|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Reduktor reaktywacja :) |
Autor |
Wiadomość |
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-05-2006, 16:48
|
|
|
nie tak dawno napisałem:
bronek napisał/a: | (...) najpierw powinieneś wymienić płyny, filtr powietrza, oleju, (...) |
a sam filtr powietrza sprawdziłem na samym końcu gdy już totalnie ręce mi opadły z podłamki
SYYYYFFFF jak diabli!!! Pisałem wcześniej jakie to miałem problemy po regeneracji parownika. Po wyczyszczeniu filtru powietrza wydaje się, że wszystko będzie OK, choć muszę go ustawić na analizatorze bo nie chciał mi w ogóle palić po czyszczeniu filtru.
Trochę co prawda podłubałem "na oko" ale rozbiezność w stosunku do poprzednich ustawień jest ogromna! Tak jakby zupełnie zmieniła się charakterystyka instalacji. Nie sądziłem, że to ma aż taki wielki wpływ.
tak więc rada: warto razem z regenracją parownika zgrać również wymianę filtru gazu i filtra powietrza. Dopiero potem regulować instalkę.
[ Dodano: 13-05-2006, 17:49 ]
a co co do shopgaz.pl - sprzedający jest konkretny. Właśnie u niego kupowałem zestaw naprawczy. Wydaje się dobrej jakości i nie mam co do tego zarzutu, ale..... właśnie w tym zestawie jedna z membran nie pasowała do parownika :/ |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-05-2006, 14:33
|
|
|
jeśli ktoś ma obiekcje do www.shopgaz.pl
to polecam kolesia z allegro link
koleś ma sporo zstawów naprawczych
acha tak dla przypomnienia tym co zapomnieli lub tego niewidzą
reduktor pneumatyczny jest do gaźnika
reduktor elektryczny do wtrysków |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-05-2006, 15:51
|
|
|
moley napisał/a: | polecam kolesia z allegro link |
Właśnie u niego się zaopatrywałem. Sprzedający OK, towar - z zastrzeżeniem z poprzedniego posta.
moley napisał/a: | reduktor pneumatyczny jest do gaźnika
reduktor elektryczny do wtrysków |
Generalnie masz rację, ale reduktor BRC AT90E (elektryczny, który mam zamontowany) jest polecany przez samego producenta również do gaźników. Poza tym decyzja o zamontowaniu go do gaźnika nie była moim wyborem - doboru reduktora dokonał doświadczony warsztat gazowniczy. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-05-2006, 18:10
|
|
|
Ja zestaw naprawczy kupiłem od gościa Sparki1 z Allegro.Przy wymianie membran w parowniku odrazu też wymieniłem filtr gazu. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-05-2006, 18:48
|
|
|
Też mam gażnik i zamontowany reduktor BRC AT90E |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-05-2006, 19:19
|
|
|
... kończąc moją przygodę z regeneracją parownika - dzisiaj byłem na analizie spalin u gaźnikowca. Podregulowali mi zarówno na benzynce jak i gazie. Kultura pracy silnika jest znowu jak za czasów jego świetności.
A jeśli chodzi o spalanie - przejechałem na razie za mało aby stwierdzić dokładnie o ile spadło. Tak na oko - 25% |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-05-2006, 21:29
|
|
|
kurczę, a mi z ok 10 skoczylo znów chyba nawet do 13/100, ale to skutki jeżdżenia od 80kmh wzwyż cały czas po mieście, a w większości o wiele za szybko (ostatnio dużo się spieszyłem)... jeżdżenie więc z pedałem w podłodze ma ogromny wpływ na spalanie |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-05-2006, 12:25
|
|
|
a ja cały baczek benzynki w merciu kumpla (90L) spaliłem w 379km przez uszkodzone wtryskiwacze
na gazie zaczoł kichac prychac i jak spojzałem na tą jego nową instalacje gazową to mi ręce opadłu bo większej chałtury to niewidziałem.
a do tego musze skrzynie wymienic bo trójka wchodzi z 5sekundowym opoznieniem a czwórka wogule
na dodatek gówno słyszę po wczorajszym cięciu rozbitej fabi na złomowcu, ledwo usłyszałem silnik w temprze |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
thug83
Wiek: 40 Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 34 Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-06-2006, 12:26
|
|
|
z tego co wiem to na jednych membranach mozna przejechac max 70tys km :yawinkle: |
_________________ Tempra 1.6 sx ie cat - wywalony 1994 |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-06-2006, 16:00
|
|
|
hehe, 70tkm??
