Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Propan butan vs. gaz ziemny
Autor Wiadomość
Radzio_wawa 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 141
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-05-2005, 16:31   Propan butan vs. gaz ziemny

Czy nasze bolidy z instalacja LPG mogą jeździć na gazie ziemnym? Poczytajcie sobie ten artykuł: http://info.onet.pl/1094619,11,item.html
Proszę o odpowiedź osobę, która zna się na tym. :-k
_________________
'02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun :)

Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-05-2005, 17:16   

Nawet diesle moga na ziemnym jezdzic Tak przeciez jezdza autobusy przystosowane na gaz ziemny. Tylko gaz ziemny trzeba sprezac pod wiekszym cisnieniem.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-05-2005, 19:26   

I instalka jakby ciut drozsza...

http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=619546


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-05-2005, 19:50   

Cytat:
Czy nasze bolidy z instalacja LPG mogą jeździć na gazie ziemnym? Poczytajcie sobie ten artykuł: http://info.onet.pl/1094619,11,item.html
Proszę o odpowiedź osobę, która zna się na tym.

Co ty Radzio chcesz być pierwszym klubowiczem, który poleci temprą o napędzie wybuchowym na księżyc :D
Normalnie to inna jest instalacja do gazu ziemnego a inna na propan butan, ale w Polsce to się mogą dziać różne rzeczy.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-05-2005, 13:55   

wczoraj/przedwczoraj 1sze większe artykuły czytałem o tym.........
w sumie nasze bolidy powinny trawić gaz ziemny, jak LPG idzie.....
przecież to w sumie jakby to samo, jedynie inaczej sprężane itp.....

fajna sprawa, autko cichsze o wiele niż na benzynce czy lpg, nie traci mocy jak na LPG czyli największa bolączka nie istnieje tutaj, gaz tańszy (póki rząd :evil: czegoś nie wymyśli jak się to upowszechni), a stację można sobie w garażu zbudować :-)
ekologiczne, w tym wypadku bardziej niż lpg, bez syfów po wypaleniu (a lpg mimo wszystko ma) i silnika tak nie zużywa, oleju z cylindrów nie ściąga ponoć itp itd

ja kcem gassss ziemny :-D

też mnie to bardzo interesuje - jak ktoś ma pewne informacje - czy przypadkiem czymś nie szkodzi toto, nie wymaga specialnych silniczków (wytrzymałych, nowych , itp itd) to piszcie, piszcie !

instalacje podobno drogie (ok 8 tys) ale mają spadać do 3 tys a kiedyś może mniej.....
tylko stacji b.mało jest póki co, (z ciekaw.: ktoś ma listę może ile i gdzie są?)
można 'domową' sprężarkę zakupić, co by w domu z kuchenki auto tankować ale kosztuje to z 40tys chyba.....
bardzo fajna sprawa; jak tylko więcej staji będzie i instalacje stanieją - może zamiast LPG takie cuś.... tylko co na to gaźniczkowa temperka.. hm... a przede wszystkim jak z cenami gazu wtedy (państwo musi kraść, nie tu to tam)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 18-05-2005, 14:04   

Interesowałem sie tym troszkę.
Absolutnie nie wlejesz gazu ziemnego do naszych instalacji, ponieważ wpompowywany gaz ziemny jest pod ciśnieniem kilkuset bar więc po prostu rozerwałoby węże i zbiornik.
Do tego rzeczywiście jest specjalna instalacja która jednak nadal kosztuje ok 8.000PLN i raczej nie sądzę, żeby była tańsza choćby ze względu na ciśnienie. Tam są specjalne węże ciśnieniowe i sam zbiornik waży min 50kg, a gazu wchodzi ok 20l. Są to zbiorniki ciężkie bo mają grube ścianki. Zabierają więc dużo miejsca. Zresztą już są zbiorniki toroidalne, ale mała malutką pojemność. Przeciez był nawet wypust Multipli która żywiła się tym gazem. Zbiorniki sa prawie pod całym autem i jest ich kilka, takich jak butle do spawania. Kiedys było tak, że jeśli jeździ auto na gazie to już nie na innym paliwie. Teraz już chyba sobie z tym poradzili bo np Multipla ma zbiornik na benzynę 5l!! :)
Gaz ziemny najlepiej nadaje się jednak do diesla, a i tak w normalnych autach spalanie będzie jeszcze wyższe niż na LPG. Instalowany jest głównie do diesli również dlatego, że okres zwracania sie jest dużo dłuższy niż przy LPG, więc silnik musi dużo wytrzymać.
Niestety jak na razie jest tylko kilka, kilkanaście stacji oferujących ten gaz. WIększość zakładów instalującyh LPG nie ma pojęcia o gazie ziemnym a zobaczcie, że mimo iż LPG jest tak długo na rynku i jest to gaz prosty do poskromienia to nadal wielu instaluje go nie znając sie na tym do końca. Boję sie co by było gdyby ziemny stał sie popularniejszy.
Posiadając taką instalację można sobie dokupić specjalną sprężarkę z USA (raczej nie widziałem takiej która bezpiecznie pompuje gaz do 600atm) za ok 1000 U$ i podłączyć pod kuchenkę w domku. To jest dość atrakcyjna wizja, ale kiedy ma się to zwrócić?
Ok 2 lat temu PGNiGE próbowało rozpowszechnić gaz ziemny na fali podwyżek akcyzy na LPG. Myślę, że gdyby i im sie to udało to po roku podwyżki dosięgnełyby i gazu ziemnego.

