Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań początkującego użytkownika na temat LPG
Autor Wiadomość
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-05-2011, 00:13   Kilka pytań początkującego użytkownika na temat LPG

Witajcie. Pare osób już wie. Od dziś moje Tipo dostało instalacje podtlenku LPG 8)
Jako początkujący w "gazie" mam pare pytań.
Instalacja Lovato Stag-G
Silnik gaźnik. Przełączanie ręczne.

1. Jak bardzo i czy wogóle szkodliwe jest dla silnika przełączanie z LPG na benzyne i na odwrót.
2. Czy faktycznie bez jakiś dużych problemów można odpalać na zimnym np tak jak teraz (temperatury) po nocy.
3. Czy jeżeli dla pewności chce rano startować na benzynie, musze odpowiednio wcześniej przed zgaszeniem auta przełączyć na gaz i dać mu chwilę popracować, czy wystarczy jak zgasze na gazie a przełącze rano?
4. Hipotetycznie.. Co by się stało gdybym przełączył bezpośrednio z benzyny na gaz nie wypalając wcześniej?
5. Dla porównania (do użytkowników takiego silnika jak mój) ile wynosi Wam średnie spalanie na gazie?
6. Jak sobie przypomne dopisze :roll:

Moje spostrzeżenia:
1. Silnik pracuje równiej na LPG niż na PB (u mnie)
2. Przy spokojnej jeździe i depnięciu gazu głęboko na benzynie zazwyczaj występowało lekkie przydławienie i dopiero przyspiesza. Na gazie nic a nic :)
3. Bałem się, że bez katalizatora, gaz będzie bardziej czuć niż LPG. NIC BARDZIEJ MYLNEGO dziś silnik pochodził trochę i 20cm od wydechu nie czułem nic!
4. Różnica w przyspieszeniu. Zmierzyłem na takim programiku w telefonie.
PB 3 bieg 60-80km/h = 3,2sek
LPG 3 bieg 60-80km/h = 3,8sek
Kilkukrotnie mierzyłem. Różnica praktycznie niezauważalna.

Z góry dzięki za odpowiedzi. Wszelkie podpowiedzi i złote myśli mile widziane. :)

LPG POWER!!!
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 11-05-2011, 00:30   

pisario napisał/a:
1. Jak bardzo i czy wogóle szkodliwe jest dla silnika przełączanie z LPG na benzyne i na odwrót.


nie jest szkodliwe

pisario napisał/a:
2. Czy faktycznie bez jakiś dużych problemów można odpalać na zimnym np tak jak teraz (temperatury) po nocy.


Juz kiedys o tym pisalismy ;)

pisario napisał/a:
3. Czy jeżeli dla pewności chce rano startować na benzynie, musze odpowiednio wcześniej przed zgaszeniem auta przełączyć na gaz i dać mu chwilę popracować, czy wystarczy jak zgasze na gazie a przełącze rano?


Lepiej jak przed zgaszeniem przełączysz na PB rano łatwiej odpalisz na pb

pisario napisał/a:
4. Hipotetycznie.. Co by się stało gdybym przełączył bezpośrednio z benzyny na gaz nie wypalając wcześniej?


z tego co kojarzę to zgasnie
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 11-05-2011, 07:19   

pisario napisał/a:
2. Czy faktycznie bez jakiś dużych problemów można odpalać na zimnym np tak jak teraz (temperatury) po
nocy.

Odpalac to tylko na benzynie, nigdy na samym gazie bo zajeździsz szybko membrane.
pisario napisał/a:
3. Czy jeżeli dla pewności chce rano startować na benzynie, musze odpowiednio wcześniej przed zgaszeniem auta przełączyć na gaz i dać mu chwilę popracować, czy wystarczy jak zgasze na gazie a przełącze rano?

Teraz to pół biedy, ale w zimie musisz (powinno się) zanim zgasisz go, to przelączyc na benz, bo rano będzie wtedy ciężko z odpalaniem.
pisario napisał/a:
4. Hipotetycznie.. Co by się stało gdybym przełączył bezpośrednio z benzyny na gaz nie wypalając wcześniej?

na 90% zdusiłbyś go.
pisario napisał/a:
5. Dla porównania (do użytkowników takiego silnika jak mój) ile wynosi Wam średnie spalanie na gazie?

