Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Mono wtrysk LPG] czyli 4 generacja Tempra 1,6 juz jest !!!!
Autor Wiadomość
piotr1 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 77
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-01-2012, 20:47   [Mono wtrysk LPG] czyli 4 generacja Tempra 1,6 juz jest !!!!

Zaczniemy od Tego że 2 generacja sie nie sprawdziła wiec wpadłem na pomysł by leżący Stag od Kolegi i inne graty wykorzystać jako że jedyne autko zostało to Fiat Tempra to ...postanowiłem podziałać dodatkowa motywacja że na 2 gen zjadał ogromne ilości lpg 16....L


do rzeczy

Graty Stag 200-4 cylindry 1 Sekwencja z AC
reduktor Magic 3 Po myciu i czyszczeniu mam nadzieję że chwilę pośmiga jeszcze
Filtr czaja FL 02 po modyfikacji podstawy
Matrixy Duże Hx albo HD544 ...dysza na dzień dobry to 2.7 mm zobaczymy co z tego wyjdzie
butla w koło zawór 6 mm butla do jazdy na wstecznym ,,,,
------------------------------------------------------------------------------

DLA TYCH CO MYŚLĄ ŻE SIE NIE DA TO WYTŁUMACZĘ


------------------------------------------------------------------------------

jak działa Spi a Mpi w zasadzie tak samo oba wtryskują paliwo taką dawkę która idzie na cylindry i jest to sterowane przez Ecu .......

przy czym dla MPi wielopunktu działa 4 wtryskiwacze dla każdego cylindra osobno a dla Jednopunktu jeden wtryskiwacz daje dla 4 ..........

w każdym przypadku dostajemy sterowanie czyli czas wtrysku PB i tylko to nam jest potrzebne coprawda zamiast 1 dużego wtryskiwacza LPG dajemy 4 szt na każdy cylinder to zasada pozostaje taka sama //////
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dla mojego przypadku jest też opcja że nadaje sie wtryskiwacz Bosch Mono jet tronik który posiada dosyć długie czasy wtrysku jak na wtryskiwacz PB jednop ,,, i tylko dla tego da sie to wykonać !!!!!!!

czasy wtrysku to 1-6 ms ..... tak jak mówili koledzy z forum gazowego ,,,,,,,

wczoraj działaliśmy chwilę jeszcze serwo zmienione zostało ,,,,,udało się zrobić wiertki .serwo i podpiąć centralkę (Stag 300 nowsza mniejsza ) i przeciągnąć kabelek co czujki na butli ,,,,centralka od Bingo poszła pod maskę ,,,,,,hahahhaha

Przepchałem sie przez gumę w grodzi gdzie idzie któraś linka trzeba było jednak wywalić tą gumę

-Stag został zamontowany na kolumnie za akumulatorem równolegle do pompy hamulcowej
-reduktor przymocowany do podstawy akumulatora
- reszta jak na fotkach
-sygnał od wtrysku wzięty zaraz przy nim tam był już rozcięty
tak samo prąd pod stacyjkowy i sygnał obrotów przy cewce Pomarańczowy + 12 V a cewka brazowo zielony ,,,


wtryskiwacz PB ma 4 kable wpięte było Bingo w biało zielony z ustaleń miał być żółto zielony ,,,no nic ,,,sygnał jest mapa sie rysuje

niestety na dziś wyszły mankamenty jeden wtrysk nr 3 od gazu ma uszkodzony obwód i muszę to naprawić jak i zasilanie centralki a tu fotki ,,,


Tu widać że mam takie autko i pozostałości po Bingo reduktor i mixer ,,,






a poniżej widać czasy wtrysku PB zarejestrowane przez STaga


jutro reszta fotek jak to wygląda w całości i czy jeździ
_________________
Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM

Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,,
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-01-2012, 23:06   

Ok fajnie, ale nie bardzo rozumiem jak chcesz to zrobić, oświeć mnie bo chce stać się mądrzejszy :lol: jak chcesz podawać gaz na podstawie sygnału tylko z jednego wtryskiwacza? Zrobiłeś z tego co widzę pełnowartościową sekwencję bo masz reduktorek, kompa, nawet przyzwoitego i listwę z wtryskami + 4 punkty dystrybucji w kolektorze, ale skąd komp ma wiedzieć który wtrysk ma odpalić? Chyba nie dmuchasz wszystkimi naraz :> Poza tym mam malusią uwagę dla ciebie. Na przyszłość mógłbyś dać wtryski dalej od wejścia w głowicę. Tu nie masz takiego musu że wtryski mają być w miarę blisko oryginalnych. Oddalając dysze od głowicy dasz więcej czasu gazowi na lepsze wymieszanie się z powietrzem. To trochę tak jak było z maluchem, łatwa prosta przeróbka wystarczyło za gaźnik dać kilka cm przedłużkę i już było lepiej, bo paliwo wreszcie miało gdzie się wymieszać zanim trafiło do cylindra. Drugi myk możesz dla lepszego podawania gazu dawać dysze pod kątem, ale to już wyższa szkoła jazdy bo wymaga pewnej ręki w wierceniu w kolektorze (tak jak masz wtryski benzyny w MPI) bo wtedy ładnie dmuchasz gazem zgodnie z kierunkiem przepływu, a to pomaga szybciej i efektywniej opróżnić dyszę i również pomaga w lepszym wymieszaniu się mieszanki. Czekam na dalszy postęp prac i fotki, bo może sobie zagospodaruje i ja swoją sekwencję do jakiegoś SPI
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
piotr1 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 77
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-01-2012, 23:26   

