Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stożek - gaz
Autor Wiadomość
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-07-2008, 07:35   Stożek - gaz

Witam. NA POCZATKU ZAZNACZAM, ZE WIEM IZ TEMAT BYL PRZERABIANY STO RAZY,ALE NIE MOGLEM ZNALEZC NA TYLE INFORMACJI ABY DOKLADNIE WYTLUMACZYC MOJEMU KUMPLOWI O CO CHODZI. NAPISZE W CZYM RZECZ.

Mam bardzo przemadrzalego kumpla, ktory wczoraj doslownie mnie zirytowal, rzecz w tym, ze wrecz upieral sie przy tym, ze filtr stozkowy musi pasowac do silnika 1,6 w temprze i nie bedzie pozniej zadnych problemow z regulacja gazu itp. Chodzi mi o to, abyscie w tym poscie napisali wszstko, co wiecie na ten temat, a na koncu ja mu pokaze ten temat i udowodnie ze sie myli...wczoraj juz mialem dosyc jego tlumaczenia, ze nic sie nie stanie, ze stozek jest lepszy niz fabryczny filtr, ze co to za problem pozniej wyregulowac gaz i ogolnie moze byc tylko lepiej i zadnych skutkow ubocznych....dodatkowo powiedzial, ze zeby byl spokoj moge zalozyc stozek za jakies 60zl. Moje zdanie jest inne i nie zgadzam sie z tym co powiedzial moj znajomek. Moj silnik to gaznikowe 1,6 - tempra, dziekuje

P.S - zanaczam ze ja nie chce zakladac stozka i napewno tego nie zrobie
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-07-2008, 07:50   

Jednym słowem kolega sie myli a na gazie sa strzały i stozek tego nie ogarnie i za duzo powietrza według mnie sie bedzie dostawało
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-07-2008, 08:52   

albert19912 napisał/a:
Jednym słowem kolega sie myli a na gazie sa strzały i stozek tego nie ogarnie i za duzo powietrza według mnie sie bedzie dostawało


Prosze, czyli pierwsze slowa juz sa na nie, serdecznie dziekuje za wypowiedz kolego albert19912, prosze jednak jeszcze innych dla potwierdzenia. Ziirytowal mnie moj kolega...... :/
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 02-07-2008, 10:55   

Witam. Ja mam tipo 1.4 gaźnik z lpg. Interesowałem się stożkiem ale nie byłem przekonany co do LPG . Pisałem do użytkownika mielnia102 ( gazownik ) jak sprawa wygląda ze stożkiem. Oto co odpisał.

" na gazie zrobi sie ale zacznie durzo palic i utraci znacznie moc "

"proponuję wybić sobie z głowy stożek wyregulować sie da ale będzie palił i tak w cholere proponuję zamiast stożka zimny dolot powietrza z głębi zderzaka rurą pcv o średnicy 50 wtedy też ładnie mruczy a spala normalnie"

Zapytałem się jeszcze jak sprawa wygląda przy nowszych instalacjach LPG i oto co odpisał :

"przy sekwencji można stosowac smiało"


Póki co na instalacji nr I przy gazniku wybijam sobie z głowy stożek.

ps. Też mam jednego takiego kolego co bardzo lubi się wymądrzać a nie ma racji i zawsze mu to udowadniam mniej więcej w takiej postaci ;) Zwłaszcza jeżeli chodzi o mojego tipolota - niczym mnie nie zagnie a jak czegoś nie jestem pewien pisze na forum i sprawa wyjasniona .

pozdrawiam
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-07-2008, 11:47   

Widzisz, i o to mi mniej wiecej chodzilo...moj kumpel nie da sobie nic wytlumaczyc...poza tym jaki stozek mozna kupic za 60zl? nie oszukujmy sie - co najmniej gowniany...mnie na temprze tez nie zagnie, siedze na tym forum czesto i duzo czytam, po prostu chce wiedziec co mam w aucie i czym jezdze, ajkie ma usterki ico ja nieraz moze bolec...to tyle, duze uklony w kierunku kolegow za posty. pozdrawaim
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-07-2008, 11:52   

Ja również stanowczo odradzam stożek. Lepiej zająć się przeróbką doprowadzenia zimnego powietrza jak napisał mielnia102. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, po co gazownicy zamykają klapę wkrętami od zimnego powietrza z nadkola i zostawiają w pozycji otwartej na tą rurkę od ciepłego a potem ją rozłączają i luźno zostawiają w komorze. To dość powszechną praktyka, nie lepiej właśnie otworzyć wlot zimnego? Sorki a OT ale nie daje mi to spać :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
DonKiller 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 55
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-07-2008, 11:55   