Jeśli dobrze pamiętam masz 1.4, to w mieście ok 11-12 l a w trasie 8.5
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2011, 07:23   

trasa 8.5 - 9
miasto 10

w miarę spokojna jazda (tj bez szaleństwa i bez dziadkowania)
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
miro91 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 200
Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-05-2011, 07:40   

u mnie spalanie podobne jak napisał Mosior,
To też kwestia wyregulowania
_________________
TIPO 1.4 - zostało sprzedane ;(

TIPO SEDICIVALVOLE
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 11-05-2011, 08:17   

pisario, spalanie zależy od nogi kierowcy i terenu w jakim sie poruszasz. U mnie srednio w silniku 160A1.046 spalanie wychodzi ok 11l a w zimie ok 12-13l cykl mieszany i trasy ok 15km.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2011, 09:53   

pisario napisał/a:
1. Jak bardzo i czy wogóle szkodliwe jest dla silnika przełączanie z LPG na benzyne i na odwrót.
wogóle nie szkodliwe
pisario napisał/a:
2. Czy faktycznie bez jakiś dużych problemów można odpalać na zimnym np tak jak teraz (temperatury) po nocy.
Możesz palić jak chcesz, ja prewencyjnie zawsze zapalałem silnik na benzynie i po wyjechaniu na prostą przełączałem, ale na forum znajdziesz takich użytkowników którzy ci napiszą że nie mieli wachy od pół roku w baku i też jest "dobrze". Odradzam takie manewry za to w srogą zimę, bo możesz zamrozić parownik. Dodam tylko że przynajmniej w moim wypadku na benzynie było łatwiej zapalić po zimnej nocy niż na LPG (co ciekawe po rozgrzaniu było na odwrót, palił na LPG praktycznie od dotknięcia kluczyka, nawet pół obrotu rozrusznikiem nie robił :lol: ) dlatego mniej się katowało silnik i mniejsze zużycie, poza tym benzyna jako ciecz na pewno w jakimś stopniu pomaga w zmniejszeniu zużycia elementów w pierwszej fazie rozruchu niż suchy gaz. To jest moja opinia i możecie się z nią nie zgodzić :D
pisario napisał/a:
3. Czy jeżeli dla pewności chce rano startować na benzynie, musze odpowiednio wcześniej przed zgaszeniem auta przełączyć na gaz i dać mu chwilę popracować, czy wystarczy jak zgasze na gazie a przełącze rano?
Jak chcesz rano startować na benzynie to logiczne ze musisz jej trochę zostawić, to nie wtrysk tylko gaźnik ma komorę pływakową. Przed wyłączeniem auta kręcisz krótko pod 3000 obr. i przełączasz na pb. Silnik nie musi pracować po tej operacji.
pisario napisał/a:
4. Hipotetycznie.. Co by się stało gdybym przełączył bezpośrednio z benzyny na gaz nie wypalając wcześniej?
sprawdź :lalala: zmuli ci silnik, a przyczyna prosta za dużo paliwa za mało powietrza.
pisario napisał/a:
5. Dla porównania (do użytkowników takiego silnika jak mój) ile wynosi Wam średnie spalanie na gazie?
LPG LOVATO miasto 10l oszczędna jazda, 11-12l miasto dynamiczna jazda. 8,5-9 w trasie zależy od prędkości średnio 130km/h i 4 os. + bagaż po dach wyszło mi 9l
pisario napisał/a:
3. Bałem się, że bez katalizatora, gaz będzie bardziej czuć niż LPG. NIC BARDZIEJ MYLNEGO dziś silnik pochodził trochę i 20cm od wydechu nie czułem nic!
nie ma znaczenia, będzie tylko lekko dymił na biało im zimniej tym bardziej ale to normalne. To lewy zanieczyszczony gaz siarką daje ten specyficzny smród. Jak będziesz tankował na "markowych" stacjach nic takiego nie będzie miało miejsca
pisario napisał/a:
PB 3 bieg 60-80km/h = 3,2sek
LPG 3 bieg 60-80km/h = 3,8sek
U mnie była tak z 1sek. może trochę więcej do 100km/h różnicy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
miro91 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 200
Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-05-2011, 09:57   

