Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
najmniejsze spalanie
Autor Wiadomość
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 06-09-2008, 11:30   najmniejsze spalanie

mam tipo 1,4ie gaz na jednopunktowym wtrysku;. i chce sie zapytac jak jezdzic zeby najmniej palil gazu. lubie przycisnac w pedal niormalnie to 10l na 100km .
  
 
evillysy 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 551
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-09-2008, 11:41   

jak ci pali 10 na 100km to się ciesz z tego bo mi palił od 12 przy spokojnej jeździe do 15 jak go deptałem i nic dziwnego w tym nie widziałem.
Parę zasad na mniejsze spalanie tzw eco driving

Osiem zasad eco-drivingu:
1. Należy przyspieszać energicznie wciskając pedał gazu do 3/4, nie kręcić więcej niż do 2500 obr./min, po czym wrzucać kolejny bieg.
2. Powinno się zawsze jeździć na najwyższym możliwym biegu, na niskich obrotach.
3. Gdy jedziesz 140 km/h, zużyjesz 20% więcej paliwa niżeli jechałbyś 120 km/h.
4. Jeśli zauważysz, że sytuacja na drodze zmusi Cię zaraz do hamowania nie rozpędzaj się nadmiernie, gdyż tracisz energie ze spalonego paliwa.
5. Samochodem zasilanym wtryskiem hamuje się silnikiem (nie jedziemy na luzie), ponieważ nie pobiera on wówczas w ogóle paliwa.
6. Jeżeli postój trwa dłużej niż kilkadziesiąt sekund gasząc silnik zużywasz mniej paliwa.
7. Jeśli nie jest to konieczne nie woź bagażnika dachowego ani żadnych zbędnych ciężarów. Sprawdzaj często ciśnienie w oponach. W ten sposób unikasz zbędnych oporów toczenia oraz poprawiasz aerodynamike.
8. Zastanów się przed każdą podróżą, czy na pewno musisz jechać autem, czy nie lepiej skorzystać czasem ze środków komunikacji, albo po prostu się przespacerować!
     assistance   Moneta
 
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-09-2008, 11:47   

po regulacji i innych takich zabiegach mój mi pali 13 w mieście, a na trasie 9 gazu oczywiście :) (przed regulacjami brał 20), oczywiście jak depne to wraz z dociśnięciem pedału wzrasta liniowo spalanie :)
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-09-2008, 12:00   

evillysy napisał/a:
2. Powinno się zawsze jeździć na najwyższym możliwym biegu, na niskich obrotach.


Żeby nie były za niskie bo wtedy to silnik się zamula ( niszczy ) i spalanie jest ogromne ( zwłaszcza jak chcesz przyspieszyć )
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-09-2008, 13:57   

Mam silnik 1.4 IE monowtrysk z kompem boscha.
Przy jeździe do 3000 obr w mieście pali około 9l gazu
w trasie wychodzi poniżej 8l
  
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-09-2008, 16:53   

No tak wszystko co napisał evillysy, jestOKale nie zapominając o jeżdzie z zamkniętymi szybami!nawet przy 30-to
stopniowym upale-wtedy zaoszczędzamy na saunie-no i jakieś (konkretne) ogumienie 145/ :?: /13 :lalala:
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-09-2008, 17:06   

dziura793@o2.pl napisał/a:
i jakieś (konkretne) ogumienie 145/ :?: /13 :lalala:
najlepiej z uno ;p tam takie zacne wielkie koła ładowali, ja bym jeszcze wywalił koło zapasowe, teściową i kocyk z kanapy :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-09-2008, 17:24   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
najlepiej z uno ;p tam takie zacne wielkie koła ładowali,

A ja proponuje też coś z rodziny FIAT 12" CC jak rant się ubrudzi przecierasz kciukiem i gotowe :badgrin:
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-09-2008, 06:49   

Mniejszy rant jest w cc (koła nie 12'' a 13")niż w uno (135/70r13 ver. 135r13) :rozsmieszac:
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
jurek 


Wiek: 65
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 28
Skąd: Łódz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-09-2008, 08:36   

Witam pozdrawiam serdecznie i miłego dnia życzę.Ja mam tempre pali na trasie 8l gazu jest taki w Głownie regulował u mnie :lol:
     assistance   Moneta
 
 skype
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 09-09-2008, 16:53   

cezar60 napisał/a:
mam tipo 1,4ie gaz ... jak jezdzic zeby najmniej palil gazu.