...Mario, ja też myślałem o stożku i rozmawiałem z mechaniorem z zakładu gdzie mój braciszek Wolwiaki swoje naprawia i gość powiedział mi coś takiego: przy moim silniczku i instalacji 2 gen byłoby to teoretycznie możliwe, ale wymagałoby całkowitej przeróbki obudowy filtra...samo wyjęcie starego filtra i wsadzenie stożka na końcu rury dałoby tylko pogorszenie wyników i potworne kłopoty z regulacją...w sumie masa pracy i żaden sensowny efekt...namawiał mnie natomiast na zakup profesjonalnego filtra sportowego - koszt w granicach 100, 150 zł...
_________________
Dacia Logan 1,6 Kombi jest
Kia Sportage 2.0 4x4 było
Nubira 2.0 Kombi było
Mondeo MK2 1.8 TD Kombi było
Escort MK7 1.6 16v Kombi było
TEMPRA 159 1600i było
Lancia Dedra 2.0 TD było
Łada WAZ 2106 było
Polonez 1500 było
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-07-2008, 13:38   

No i o to mi chodzilo...dziekuje kazdemu z Was za wypowiedzi.

P.s. Pytanie jeszcze do bardziej znajacych sie - co warty jest stozek za 60zl? (to juz tak zeby udowodnic kumplowi ze nic nie jest warty)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-07-2008, 13:52   

jak miał bym taki zakładac to chyba tylko do wygladu bo on nic nie daje i przepuszcza za duzo pylku itp


POZDRÓW KOLEGE
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-07-2008, 14:22   

albert19912 napisał/a:
jak miał bym taki zakładac to chyba tylko do wygladu bo on nic nie daje i przepuszcza za duzo pylku itp


POZDRÓW KOLEGE


i o taka odpowiedz mi wlasnie chodzilo, wiesz, ja uwazam podobnie, ale wolalem uslyszen zdanie "znawcy"...:) no to na tyle - chyba mozemy zakonczyc temat:)


WNIOSKI:

STOZEK DO GAZU NIE !!!!!
STOZEK ZA 60ZL TO SZMELC !!!!!

pozdrawiam Panowe:):):):)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-07-2008, 14:36   

maniutek napisał/a:
co warty jest stozek za 60zl?

załóż bawełnianą pończochę na gąbkę kąpielową to mniej więcej tyle warte będzie haha

JAM_BELFEGOR napisał/a:
po co gazownicy zamykają klapę wkrętami od zimnego powietrza z nadkola i zostawiają w pozycji otwartej na tą rurkę od ciepłego

ssilnik szybciej się nagrzewa, a później temperatura powietrza jest w miarę stała i nie zmienia się tak szybko wraz z prędkością jazdy, łatwiej im wtedy wyregulować (najczęściej na słuch), taka praktyka stosowana jest najczęsciej na gaźniku

dodatkowo gaz nie lubi przeciągów w dolocie (niektórzy gazownicy wsadzają w dolot taką okrągłą gąbkę z filtra od akwarium

JAM_BELFEGOR napisał/a:
a potem ją rozłączają i luźno zostawiają w komorze.


odłączona jest dlatego aby powietrze nie było za gorące, tylko takie średnie
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Przemek 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 54
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-07-2008, 15:18   

A ja mam stożek razem ze stumienicą dolotową i wylotową konstrukcji Węglarskiego wszystko projektowane specjalnie pod mój silnik.Jednopunkt 1,6l 835C1.000. A żeby na gazie śmigało bez problemów jest BLOS. Fakt gaz lubi zimne powietrze. Testowałem z odsłoniętym filtrem i z zasłoniętym plus nadmuch zimnego powietrza. Jest różnica odczuwalna na tych samuch regulacjach gazu. A stożek z firmy polskiej Proton za około 140 zł był w komplecie z układem dolotowym. To tylko moje spostrzeżenia. Nic nierobiłem sam. Nauczyłem się na poprzednim samochodzie (Reno Clio 1)gdzie kombinowałem z dolotem i wydechem. Efekt zaieżdżony silnik. Powiedziałem nigdy więcej. Wydałem na graty do Clio więcej kaski (zbieranina z różnych firm psełdo tuningowych)niż na komplet do tempry od Węglarskiego a nie było takich efektów jak w temprze. Wiem że mnie zaras ktoś zlinczuje ale niestety tak to wygląda w moim przypadku.
_________________
Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS)
  
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-07-2008, 15:24   

Wiesz zawsze jest wyjatek z regóły ale w znacznej wikszosci samochodów sie tego nie robie u ciebie sie udało ale własnie psujemy koledze temat bo miał byc anty tuning gas ale sa i plusy i minusy i o nich trzeba rozmawiac
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-07-2008, 15:35   

ja też nie chcę kategorycznie skreślać stożka i lpg, ale na pewno:

NIE w instalacji I generacji na gaźniku

NIE dla stożków po ok 40zł
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-07-2008, 16:40   

No jak mamy sekwencje to firmowy porządny stożek może przynieść tylko korzyści wraz z dobrze zrobionym układem dolotowym, a jeszcze lepiej było gdybyśmy po takiej operacji z hamowali auto i zobaczyli czy dało to efekt dodatni czy ujemny i mieli pewność. Niestety koszty wizyty na hamowni mogą nie jednokrotnie przewyższyć koszt markowego stożka z dolotem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load