Jaka instalacja lpg do tempry 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
KoNiK
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 120 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-06-2007, 20:30 Jaka instalacja lpg do tempry 1.6
|
|
|
Witam.
Zastanawiam sie jaka instalacje zalozyc do mojej tempry. silnik 1.6 na gazniku.
Do wyboru jest pare instalek brc lovato ? Co byscie polecili?
Oczywiscie pewne jest ze zamiast zwezki w dolocie bedzie blos.
Pozdro |
_________________ Seat leon gwint, tarcze 316mm, dolot, czop:D
Daewoo matiz GT
Fiat tempra 1.6 |
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-06-2007, 21:55 Re: Jaka instalacja lpg do tempry 1.6
|
|
|
KoNiK napisał/a: |
Oczywiscie pewne jest ze zamiast zwezki w dolocie bedzie blos.
Pozdro |
Jeśli ma być BLOS to każ sobie załóżyc parownik trochę większy niż by to wychodziło z mocy auta. Nieważne czy Lovato, czy BRC i tak bedzie działać jak nalezy. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-06-2007, 22:12
|
|
|
Ważne, żeby dobrze była położona instalacja. BRC i Lovato to uznane marki. Ja mam firmy Tomasetto i też chwalę. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-06-2007, 07:35
|
|
|
Wracając do BLOS'a, złóż sobie prosty tester sondy lambda [taki diodowy wskaźnik napięcia sondy] bo zestrojenie Blosa trzeba zrobic na aucie pod obciazeniem, czyli ustawiamy wstepnie powiedzmy w polowie ruchu Slita [dysza dawkujaca gaz w Blosie], jazda w traske i patrzymy jak sie zachowuje sonda pod obciazeniem[dajemy po butach], przy jezdzie ze stalymi obrotami, oraz sklad mieszanki na wolnych obrotach i tak pare razy korygujemy az bedzie jak nalezy, jesli ci gazownik ustawi mieszanke przy Blosie na "sucho" w warsztacie na analizatorze spalin to tak naprawde niewiele to bedzie mialo wspolnego z zachowaniem sie tego ukladu przy jezdzie.
Bezglednie musi być wszytko idealnie szczelne miedzy Blosem a przepustnica, inaczej nie bedzie dzialac jak nalezy!!! Parownik niech ci zamontuja w takim miejscu aby waz doprowadzajacy gaz z parownika do blosa byl mozliwie jak najkrotszy, nie montujesz tez na nim zadnych registrow/silnikow krokowych. Blos zamontuj tak aby byl mozliwie jak najbardziej w pionie, wykazuje wtedy najwieksza czulosc czyli najdokladniej dozuje dawke LPG.
No i na poczatek zycze cierpliwosci przy regulacji Blosa, ale jak juz to zrobisz to gwarantuje ze sporo radochy daje. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-06-2007, 18:10
|
|
|
KoNiK napisał/a: | Zastanawiam sie jaka instalacje zalozyc do mojej tempry. silnik 1.6 na wtrysku. |
KoNiK, to co Ty masz za silnik w końcu, bo wczoraj mówiłeś, że gaźniczek |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
KoNiK
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 120 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-06-2007, 18:30
|
|
|
polansky napisał/a: | KoNiK napisał/a: | Zastanawiam sie jaka instalacje zalozyc do mojej tempry. silnik 1.6 na wtrysku. |
KoNiK, to co Ty masz za silnik w końcu, bo wczoraj mówiłeś, że gaźniczek |
Kurde cały czas jeszcze jestem przyzwyczajony do gatki o matizie
Przepraszam za blad jest to gaznik |
_________________ Seat leon gwint, tarcze 316mm, dolot, czop:D
Daewoo matiz GT
Fiat tempra 1.6 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-06-2007, 18:37
|
|
|
jak posty wyżej, znane marki, podobnie jak Lovtec czy Tomasetto, jednak skłaniaj się może w stronę Lovato - częstsze, łatwiej znajdziesz części i są części (bo jest więcej) tańsze. W niektórych regionach do BRC ciężej dostać części i bywają droższe, czasem znacząco, bo BRC jest rzadziej spotykana. Na początku LPG w Polsce jakoś BRC bardziej było widać, teraz jakoś nie. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-06-2007, 20:36
|
|
|
Jak będziesz miał instalkę I generacji to po prostu weź coś co jest popularne i tyle i tak nie będziesz miał kompa od gazu a to jest najważniejsze.
