Kilka pytań początkującego użytkownika na temat LPG |
Autor |
Wiadomość |
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-05-2011, 11:55
|
|
|
Slyszalem tylko raz do tej pory. Dzwiek jak przy otwarciu drzwi w nowych samochodach. Dwa pikniecia co jakies 5 min. Mozna wylaczyc |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-05-2011, 11:56
|
|
|
pisario, Czyli spalanie wychodzi całkiem w normie. Jakieś około 11 litrów po mieście. Wynik super choć moja Tempra po mieście pali 11,5 a silnik troszkę większy bo 1,6. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-05-2011, 22:45
|
|
|
Nie chce zakładać nowego więc podrąże tutaj.
Zauważyłem, że auto ma niższe obroty na gazie. Myślałem żeby podregulować i to zrobiłem śrubką na gaźnijku (tą od obrotów).
Okazało się jednak, że na benzynie są zauwazalnie wyższe. Gaz zatankowany na BP więc pewnie dobry. Czy to kwestia regulacji czy jak? obroty są na tyle niskie, że auto drga, czasem nawet jak się je obciąży np mocnym pulsacyjnym hamowaniem potrafi zgasnac.
** Dodano: 16-05-2011, 23:47 **
Dodam ze na obroty wkreca sie dobrze i przyspiesza rowniez. Instalacja nowa wiec filtr pewnie w porzadku |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-05-2011, 22:50
|
|
|
pisario, nie wiem czy tego nie wyregulujesz śrubą na parowniku ... Tylko że to powinien wyregulować gazownik.
Z tego co kojarzę śruba ta odpowiada za obroty na biegu jałowym na lpg.
Jeżeli piszę głupoty to niech ktoś mnie poprawi |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-05-2011, 23:17
|
|
|
Luczu, dobrze mówisz parownik ma regulacje obrotów biegu jałowego. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-05-2011, 23:48
|
|
|
pisario, ustaw obroty takie jak powinny być śrubką na gaźnik kiedy auto już się nagrzeje. Oczywiście niech pracuje wtedy na Pb. Potem przełącz na LPG i wtedy na parowniku reguluj śrubą od obrotów biegu jałowego. Na pewno dasz radę, nie jest to aż takie trudne Jeszcze tylko jedna rada, żeby nie grzać auta na postoju. Najlepiej auto nagrzać w czasie jazdy, bo jak zagrzejesz je tylko na postoju i potem "wyregulujesz" to mogą wyjść głupoty. |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-05-2011, 23:50
|
|
|
shwax napisał/a: | Potem przełącz na LPG i wtedy na parowniku reguluj śrubą od obrotów biegu jałowego. Na pewno dasz radę, nie jest to aż takie trudne |
Jak coś pójdzie nie tak to spalanie zacznie szaleć.
shwax napisał/a: | Jeszcze tylko jedna rada, żeby nie grzać auta na postoju. Najlepiej auto nagrzać w czasie jazdy, bo jak zagrzejesz je tylko na postoju i potem "wyregulujesz" to mogą wyjść głupoty. |
po czym tak sądzisz ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-05-2011, 00:20
|
|
|
Luczu napisał/a: | Jak coś pójdzie nie tak to spalanie zacznie szaleć. |
Na razie szaleje auto, a z racji tego, że instalacja jeszcze i tak pójdzie po pierwszym 1000km do gazownika na regulację to raczej można to teraz zrobić we własnym zakresie. W końcu jakoś trzeba te obroty wyregulować, a sądzę, że nawet jak kolega pisario pojedzie teraz do gazownika, to on nie będzie się bawił w dokładne regulowanie w oparciu o analizator. Ja obroty biegu jałowego regulowałem sam w razie potrzeby i nie zauważyłem wzrostu spalania.
Cytat: | po czym tak sądzisz ? |
Taką informację dostałem kiedyś od mechanika i tego się trzymam. Podobno chodzi o to, że w czasie jazdy silnik nagrzewa się bardziej równomiernie niż w przypadku grzania go wyłącznie na postoju. Mogę się mylić, ale zauważyłem u siebie, że ile razy nie regulowałem gaźnika, tudzież instalacji gazowej, to później i tak auto dziwnie pracowało (obroty za niskie/za wysokie). Ten problem nie występował, kiedy ustawiałem wszystko na dobrze rozgrzanym silniku, zaraz po skończonej jeździe. |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-05-2011, 09:46
|
|
|
Cytat: | po czym tak sądzisz ? |
Taką informację dostałem kiedyś od mechanika i tego się trzymam. Podobno chodzi o to, że w czasie jazdy silnik nagrzewa się bardziej równomiernie niż w przypadku grzania go wyłącznie na postoju. Mogę się mylić, ale zauważyłem u siebie, że ile razy nie regulowałem gaźnika, tudzież instalacji gazowej, to później i tak auto dziwnie pracowało (obroty za niskie/za wysokie). Ten problem nie występował, kiedy ustawiałem wszystko na dobrze rozgrzanym silniku, zaraz po skończonej jeździe.[/quote]
Nie chce sie spierac ale tak ja tez slyszalem. Dokladnie jak w zime lepiej auto sie nagrzewa podczas jazdy (zdrowiej) anizeli kotlujace na postoju. |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-05-2011, 08:44
|
|
|
pisario, Dokładnie tak jest. U mnie auto po nagrzaniu na postoju ma niskie obroty. Dopiero jak przejadę kawałek to obroty się normują. Niestety takie uroki gaźników
** Dodano: 18-05-2011, 09:45 **
I tak jest na LPG. Na benzynie nawet nie nagrzany i trzyma obroty |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-06-2011, 12:12
|
|
|
A ja mam pytanie tego typu: mam instalacje stako i jeden zawór na butli. Czy ktoś moze mi powiedzieć czy odcina on też dopływ gazu do zaworu tankowania? Potrzebuje ściągnąć zderzak do malowania |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 14-06-2011, 14:11
|
|
|
D@wIdS, jak możesz to zapodaj fotkę jak to wygląda |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-06-2011, 20:24
|
|
|
Luczu, no właśnie nie mogę, bo zabudowa....
Zrobiłem sobie tylko otwór na dłoń żeby móc zakręcić w razie W, ale aparatu tam nie zmieszcze
Ale myślę czy by nie zakręcić i po prostu w zaworze nie pchnąć tej kulki która blokuje wypływ gazu. Jak będzie lecieć to lipa, muszę najpierw gaz do 0 wyjeździć a jak nie będzie to luks, znaczy się zaworek odcina dopływ tu i tu Będe kombinował w najbliższym czasie |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-06-2011, 21:19
|
|
|
D@wIdS, odkręć po prostu przewód od zderzaka i tyle,wyleci tylko to co znajduje się między przewodem i butlą (tylko nie pal przy tym) |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-06-2011, 22:18
|
|
|
D@wIdS, dokładnie tak jak pisze dziura, robiłem taką sama operacje wyleci to co jest w przewodzie tylko się nie przestrasz i po krzyku. Oczywiście z daleka od ognia |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-06-2011, 13:23
|
|
|
dziura, JAM_BELFEGOR, dzisiaj sprawdzałem, faktycznie
Dzięki za pomoc
P.S przez chwile to jak w "Za szybcy za wściekli" było Para na bok |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
|