|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Gigantyczne spalanie gazu.... |
Autor |
Wiadomość |
hEgE1990
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-02-2009, 13:53 Gigantyczne spalanie gazu....
|
|
|
Witam Syskich szukałem na forum o tym.... przez dłuuugie dni....i trafiłem na wiele rozwiązań...ale nie pomagają.... więc sprawa wygląga tak- Tempra 1.6 SX PB+gaz, roczek 94... kupiłem od dziadka, który na pytanie "w ilu się mieści" odpowiedział "aaaaa..... jakieś 10 l...." hehe no fajnie ;d Tylko tyle że gdy zatankowałem to do domu nawet nie dojechałem ;p Heh wyszło mi spalanie około 25l na 100km.... puźniej jakoś 22 czy coś wzieła nawet... ALE, miałem na kolektorze ssącym jakiś czujnik i tam był jeden kabelek oderwany więc go włożyłem tam gdzie ma być. Pojechałem do gazownika i ten jak usłyszał że mam mieszalnik "tomasetto" czy coś podobnego, powiedział żebym pierwsze co zrobił to wymienił mieszalnik... no ok, w domu miałem jeszcze 2, więc wymieniłem na Lovato RGE92, no i teraz... jakieś 16, 17l na 100 po mieście... ale to i tak różnie z tym jest.... mieszalnik wcześniej był z Audi 80, która paliła jakieś 11l.. pierwsze co zrobie to wymienie membrany, ale czy możliwe jest żeby wtedy spalanie zmalało do tej optymalnej? chodzi mi o jakieś 10l....
1- Czy po zmianie membran spadnie spalanie? I to w takim stopniu??
2- Od czego był ten czujnik czy coś... i tan kabelek oderwany....?? Co sie stanie jak bym go znowu urwał?
Pozdrawiam i licze na wyrozumiałość... Nowy jeZdem ;p Hejka
** Dodano: 22-02-2009, 14:10 **
A jeszcze jedno!!! Jak rozglądałem sie na Allegro za membranami to tam były PODCIŚNIENIOWE i Elektryczne czy jakoś tak.... Jak moge sprawdzić jaki mam rodzaj???? |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 14:18
|
|
|
gazownikiem nie jestem poczekaj na innej odpowiedzi ale ten kabelek to albo od sondy albo od czujnika temp. albo moze emulator sondy wymien filtr gazu na poczatek |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 22-02-2009, 16:02
|
|
|
hEgE1990 napisał/a: | Od czego był ten czujnik czy coś... i tan kabelek oderwany....?? Co sie stanie jak bym go znowu urwał? |
Z twojego opisu to czujnik temp. zasysanego powietrza (czy jakos tak) i jak miałes tam urwany kabelek to nic dziwnego ze takie spalanie, ten kabelek podłącz dokładnie i starannie
Co do spalania, to wymiana membran oczywiscie cos pomoze, ale w jakim stopniu ciezko stwierdzic, na twoim miejscu podjechałbym do innego gazownika na zwykłą regulacje nic nie mówiąc mu o wysokim spalaniu i wtedy zobaczysz czy sie zmieni cos, jak nie to wymiana membran
Membrany na 90% masz hEgE1990 napisał/a: | PODCIŚNIENIOWE |
Aha a Pb ile ci pali |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 16:02
|
|
|
hEgE1990 napisał/a: | miałem na kolektorze ssącym jakiś czujnik i tam był jeden kabelek oderwany |
albert19912 napisał/a: | ale ten kabelek to albo od sondy |
albert19912, a widziałeś Ty sondę lambda w kolektorze ssącym
hEgE1990, kabelek prawdopodobnie był od czujnika temperatury lub jeśli masz gaźnik, to może być jeszcze "jeż".
Co do wymiany membran, to spalanie spadnie na pewno ( jeśli stare były mocno zużyte), ale na pewno nie z 17l do 10l
Co do reduktora podciśnieniowego czy elektrycznego, hmm podciśnieniowe z tego co kojarzę były do gaźników, elektryczne do wtrysku".
Ty masz 1.6 wtrysk czy gaźnik |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 22-02-2009, 16:07
|
|
|
polansky napisał/a: | hmm podciśnieniowe z tego co kojarzę były do gaźników, elektryczne do wtrysku". |
Niekoniecznie, bo podcisnieniowe we wtryskach tez są
hEgE1990, ale faktem jest, ze lepiej napisz jaki masz silniczek, bedzie łatwiej |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 16:10
|
|
|
polansky, jednemu psu burek sa rózne rodzaje sond
a teak serio to nie sporzałem ze dolotowy |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 19:26
|
|
|
hEgE1990 napisał/a: | pierwsze co zrobie to wymienie membrany, ale czy możliwe jest żeby wtedy spalanie zmalało do tej optymalnej? chodzi mi o jakieś 10l....
