Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czym grozi poranne odpalanie auta w zime na LPG
Autor Wiadomość
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-03-2006, 20:44   

Ja właśnie kupiłem zestaw naprawczy do parownika i mam zamiar to powymieniać.Jeszcze filtr musze kupić i jak tylko przyjdzie zestawik do domciu to się biore za ten szajs.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-03-2006, 21:15   

W mojej Temperce miałem instalacje Tertarini, podczas jej używania przez sześć lat odpalane auta w zimie było na gazie. W tamtym roku reduktor dokończył żywota i wymieniłem na BRC i dalej odpalalm na gazie Temperka lepiej reaguje na gaz niz na benzyne ale to jest prawdopodobnie spowodowane przez niesprawny gażnik.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-03-2006, 21:49   

U mnie na gazie jest cieńki,no i jak go zgasze to przy zapalaniu musze troche pokręcić bo go zalewa.Nie mam pojęcia ile to auto ma przejechane na tej instalce.Jest to Landi,a komp to Landi LES95,i nikt nic o nim nie wie.Było to zakładane we Włoszech,i troche lat ma,więc przyda się reanimacja,bo i pali tak jak bym miał V6 pod maską.Zresztą mam zamiar autko zrobić na cacy. 8)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-03-2006, 23:51   

muflonek napisał/a:
druga sprawa to to, ze w temp ponizej chyba 57C tworzy sie tzw punkt rosy ("rosa" osadza sie na sciankach cylindrow po czym one koroduja (powoli ale zawsze)


picek napisał/a:
Ja odpalam na benzynie i nigdy mi to nie minie.Po paru minutach na gaz.Wydaje mi się to korzystniejsze a to dlatego,że np.po całej nocy gładzie cylindrów są dość suche więc lepiej odpalić czymś co poniekąd jest tłuste.


Dodam do tego, że LPG w postaci ciekłej odtłuszcza lepiej niż eter.
Przypomnijcie sobie co się mówiło o wpływie LPG na stan silnika jak to cudo zaczynało dopiero robić karierę (znaczna część forumowiczów może mieć z tym kłopot :badgrin: ). Dlaczego silniki tak szybko wtedy się zużywały - bo ludziska chcieli oszczędzić na maksa.

Jednak każdy ma prawo mieć swoje zdanie i odpalać samochód na czym chce.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-03-2006, 15:02   

bob96 napisał/a:
Bronek jaką masz instalacje ???

BRC.
W ogóle miałem nie lada problem, żeby kupić filtr gazu do mojej instalki BRC. Miałem zamontowany filtr z metalowymi obejmami a w hurtowniach/sklepach były tylko plastikowe. Na szczęście zrobiłem mały szlif pilnikiem i się ułożył.
     Moneta
 
lysyy16 
witamy nowego


Wiek: 34
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Milicz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-12-2009, 13:13   

witam mam taki problem ! kupilem ostatnio tipop 1.4 i okazalo sie ze jak jest zimny to nie chce odpalac na gazie !co moze byc tego przyczyna ! jak jest cieply pali bez problemu ! a przeszkadza mi to dlatego bo robie krutkie trasu i praktycznie jak mi sie zagrzeje to juz go gasze i jezdze prawie 80% na benzynie ! prosze o pomoc !z gory dzieki !
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 22-12-2009, 13:18   

lysyy16, nie musisz krzyczeć ;)

Z tego co kojarzę to parownik jak już jest na wyczerpaniu to są problemy z odpalaniem. Weź też to pod uwagę, że jak jest na minusie lub nawet lekko na plusie i jak odpalasz zimny silnik na lpg to jak za 1 razem odpali i zaraz zgaśnie lub za kilkanaście sekund to już go na lpg nie odpalisz bo membrany zamarzną i musisz wtedy poczekać aż odmarzną. No a wiadomo przy minusie to musisz odpalić na PB i dopiero jak się nagrzeje płyn to puści.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
lysyy16 
witamy nowego


Wiek: 34
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Milicz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-12-2009, 13:48   

czyli co najprawdopodobniej czeka mnie wymiana parownika ? to chyba bedzie mnie drogo kosztowac . bo objawy sa takie wlasnie ze zapali na gazie i odrazu zgasnie . a tam cos pisali ze zbiera sie w parowniku jakis szlam jak go z tamtad wypuscic?
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 22-12-2009, 13:51   

lysyy16, przeszukaj forum bo było już kilka razy o tym pisane co gdzie i jak.

NIe koniecznie musi być to parownik ... Jest jeszcze filtr gazu, być może coś z kablami wn, swiecami itp. Jeżeli chcesz działać w tym kierunku to możesz najpierw robić tańsze rzeczy - kable - świece - kupułka
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
lysyy16 
witamy nowego


Wiek: 34
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Milicz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-12-2009, 13:57   

swiece wymienilem . kable i filterek gazu wymienie jutro jak kupie i sie okaze jak cos to napisze .

** Dodano: 22-12-2009, 14:01 **
Tak wiec z wiekiem warto wymienic membrany na nowe, oraz co np. 10-20tys. km spuszczac "maź" z reduktora(reduktor musi byc cieply!).



mógl bys mi powiedziec w jaki sposob sposcic maz z reduktora !?
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 22-12-2009, 15:09   

lysyy16, na samym spodzie parownikapowinna byc srubka na kluczyk 9-10mm odkrecasz ja jak zgasisz ciepły silnik i szlam powinien sam zleciec zalezy oczywiscie od jakosci LPG jaki tankujesz, ja mam juz dlugo gaz i nie mam nic szlamu (tankuje na orlenie) co do membran to zalecane jest przełączanie na LPG gdy silnik osiagnie ok 50*C aby membrany nie ciepiały zbytni. Mozna kupic na allegro zestawy naprawcze do parowników różnej maści.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-12-2009, 15:13   

Witam.

Czy ktos mi moze powiedziec, czym objawia sie oszronialy zbiornik (butla ) z lpg ?
Otwarlem z tylu bagaznik a butla cala zamarznieta. Czasami mialem tak z parownikiem ale z butla to sie nie zdarzylo. Przejechalem jakie 5 km i sie wszystko skroplilo.
_________________
A4
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 22-12-2009, 16:11   

tipacz napisał/a:
50*C

30* Przynajmniej tak jest w nowych instalacjach, że jak silnik osiągnie temp. 30* to się przełącza na gaz

tipacz napisał/a:
Mozna kupic na allegro zestawy naprawcze do parowników różnej maści.


Gazownik mi powiedział, że nie opłaca się regenerować parownika bo i tak nie wymieni się wszystkich części
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 22-12-2009, 20:43   

Luczu napisał/a:
Gazownik mi powiedział, że nie opłaca się regenerować parownika bo i tak nie wymieni się wszystkich części


Wiadone że Ci tak powiedział bo by na tym nie zarobił... na moim przykładznie:

zestaw narawczy:
http://allegro.pl/item862...zedaz_ml94.html

parownik:
http://allegro.pl/listing...at=1&category=0
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load