Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
nie chce odpalić na pb
Autor Wiadomość
czarek45 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 31-10-2009, 16:41   nie chce odpalić na pb

Witam!!!

Mam od 3 tygodni problem z odpalaniem na benzynie. Instalacja mono na bingo m. Pompa wyciągnięta i sprawdzona pod kątem ciśnienia (1.2 do 2.5 bara) i włączania się. Wymienione przekaźniki od pompy w komorze silnikowej, po podpięciu pompy na krótko pod aku za każdym razem pracuje jak należy, instalacja sprawdzona pod kątem ciągłości zasilania, nie ma przebić i uszkodzeń.

Problem wygląda tak:

autko postoi nockę i z rana nie chce odpalić (choć nie zawsze), po przekręceniu kluczyka słychać pracującą pompę, zapalam i od razu gaśnie, po kilku sekundach przekręcam zapłon i już nie słychać pompy, a jak odpalam na gazie i po przełączeniu na benzynę pompa pracuje, mogę zgasić i bez problemów już zapali na benzynce.

Już mnie szlak trafia, nie wiem co mam jeszcze sprawdzić, czasami wydaje mi się, że jednak to 20 letnie autko zaczyna żyć własnym życiem.

Nie chcę już rozgrzebywać instalacji elektrycznej pod kierownicą, ale może jest tam jakiś przekaźnik odpowiadający za pracę pompy (nie posiadam żadnych odcięć zapłonu)?

Czy może to być CPW?
_________________
Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(

Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-)
  
  
 
 
Przemek 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-11-2009, 11:00   

Jeśli chodzi o CPW to jeśli by padł to nieodpalałby również na LPG. Kiedyś ktoś pisał że niełączyły mu kable przy przekażnikach w komoże silnika pod tą czarną skrzynką na poszybiu.
_________________
Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS)
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 01-11-2009, 20:07   

czarek45, bezpiecznik od pompy jest na grodzi, koło przekazników pod taka czarna plastikowa oslonka. Ja osobiscie stawiam na padajaca pompke paliwowa. Problem przerabiałem długiiii czas. Czysciłem wtryskiwacz, wymieniiłem filtr paliwa, założyłem zawór zwrotny, dolałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy, zalałem nowa bene itp... nic nie pomagało... Dopiero przez pomyłke kumpla załozyłem pompke od 1,8-2.0 (daje ona wieksze cisnienie) i to wlasnie ona "przepchała" wtryskiwacz. Bingo m ma funkcje awaryjnego rozruchu silnika jak masz włączona w menu kompa od LPG to musisz na ok 10s przytrzymac przycisk na przelaczniku przy zmianie z beny na LPG az sie zaswieci dioda i "pyknie" elektrozawór na butli.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
czarek45 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-11-2009, 22:27   

Zgadza się co do tego plastikowego ustrojstwa w komorze silnika, lecz Panowie wymienione zostały wszystkie przekaźniki tzn. dwa (sztuka po 15 zł) i sprawdzony bezpiecznik jak już pisałem, pompa chodziła ponad 30 minut na maszynie do testów pomp paliwowych w firmie, która sprzedaje pompy, była uruchamiana i wyłączana wielokrotnie, dodatkowo po wrzuceniu drugiego aku do bagażnika i podpięciu na krótko pompy działała za każdym razem. Co do tej pompy z 1.8 i 2.0 to ciśnienie pracy jest identyczne i nie może więcej dawać, różni się tylko budową; pompy o powiększonej przepustowości stosuje tylko ten kto przebudowuje cały układ paliwowy, przy pozostawieniu oryginalnego nie ma możliwości więcej wycisnąć bo tak jak już pisałem moja pracuje przy ciśnieniu od 1.2 do 2.5 , a to i tak wystarczająco za dużo do zasilania silnika, producent podaje wartość przybliżoną do 1-1.1 bara. Kolejna rzecz jeśli masz kompa i wielopunkt lub mono to i tak mieszanką paliwową steruje elektronika, która nie pozwoli na nic poza tym co ma wklepane, chyba, że masz ruszone mapy wtrysku w co wątpię bo na wolnossącym nie uzyskasz zbyt wiele koników ewentualnie parę Nm, których i tak nie odczujesz. Jak masz gaźnik to można pogrzebać i ewentualne przeróbki zrobione przez specjalistę dadzą już jakąś różnicę.

Dzięki za rady, zrobię reset kompa i może coś to da!!!

** Dodano: 01-11-2009, 22:28 **
A co do gazu to po odpaleniu w trybie awaryjnym i przełączeniu od razu na Pb wszystko jest oki. Tak więc to też już przerabiałem!!!
_________________
Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(

Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-)
  
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 02-11-2009, 20:54   

czarek45 napisał/a:
Co do tej pompy z 1.8 i 2.0 to ciśnienie pracy jest identyczne i nie może więcej dawać


Mylisz sie kolego i to sporo!!! 1,4-1,6 daje ok 1 bar a 1,8-2.0 daje 3,6 bara. poza tym jedynym mechanizmem jaki reguluje cisnienie jest wlasnie regulater cisnienia paliwa, który znajduje sie zaraz koło wtrysku. wiem ze komp steruje dawka paliwa ale jej cisnienie jest tylko i wyłącznie regulowane mechanicznie... Moze regulator cisnienia sie wiesza... rozkrec go i np obróć membrane o kilka stopni w dowolną strone.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
czarek45 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-11-2009, 17:41   

No i szydło wyszło z worka! Wczoraj wieczorem odpaliłem autko w całkowitych ciemnościach i jak się okazało uszkodzeniu uległa cewka zapłonowa. Dziś już jadąc do sklepu po części silnik odmówił posłuszeństwa na gazie, ale dziwnym trafem dojechałem do garażu na benzynie. Wymiana cewki i przewodów wysokiego napiaęcia, reset komputera i jak ręką odjął. Tiposzek pali na tyk i nie huśta się już tak na obrotach przy postoju.
_________________
Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(

Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load