Kilka pytań początkującego użytkownika na temat LPG |
Autor |
Wiadomość |
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-05-2011, 00:13 Kilka pytań początkującego użytkownika na temat LPG
|
|
|
Witajcie. Pare osób już wie. Od dziś moje Tipo dostało instalacje podtlenku LPG
Jako początkujący w "gazie" mam pare pytań.
Instalacja Lovato Stag-G
Silnik gaźnik. Przełączanie ręczne.
1. Jak bardzo i czy wogóle szkodliwe jest dla silnika przełączanie z LPG na benzyne i na odwrót.
2. Czy faktycznie bez jakiś dużych problemów można odpalać na zimnym np tak jak teraz (temperatury) po nocy.
3. Czy jeżeli dla pewności chce rano startować na benzynie, musze odpowiednio wcześniej przed zgaszeniem auta przełączyć na gaz i dać mu chwilę popracować, czy wystarczy jak zgasze na gazie a przełącze rano?
4. Hipotetycznie.. Co by się stało gdybym przełączył bezpośrednio z benzyny na gaz nie wypalając wcześniej?
5. Dla porównania (do użytkowników takiego silnika jak mój) ile wynosi Wam średnie spalanie na gazie?
6. Jak sobie przypomne dopisze
Moje spostrzeżenia:
1. Silnik pracuje równiej na LPG niż na PB (u mnie)
2. Przy spokojnej jeździe i depnięciu gazu głęboko na benzynie zazwyczaj występowało lekkie przydławienie i dopiero przyspiesza. Na gazie nic a nic
3. Bałem się, że bez katalizatora, gaz będzie bardziej czuć niż LPG. NIC BARDZIEJ MYLNEGO dziś silnik pochodził trochę i 20cm od wydechu nie czułem nic!
4. Różnica w przyspieszeniu. Zmierzyłem na takim programiku w telefonie.
PB 3 bieg 60-80km/h = 3,2sek
LPG 3 bieg 60-80km/h = 3,8sek
Kilkukrotnie mierzyłem. Różnica praktycznie niezauważalna.
Z góry dzięki za odpowiedzi. Wszelkie podpowiedzi i złote myśli mile widziane.
LPG POWER!!! |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 11-05-2011, 00:30
|
|
|
pisario napisał/a: | 1. Jak bardzo i czy wogóle szkodliwe jest dla silnika przełączanie z LPG na benzyne i na odwrót. |
nie jest szkodliwe
pisario napisał/a: | 2. Czy faktycznie bez jakiś dużych problemów można odpalać na zimnym np tak jak teraz (temperatury) po nocy. |
Juz kiedys o tym pisalismy
pisario napisał/a: | 3. Czy jeżeli dla pewności chce rano startować na benzynie, musze odpowiednio wcześniej przed zgaszeniem auta przełączyć na gaz i dać mu chwilę popracować, czy wystarczy jak zgasze na gazie a przełącze rano? |
Lepiej jak przed zgaszeniem przełączysz na PB rano łatwiej odpalisz na pb
pisario napisał/a: | 4. Hipotetycznie.. Co by się stało gdybym przełączył bezpośrednio z benzyny na gaz nie wypalając wcześniej? |
z tego co kojarzę to zgasnie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 11-05-2011, 07:19
|
|
|
pisario napisał/a: | 2. Czy faktycznie bez jakiś dużych problemów można odpalać na zimnym np tak jak teraz (temperatury) po
nocy. |
Odpalac to tylko na benzynie, nigdy na samym gazie bo zajeździsz szybko membrane.
pisario napisał/a: | 3. Czy jeżeli dla pewności chce rano startować na benzynie, musze odpowiednio wcześniej przed zgaszeniem auta przełączyć na gaz i dać mu chwilę popracować, czy wystarczy jak zgasze na gazie a przełącze rano? |
Teraz to pół biedy, ale w zimie musisz (powinno się) zanim zgasisz go, to przelączyc na benz, bo rano będzie wtedy ciężko z odpalaniem.
pisario napisał/a: | 4. Hipotetycznie.. Co by się stało gdybym przełączył bezpośrednio z benzyny na gaz nie wypalając wcześniej? |
na 90% zdusiłbyś go.
