|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Gaśnie na wolnych obrotach tylko na LPG |
Autor |
Wiadomość |
Marcin81
Wiek: 43 Dołączył: 16 Kwi 2005 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-04-2005, 23:10 Gaśnie na wolnych obrotach tylko na LPG
|
|
|
Dzisiaj autko zaczelo mi świrować na gazie.
Idzie normalnie jak zawsze tylko ze gasnie za kazdym razem jak dojezdzam do swiatel.
Reglowalem obroty i niby bylo ok ale po przejechaniu kawalka znowu jest to samo.
Niedawno go kupilem i jeszcze nie wymienialem filtru gazu,czy to moze byc tego kwestia?? a i pali mi duzo bo przy silniku 1.4 wychodzi mi okolo 12 litrow gazu w cyklu miejskim. |
_________________ FIAT TEMPRA SW 1.4 LPG "TAXI" |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-04-2005, 23:21
|
|
|
Marcin najpierw jezdz na analizator i niech Ci wyreguluja instalacje bo jak wiadomo na oko to umarl chlop w szpitalu
Ja kiedys tak sobie wyregulowalem, ze chodzil jak brzytwa, zadnej roznicy nie bylo czy na gazie czy na benzynie jechalem.
No moze oprocz jednej, spalal mi gazu ok. 24 litrow |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-04-2005, 11:29
|
|
|
zazw. jak gaśnie na wolnych obrotach to jest to kwestia regulacji; przy reduktorze masz śrubki od regulacji samych wolnych obrotów, osobne od normalnej regulacji , osobny zawór też ile może pić/jaka wydajność (zawór econo<>power :-) można rzec), tak to jest zazwyczaj w prostych LPG;
*może więc być tak, masz tak ustawioną instalację, że normalnie jest normalnie :-)
a same wolne obroty masz źle ustawione i gaśnie; sprawdź to u kogoś kto to zna;
*druga sprawa - zatankowaeś gaz do D....... np na stacji no-name..
może/pewno nie,ale zdarzają się też i takie przypadki; raz na czasu zatankujemy gdzieś 'coś' dziwnie dobrane ale tanie i potem silniczek inaczej chodzi, co może szczeg wyjść przy wolnych obrotach; instalacja może być trochę wrażliwa na jakość zwł jak nie jest dobrze wyregulowana;
zresztą podobnie jak się ją czasem przestawia na zimę i na lato, gdy tankujemy na stacjach inne od siebie LPG (skład LPG w lecie jest inny niż w zimie);
*trzecia sprawa - mógłby to być filtr LPG, choć wtedy raczej podczas jazdy mógłby czasem się przyduszać, może nie zgaśnie, ale tak jakoś mulastszy, przydusi się itp.... niekoniecznie tylko na wolnych choć tu szczeg widać.... filtr możesz sprawdzić..
* a może to jeszcze co innego; idź do gazownika; może np jakimś cudem masz membrany w reduktorze już do D albo coś innego jeszcze padło, wyjątki też się zdarzają..... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Piaskowy
Dołączył: 22 Gru 2004 Posty: 28 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 28-04-2005, 18:01
|
|
|
Tak się składa że mi też gaśnie na wolnych obrotach i tylko jak jest zimny.Spalanie też wzrosło . Dodam że wymieniłem świece na nowe ,może dlatego gaśnie? |
_________________ TEMPERUNIA jAWOR |
|
|
|
|
Grinczu
Wiek: 37 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 17 Skąd: ŁDZ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-11-2005, 17:30
|
|
|
Mam ten sam problem,po wymianie swiec ze zwyklych na specjalne gazowe auto jak jest zimne to mi gasnie,o co chodzi?? |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-11-2005, 19:32
|
|
|
pewnie membrana w reduktorze,koszt ok 100 zl
[ Dodano: 15-11-2005, 18:32 ]
pewnie membrana w reduktorze,koszt ok 100 zl plus robota 50 zl lub samemu,bardzo prosta czynnosc |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Grinczu
Wiek: 37 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 17 Skąd: ŁDZ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-11-2005, 20:06
|
|
|