| jeszcze nie spotkałem się z Temprą 1.6 czy to gaźnik czy wtrysk, która paliłaby 10l/100km w mieście. Optymalne spalanie dla tego silniczka to 12-13 litrów i nie ma tu wiele do rzeczy czy to instalacja lovato czy tomasetto. Wymiana filtru gazu, wymiana membran i wizyta na regulacji powinna zbliżyć spalanie do optimum |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 19:51
|
|
|
hEgE1990, piszesz że przeglądałeś tematy o dużym spalaniu gazu a czy zrobiłeś najprostsze rzeczy czyli wymiana:
kabli WN
świec
filtra powietrza
filterka gazu
?
nic nie piszesz o spalaniu PB. pamiętaj że najpierw robi się porządek z jazdą autkiem na PB a potem zajmujesz się gazem. pomijam fakt że nie podałeś czy masz wtrysk czy gaźnik. podaj więcej szczegółów. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
hEgE1990
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-02-2009, 15:23
|
|
|
To tak.
Silnik 1.6
GAŹNIK
Na paliwie też dużo bierze... nigdy nie mierzyłem ale nawet jak sie jedzie na PB to czuć jakby gdzies uciekało albo sie zalewał silnik....
PS> Wszystkie takie małe duperele jak kable, filtry, świece i cewka były wymieniane nie dawno
** Dodano: 23-02-2009, 15:25 **
aaa co PB to jeszcze dopisze... jak sie jedzie na benzynie to czuć ją w środku i silnik pracuje jak w trabancie hehe nie równo i nie stuka na wszystkie gary hehe |
_________________ Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-02-2009, 15:51
|
|
|
wyreguluj zapłon, gaźnik, zawory, lpg na razie nie ruszaj tylko doprowadź auto do porządku na PB |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-02-2009, 18:13
|
|
|
hEgE1990, dostaje zbyt dużą ilość benzyny. Musisz wyregulować gaźnik, a najlepiej rozebrać i przeczyścić, bo pewnie pływak Ci się zacina. Bo objawy masz takie jakie ja mam, aczkolwiek nie grzebię przy tym, czekam na wiosnę, a na LPG jeździ mi elegancko. Tzn. niedawno spalał mi 15-17l na setkę, teraz po regulacji (mimo starego filtra gazu, który ma około 50tyś km przejechane )spala 12-14 litrów. Oczywiście zależy od wagi prawej nogi
Jeżeli na LPG możesz odpalić auto szybko i bezproblemowo, chodzi Ci na gazie równo, nie szarpie się w czasie jazdy to mimo problemów z Pb można na pewno zredukować spalanie. Sprawdź też czy auto bez problemów się toczy na luzie (czy nie masz zablokowanego któregoś z hamulców, w jakim stanie łożyska). I zmień człowieka od regulacji gazu. Czy on Ci w ogóle regulował ten gaz (odczyty na komputerze z analizatora spalin) ? Ja proponuję jakąś stację diagnostyczną. U mnie w Lesznie w PZMocie robią to bez wymyślania, że nie taki mieszalnik, że się nie da... regulacja 5 minut i 10zł za fatygę |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
hEgE1990
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-02-2009, 19:57
|
|
|
No na LPG to nawet jak miałem -7 to odpalił mi na dotknięcie chwilke go potrzymam na gazie i już ma równe obroty bp zaraz na początku gaśnie, tak jakieś 10s przytrzymam noge na gazie, puszcze i śmiga już;) a co do szarpania to czasami mam takie wrażenie że jade jade i jakoś szarpie.... chamulce i łożyska są oki, samochód sie toczy jak należy hehe ale wizyta u profesjonalisty mnie nie minie....a noge mam jak jakiś dziadek ;p bo jak bym przycisną to by mi pewnie w baku wir zrobiło hehe ;p
** Dodano: 23-02-2009, 20:00 **
sorki tam ma być "BO zaraz ma początku gaśnie" a nie "BP zaraz na początku gaśnie" sorki heh ;p |
_________________ Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-02-2009, 20:33
|
|
|
hEgE1990, czyli tak jak napisałem, gaźnik do sprawdzenia/regulacji jeśli chodzi o Pb, natomiast jeśli chodzi o spalanie gazu to tylko profesjonalna regulacja. I nie jakieś tam pierdoły na słuch, czy (jeszcze lepiej) na węch, jak niektórzy sugerują na tym forum... Analizator spalin, fachowiec i ewentualna wymiana membran i filtra gazu. Tylko nie spodziewaj się spalania 10l na setkę. Chyba, że w trasie |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
hEgE1990
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-02-2009, 19:03
|
|
|
Wiesz, ja chce tylko żeby spalanie spadło ;p Jeżeli będzie 12 litrów... będzie GIT Ale nie chce 17.... to jest jednak zbyt dużo.... |
_________________ Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 24-02-2009, 20:49
|
|
|
hEgE1990, odkąd załozyłes temat minęły juz dwa dni, mógłbys wkoncu jechac do regulacji tego gazu i wymiane filterka, to napewno pomoze, a bedziesz wiedział na czym stiosz, wg. mnie to powinno w jakims stopniu pomóc |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|