JAM_BELFEGOR, no nie tak zupełnie nieszkodliwe. Gaz to gaz i nie daje żadnego smarowanie, więc jednak troch wpływa na zużycie silnika, ale nieznacznie w szczególności, że fiat ma najlepsze silniki i moim zdaniem jednostka 1.4 jest nie do darcia :D
_________________
TIPO 1.4 - zostało sprzedane ;(

TIPO SEDICIVALVOLE
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2011, 10:05   

miro91 napisał/a:
JAM_BELFEGOR, no nie tak zupełnie nieszkodliwe. Gaz to gaz i nie daje żadnego smarowanie, więc jednak troch wpływa na zużycie silnika, ale nieznacznie w szczególności, że fiat ma najlepsze silniki i moim zdaniem jednostka 1.4 jest nie do darcia :D
właśnie dopisałem jak ty napisałeś swoje, patrz wyżej.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-05-2011, 10:18   

Kolejne pytanie:

Przełączanie z benzyny na gaz powinno się robić podczas jazdy... Teraz pytanie:
Czy można stać w miejscu np w korku, wkręcić auto na te przykładowe 3000 obr na luzie i wtedy się przełączyć? Czy zgaśnie? :D

ps. wybaczcie proste pytania, ale wolałbym wiedzieć jak najwięcej :P
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 11-05-2011, 10:28   

pisario napisał/a:
Czy można stać w miejscu np w korku, wkręcić auto na te przykładowe 3000 obr na luzie i wtedy się przełączyć? Czy zgaśnie?

To zależy :) Teoretycznie powinno zadziałac choc czasem jak jest za duzo gazu to może zdusic.
Najlepiej przelacz wtedy na tryb wypalania i jak poczujesz ze ci auto slabnie to wtedy dopiero przelaczaj dalej :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-05-2011, 10:29   

Nie zrozumieliśmy się. Wiem ze najpierw wypalanie potem na gaz. Ale czy moge to zrobic na postoju?
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 11-05-2011, 10:36   

pisario, zrozumieliśmy się :P bo o to mi chodziło :P
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-05-2011, 11:06   

pisario, Jeśli masz szczelny wydech to nie będzie śmierdziało ci gazem. Natomiast każdy gaz śmierdzi. Możesz sobie przetestować to mając uchylony bagaźnik z tyłu podczas jazdy :D wtedy na pewno będzie czuć :) a co do spalania to nasze auta nie są niestety ekonomicznymi i na miasto trzeba liczyć te 12 litrów max. Moja Tempra pali 11,5 po mieście więc uważam że to i tak dobry wynik jak na 11 letnią instalację LPG.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 11-05-2011, 11:41   

pisario napisał/a:
Czy można stać w miejscu np w korku, wkręcić auto na te przykładowe 3000 obr na luzie i wtedy się przełączyć? Czy zgaśnie? :D


Da się przełączać podczas postoju ale musisz to mieć wyczute dla tego popróbuj na spokojnie ;)

Może się zdarzyć taka sytuacja, że coś pójdzie nie tak i nie będzie chciał odpalić bo będzie " zalany" Wtedy bierzesz na neutral - nie podaje ani gazu ani pb i kręcisz. Za chwilę zacznie łapać i dajesz na LPG. Miałem czasem tak u siebie ;p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-05-2011, 16:55   

pisario, możesz przełączyć na postoju, dla auta to bez różnicy, tylko musisz mieć nogę na gazie i jak zobaczysz, że obroty nagle zaczynają spadać to od razu pstrykasz LPG i dobrze jest wtedy depnąć lekko gaz. Kwestia wyczucia. Ja często przełączam właśnie na postoju, bo jadąc w mieście w korkach, paliwo dopali się np. w momencie kiedy wciskam sprzęgło, albo muszę się akurat zatrzymać i wtedy auto zdycha, a np. na jakimś ruchliwym skrzyżowaniu nie jest to ani miłe ani bezpieczne. :zolta:

Co do spalania to u mnie ~11l latem, 12-13 zimą, oczywiście w cyklu miejskim. W trasie osobiście nie testowałem, bo nie było okazji, ale ojciec mówił, że jemu palił 8-9l, dość mocno załadowany, więc myślę, że to bardzo dobrze :)
Nie przejmuj się jeżeli Tobie wyjdzie więcej. Nowa instalacja tak czasem ma, musi mieć czas, żeby wszystko się "ułożyło". Po 1000km jedź jeszcze raz na regulację i wtedy zobacz co i jak :)
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 11-05-2011, 20:02   

no właśnie tak jak shwax, pisze. Na początku spalanie będzie większe niż po 1 - 2 tys KM.