pisario napisał/a: | 5. Dla porównania (do użytkowników takiego silnika jak mój) ile wynosi Wam średnie spalanie na gazie? |
Jeśli dobrze pamiętam masz 1.4, to w mieście ok 11-12 l a w trasie 8.5 |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2011, 07:23
|
|
|
trasa 8.5 - 9
miasto 10
w miarę spokojna jazda (tj bez szaleństwa i bez dziadkowania) |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-05-2011, 07:40
|
|
|
u mnie spalanie podobne jak napisał Mosior,
To też kwestia wyregulowania |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 11-05-2011, 08:17
|
|
|
pisario, spalanie zależy od nogi kierowcy i terenu w jakim sie poruszasz. U mnie srednio w silniku 160A1.046 spalanie wychodzi ok 11l a w zimie ok 12-13l cykl mieszany i trasy ok 15km. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2011, 09:53
|
|
|
pisario napisał/a: | 1. Jak bardzo i czy wogóle szkodliwe jest dla silnika przełączanie z LPG na benzyne i na odwrót. | wogóle nie szkodliwe
pisario napisał/a: | 2. Czy faktycznie bez jakiś dużych problemów można odpalać na zimnym np tak jak teraz (temperatury) po nocy. | Możesz palić jak chcesz, ja prewencyjnie zawsze zapalałem silnik na benzynie i po wyjechaniu na prostą przełączałem, ale na forum znajdziesz takich użytkowników którzy ci napiszą że nie mieli wachy od pół roku w baku i też jest "dobrze". Odradzam takie manewry za to w srogą zimę, bo możesz zamrozić parownik. Dodam tylko że przynajmniej w moim wypadku na benzynie było łatwiej zapalić po zimnej nocy niż na LPG (co ciekawe po rozgrzaniu było na odwrót, palił na LPG praktycznie od dotknięcia kluczyka, nawet pół obrotu rozrusznikiem nie robił ) dlatego mniej się katowało silnik i mniejsze zużycie, poza tym benzyna jako ciecz na pewno w jakimś stopniu pomaga w zmniejszeniu zużycia elementów w pierwszej fazie rozruchu niż suchy gaz. To jest moja opinia i możecie się z nią nie zgodzić
pisario napisał/a: | 3. Czy jeżeli dla pewności chce rano startować na benzynie, musze odpowiednio wcześniej przed zgaszeniem auta przełączyć na gaz i dać mu chwilę popracować, czy wystarczy jak zgasze na gazie a przełącze rano? | Jak chcesz rano startować na benzynie to logiczne ze musisz jej trochę zostawić, to nie wtrysk tylko gaźnik ma komorę pływakową. Przed wyłączeniem auta kręcisz krótko pod 3000 obr. i przełączasz na pb. Silnik nie musi pracować po tej operacji. pisario napisał/a: | 4. Hipotetycznie.. Co by się stało gdybym przełączył bezpośrednio z benzyny na gaz nie wypalając wcześniej? | sprawdź zmuli ci silnik, a przyczyna prosta za dużo paliwa za mało powietrza. pisario napisał/a: | 5. Dla porównania (do użytkowników takiego silnika jak mój) ile wynosi Wam średnie spalanie na gazie? | LPG LOVATO miasto 10l oszczędna jazda, 11-12l miasto dynamiczna jazda. 8,5-9 w trasie zależy od prędkości średnio 130km/h i 4 os. + bagaż po dach wyszło mi 9l pisario napisał/a: | 3. Bałem się, że bez katalizatora, gaz będzie bardziej czuć niż LPG. NIC BARDZIEJ MYLNEGO dziś silnik pochodził trochę i 20cm od wydechu nie czułem nic! | nie ma znaczenia, będzie tylko lekko dymił na biało im zimniej tym bardziej ale to normalne. To lewy zanieczyszczony gaz siarką daje ten specyficzny smród. Jak będziesz tankował na "markowych" stacjach nic takiego nie będzie miało miejsca pisario napisał/a: | PB 3 bieg 60-80km/h = 3,2sek
LPG 3 bieg 60-80km/h = 3,8sek | U mnie była tak z 1sek. może trochę więcej do 100km/h różnicy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-05-2011, 09:57
|
|
|
JAM_BELFEGOR, no nie tak zupełnie nieszkodliwe. Gaz to gaz i nie daje żadnego smarowanie, więc jednak troch wpływa na zużycie silnika, ale nieznacznie w szczególności, że fiat ma najlepsze silniki i moim zdaniem jednostka 1.4 jest nie do darcia |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2011, 10:05
|
|
|
miro91 napisał/a: | JAM_BELFEGOR, no nie tak zupełnie nieszkodliwe. Gaz to gaz i nie daje żadnego smarowanie, więc jednak troch wpływa na zużycie silnika, ale nieznacznie w szczególności, że fiat ma najlepsze silniki i moim zdaniem jednostka 1.4 jest nie do darcia | właśnie dopisałem jak ty napisałeś swoje, patrz wyżej. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-05-2011, 10:18
|
|
|
Kolejne pytanie:
Przełączanie z benzyny na gaz powinno się robić podczas jazdy... Teraz pytanie:
Czy można stać w miejscu np w korku, wkręcić auto na te przykładowe 3000 obr na luzie i wtedy się przełączyć? Czy zgaśnie?