boshe uwielbiam takie pytania, odpowiedź jest bardzo prosto ... jeździj na rowerze wtedy spali ci najmniej gazu .... opanuj się chłopie rozumiem jakbyś miał 2.5 v6 albo 3.0 v6 i narzekał na spalanie... a jak tak bradzo jesteś zdesperowany żeby zaoszczędzić 1 litr gazu to możesz podpatrzeć technikę jazdy 80 letniego , głuchego i ślepego dziadka jadącego w niedziele do kościoła ...
evillysy napisał/a:


1. Należy przyspieszać energicznie wciskając pedał gazu do 3/4, nie kręcić więcej niż do 2500 obr./min, po czym wrzucać kolejny bieg.
2. Powinno się zawsze jeździć na najwyższym możliwym biegu, na niskich obrotach.
3. Gdy jedziesz 140 km/h, zużyjesz 20% więcej paliwa niżeli jechałbyś 120 km/h.
4. Jeśli zauważysz, że sytuacja na drodze zmusi Cię zaraz do hamowania nie rozpędzaj się nadmiernie, gdyż tracisz energie ze spalonego paliwa.
5. Samochodem zasilanym wtryskiem hamuje się silnikiem (nie jedziemy na luzie), ponieważ nie pobiera on wówczas w ogóle paliwa.
6. Jeżeli postój trwa dłużej niż kilkadziesiąt sekund gasząc silnik zużywasz mniej paliwa.
7. Jeśli nie jest to konieczne nie woź bagażnika dachowego ani żadnych zbędnych ciężarów. Sprawdzaj często ciśnienie w oponach. W ten sposób unikasz zbędnych oporów toczenia oraz poprawiasz aerodynamike.
8. Zastanów się przed każdą podróżą, czy na pewno musisz jechać autem, czy nie lepiej skorzystać czasem ze środków komunikacji, albo po prostu się przespacerować!



1. energiczne przyspieszanie nie przekraczając 2500 .... ten punkt zaprzecza sam sobie albo energicznie albo nie przekraczając 2500obr
2. przy 40km/h zapinasz 5-ty bieg najlepiej pod górkę .
3. a gdy stoisz miejscu ze zgaszonym silnikiem to nie zużyjesz nic
4.po co wogóle ruszać ze skrzyżowania skoro na następnym może cię złapać czerwone
5. na ten punkt nie mam odpowiedzi :)
6. najlepiej gasić silnik już przed każdym skrzyżowaniem lub zakrętem.
7. dojazdówki, gaśnicy, apteczki też można nie wozić bo to zbędne kilogramy.
8. zastanów się po co ci wogóle było prawo jazdy skoro nie stać na benzynę ...
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-09-2008, 17:23   

avenger85 napisał/a:
opanuj się chłopie rozumiem jakbyś miał 2.5 v6 albo 3.0 v6 i narzekał na spalanie...
jakby mial ktorys z tych silnikow to raczej nie po to zeby zaoszczedzic na gazie. Mysl!

avenger85 napisał/a:
1. energiczne przyspieszanie nie przekraczając 2500 .... ten punkt zaprzecza sam sobie albo energicznie albo nie przekraczając 2500obr
wcale nie zaprzecza. Rusz głową, jak już chcesz swoje mądrości wrzucić do tematu. "Energicznie" nie oznacza wcale "na maksa". Tzn. pozwól, aby silnik w miarę szybko osiągnął prędkość obrotową 2500 i wrzucaj kolejny bieg

avenger85 napisał/a:
2. przy 40km/h zapinasz 5-ty bieg najlepiej pod górkę .
NIE! nie osiągnąleś jeszcze prędkości obrotowej 2500

avenger85 napisał/a:
3. a gdy stoisz miejscu ze zgaszonym silnikiem to nie zużyjesz nic
jedyna Twoja sensowna sugestia

avenger85 napisał/a:
4. po co wogóle ruszać ze skrzyżowania skoro na następnym może cię złapać czerwone

Głupie pytanie, ale po kilku twoich punktach przestałem się dziwić. Odp. Bo stojąc w miejscu (na skrzyżowaniu nie wolno wyłączać silnika) też zużywasz paliwo. Więc lepiej jadąc niż stojąc.

avenger85 napisał/a:
5. na ten punkt nie mam odpowiedzi :)
tylko na 3pkt odpowiedziałeś prawidłowo

avenger85 napisał/a:
6. najlepiej gasić silnik już przed każdym skrzyżowaniem lub zakrętem.
patrz w nawiasie odpowiedź do 4pkt

avenger85 napisał/a:
7. dojazdówki, gaśnicy, apteczki też można nie wozić bo to zbędne kilogramy.
zapytam tylko, czy rozumiesz znaczenie słowa "zbędny"?

avenger85 napisał/a:
8. zastanów się po co ci wogóle było prawo jazdy skoro nie stać na benzynę ...
ale stać go na gaz i chce go zużyć możliwie jak najmniej, jak spora większość posiadaczy zagazowanych aut.