Widziałem kiedyś zakład który reklamował się, że robią instalację do gazu ziemnego, ale pewnie nie mają o tym zbyt dużego doświadczenia i robią bo robią, a jak jest problem to już nie wiedzą co dalej.
Podobno te zbiorniki kompozytowe sa lepsze, ale nie wiadomo jak zachowują sie podczas wypadku.
Z tego co wiem to silnik może być do tego każdy, oby nie był zużyty i wysilony. CHodzi o to by był trwały i mocny (najlepiej dlatego diesel). Fiaty mają akurat dobre silniki więc problemu z tym być nie powinno. Dobrze jednak przedtem zrobić remont kapitalny, żeby auto dłużej pochodziło. Z drugiej strony ile chcesz jeździć Temprą? Kolejne 5-10 lat, bo tyle pewnie sie będzie to zwracało? Jeśli już to montaż gazu to do nowego auta którym się dużo jeździ. Wtedy może się zwrócić. Szczególnie porównując możliwość tankowania w domku i potrzebę instalacji sekwencyjnego LPG który jest niewiele wtedy tańszy.

Wg mnie bardziej inwencyjny jest już wodów i mimo, że jeszcze niewiele osób sie do tego przyzwyczaiło to trwają prace i możliwość jazdy na nim jest bliższa niż nam się wydaje.
NIestety mafia paliwowa (ale ta duża, światowa) straciłaby zbyt wiele i jak na razie badania te są troszkę potajemne i powolne. Chodzi o to, ze jesli jeszcze są złoża ropy to trzeba je wykorzystać, a dopiero potem lać wodór.
To znów możemy się pochwalić (jak może wiecie laser do DVD wynaleźli Polacy) bo nasi wynaleźli specjalny materiał (odpowiednie włókna) do zrobienia zbiornika na wodór. Jak wiadomo jest to najmniejsza cząsteczka i przenika nawet przez stal. Dopiero ten materiał nakładany wielowarstwowo utrzymuje gaz w zbiorniku.
Jak dla mnie to jest przyszłość a giganci paliwowi już liczą ile będzie kosztowała przebudowa wszystkich stacji. Biorą więc ten pomysł jak najbardziej realnie!
Do przodu, myśli, do przodu!!»

P.S. 99% aut napędzanych gazem ziemnym to auta z zagranicy, głównie Danii Hilandii itp. Wielu kupowało "auto z gazem" ale mało który wiedział, że to nie ten co trzeba. Jesli mają gdzieś blisko stację na gaz to sie cieszą, gorzej jeśli nie mają.
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-05-2005, 16:13   

mkaminski100 napisał/a:
P.S. 99% aut napędzanych gazem ziemnym to auta z zagranicy, głównie Danii Hilandii itp. Wielu kupowało "auto z gazem" ale mało który wiedział, że to nie ten co trzeba. Jesli mają gdzieś blisko stację na gaz to sie cieszą, gorzej jeśli nie mają.

A trafić stację z gazem ziemnym to istny cud, jest ich około 20.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-05-2005, 19:22   

Butle do gazu ziemnego robione są z ceramiki - np. w autobusach na dachu ! nie są aż tak wielkie i cieżkie jak stalowe a wytrzymują większe ciśnienie - technologia rodem z kosmosu. Co do tankowania gazu ziemnego to na Politechnice ( chyba Wrocławskiej ) wybudowali chłopaki instację do ego pompowania - wyszło tanio i przez całą noc spokojnie zatankuje sie samochód. Gaz ziemny jest przyszłościowy ale nie w Polsce gdyż u nas za duzo jest instalacji LPG żeby ludzie się przestawiali.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 23-05-2005, 13:04   