Proponuję: lovato, BRC, Landi-Renzo i tak jak pisał Grzesiek weź sobie reduktor z zapasem wydajności a nie na styk. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-06-2007, 22:16
|
|
|
Moim zdaniem nie tyle ważna jest firma wykonująca osprzęt instalacji (choć powszenie za najlepsze uważane są instalki BRC i Lovato) co firma która ją zakłada - jak zrobią, założą instalację gazową dobrze to na każdej będzie ok a jak "fachowcy" się nie popiszą to jakiej by nie założyli to cały czas będą z nią problemy. |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
Matizz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 216 Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-06-2007, 12:19
|
|
|
unknown napisał/a: | Na początku LPG w Polsce jakoś BRC bardziej było widać, teraz jakoś nie. |
Na moim terenie firma która to rozprowadzała po prostu ZBANKRUTOWAŁA, i nie chodzi tu o sam Wolsztyn który liczy 15tys ludzi, ale o część woj. Wielkopolskiego, jak miałeś od nich instalkę to można było zapomnieć o gwarancji. Wszyscy jej podwykonawcy zapadli sie pod ziemie. |
_________________ TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys (Podtlenek Butanu- LPG)
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-06-2007, 11:20
|
|
|
U mnie w okolicach Konin-Poznań trzepią głównie Tomasetto lub Lovato. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-06-2007, 14:55
|
|
|
Ja mam tomasetto 100HP - nie chcę ludzi wkurzać, ale po ostatniej regulacji "na ucho plus metoda prób i błędów" spaliła mi włoszka 18,6l/200km - jeździłem do małżonki do szpitala codziennie po dwa razy, raczej nie oszczędzałem auta.
Minus - nigdzie w okolicy filterka do tego ustraojstwa nie mogę znaleźć |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
KRT
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 397 Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 15:01
|
|
|
Ja mam lovato i jeżdzi |
_________________ NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi Tipo 2.0 8v <-rozbity Calibra C20NE |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-06-2007, 08:19
|
|
|
BeerfaN, masz taki? http://forum.tempra.org/t...at07-vt7920.htm
Co do filterka to jedz do tego kogoś u kogo zakładałeś instalację lub poprostu do jakiegoś gazownika. U mnie nie było nigdy większych problemów z dostaniem tego filterka, a już chyba z 3 razy wymieniałem. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-06-2007, 08:26
|
|
|
miszko napisał/a: | a już chyba z 3 razy wymieniałem |
to co ile wymieniasz filterek gazu? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
KoNiK
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 120 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-06-2007, 20:37
|
|
|
Ja w matizie co 10 tys |
_________________ Seat leon gwint, tarcze 316mm, dolot, czop:D
Daewoo matiz GT
Fiat tempra 1.6 |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-06-2007, 21:15
|
|
|
a ja mam Lovtec i jest git, żadnych problemów. A tak między nami to lovtec to to samo co lovato tylko jakas tam "spóła" sie rozwiązała no i powstało cos nowego |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
KRT
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 397 Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-06-2007, 23:22
|
|
|
KRT napisał/a: | Ja mam lovato i jeżdzi |
Sorry mała pomyłka zaszła tomasetto mam a nie lovato |
_________________ NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi Tipo 2.0 8v <-rozbity Calibra C20NE |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-06-2007, 09:44
|
|
|
Ale ja mam Lovato I też się jakoś toczy |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
rożek
Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 44 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-06-2007, 01:29
|
|
|
ojciec zrobił 80 tys na jednym filterku gazu zmienił i różnicy nie ma jedzie tak samo pali tak samo 3 złote do tyłu wystarczyło by pewnie wydmuchać wysypać te opiłki metali i grafit
gaż ze shella i hadexu |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-06-2007, 07:57
|
|
|
rożek napisał/a: | 3 złote do tyłu |
to spróbuj nie wymieniać filita powietrza zaoszczędzisz jakieś 20zł. do tego dołóż filtr paliwa drugie 20zł. to dopiero oszczędność !!! |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
|