|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Reasumując ....... |
Autor |
Wiadomość |
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-01-2006, 18:52 Reasumując .......
|
|
|
Witam serdecznie.
Wiem, że zdawkowo można o tym przeczytać w wielu postach, ale może ktoś to podsumuje. Jakie warunki trzeba spełnić, co trzeba zrobić lub co jest konieczne aby autko a gazie paliło jak marzenie? Dobrze wiemy, że z tym spalaniem to różnie bywa nawet w autkach z tym samym silnikiem. Rozpiętości w mieście to 10 - 16 litrów, a w trasie 8 - 12, że o zimie już nie wspomnę. Proszę kogoś o litanię na ten temat. Pozdro. |
_________________ Oto moje furki:
- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-01-2006, 19:15
|
|
|
Przedewszystkim sprawnie dzialajacy zapłon oraz stan bdb okablokawnia, swiec.
Bdb stan redukotora - potocznie zwany parownikiem - a dokladniej znajdujacych sie w nim membran. Nie krecenie silnika do wysokich obrotow. Nie starac sie przeciazac silnika, np. małe obroty, a wysoki bieg. !!Dobry gaz!! No i duzo zalezy od samych nas, jak my jezdzimy.
U mnie to tak wyglada, lato ~9.5-10l (moj tata zszedl do 8.5l na 100km). Zima do max 13 litrow na 100km. Tylko ja jezdze dynamicznie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-01-2006, 19:24
|
|
|
Dodam jeszcze że jazda po mieście różni sie. Ja na przykład robie dziennie bardzo krótkie oddcinki i Temperka w miescie pali zimą około 13 litrów gazu, a latem około 10. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-01-2006, 21:30
|
|
|
Trzeba dbać o silnik, wymieniać na czas części eksploatacyjne(świece, filtry, kable itp) plus regulacja instalki, ale nie na ekonomię bo to pozorna oszczędność tylko normalnie na lambda=1
Podstawą i tak są warunki w jakich eksploatowany jest samochód i styl jazdy, u mnie rozpiętość jest od 6,7 do 12,7. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-01-2006, 23:25
|
|
|
Hmm no ja mam rozpietos 8,5 lato trasa nad morze caly czas lajtowo do 16 po krakowie w swieta i z padnietym termostatem:/
Obecnie w zimie zamykam sie w 11 ale zmienilem styl jazdy juz tak nie daje buta to naprawde dziala ale wymaga wyrzucenia nawykow na trasie to inna sprawa dalej tam gdzie mozna jezdze szybko a spalanie rosnie ale co tam :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-01-2006, 13:39 Re: Reasumując .......
|
|
|
Przede wszystkim dobry stan parownika! Jezeli membramy sa stare to czysty filtr powietrza, sprawny zaplon itd. itp. niewiele pomogą.
Mój parownik już się skończył (nastukane ma ponad 120 tys.), cały czas odkładam jego regenerację ze względu na koszt, i auto pali jak smok. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-01-2006, 21:58
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | cały czas odkładam jego regenerację ze względu na koszt |
Marcin, ale jak będziesz robił to we własnym zakresie to wcale nie wychodzi bardzo drogo a zbyt skomplikowane też nie jest, wystarczy jako takie pojęcie o mechanice i trochę odwagi.
Zestawy regeneracyjne kosztują ok. 70-100zł |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-01-2006, 22:20 Re: Reasumując .......
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | cały czas odkładam jego regenerację ze względu na koszt, i auto pali jak smok. |
z tymi regenaracjami tez roznie bywa,ostatnio zmienialem ojcu w polonezie zestaw naprawczy w reduktorze,czyli uszczelki i membrana i dalej pali ile widzi.
znajomy gaziarz mowił,ze jezeli mam autko dla siebie i chce nim pojezdzic,to powinno sie kupic nowy reduktor i spokoj na pare lat.Zestaw naprawczy to koszt ok 100 zl a nowy reduktor lovato albo emma to koszt ok 300 zl,brc ponoc sa do dupy. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 11:46
|
|
|
romano napisał/a: |
Marcin, ale jak będziesz robił to we własnym zakresie to wcale nie wychodzi bardzo drogo a zbyt skomplikowane też nie jest, wystarczy jako takie pojęcie o mechanice i trochę odwagi.
Zestawy regeneracyjne kosztują ok. 70-100zł |
Koszt oryginalnych części do BRC w hurtowni to 120 zł. Do tego trzeba doliczyć 2 regulacje (po regeneracji i po przejechaniu 1000 km - sam tego nie zrobię, fuszerki "na słuch" nie zamierzam odstawiać . Wychodzi ok. 170 - 180 zł. Regeneracja zlecona w zakładzie kosztuje 200 zł - w tym są części i obie regulacje na analizatorze. Wychodzi, że oszczędność żadna, a zawsze istnieje niebezpieczeństwo, że coś nie wyjdzie i trzeba będzie poprawiać... Nowy parownik AT 90 P to koszt ok 300 zł - i tu się można zastanawiać... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 19:04
|
|
|
Marcin, przy takim podejściu to rzeczywiście trochę grosza jest.
Ja płaciłem tylko za membrany i benzyne ekstracyjną plus dwa dni babrania się z czyszczeniem.
Ale efekt był widoczny, szczególnie poprawiła się reakcja na pedał gazu i łatwiej palił na zimno, a co do spalania to niewiele się zmieniło. Tuż po regeneracji nie byłem na żadnej regulacji dopiero później kumpel ekstra mi wyregulował na analizatorze. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|