Pewnie w autobusach tak, ale wyobrażasz sobie ceramiczną butlę znajdującą sie pod swoim tyłkiem? Ja jakoś nie bardzo i nie przekonają mnie żadne zabezpieczenia. Przy uderzeniu każda ceramika pęknie.
Zresztą w normalnych autkach (cywilnych) butle są z innego materiału. Kiedyś to chyba była stal, teraz nowsze instalacje sa kompozytowe.
Również marne szanse na wdrożenie do życia. Tak jak napisałem, wg mnie bardziej przyszłościowy jest wodór.
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-05-2005, 16:11   

Tylko ze wodor jest chyba jeszcze bardziej niebezpieczny.
Wydaje mi sie ze butle ktore sa napelnione do 200atmosfer gazem ziemnym wcale nie beda podatniejsze jak te obecne.

Te wybuchy a'la amerykanskie filmy to mozna sobie wsadzic w d****. Gaz nie wybucha od tak sobie a im wieksze cisnienie tym lepiej bo nawet jak dojdzie do rozszczelnienia to ped gazu "zdmuchnie" ogien. Zeby doszlo do zapolinu musi byc conajmniej 50/50 stosunek gaz/powietrze! Tylko acetylen juz przy bardzo malym stezeniu (nie pamietam, ale naprawde malym) zapala sie. Dlatego acetylen jest bardzo niebezpieczny.

Dodatkowo butla prawie pusta szybciej moze wybuchnac w przypadku bezposrednioego kontatku z ogniem po rozszczelnieniu niz napelniona. Bo jest male cisnienie w niej i stosunek powietrze/gaz zbliza sie do "krytycznego" poziomu.

Dlatego gaz propan-butan doprowadza sie do reduktora (do parowanika) w stanie cieklym. Taka instalacja nie ma prawa wybuchnac.

Co do wodoru, jest on rownie ekologiczny co gaz ziemny, niestety rowniez trzeba go przechowywac pod duzym cisnieniem co stwarza wieciej problemow i jest bardziej wybuchowy. No i instalacje musza byc specjalne, na gaz ziemny sa podobne do tych stosowanych przy propan-butan.

Przy tankowaniu rowniez trzeba zachowywac szczegolne bardziej zaostrzone srodki.

Zobaczymy, co wyjdzie z tego! Stawiam ze moga wyrosnac 2 szkoly, wodorowa i na gaz ziemny! Z jednej strony lepiej bo bedzie konkurencja!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-05-2005, 18:02   

mkaminski100 napisał/a:
Przy uderzeniu każda ceramika pęknie.


Mkaminski to nie jest ceramika jak w naszych lazienkach :lol:

Skoro wytrzymuja wieksze cisnienie to analogicznie sa wytrzymalsze.
Czy wiesz, ze najskuteczniejsze hamulce stosowane m.in. w Porsche to wlasnie ceramiczne.
Niestety ich koszt jest zbyt duzy aby inni producenci mogli sobie na nie pozwolic.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

  
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-05-2005, 19:38   

Ceramika jest bardzo trwała - nie ulega korozji, jest twarda, bardzo wytrzymala na tarcie i cieplo. Niestety jest mniej odporna na sily dynamiczne dzialajace na nie. Zamiast uginac sie plastycznie to peka.

Ale idealnie spisuje sie wlasnie jako tarcze hamulcowe, oczywiscie nie jest to sama ceramika tylko specjalne "spieki".

Wszystkie marki "z wyzszej pułki" stosuja takie tarcze.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 25-05-2005, 23:06   

Ceramika to ceramika i nie ważne czy łazienkowa czy butlowa czy hamulcowa bazuje na wypalonej specjalnej glince która ma właściwości jak napisał miszko. Przy uderzeniu więc pęknie. Pewnie nie wybuchnie, ale pęknie.
Teoretycznie Miszko masz rację co do niemożliwości wybuchu instalacjii. Teoretycznie bo widziałem już kilka które walnęły. Sama butla jest jednak tak zrobiona, że jest bezpieczna.
Nie uważam gazu ziemnego za niebezpieczny, po prostu nie widzę dla niego przyszłości. Jest tańszy do uzyskania niz LPG, ale i tak jest to paliwo "kopalne", więc za jakiś czas się skończy.
Butle wodorowe są robione z kompozytu, jakiejś specjalnej tkaniny która wielowarstwowo nie przepuszcza gazu. Dodatkowo butla jest trwała i elastyczna
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-05-2005, 08:49   

mkaminski100 napisał/a:
Teoretycznie Miszko masz rację co do niemożliwości wybuchu instalacjii. Teoretycznie bo widziałem już kilka które walnęły.