powiedziane jest ze teoretycznie reduktory trzeba wymieniac po 60tkm , jest to powidziane dlatego iż po tym przebiegu jest juz tam troche syfu i przeciaganie regeneracji reduktora wiąze sie z tym iż będzie on zapychany syfem po gazie olej, opiłki metalu itp itd. pozatym po osiagnieciu 60-70tkm reduktor dziala dobrze ale pogarszaja się osiagi i nieda sie go juz tak łatwo regulowac, wiem o tym bo sam to mam znowu ,
teoretycznie powinno sie zmienic reduktor po 60tkm
w praktyce mozna jezdzic na nim az sie kompletnie zapcha lub rozpadnie, pozatym powiedzenie ze "polak potrafi" jest tu jak najbardziej na miejscu,
z reduktorami jest tak samo jak z filtrami gazu , wszyscy mowia ze jezdzi juz na jednym od zalozenia gazu i ma jakies 100tkm i nic, to niech sie cieszy ze sie jeszcze nie zapchał , pozatym im bardziej jest przytkany filtr gazu i reduktor tym bardziej spadaja osiagi silnika, nie wkrca sie juz tak na obroty jak wczesniej muli , i ma ograniczona prace w zakresie obrotow |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-06-2006, 16:09
|
|
|
Zobaczymy co się u mnie będzie działo jak powymieniam membrany i filterek. Mam przejechane 120.000 bez wymiany |
|
|
|
|
rosama
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 107 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-03-2007, 21:27
|
|
|
Witam koleżanki i kolegów!
Jakiś tydzień temu zabrałem się za "reaktywację" mojego reduktora. Na allegro kupiłem zestaw naprawczy i filterek u tego gościa:
http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=690055.
Paczka przyszła szybciutko, więc zabrałem się do pracy. Przydaje się klucz imbus, benzyna i szmata do czyszczenia.
Mój reduktor to Lovtec (to samo co Lovato) - instalacja 3-letnia (nie wiem jaki dystans przejechany).
Po wypaleniu gazu odpinamy wszystkie przewody. Rury z cieczą chłodzącą dałem wylotem do góry i nawet dużo nie wyciekło.
Przy odkręcaniu obejmy na przewodzie gumowym biegnącym do gaźnika/miksera plastikowe kolanko zostało mi w rękach... Więc szybko na allegro zamówiłem metalowe (w przyszłości już się nie złamie ).
Po wyjęciu reduktora z auta spokojnie zacząłem rozbierać go na czynniki pierwsze...
Elektromagnes po zdjęciu przewodów normalnie odkręcamy. Pokrywę pod nim trzeba zdjąć delikatnie, bo pod spodem jest zaczepiony taki "grzybek" i dobrze byłoby go nie urwać...
U mnie widok był taki:
Wyczyściłem to wszystko, rozebrałem i wymieniłem membrany i grzybek. Przy wykręcaniu śruby będącej pomiędzy wejściem i wyjściem cieczy chłodzącej, warto sobie policzyć, o ile obrotów śruba wejdzie do końca - żeby ją potem tak samo ustawić.
I przeszedłem na drugą stronę:
I tu też delikatnie rezebrałem wszystko, wyczyściłem i wymieniłem części gumowe i zacząłem wszystko składać do kupy.
I udało się!!!
Autko ma od razu mniejszy apetyt. Żeby zrobiło się żwawsze to nie powiem, ale jeszcze czeka mnie regulacja.
Reasumując: rzecz jest prosta do wykonania. Należy zaopatrzyć się w:
1. zestaw naprawczy
2. filterek
3. ew. kolanko (plastikowe lub metalowe)
i do dzieła!!!
Powodzenia!!!
PS. Nie oszczędzajcie na zestawach naprawczych. Nie wymienia się tego aż tak często, więc dać 60-70 zł za oryginał naprawdę warto. |
|
|
|
|
siny84
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 2 Skąd: poznan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-04-2009, 22:10 membrany do LOVATO
|
|
|
Witam.
posiadam reduktor LOVATO model: DGM 36952 GPL
nr seryjny: 67R0092006 i mam ptanie czy wie ktos gdzie bym mogl dostac zestaw napawczy (gumki, membrany)
Z gory dziekuje i pozdrawiam |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-04-2009, 22:20
|
|
|
Znajdziesz na allegro bez problemu sklepy z częściami LPG i z zestawami naprawczymi:) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|