W sumie mogłem nie odpowiadać na twój post, ale cóż. Skoro nie związany z tematem i w niczym nie pomagając starałeś się jedynie ośmieszyć swoimi "mądrościami" kolegę proszącego o radę :red_kartka:

Moderowany:
Edytowałem posta, żeby nie dawać pretekstu do głupich odpowiedzi, pozostałe posty poszły do kosza.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 10-09-2008, 23:07   Re: najmniejsze spalanie

moje "mądrości" są formą żartu mającą w sposób żartobliwy uświadomić człowieka iż nie warto zamieniać się w przeszkodę drogową w celu zaoszczędzenia jednej złotówki na każdych 100 kilometrach ... a już w szczególności jeśli auto pali śmieszne ilości gazu
cezar60 napisał/a:
lubie przycisnac w pedal niormalnie to 10l na 100km .

cienias po zagazowaniu też tyle pali a ma dwa razy mniejszy silnik ...
więc ile byś chciał żeby ci palił? 2L na 1000km ? auto to nie zapalniczka
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-09-2008, 23:34   

Mój rekord to (wczoraj) 11L w cyklu mieszanym 50:50. A rekord w odwrotną stronę to 16L na mieście. Ale miałem podłączony dopływ ciepłego powietrza (gazownik nie odłączył), odłączyłem i przy dynamicznej jeździe pali w granicach 13. Napewno da się zejść poniżej 10, ale osobiście nie potrafię tak jeździć :evil: 8)
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-09-2008, 16:50   

avenger85 napisał/a:
cienias po zagazowaniu też tyle pali a ma dwa razy mniejszy silnik ...
7l gazu w mieście

avenger85 napisał/a:
moje "mądrości" są formą żartu mającą w sposób żartobliwy uświadomić człowieka iż nie warto zamieniać się w przeszkodę drogową w celu zaoszczędzenia jednej złotówki na każdych 100 kilometrach
się chyba nie rozumiemy. Jadąc "dynamicznie" moja tempra spala nawet 15l/100km gazu. Jadąc "oszczędnie" spala 12l/100km. Moja droga do pracy to 7km (słownie: siedem kilometrów) Do pracy "dynamicznie" jadę 10 minut, a "oszczędnie" około 11-12 minut. Dla mnie na przykład nie ma większego sensu tracić 7-10zl tygodniowo po to, żeby być minutę czy dwie wcześniej w pracy. Oprucz tego jeżdżę dużo po pracy. I tu ze 20km dziennie się robi. I 15zl do 20zl tygodniowo znowu zaoszczędzam. Tak więc miesięcznie można spokojnie mieć lub nie mieć 100zł. To prosty rachunek. Nikt na mnie nie trąbi, bo nie jestem przeszkodą. No chyba, że na ograniczeniu do 50km/h ktoś chce jechać 80km/h a jest zakaz wyprzedzania. To takich przepraszam, że się tak "wlokę".
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-09-2008, 20:07   

Max temperowka cos kolo 16-17 w krakowie na wszystkich swietych w polowie drogi spowrotem do domu skonczyl mi sie gaz to bylo zaskoczenie.
Na trasie wyniki w granicach 6,8-7,0 przy spokojnej jezdzie dawaly sie osiagnac bez wiekszego problemu.
Rekord to jakies 5,7-6,0 ciezko to policzyc bo gazu zawsze wchodzi inna wielkosc wycieczka krajoznawcza na lublin prawie caly czas kolo 70-80 czyli bardzo ekonomicznie

Prawda jest taka ze auto im mniej pali tym lepsze a jesli ma jeszcze jakas sensowna moc przy uczciwym spalaniu to jest dobrze
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
sniff 



Wiek: 44
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 172
Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-09-2008, 20:12   

Każdy musi wyczuć swoje autko i dostosować styl jazdy do kieszeni. Jak stać to można pociskać autko a jak chcesz zaoszczędzić to z umiarem, no ale nie bez przesady (tryb emerycki).
_________________
Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
     assistance
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 11-09-2008, 23:29   

Ciechu78 napisał/a:

I 15zl do 20zl tygodniowo znowu zaoszczędzam.