Gadalem dzisiaj z wujasem taksowkarzem i sie dowiedzialem ze to normalne ze gasnie na zimnym,szczegolnie w zimie ,gaz nienadaza podgrzac czegostam w silniku i gasnie dlatego najlepiej odpalic na benzynie (bo szybciej rozgrzewa) i nie przelaczac na gaz odrazu ,tylko jak to wujas powiedzial :poczekac chwile ,oskrobac sobie szybki w aucie itp i dopiero na gaz przelaczyc i w droge,sprawdze jutro czy to prawda
Pozdro |
|
|
|
|
wglogowski
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 126 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-11-2005, 13:45
|
|
|
Masz zepsute membrany. Mi gasł jak był tylko zimny ale palił juz ok 15l/100km. Wymieniłem membranki, samochód rano odpalam, bez żadnego ssania ani innych i nie ma siły żeby sgasł. Spalanie spadło do 10l (silnik 1.6 gaźnik, instalacja lovato elektronik) |
_________________ KLIK
|
|
|
|
|
lincoln_
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 140 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-11-2005, 14:08
|
|
|
Grinczu napisał/a: | Gadalem dzisiaj z wujasem taksowkarzem i sie dowiedzialem ze to normalne ze gasnie na zimnym,szczegolnie w zimie ,gaz nienadaza podgrzac czegostam w
Pozdro |
Zgadza sie. Gaz w parowniku sie rozpreza, powstaja niskie temperatury. Jesli jest minusowa temperatura, parownik nie zdarzy sie nagrzac plynem chlodniczym i po prostu zamarza. Nowe instalki maja juz czujnik temp w parowniku. Pozniej mozesz sobie na kompie ustawic prog przelaczenia, najczesciej jest to 10 lub 20stC. Co do duzego spalania. Podjedz najpierw do dobrego gazownika, niech ci ustawi porzadnie instalacje. Moze rozregulowales ja. Gasniecie moze byc spowodowane tym, ze silnik dostaje za duzo powietrza, ale jesli to sie dzieje od kilku dni to raczej odpada. Ostania usterka i najbardziej kosztowna to wymiana membran. Membrany po pewnym czasie (a najbardziej w dupe dostaja przy wlaczaniu silnika w zimnych temp na gazie) twardnieja. Zestaw napraczy to koszt ok 60-70zl. |
_________________ Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy" |
|
|
|
|
Grinczu
Wiek: 37 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 17 Skąd: ŁDZ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-11-2005, 16:36
|
|
|
Odpalnie z benzyny rano dziala,nic nie gasnie ,co do membran to raczej nie sadze jak gaz zakladalem 2,5 miecha temu zeby byly juz zuzyte |
|
|
|
|
lincoln_
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 140 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-11-2005, 16:49
|
|
|
Grinczu napisał/a: | Odpalnie z benzyny rano dziala,nic nie gasnie ,co do membran to raczej nie sadze jak gaz zakladalem 2,5 miecha temu zeby byly juz zuzyte |
E to membrany odpadaja. Najprawdopodobniej rozkreciles gaz;). Masz instalacje z kompem, czy tylko z emulacja lambdy? |
_________________ Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy" |
|
|
|
|
Grinczu
Wiek: 37 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 17 Skąd: ŁDZ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-11-2005, 07:25
|
|
|
komp |
|
|
|
|
piotras
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 260 Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-11-2005, 14:34
|
|
|
To się dołącze z pytaniem, nie chce zakładać nowego tematu. Sytuacja jest taka:
Moja Temprzyna stała cały tydzień pod blokiem nieruszana. Wsiadam do autka,
przekręcam kluczyk i odpala na gazie bez zadnego problemu. Póki trzymam gaz
wszystko jest ok, przejeżdam 5 metrów, puszczam i autko gaśnie tak jakby nie potrafilo
utrzymać tych obrotów. Jeszcze raz i to samo, za trzecim razem trochę ją przygazowałem,
powoli puszczam gaz i ... juz jest ok. Obroty koło 1tys, nie gaśnie, mimo że silnik jest
jeszcze zimny.
Odwiozłem kumpla, zatankowałem auto odpalam i znów widzę że obroty spadają jak jest
na luzie i auto gaśnie ( silnik już jest gorący ). Odpaliłem podobnie, dodałem wiecej gazu
i znowu jest ok. Zero problemów, obroty w normie.
