie z powodu zasilania gazem. No ale może nie będzie źle.
O kwestię dbałości to nie ma u mnie problemu, Kiedy trzeba to się wymienia co trzeba.
Jak doprowadzę silnik do stanu jak trzeba, zrobię hamulce, i zawieszenie bo stuka to skuszę się na gazownie.
Dzięki za informacje |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-04-2008, 21:47
|
|
|
maciekt8 napisał/a: | jak silnik zareaguje na gaz |
Normalnie, jeśli będziesz pamiętał o zasadach przełączania na gaz i dbał o układ zapłonu. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
KoSnIaK85
Wiek: 39 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 34 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-04-2008, 00:33 Re: Chcę założyć gaz
|
|
|
maciekt8 napisał/a: | Witam. Noszę się z zamiarem założenia instalacji lpg do temperówki 1.6 ie. Oczywiście nie w tej chwili, ale w związku z tym mam kilka pytań............ |
Ja mam w moim Tipo1,6 i.e. Instalacje Bingo m. Koszt 1450 zł. Na raty wyszło mi ok 1550zł. Butla w kole 34l/wchodzi 27l, nic nie wystaje, niewielki spadek mocy, narazie nie narzekam. Jeżeli interesuje zakładałem na ul. Cystersów 21 (no chyba że Kraków za daleko ).
Na całej butli robie po mieście ok 230km. Parownik umieszczony jest niędzy filtrem powietrza a lampą. (problem tylko z wymianą postojówki). Instalacja przełącza się na gaz po nagrzaniu silnika ok 40 stopni C. |
_________________ wcześniej:
126p==>lada samara 1,5 sedan
OBECNIE:
Czarny /F/I/A/T/ Tipo 1,6i.e. B/G '93 SX
+ służbowy fiat panda |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-04-2008, 15:35
|
|
|
maciekt8, zapamiętaj sobie jedno:
GAZ NISZCZY SILNIKI -------------> ALE TYLKO TYM KTÓRZY GO NIE MAJĄ
jeśli dbasz o auto to nawet nie odczujesz przejścia na gaz - wiele osób swoją własną niedbałość okupuje jakąś usterką i wszystko zwala na założenie gazu |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 04-04-2008, 15:48
|
|
|
maciekt8, a uwierz mi LPG czasem ci moze tyłek uratowac gdzies w trasie znam to z własnego przezycia |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-04-2008, 22:01
|
|
|
Cytat: | GAZ NISZCZY SILNIKI -------------> ALE TYLKO TYM KTÓRZY GO NIE MAJĄ | racja, yoyo, niektórzy też ładują paskudny gaz byle taniej parę groszy, zasiarczony syf a potem plączą że nagar że to czy siamto... ale tak jest i z paskudną benzyną "jak zatankujesz tak będziesz jeździł " ja się tego trzymam |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-04-2008, 23:59
|
|
|
Ja też niedawno założyłem gaz i powiem,że jestem bardzo bardzo zadowolony za 69 zł robię około 315km,więc nie ma co porównywać do benzyny.Nawet jeśli piszesz,że mało jeździsz,to i tak odczujesz różnicę:) (zwłaszcza podczas tankowania) Za wielkiej różnicy w mocy nie odczułem,jak piszą poprzednicy na benzynie auto jest troszkę zrywniejszy.Mam instalację II generacji(BRC Just Junior)i o tyle spokojniejszą głowę,że nie muszę pamiętać o odpalaniu auta na benzynie:) Jedynie trzeba pamiętać,aby w miarę regularnie wymieniać filtr powietrza,świecę i kable WN.Pozdrawiam i życzę miej jazdy na gazie:))) |
_________________ TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior |
|
|
|
|
KoSnIaK85
Wiek: 39 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 34 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-04-2008, 00:10
|
|
|
Kupiłem Tiposia w grudniu 2006. Tankowałem za 50 zł i wystarczało mi to na 3,5 dnia bo robiłem ok 40 km po mieście dziennie (kraków, wted zaje..... korki), na gazie tydzień do pracy przejeździłem tą samą trsą więć sobie policz co się opłaca.