A to jestem ciekaw, nie to ze podwazam twoje wypowiedzi tylko ciekawi mnie to.
Opisz dokladniej jak to bylo. Samochod caly wylecial w powietrze? Rozerwalo go. Opisz bom ciekaw i w jakich okolicznosciach wybuchly.

Ja osobiscie widzialem na szrocie spalonego Hjundaja (nie chce mi sie poprawnie literowac) bodajze to byl chyba accent, bynajmniej 4 drzwiowy sedan z hjundaja. Byl spalony caly do blachy. A instalacja nie wybuchla. Choc bylo widac ze strazaki walczyli, bo butla byla "nadpalona" z farby ale plastiki z instalacji od butli (zawory, puszka od instalacji el. ) byly stopione.

To tez ciekawi mnie co i jak w tamtych przypadkach.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 28-05-2005, 14:38   

Prędzej bak z benzyną walnie 3 razy niż butla z gazem, W czasie wzrostu temp w butli będzie coraz wyższe ciśnienie - ale one są na to przewidziane. AK więc nie ma się co obawiać, wręcz butla może być dobrym zabezpieczeniem tyłu samochodu podczas wypadku.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-05-2005, 20:36   

Butle bodajze sa testowane do 30 czy 40 atmosfer. Ale nie pamietam, wiem ze w tych papierkach od legalizacji ich ktore dostalem od kumpla gazownika bylo to opisane.

Acha wlasnie popytalem sie moich znajomych. U nas 5 lat temu byla taka sytuacja.

Auto uderzylo w drzewo i przod auta sie zapalil. W srodku byly 4 osoby , jednak byli zaklinowani. Auto mialo instalacje gazowa. Gaz niestety wybuchl, ale nie odrazu. Rozszczelnila sie instalacja gaz uciekl i dopiero "opary" bedace juz w butli byly na tyle zmieszane z powietrzem ze doszlo do wybuchu. Co ciekawe butla wybuchla " w gore ". Niestety wszyscy zgineli w tym wypadku (spalili sie zywcem).

Jednak nie ma co idealizowac, opary benzyny sa tak samo niebezpieczne, wiec jazda na "kropelce" jest bardziej niebezpieczna niz z pelnym bakiem.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 30-05-2005, 12:20   

Kiedys rozmawiałem z koleżanką- strażakiem. Oni mają dokładne szkolenia z instalacji w autach. Butle nigdy nie są napełniane całkowicie i mają powietrze, aby rozprężający się LPG jako płyn mógł sie przekształcić w gaz. Objętość gazu można zmniejszyć, cieczy nie. Czyli podgrzane LPG w stanie płynnym (pełna butla płyny) rozsadzi butlę, natimiast jeśli będzie trochę powietrza to zmieni tylko stan na gazowy. Butle powinne wytrymac temperaturę ok 1000stC, więc przy spaleniu aua wybuchnąć nie powinne.
Ale..własnie to ale. Wybuchają najczęściej elementy pod maską. Kiedy "mechanik" właściciel grzebie, albo zakłada jak najtańszą instalację. No oczywiście wybuchały butle kupowane u naszych wschodnich sąsiadów. Druga kwestia to że nie zwasze zadziała zawór blokujący wypływ gazu przy butli który może się nawet stopić.
Ostatnio jakiś dziadzio odpalając Fiata "kredensa" "rozłozył" sobie garaż. Dachu musiał szukać, a z przodu maski nie było. Kiedys w seacie u nas w mieście maska uczyła się latać.
Uważam jednak, że LPG bac sie nie można i jest bezpieczniejszy od benzyny - zresztą sami piszecie, że zapaliło się auto a potem gaz, czyli najpierw zapala się benzyna, a nie gaz!!
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-05-2005, 12:50   

Dlatego butle napelniane sa tylko do ok. 80% Czyli butla o rzeczywistej pojemnosci 40l napelni sie (zawor na stacji juz bedzie odbijal) do ok. 33-35l.

W nowszych instalacjach stosowane sa 2 elekrozawory, zaraz z wyjscia u butli oraz drugi na samym reduktorze. Wiec jesli jednak zapali sie przod i dojdzie do rozszczelnienia przednich przyrzadow to teoretycznie zawor na butli powinien uchronic przed wyciekiem gazu.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-05-2005, 07:28   

Nowe instalacje maja nawet 3 elektrozawory ja tak mam!!
_________________
Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-05-2005, 08:53   

A gdzie 3ci? Widac mam juz stara instalacje :lol: bo mam tylko 2
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load