Czy ktoś może mi wytłumaczyć czym może to być spowodowane ?
Już zdażało mi się to kiedyś w lato, po prostu nieraz nie potrafi utrzymać obrotów.
Ciężko wytłumaczyć bo dzieje się to rzadko, nie zależy od temp. silnika a ciężko
szukać usterki jak brak objawów.
Wszystko oczywiscie na LPG, na benzynie nie jedeżdzę bo w tym przypadku auto gaśnie od
razu po spuszczeniu nogi z gazu, ale to już inna historia... |
|
|
|
|
lincoln_
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 140 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-11-2005, 14:39
|
|
|
piotras napisał/a: |
Wszystko oczywiscie na LPG, na benzynie nie jedeżdzę bo w tym przypadku auto gaśnie od
razu po spuszczeniu nogi z gazu, ale to już inna historia... |
Moze krokowy? |
_________________ Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy" |
|
|
|
|
Grinczu
Wiek: 37 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 17 Skąd: ŁDZ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-11-2005, 10:17
|
|
|
piotras napisał/a: | Póki trzymam gaz
wszystko jest ok, przejeżdam 5 metrów, puszczam i autko gaśnie tak jakby nie potrafilo
utrzymać tych obrotów |
Morał :nie spuszczaj nogi z gazu |
_________________ Dnb w mojej temprze :dance: |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-11-2005, 14:18
|
|
|
pewnie krokowy albo elektrozawór,nie wiem co tam masz |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-11-2005, 16:41
|
|
|
U mnie przy padniętym elektrozaworze gasł tylko na benzynie, na gazie jeździł bez problemu. |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-11-2005, 10:34
|
|
|
Grinczu napisał/a: | Gadalem dzisiaj z wujasem taksowkarzem i sie dowiedzialem ze to normalne ze gasnie na zimnym,szczegolnie w zimie ,gaz nienadaza podgrzac czegostam w silniku i gasnie dlatego najlepiej odpalic na benzynie (bo szybciej rozgrzewa) i nie przelaczac na gaz odrazu ,tylko jak to wujas powiedzial :poczekac chwile ,oskrobac sobie szybki w aucie itp i dopiero na gaz przelaczyc i w droge,sprawdze jutro czy to prawda
|
No i jak najbardziej prawidlowo |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-05-2007, 06:45
|
|
|
Reaktywacja:
Na benzynie chodzi perfekt - zimny, ciepły, włączone światła i ogrzewanie szyby...bez problemów.
Na gazie obroty - nieważne ciepły czy zimny, utrzymują się 400-500. Chodzi równo, ale światła przygasają...Szlamu w parowniku nie ma, przebieg na gazie 40kkm, filterek wymieniany przez zimą. Regulacja śrubą "wolnych obrotów" na parowniku nic nie zmienia. Kable i świece wymienione przed zimą, kopułka i palec czyste, podciśnienie OK.
Membrany się kończą? Raz na sto obroty wzrastają do 800 i już się tak utrzymują, ale dłuuuugo trzeba pojeździć.
Zauważyłem, że parownik jest umieszczony wyżej, niż zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego - czy parownik może być zapowietrzony i po prostu się nie dogrzewa? Jak to sprawdzić? Odpowietrznik mam poniżej reduktora i leci z niego płyn. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-05-2007, 14:57
|
|
|
ja też mam wyżej i też ciężko odpowietrzyć, ale sam się odpowietrzy do końca po przebiegu pewnym, niedogrzanie nie powinno być przyczyną, prędzej membrany masz do wymiany jednak, nie astronomiczny koszt a warto wymienić i wyregulować, może są za sztywne i przeskakują tylko momentami... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
sabam123456
Dołączył: 22 Maj 2007 Posty: 23 Skąd: internet
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-06-2007, 19:15
|
|
|
mialem to samo co wy , poprimo gasł mi jak wrzucalem na luz i zwalnialem a po trzecie palił 15 litrow gazy a mam Tipo 1,4 a po trzecie niechcial przełączac na gaz itd....
podjechalem do gazownika....
winą był filterek gazu ;]
tez myslalem parownik , elektrozawór , membrany itp itd.....moze regulacja teznie bo byl regulowany.
filtr gazu wymienilem i posprawie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|