Jestem zadowlony!!! |
_________________ wcześniej:
126p==>lada samara 1,5 sedan
OBECNIE:
Czarny /F/I/A/T/ Tipo 1,6i.e. B/G '93 SX
+ służbowy fiat panda |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-04-2008, 11:50
|
|
|
ja mam w tipku 42l wchodzi okolo 33. Jak poruszam autem to dochodzi pod 34 z hakiem. Ale wystaje dosc dosc:/ a instalacja BRC przy 1.4 jednopunkt. Spalanie okolo 8-emki. Straty na mocy znikome. 100% zadowolenia! |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
djmanio
Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-04-2008, 06:42
|
|
|
Ja w swojej temprówce mam 43l a wchodzi 38l z ogonkiem tankując na Shell'u. |
_________________ Tempra 1.6 gaznik '96 + LPG 125 tys km |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-04-2008, 14:58
|
|
|
wielozawór w butli reaguje na przechył - niektórzy wkładają podkładki pod jedną stronę butli żeby się przechyliła i wtedy więcej wchodzi, ale ta różnica pomiędzy pojemnością teoretyczną a rzeczywistą jest konieczna, bo w cieple gaz się rozszerza i potrzebuje więcej miejsca
druga sprawa to zawór odbijający na stacji benzynowej, na każdej działa inaczej
a trzecia to nieuczciwe stacje wrr
spotkąłem się też z przypadkiem że podczas gdy dystrybutor robi wrrrrrr to licznik nadal nabija mimo ze gaz nie wchodzi do zbiornika |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-04-2008, 21:34
|
|
|
Według wszelakich instrukcji butli powinno wejść koło 80% z całkowitej pojemności butli.Ta rezerwa właśnie jest zostawiana w celach bezpieczeństwa(rozszeżalność gazu)tą granicę wiem,że można w jakiś sposób ustawiać,niekoniecznie przechylając butle lub trzęsąc autem |
_________________ TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-04-2008, 18:07
|
|
|
http://www.agaz.pl/artykuly_ciek.php?ktory=5
tu jest ciekawy artykuł o LPG i o pojemnościach butli |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-04-2008, 11:44
|
|
|
Witam. Dzięki za wszelkie informacje. Więc zdecydowałem się na montaż instalacji lpg. Wezmę na raty co by mniej kieszeń obciążać. Wpierw muszę zrobić zawieszenie i hamulce plus kilka drobiazgów. Miło by było podjechać na stacje i zatankować do pełna za niecałe 100zł.
Jeszcze raz dzięki za informacje. Pozdrawiam |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
sivo
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 113 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-04-2008, 13:33
|
|
|
mhmm.... mnie też bardzo ciągnie do gazu
czy możecie polecić jakiegoś dobrego i w miarę taniego gazowanika we wrocławiu lub okolicy niedalekiej? bo narazie jak szukałem to poniżesz 1500zł raczej nic nie ma a tu ktoś pisał, że za 1200 można mieć (to by mnie urządzało ) |
_________________ http://INDIANIE.net & http://MENELE.net |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 12-04-2008, 11:00
|
|
|
sivo, ciezko bedzie znaleźć taniej. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-04-2008, 14:48
|
|
|
Prosta instalka I generacji do silnika gaźnikowca to max. 1200zł.
Ja za sekwencję dałem ponad dwa tysie więc bez przesady.
Fakt, teraz nie opłaca się zakładać II czy III generacji bo są raptem kilka stówek tańsze od sekwencyjnej.
A propos poczytajcie artykuł z linku, który zamieścił yoyo
Szczególnie Ci, których tak nęci zdejmowanie blokady napełniania butli do 80% (niektórzy zresztą pisali, że już to zrobili). |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
|