Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaśnie na wolnych obrotach tylko na LPG
Autor Wiadomość
Marcin81 


Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-04-2005, 23:10   Gaśnie na wolnych obrotach tylko na LPG

Dzisiaj autko zaczelo mi świrować na gazie.
Idzie normalnie jak zawsze tylko ze gasnie za kazdym razem jak dojezdzam do swiatel.
Reglowalem obroty i niby bylo ok ale po przejechaniu kawalka znowu jest to samo.
Niedawno go kupilem i jeszcze nie wymienialem filtru gazu,czy to moze byc tego kwestia?? a i pali mi duzo bo przy silniku 1.4 wychodzi mi okolo 12 litrow gazu w cyklu miejskim.
_________________
FIAT TEMPRA SW 1.4 LPG "TAXI"
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-04-2005, 23:21   

Marcin najpierw jezdz na analizator i niech Ci wyreguluja instalacje bo jak wiadomo na oko to umarl chlop w szpitalu :D
Ja kiedys tak sobie wyregulowalem, ze chodzil jak brzytwa, zadnej roznicy nie bylo czy na gazie czy na benzynie jechalem.
No moze oprocz jednej, spalal mi gazu ok. 24 litrow :?
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-04-2005, 11:29   

zazw. jak gaśnie na wolnych obrotach to jest to kwestia regulacji; przy reduktorze masz śrubki od regulacji samych wolnych obrotów, osobne od normalnej regulacji , osobny zawór też ile może pić/jaka wydajność (zawór econo<>power :-) można rzec), tak to jest zazwyczaj w prostych LPG;
*może więc być tak, masz tak ustawioną instalację, że normalnie jest normalnie :-)
a same wolne obroty masz źle ustawione i gaśnie; sprawdź to u kogoś kto to zna;
*druga sprawa - zatankowaeś gaz do D....... np na stacji no-name..
może/pewno nie,ale zdarzają się też i takie przypadki; raz na czasu zatankujemy gdzieś 'coś' dziwnie dobrane ale tanie i potem silniczek inaczej chodzi, co może szczeg wyjść przy wolnych obrotach; instalacja może być trochę wrażliwa na jakość zwł jak nie jest dobrze wyregulowana;
zresztą podobnie jak się ją czasem przestawia na zimę i na lato, gdy tankujemy na stacjach inne od siebie LPG (skład LPG w lecie jest inny niż w zimie);
*trzecia sprawa - mógłby to być filtr LPG, choć wtedy raczej podczas jazdy mógłby czasem się przyduszać, może nie zgaśnie, ale tak jakoś mulastszy, przydusi się itp.... niekoniecznie tylko na wolnych choć tu szczeg widać.... filtr możesz sprawdzić..
* a może to jeszcze co innego; idź do gazownika; może np jakimś cudem masz membrany w reduktorze już do D albo coś innego jeszcze padło, wyjątki też się zdarzają.....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Piaskowy



Dołączył: 22 Gru 2004
Posty: 28
Skąd: Jawor
Wysłany: 28-04-2005, 18:01   

Tak się składa że mi też gaśnie na wolnych obrotach i tylko jak jest zimny.Spalanie też wzrosło . Dodam że wymieniłem świece na nowe ,może dlatego gaśnie?
_________________
TEMPERUNIA jAWOR
  
 
 
Grinczu 


Wiek: 37
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 17
Skąd: ŁDZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-11-2005, 17:30   

Mam ten sam problem,po wymianie swiec ze zwyklych na specjalne gazowe auto jak jest zimne to mi gasnie,o co chodzi??
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-11-2005, 19:32   

pewnie membrana w reduktorze,koszt ok 100 zl

[ Dodano: 15-11-2005, 18:32 ]
pewnie membrana w reduktorze,koszt ok 100 zl plus robota 50 zl lub samemu,bardzo prosta czynnosc
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Grinczu 


Wiek: 37
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 17
Skąd: ŁDZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-11-2005, 20:06   