ps. wybaczcie proste pytania, ale wolałbym wiedzieć jak najwięcej |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 11-05-2011, 10:28
|
|
|
pisario napisał/a: | Czy można stać w miejscu np w korku, wkręcić auto na te przykładowe 3000 obr na luzie i wtedy się przełączyć? Czy zgaśnie? |
To zależy Teoretycznie powinno zadziałac choc czasem jak jest za duzo gazu to może zdusic.
Najlepiej przelacz wtedy na tryb wypalania i jak poczujesz ze ci auto slabnie to wtedy dopiero przelaczaj dalej |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-05-2011, 10:29
|
|
|
Nie zrozumieliśmy się. Wiem ze najpierw wypalanie potem na gaz. Ale czy moge to zrobic na postoju? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-05-2011, 11:06
|
|
|
pisario, Jeśli masz szczelny wydech to nie będzie śmierdziało ci gazem. Natomiast każdy gaz śmierdzi. Możesz sobie przetestować to mając uchylony bagaźnik z tyłu podczas jazdy wtedy na pewno będzie czuć a co do spalania to nasze auta nie są niestety ekonomicznymi i na miasto trzeba liczyć te 12 litrów max. Moja Tempra pali 11,5 po mieście więc uważam że to i tak dobry wynik jak na 11 letnią instalację LPG. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 11-05-2011, 11:41
|
|
|
pisario napisał/a: | Czy można stać w miejscu np w korku, wkręcić auto na te przykładowe 3000 obr na luzie i wtedy się przełączyć? Czy zgaśnie?
|
Da się przełączać podczas postoju ale musisz to mieć wyczute dla tego popróbuj na spokojnie
Może się zdarzyć taka sytuacja, że coś pójdzie nie tak i nie będzie chciał odpalić bo będzie " zalany" Wtedy bierzesz na neutral - nie podaje ani gazu ani pb i kręcisz. Za chwilę zacznie łapać i dajesz na LPG. Miałem czasem tak u siebie ;p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-05-2011, 16:55
|
|
|
pisario, możesz przełączyć na postoju, dla auta to bez różnicy, tylko musisz mieć nogę na gazie i jak zobaczysz, że obroty nagle zaczynają spadać to od razu pstrykasz LPG i dobrze jest wtedy depnąć lekko gaz. Kwestia wyczucia. Ja często przełączam właśnie na postoju, bo jadąc w mieście w korkach, paliwo dopali się np. w momencie kiedy wciskam sprzęgło, albo muszę się akurat zatrzymać i wtedy auto zdycha, a np. na jakimś ruchliwym skrzyżowaniu nie jest to ani miłe ani bezpieczne.