Oczywiście trzeba jechać po około 500 -1000 km od założenia do regulacji no ale to na pewno Ci powiedzieli
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-05-2011, 09:27   

Czy ktoś wie jeżeli mam butle 42L ile wejdzie faktycznie gazu? Mam czerwona diode sygnalizujaca "rezerwe" czy ktos sie orientuje ile takowa ma pojemnosci?
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-05-2011, 10:04   

pisario napisał/a:
Czy ktoś wie jeżeli mam butle 42L ile wejdzie faktycznie gazu? Mam czerwona diode sygnalizujaca "rezerwe" czy ktos sie orientuje ile takowa ma pojemnosci?
jak każda mieści 80% swojej pojemności czyli jakieś 34l w twoim przypadku. Czyli powinna starczyć ci spokojnie na ponad 300km w mieście. Ja jeździłem zawsze na licznik kilometrów to najdokładniejszy wskaźnik, te montowane w butlach albo często źle pokazują lub nie dokładnie albo wręcz się psują , zawieszają.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-05-2011, 10:06   

Wchodzi okolo 80% a rezerwe się ustawia na butli kręcąc szkiełkiem od wskaźnika.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-05-2011, 21:57   

Pierwsze wrazenia!

Dzis tankowalem... palila sie czerwona dioda rezerwy i mam wrazenie ze auto zgaslo.. choc moze byc ze pomylilem biegi i go zdusilem ;) zmeczenie po pracy. Tak czy inaczej. Pojechalem na stacje i zatankowalem do pelna.

Weszlo 17,02L zrobilem 160km po Warszawie, w korkach, przy swirowaniu itd. ;) Z tego z 5-10 na benzynie. Tak czy inaczej wydaje mi sie ze wynik... REWELACYJNY!
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-05-2011, 08:09   

pisario, wcześniej piszesz, że masz butlę 42l. Z tego wynika, że powinna pomieścić ok 34l. Skoro zatankowałeś do pełna i weszło tylko 17l to musisz pobawić się z ustawieniem rezerwy, bo na razie pokazuje Ci dość spory zapas :lalala: Wiem, że te wskazania i tak są dokładne jak rosyjskie zegarki ;D ale jak już mamy coś takiego to można to wykorzystać. Mnie udało się ustawić rezerwę tak, że jak się już zapaliła to mogłem zrobić jeszcze ~30km spokojnie.
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-05-2011, 09:13   

shwax napisał/a:
pisario, wcześniej piszesz, że masz butlę 42l. Z tego wynika, że powinna pomieścić ok 34l....


Instalacja ma dwie diody i 4 tryby..
Jak jest ok. pol zbiornika zapala sie pomaranczowa dioda, jak jest jak to gazownicy mowia wstepna rezerwa jest czerwona a jak zostanie ok 20-30 km co pare minut jest krotki przerywany dzwiek.

Mi udalo sie dojsc do diody pomaranczowej i zatankowac :)
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-05-2011, 09:25   

Podepnę się. A co myślicie o takim czymś? http://allegro.pl/wskazni...1601824513.html Wygląda troszkę badziewnie ale może się opłaca zainwestować? Zwłaszcza że w tym momencie nie mam żadnego wskaźnika pozostałego gazu, poza tym w butli
_________________
Był:
Tipo 1.4 94r
Chevrolet Spark 0.8L 2008r
Tempra 1.6 LPG 91r

Jest:
ZTM :P
     Moneta
 
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-05-2011, 11:35   

pisario napisał/a:
krotki przerywany dzwiek

Wow, przyznam, że nie spotkałem się z czymś takim :) Dobre dla zapominalskich ;D Jak głośne to jest? Nie jest zbyt uciążliwe w czasie jazdy?
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load