Czym grozi poranne odpalanie auta w zime na LPG |
Autor |
Wiadomość |
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-03-2006, 20:44
|
|
|
Ja właśnie kupiłem zestaw naprawczy do parownika i mam zamiar to powymieniać.Jeszcze filtr musze kupić i jak tylko przyjdzie zestawik do domciu to się biore za ten szajs. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-03-2006, 21:15
|
|
|
W mojej Temperce miałem instalacje Tertarini, podczas jej używania przez sześć lat odpalane auta w zimie było na gazie. W tamtym roku reduktor dokończył żywota i wymieniłem na BRC i dalej odpalalm na gazie Temperka lepiej reaguje na gaz niz na benzyne ale to jest prawdopodobnie spowodowane przez niesprawny gażnik. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-03-2006, 21:49
|
|
|
U mnie na gazie jest cieńki,no i jak go zgasze to przy zapalaniu musze troche pokręcić bo go zalewa.Nie mam pojęcia ile to auto ma przejechane na tej instalce.Jest to Landi,a komp to Landi LES95,i nikt nic o nim nie wie.Było to zakładane we Włoszech,i troche lat ma,więc przyda się reanimacja,bo i pali tak jak bym miał V6 pod maską.Zresztą mam zamiar autko zrobić na cacy. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-03-2006, 23:51
|
|
|
muflonek napisał/a: | druga sprawa to to, ze w temp ponizej chyba 57C tworzy sie tzw punkt rosy ("rosa" osadza sie na sciankach cylindrow po czym one koroduja (powoli ale zawsze) |
picek napisał/a: | Ja odpalam na benzynie i nigdy mi to nie minie.Po paru minutach na gaz.Wydaje mi się to korzystniejsze a to dlatego,że np.po całej nocy gładzie cylindrów są dość suche więc lepiej odpalić czymś co poniekąd jest tłuste. |
Dodam do tego, że LPG w postaci ciekłej odtłuszcza lepiej niż eter.
Przypomnijcie sobie co się mówiło o wpływie LPG na stan silnika jak to cudo zaczynało dopiero robić karierę (znaczna część forumowiczów może mieć z tym kłopot ). Dlaczego silniki tak szybko wtedy się zużywały - bo ludziska chcieli oszczędzić na maksa.
Jednak każdy ma prawo mieć swoje zdanie i odpalać samochód na czym chce. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-03-2006, 15:02
|
|
|
bob96 napisał/a: | Bronek jaką masz instalacje ??? |
BRC.
W ogóle miałem nie lada problem, żeby kupić filtr gazu do mojej instalki BRC. Miałem zamontowany filtr z metalowymi obejmami a w hurtowniach/sklepach były tylko plastikowe. Na szczęście zrobiłem mały szlif pilnikiem i się ułożył. |
|
|
|
|
lysyy16
witamy nowego
Wiek: 34 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 4 Skąd: Milicz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-12-2009, 13:13
|
|
|
witam mam taki problem ! kupilem ostatnio tipop 1.4 i okazalo sie ze jak jest zimny to nie chce odpalac na gazie !co moze byc tego przyczyna ! jak jest cieply pali bez problemu ! a przeszkadza mi to dlatego bo robie krutkie trasu i praktycznie jak mi sie zagrzeje to juz go gasze i jezdze prawie 80% na benzynie ! prosze o pomoc !z gory dzieki ! |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-12-2009, 13:18
|
|
|
lysyy16, nie musisz krzyczeć
Z tego co kojarzę to parownik jak już jest na wyczerpaniu to są problemy z odpalaniem. Weź też to pod uwagę, że jak jest na minusie lub nawet lekko na plusie i jak odpalasz zimny silnik na lpg to jak za 1 razem odpali i zaraz zgaśnie lub za kilkanaście sekund to już go na lpg nie odpalisz bo membrany zamarzną i musisz wtedy poczekać aż odmarzną. No a wiadomo przy minusie to musisz odpalić na PB i dopiero jak się nagrzeje płyn to puści. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
lysyy16
witamy nowego
Wiek: 34 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 4 Skąd: Milicz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-12-2009, 13:48
|
|
|
czyli co najprawdopodobniej czeka mnie wymiana parownika ? to chyba bedzie mnie drogo kosztowac . bo objawy sa takie wlasnie ze zapali na gazie i odrazu zgasnie . a tam cos pisali ze zbiera sie w parowniku jakis szlam jak go z tamtad wypuscic? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-12-2009, 13:51
|
|
|
lysyy16, przeszukaj forum bo było już kilka razy o tym pisane co gdzie i jak.
NIe koniecznie musi być to parownik ... Jest jeszcze filtr gazu, być może coś z kablami wn, swiecami itp. Jeżeli chcesz działać w tym kierunku to możesz najpierw robić tańsze rzeczy - kable - świece - kupułka |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
lysyy16
witamy nowego
Wiek: 34 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 4 Skąd: Milicz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-12-2009, 13:57
|
|
|
swiece wymienilem . kable i filterek gazu wymienie jutro jak kupie i sie okaze jak cos to napisze .
** Dodano: 22-12-2009, 14:01 **
Tak wiec z wiekiem warto wymienic membrany na nowe, oraz co np. 10-20tys. km spuszczac "maź" z reduktora(reduktor musi byc cieply!).
mógl bys mi powiedziec w jaki sposob sposcic maz z reduktora !? |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 22-12-2009, 15:09
|
|
|
lysyy16, na samym spodzie parownikapowinna byc srubka na kluczyk 9-10mm odkrecasz ja jak zgasisz ciepły silnik i szlam powinien sam zleciec zalezy oczywiscie od jakosci LPG jaki tankujesz, ja mam juz dlugo gaz i nie mam nic szlamu (tankuje na orlenie) co do membran to zalecane jest przełączanie na LPG gdy silnik osiagnie ok 50*C aby membrany nie ciepiały zbytni. Mozna kupic na allegro zestawy naprawcze do parowników różnej maści. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-12-2009, 15:13
|
|
|
Witam.
Czy ktos mi moze powiedziec, czym objawia sie oszronialy zbiornik (butla ) z lpg ?
Otwarlem z tylu bagaznik a butla cala zamarznieta. Czasami mialem tak z parownikiem ale z butla to sie nie zdarzylo. Przejechalem jakie 5 km i sie wszystko skroplilo. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-12-2009, 16:11
|
|
|
30* Przynajmniej tak jest w nowych instalacjach, że jak silnik osiągnie temp. 30* to się przełącza na gaz
tipacz napisał/a: | Mozna kupic na allegro zestawy naprawcze do parowników różnej maści. |
Gazownik mi powiedział, że nie opłaca się regenerować parownika bo i tak nie wymieni się wszystkich części |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 22-12-2009, 20:43
|
|
|
Luczu napisał/a: | Gazownik mi powiedział, że nie opłaca się regenerować parownika bo i tak nie wymieni się wszystkich części |
Wiadone że Ci tak powiedział bo by na tym nie zarobił... na moim przykładznie:
zestaw narawczy:
http://allegro.pl/item862...zedaz_ml94.html
parownik:
http://allegro.pl/listing...at=1&category=0 |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|