Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
awaria
Autor Wiadomość
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-02-2012, 16:47   awaria

witam , mam nestepujący problem po odpaleniu samochodu wywala płyn chłodniczy z parownika, nie przez węże tylko z boku, czy to parownik zakończył żywot?? czy da sie go zregenerowac czy trzeba nowy???? chce jeszcze dodać że od kilku dni po nagrzaniu silnika gasł mi przy dojeżdzaniu do krzyzówki czy swiateł, działo sie to tylko na gazie i tylko jak silnik złapał temperature ok 80 stopni, trzeba było trzymac noge delikatnie na gazie
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 03-02-2012, 17:22   

palidzojnt221, nie chce być złym prorokiem ale skoro wywaliło płyn przez parownik, to na chłopski rozum płyn zamarzł i go rozwalił (możliwe) to co oznacza że przewód z płynem był niedogrzany, co oznacza że termostat źle pracował lub w ogóle. Miałem idento w favoritce, co później pokazało u mnie że jeszcze padła UPG... ale niech ktoś inny się tu wypowie :doubt:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-02-2012, 17:31   

płyn jakby zamarzł to pewnie by tak nie wyciekł, a to stało sie od razu po odpaleniu samochodu, wiec nie mogło tam byc dodatniej temperatury, płyn zmienialem jakos tydzień przed swietami na petrygo do -35 stopni, bardziej martwi mnie to co sie stao w parowniku??? Nigdy parownika nie rozkręcalem i nie wiem co tam mogło sie rozerwac czy rozszczelnic
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-02-2012, 18:24   

wydaje mnie sie że wysrało membranę w parowniku. odpalałeś na lpg na zimno??
jaki masz motor w tym tipo? monowstrysk czy gaźnik?? jak monowtrysk to masz pewnie parownik tomasetto z filterkiem do 100hp.
musisz go wyjąć i odkręcić wszystkie 7 czy 8 śróbek zdejmujesz dekiel delikatnie pod nim jest membrana, wyjmij ją i zobacz czy gdzieś nie jest uszkodzona. jeśli tak to kupujesz u gazownika zestaw naprawczy do tego parownika i wymieniasz.
w tych parownikach jest zaworek do spuszczania tego szlamu który osiada z gazu. wyczyść to wszystko skręć i załóż dolej płynu odpal na benzynie rozgrzej i przełącz na lpg.

jak masz 1.4 gaźnik to na 99% masz parownik lovato :D ale nie mam pojęcia jak się go rozkręca :) podejrzewam że podobnie.
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2012, 18:29   

palidzojnt221 napisał/a:
Nigdy parownika nie rozkręcalem i nie wiem co tam mogło sie rozerwac czy rozszczelnic


http://forum.tempra.org/t...006-vt18344.htm

http://www.arbiter.pl/galeria/lovato-regeneracja

http://forum.tempra.org/t...at07-vt7920.htm
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-02-2012, 18:42   

JAM_BELFEGOR, dzieki za linki, nie wyglada no na bardzo trudne, widziałem dzisiaj jakies samochody na złomie u sąsiada to jutro pójde moze jakis parownik przytargam bo samochód ciagle potzrebny a jutro raczej nie dostane od ręki zestawu naprawczego w naszych sklepach, mam jeszcze jedno pytanie, czy jeżeli pekła membrana to silnik mógł pociągnąc płynu chłodniczego????

[

Świstak, mam gólfa 1.8 s parownikiem tomasetto 140hp dokładnie taki http://allegro.pl/redukto...2076524969.html
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-02-2012, 19:05   

no to własnie o taki mi chodziło tylko ten jest do 140hp :) rozbierasz go tak jak pisałem
palidzojnt221 napisał/a:
nie dostane od ręki zestawu naprawczego w naszych sklepach
sprawdź w necie, Raomiu jest greg mar i oni w soboty pracują. musisz poszukać,

a taki zestaw naprawczy to 40-60zł za nowy. cena do przełknięcia. cały nowy parownik 180pln z wysyłką
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-02-2012, 19:18   

oki dzieki za podpowiedzi, jutro jak uda mi sie wykombinować parownik drugi i samochód to pojade to jakos obadać, najwiekszy ból golf stoi 18km od domu;(
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2012, 19:29   

Taki też rozbierałem i regenerowałem :lalala:



Zresztą jest do sprzedania z całą sekwencją, tylko na razie jeszcze tego nie wystawiałem bo nie rozdzieliłem jeszcze elektryki.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-02-2012, 20:30   

sorry za ot ale jak odnowiłeś ten parownik?

z takiego zaśniedziałego brudasa zrobiłeś taką nóweczkę?
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2012, 22:29   

Świstak, magiczne raczki :badgrin: i dużo szorowania. W każdym bądź razie jest jak nóweczka :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-02-2012, 11:50   

dzisiaj wymieniłem parownik na taki sam, znalazłem w gratach w garazu, chodzi tak sobie i przy około 120 przestaje przyspieszać, musze dolac gazu i jechac jeszcze na zestrojenie tego wszystkiego, wczesniej ten parownik był w oplu 1.6 16V, i odmroziłem przy tym ręce :(
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-02-2012, 08:34   

JAM_BELFEGOR, hehe nie wątpię że magiczne rączki, to podstawa jest... ale chodzi mi o chemie której używałeś, czy w ogóle nie używałeś chemii do czyszczenia?

palidzojnt221, filtr gazu wymień, zapierniczony jest i dlatego nie chce przyspieszać powyżej 120kmh, pewnie i spalanie masz większ?, jak masz parownik tomasetto do 140hp to filtr masz w tym "pojemniczku" zakręcanym na 3 imbusowe śrubki :) koszt filtra 8zł na stacji gazowej a różnica będzie ogromna.
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-02-2012, 09:16   

Świstak, wtedy miałem opary gazu juz to moze dlatego, a fiterkin zamówie z allegro tylko z 5 sztuk od razu, taniej mnie to wyjdzie, o takie http://allegro.pl/tomaset...2078127035.html
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2012, 10:06   

Świstak napisał/a:
JAM_BELFEGOR, hehe nie wątpię że magiczne rączki, to podstawa jest... ale chodzi mi o chemie której używałeś, czy w ogóle nie używałeś chemii do czyszczenia?
Co do chemii to membrany zwykłym płynem do naczyń lub jeśli są sparciałe to wiadomo wymienia się, to samo oringi. Do grubszych rzeczy używam acetonu technicznego, benzyny ekstrakcyjnej i WD40 zależny od rodzaju zabrudzenia i powierzchni. Np. acetonu nie użyjesz na tworzywach sztucznych. Dodatkowo naloty i wykwity na aluminium usuwam miękką szczotką drucianą na wiertarce, tylko koniecznie miękką, bo twardą porysujesz powierzchnię. Taką szczotkę widać na dwóch ostatnich fotkach. Filtr widać na czwartej fotce gdzie jest :lalala: oczywiście przy każdej rozbiórce bezwzględnie do wymiany tym bardziej że koszt jest śmieszny. Nie których powierzchni nie da się doczyścić z racji korozji jak tylna pokrywa i wieczko na filtr więc trzeba sięgnąć po farbę anty korozyjną od cała tajemnica i ze starego "purchla" robi się nowiuski pełno wartościowy redutorek. Tym bardziej że ten klient miał akurat tylko 2 lata, a wyglądał tak z racji bardzo mądrego gazownika który dał go pod akumulatorem prawie że na d sama ziemią. Calutki syf z drogi siadał na nim. Jeszcze dwa lata w takiej pozycji i nie nadawał by się do naprawy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load