a ja za 20zł tygodniowo( czyli za jakieś 2.50zł dziennie ) wolę w drodze do pracy i z powrotem jechać takim stylem jaki mi odpowiada ... bo nie ma to jak "łyknąć" zagazowanego golfa gti na dzień dobry :) ( który jeździ rano tą samą trasą co ja )
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 12-09-2008, 16:24   

avenger85, masz szczescie tak uroczo zaczynac dzień.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 12-09-2008, 22:18   

golfy gti to śmieci :) niestety teraz dokuczają mi bmki, wieśniaki nie boją się dużych silników tak jak kiedyś bo zawsze można to zagazować więc śmiało kupują 2.0 i w górę... a jeszcze 2 lata temu połowa bemek to były 1.6 , 1.8 a 2.0 to max :)
poza tym teraz dużo ludzi jak widzi tipo to myśli sobie że to dziadkowóz i nawet nie chcą się ganiać :)
sorki za offtopa
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-09-2008, 22:40   

avenger85,
sniff napisał/a:
Każdy musi wyczuć swoje autko i dostosować styl jazdy do kieszeni.
powinieneś to zrozumieć. Albo zrozumiesz, jak będziesz miał własną rodzinę na utrzymaniu.

avenger85 napisał/a:
wolę w drodze do pracy i z powrotem jechać takim stylem jaki mi odpowiada
więc daj innym też jeździć takim stylem jaki im odpowiada

avenger85 napisał/a:
"łyknąć" zagazowanego golfa gti
a co to za problem mając Tipo 2.0 w benzynie?

avenger85 napisał/a:
golfy gti to śmieci :) niestety teraz dokuczają mi bmki, wieśniaki nie boją się dużych silników tak jak kiedyś bo zawsze można to zagazować więc śmiało kupują 2.0 i w górę... a jeszcze 2 lata temu połowa bemek to były 1.6 , 1.8 a 2.0 to max :)
poza tym teraz dużo ludzi jak widzi tipo to myśli sobie że to dziadkowóz i nawet nie chcą się ganiać :)
sorki za offtopa
nie no, po tym poście to ja widzę, że jesteś raczej maniakiem prędkości i "łykania" niemieckich wozów. Więc nie rozumiem dlaczego wypowiadasz się w temacie "najmniejsze spalanie"?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-09-2008, 09:34   

cezar60 napisał/a:
mam tipo 1,4ie gaz na jednopunktowym wtrysku;. i chce sie zapytac jak jezdzic zeby najmniej palil gazu. lubie przycisnac w pedal niormalnie to 10l na 100km .


kolego ... takie spalanie przy takim silniku jest małe ... ciesz się że nie spala Ci z 12,13 jak innym. Co do zmniejszenia tego spalania ... może pol litra zejdziesz stosując te metody podane w postach wyżej. Pamiętaj też o odpowiednim ciśnieniu w oponach.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 13-09-2008, 22:50   

Ciechu78 napisał/a:
Cytat:


avenger85 napisał/a:
"łyknąć" zagazowanego golfa gti

a co to za problem mając Tipo 2.0 w benzynie?


no tak typowe ... myślisz że gdybyś miał większy silnik to wystarczy wcisnąć w podłogę i bezstresowo łykasz wszystko przed tobą... Ciechu78 napisał/a:

Cytat:

nie no, po tym poście to ja widzę, że jesteś raczej maniakiem prędkości i "łykania" niemieckich wozów. Więc nie rozumiem dlaczego wypowiadasz się w temacie "najmniejsze spalanie"?


bo oprócz łykania niemców ( co zdecydowanie jest warte 2.50zl dziennie ) staram się jeździć jak człowiek .... jak młody człowiek dynamicznie ale żeby ta dynamika nie szarpała zbytnio mojej kieszeni ... ale nigdy nie zejdę do poziomu/stylu jazdy przeszkody drogowej żeby zaoszczędzić 1zł na 100km ... aż boję się pomyśleć jakie ty części kupujesz do auta i czy wogóle je wymieniasz ...
najwidoczniej odpowiada ci styl jazdy kierowcy walca z refleksem szachisty, no cóż jeśli ma się wykastrowanego trupa przekroczenie 2500obr grozi poważną awarią

_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-09-2008, 09:32   

tak wiec cezar60 zastosuj sie do wskazowek, ktore opisal ci evillysy. Jednakze jesli faktycznie masz spalanie w granicach 10l w cyklu mieszanym z przewaga jazdy po miescie, to juz jezdzisz w miare oszczednie.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load