Gadalem dzisiaj z wujasem taksowkarzem i sie dowiedzialem ze to normalne ze gasnie na zimnym,szczegolnie w zimie ,gaz nienadaza podgrzac czegostam w silniku i gasnie dlatego najlepiej odpalic na benzynie (bo szybciej rozgrzewa) i nie przelaczac na gaz odrazu ,tylko jak to wujas powiedzial :poczekac chwile ,oskrobac sobie szybki w aucie itp i dopiero na gaz przelaczyc i w droge,sprawdze jutro czy to prawda

Pozdro
     assistance
 
 
wglogowski 



Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 126
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-11-2005, 13:45   

Masz zepsute membrany. Mi gasł jak był tylko zimny ale palił juz ok 15l/100km. Wymieniłem membranki, samochód rano odpalam, bez żadnego ssania ani innych i nie ma siły żeby sgasł. Spalanie spadło do 10l (silnik 1.6 gaźnik, instalacja lovato elektronik)
_________________
KLIK
  
 
 
lincoln_ 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 140
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-11-2005, 14:08   

Grinczu napisał/a:
Gadalem dzisiaj z wujasem taksowkarzem i sie dowiedzialem ze to normalne ze gasnie na zimnym,szczegolnie w zimie ,gaz nienadaza podgrzac czegostam w
Pozdro


Zgadza sie. Gaz w parowniku sie rozpreza, powstaja niskie temperatury. Jesli jest minusowa temperatura, parownik nie zdarzy sie nagrzac plynem chlodniczym i po prostu zamarza. Nowe instalki maja juz czujnik temp w parowniku. Pozniej mozesz sobie na kompie ustawic prog przelaczenia, najczesciej jest to 10 lub 20stC. Co do duzego spalania. Podjedz najpierw do dobrego gazownika, niech ci ustawi porzadnie instalacje. Moze rozregulowales ja. Gasniecie moze byc spowodowane tym, ze silnik dostaje za duzo powietrza, ale jesli to sie dzieje od kilku dni to raczej odpada. Ostania usterka i najbardziej kosztowna to wymiana membran. Membrany po pewnym czasie (a najbardziej w dupe dostaja przy wlaczaniu silnika w zimnych temp na gazie) twardnieja. Zestaw napraczy to koszt ok 60-70zl.
_________________
Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy"
  
 
 
Grinczu 


Wiek: 37
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 17
Skąd: ŁDZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-11-2005, 16:36   

Odpalnie z benzyny rano dziala,nic nie gasnie ,co do membran to raczej nie sadze jak gaz zakladalem 2,5 miecha temu zeby byly juz zuzyte
     assistance
 
 
lincoln_ 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 140
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-11-2005, 16:49   

Grinczu napisał/a:
Odpalnie z benzyny rano dziala,nic nie gasnie ,co do membran to raczej nie sadze jak gaz zakladalem 2,5 miecha temu zeby byly juz zuzyte


E to membrany odpadaja. Najprawdopodobniej rozkreciles gaz;). Masz instalacje z kompem, czy tylko z emulacja lambdy?
_________________
Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy"
  
 
 
Grinczu 


Wiek: 37
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 17
Skąd: ŁDZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-11-2005, 07:25   

komp
     assistance
 
 
piotras 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 260
Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-11-2005, 14:34   

To się dołącze z pytaniem, nie chce zakładać nowego tematu. Sytuacja jest taka:
Moja Temprzyna stała cały tydzień pod blokiem nieruszana. Wsiadam do autka,
przekręcam kluczyk i odpala na gazie bez zadnego problemu. Póki trzymam gaz
wszystko jest ok, przejeżdam 5 metrów, puszczam i autko gaśnie tak jakby nie potrafilo
utrzymać tych obrotów. Jeszcze raz i to samo, za trzecim razem trochę ją przygazowałem,
powoli puszczam gaz i ... juz jest ok. Obroty koło 1tys, nie gaśnie, mimo że silnik jest
jeszcze zimny.
Odwiozłem kumpla, zatankowałem auto odpalam i znów widzę że obroty spadają jak jest
na luzie i auto gaśnie ( silnik już jest gorący ). Odpaliłem podobnie, dodałem wiecej gazu
i znowu jest ok. Zero problemów, obroty w normie.
Czy ktoś może mi wytłumaczyć czym może to być spowodowane ?