Co do spalania to u mnie ~11l latem, 12-13 zimą, oczywiście w cyklu miejskim. W trasie osobiście nie testowałem, bo nie było okazji, ale ojciec mówił, że jemu palił 8-9l, dość mocno załadowany, więc myślę, że to bardzo dobrze
Nie przejmuj się jeżeli Tobie wyjdzie więcej. Nowa instalacja tak czasem ma, musi mieć czas, żeby wszystko się "ułożyło". Po 1000km jedź jeszcze raz na regulację i wtedy zobacz co i jak |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 11-05-2011, 20:02
|
|
|
no właśnie tak jak shwax, pisze. Na początku spalanie będzie większe niż po 1 - 2 tys KM.
Oczywiście trzeba jechać po około 500 -1000 km od założenia do regulacji no ale to na pewno Ci powiedzieli |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-05-2011, 09:27
|
|
|
Czy ktoś wie jeżeli mam butle 42L ile wejdzie faktycznie gazu? Mam czerwona diode sygnalizujaca "rezerwe" czy ktos sie orientuje ile takowa ma pojemnosci? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-05-2011, 10:04
|
|
|
pisario napisał/a: | Czy ktoś wie jeżeli mam butle 42L ile wejdzie faktycznie gazu? Mam czerwona diode sygnalizujaca "rezerwe" czy ktos sie orientuje ile takowa ma pojemnosci? | jak każda mieści 80% swojej pojemności czyli jakieś 34l w twoim przypadku. Czyli powinna starczyć ci spokojnie na ponad 300km w mieście. Ja jeździłem zawsze na licznik kilometrów to najdokładniejszy wskaźnik, te montowane w butlach albo często źle pokazują lub nie dokładnie albo wręcz się psują , zawieszają. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-05-2011, 10:06
|
|
|
Wchodzi okolo 80% a rezerwe się ustawia na butli kręcąc szkiełkiem od wskaźnika. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-05-2011, 21:57
|
|
|
Pierwsze wrazenia!
Dzis tankowalem... palila sie czerwona dioda rezerwy i mam wrazenie ze auto zgaslo.. choc moze byc ze pomylilem biegi i go zdusilem zmeczenie po pracy. Tak czy inaczej. Pojechalem na stacje i zatankowalem do pelna.
Weszlo 17,02L zrobilem 160km po Warszawie, w korkach, przy swirowaniu itd. Z tego z 5-10 na benzynie. Tak czy inaczej wydaje mi sie ze wynik... REWELACYJNY! |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-05-2011, 08:09
|
|
|
pisario, wcześniej piszesz, że masz butlę 42l. Z tego wynika, że powinna pomieścić ok 34l. Skoro zatankowałeś do pełna i weszło tylko 17l to musisz pobawić się z ustawieniem rezerwy, bo na razie pokazuje Ci dość spory zapas Wiem, że te wskazania i tak są dokładne jak rosyjskie zegarki ale jak już mamy coś takiego to można to wykorzystać. Mnie udało się ustawić rezerwę tak, że jak się już zapaliła to mogłem zrobić jeszcze ~30km spokojnie. |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-05-2011, 09:13
|
|
|
shwax napisał/a: | pisario, wcześniej piszesz, że masz butlę 42l. Z tego wynika, że powinna pomieścić ok 34l.... |
Instalacja ma dwie diody i 4 tryby..
Jak jest ok. pol zbiornika zapala sie pomaranczowa dioda, jak jest jak to gazownicy mowia wstepna rezerwa jest czerwona a jak zostanie ok 20-30 km co pare minut jest krotki przerywany dzwiek.
Mi udalo sie dojsc do diody pomaranczowej i zatankowac |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-05-2011, 09:25
|
|
|
Podepnę się. A co myślicie o takim czymś? http://allegro.pl/wskazni...1601824513.html Wygląda troszkę badziewnie ale może się opłaca zainwestować? Zwłaszcza że w tym momencie nie mam żadnego wskaźnika pozostałego gazu, poza tym w butli |
_________________ Był:
Tipo 1.4 94r
Chevrolet Spark 0.8L 2008r
Tempra 1.6 LPG 91r
Jest:
ZTM |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-05-2011, 11:35
|
|
|
pisario napisał/a: | krotki przerywany dzwiek |
Wow, przyznam, że nie spotkałem się z czymś takim Dobre dla zapominalskich Jak głośne to jest? Nie jest zbyt uciążliwe w czasie jazdy? |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
|