Co to wiertek to jak zobaczysz w MPI zawsze są jak najbliżej głowicy i tak ma być jednak wtrysk pb jako że ma ciecz rozpryskuje ją ładną mgiełką i to sie miesza z powietrzem jak trzeba gaz jest lotny wiec miesza sie bez problemów to taka różnica

owszem wiertki powinny być pod większym kontem choć w stosunku do kolektora który nie idzie pod kontem 90 st do głowicy a idzie do góry wiec wiertka idzie pod dobrym kontem w strugę powietrza mogło by być lepiej ......

a pytasz jak z czasem ..ano dokładnie tak jak myślisz leją wszystkie na raz ... ale co cykl pracy sie zmienia skład dzięki Ecu ,,,

kable od emupatora sie krosuje ,,,
_________________
Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM

Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,,
  
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 11-01-2012, 23:33   

bedzie takie coś działać, nie musiałes nawet robic tego przez emulator bingo. A czemu bedzie działać? Bo bedzie działać tak samo jak wtrysk wielopunktowy full group i tyle. Nie wszystkie auta mają sterowanie każdego wtryskiwacza oddzielnie, ba większośc starych aut mpi ma wtrysk albo pół sekwencyjny lub full grup jak np stare VW (golf, passat 1.8, 2.0 MPI). Wierć, podłączaj, dobrze wyreguluj w trasie i ciesz się z sekwencji. :D
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
piotr1 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 77
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-01-2012, 23:35   

No dokładnie masz rację ponad to nie jestem pierwszy ,,, pytałem mądrzejszych szkoda ze dziś nie zagadała jak trzeba ,,, Jutro fotki i filmik ...
_________________
Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM

Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,,
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-01-2012, 00:04   

Czekamy...czekamy...Sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie i jakie beda wrazenia i spalanie z jazdy na sekwencji.Byc moze i ja sie skusze do swojego 1.6.Powodzenia.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 13-01-2012, 09:13   

No mnie tez to ciekawi, jak to wszystko wyjdzie, czekam na koniec prac ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
piotr1 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 77
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-01-2012, 11:28   

no niestety poczekamy pare dni na nowy reduktor

Bo M3 sie zes,,rało i zagazowało układ wodny ,,,,, wiec wsadziłem reduktor podciśnieniowy odpiąłem staga a +12 v wziąłem z cewki ,,,,, i teraz jest 1 generacja i Tylko LPG :sciana:

ale nowe ZAVOLI już Kupione jak dojdzie to jazda z tematem

** Dodano: 25-01-2012, 23:21 **
Edit PosT Pod Postem

Zavoli założone ale na domiar złego okazało sie że stag jest upalony na obsłudze 3 cylindra choć dało sie to obejść i dziś odpalony jako 2 dwucylindrowiec i mostkowanymi cylindrami po 2 na 2 sekcje matrixa

czyli 2 sekcje obsługują 4 cylindry choć rozdziela zrobiona z trójników ,,,

kłopot z wolnymi obrotami troszkę poszarpuje a i nie było wysterowania reszty ani mapy ,,,no Poglądowa mapa pierwsze 20 km zrobione na
WTRYSKU LPG





** Dodano: 28-01-2012, 01:22 **
edit autko jeździ choć pewne kłopoty są ,,, choć sonda działa i stroi Ecu wiec super ,,,narazie jest zamula choć wieczorem dziś podstroiłem mapy zobaczę jutro co z tego wyjdzie ,,
_________________
Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM

Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,,
  
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 28-01-2012, 08:49   

No no ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
piotr1 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 77
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-01-2012, 13:37   



tu wczorajsze poprawki zobacze jeszczę czy łapie muła czy nie
dysze 2.5 mm

** Dodano: 14-02-2012, 17:44 **
Edit dysze poszły na 2.0 ...mm

i jest dobrze wolne obroty jak na pb ,,,mnożnik do góry ,,a teraz taki filmik z postoju że nie oszustwo ,,,,

film.mp4

---------------------------------------------------------------------------
Edit jednak zmiana wiertek poszły 2 szt pod przepustnicę w główne gardło przed rozdzieleniem na 2 apotem na 4 rury

Finał autko smiga już prawie idealnie wolne obroty jak na Pb w pełnym zakresie temperatur bo były kłopoty dysze dałem na 2,2 matrixa HD544

po przejściach z siatką i termostatem mam nadzieje że spalanie się unormuje na +

** Dodano: 30-03-2012, 23:47 **
tryb mieszany 200 trasa 100 miasto ,,,,, 10.3 litra
_________________
Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM

Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,,
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load