Już zdażało mi się to kiedyś w lato, po prostu nieraz nie potrafi utrzymać obrotów.
Ciężko wytłumaczyć bo dzieje się to rzadko, nie zależy od temp. silnika a ciężko
szukać usterki jak brak objawów.

Wszystko oczywiscie na LPG, na benzynie nie jedeżdzę bo w tym przypadku auto gaśnie od
razu po spuszczeniu nogi z gazu, ale to już inna historia...
     assistance
 
 
lincoln_ 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 140
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-11-2005, 14:39   

piotras napisał/a:

Wszystko oczywiscie na LPG, na benzynie nie jedeżdzę bo w tym przypadku auto gaśnie od
razu po spuszczeniu nogi z gazu, ale to już inna historia...


Moze krokowy?
_________________
Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy"
  
 
 
Grinczu 


Wiek: 37
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 17
Skąd: ŁDZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-11-2005, 10:17   

piotras napisał/a:
Póki trzymam gaz
wszystko jest ok, przejeżdam 5 metrów, puszczam i autko gaśnie tak jakby nie potrafilo
utrzymać tych obrotów

Morał :nie spuszczaj nogi z gazu :D
_________________
Dnb w mojej temprze :dance:
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-11-2005, 14:18   

pewnie krokowy albo elektrozawór,nie wiem co tam masz
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-11-2005, 16:41   

U mnie przy padniętym elektrozaworze gasł tylko na benzynie, na gazie jeździł bez problemu.
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-11-2005, 10:34   

Grinczu napisał/a:
Gadalem dzisiaj z wujasem taksowkarzem i sie dowiedzialem ze to normalne ze gasnie na zimnym,szczegolnie w zimie ,gaz nienadaza podgrzac czegostam w silniku i gasnie dlatego najlepiej odpalic na benzynie (bo szybciej rozgrzewa) i nie przelaczac na gaz odrazu ,tylko jak to wujas powiedzial :poczekac chwile ,oskrobac sobie szybki w aucie itp i dopiero na gaz przelaczyc i w droge,sprawdze jutro czy to prawda


No i jak najbardziej prawidlowo
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-05-2007, 06:45   

Reaktywacja:

Na benzynie chodzi perfekt - zimny, ciepły, włączone światła i ogrzewanie szyby...bez problemów.

Na gazie obroty - nieważne ciepły czy zimny, utrzymują się 400-500. Chodzi równo, ale światła przygasają...Szlamu w parowniku nie ma, przebieg na gazie 40kkm, filterek wymieniany przez zimą. Regulacja śrubą "wolnych obrotów" na parowniku nic nie zmienia. Kable i świece wymienione przed zimą, kopułka i palec czyste, podciśnienie OK.

Membrany się kończą? Raz na sto obroty wzrastają do 800 i już się tak utrzymują, ale dłuuuugo trzeba pojeździć.

Zauważyłem, że parownik jest umieszczony wyżej, niż zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego - czy parownik może być zapowietrzony i po prostu się nie dogrzewa? Jak to sprawdzić? Odpowietrznik mam poniżej reduktora i leci z niego płyn.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-05-2007, 14:57   

ja też mam wyżej i też ciężko odpowietrzyć, ale sam się odpowietrzy do końca po przebiegu pewnym, niedogrzanie nie powinno być przyczyną, prędzej membrany masz do wymiany jednak, nie astronomiczny koszt a warto wymienić i wyregulować, może są za sztywne i przeskakują tylko momentami...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
sabam123456 



Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 23
Skąd: internet
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-06-2007, 19:15   

mialem to samo co wy , poprimo gasł mi jak wrzucalem na luz i zwalnialem a po trzecie palił 15 litrow gazy a mam Tipo 1,4 a po trzecie niechcial przełączac na gaz itd....

podjechalem do gazownika....

winą był filterek gazu ;]

tez myslalem parownik , elektrozawór , membrany itp itd.....moze regulacja teznie bo byl regulowany.


filtr gazu wymienilem i posprawie
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load