|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Stożek - gaz |
Autor |
Wiadomość |
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-07-2008, 07:35 Stożek - gaz
|
|
|
Witam. NA POCZATKU ZAZNACZAM, ZE WIEM IZ TEMAT BYL PRZERABIANY STO RAZY,ALE NIE MOGLEM ZNALEZC NA TYLE INFORMACJI ABY DOKLADNIE WYTLUMACZYC MOJEMU KUMPLOWI O CO CHODZI. NAPISZE W CZYM RZECZ.
Mam bardzo przemadrzalego kumpla, ktory wczoraj doslownie mnie zirytowal, rzecz w tym, ze wrecz upieral sie przy tym, ze filtr stozkowy musi pasowac do silnika 1,6 w temprze i nie bedzie pozniej zadnych problemow z regulacja gazu itp. Chodzi mi o to, abyscie w tym poscie napisali wszstko, co wiecie na ten temat, a na koncu ja mu pokaze ten temat i udowodnie ze sie myli...wczoraj juz mialem dosyc jego tlumaczenia, ze nic sie nie stanie, ze stozek jest lepszy niz fabryczny filtr, ze co to za problem pozniej wyregulowac gaz i ogolnie moze byc tylko lepiej i zadnych skutkow ubocznych....dodatkowo powiedzial, ze zeby byl spokoj moge zalozyc stozek za jakies 60zl. Moje zdanie jest inne i nie zgadzam sie z tym co powiedzial moj znajomek. Moj silnik to gaznikowe 1,6 - tempra, dziekuje
P.S - zanaczam ze ja nie chce zakladac stozka i napewno tego nie zrobie |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-07-2008, 07:50
|
|
|
Jednym słowem kolega sie myli a na gazie sa strzały i stozek tego nie ogarnie i za duzo powietrza według mnie sie bedzie dostawało |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-07-2008, 08:52
|
|
|
albert19912 napisał/a: | Jednym słowem kolega sie myli a na gazie sa strzały i stozek tego nie ogarnie i za duzo powietrza według mnie sie bedzie dostawało |
Prosze, czyli pierwsze slowa juz sa na nie, serdecznie dziekuje za wypowiedz kolego albert19912, prosze jednak jeszcze innych dla potwierdzenia. Ziirytowal mnie moj kolega...... :/ |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-07-2008, 10:55
|
|
|
Witam. Ja mam tipo 1.4 gaźnik z lpg. Interesowałem się stożkiem ale nie byłem przekonany co do LPG . Pisałem do użytkownika mielnia102 ( gazownik ) jak sprawa wygląda ze stożkiem. Oto co odpisał.
" na gazie zrobi sie ale zacznie durzo palic i utraci znacznie moc "
"proponuję wybić sobie z głowy stożek wyregulować sie da ale będzie palił i tak w cholere proponuję zamiast stożka zimny dolot powietrza z głębi zderzaka rurą pcv o średnicy 50 wtedy też ładnie mruczy a spala normalnie"
Zapytałem się jeszcze jak sprawa wygląda przy nowszych instalacjach LPG i oto co odpisał :
"przy sekwencji można stosowac smiało"
Póki co na instalacji nr I przy gazniku wybijam sobie z głowy stożek.
ps. Też mam jednego takiego kolego co bardzo lubi się wymądrzać a nie ma racji i zawsze mu to udowadniam mniej więcej w takiej postaci Zwłaszcza jeżeli chodzi o mojego tipolota - niczym mnie nie zagnie a jak czegoś nie jestem pewien pisze na forum i sprawa wyjasniona .
pozdrawiam |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-07-2008, 11:47
|
|
|
Widzisz, i o to mi mniej wiecej chodzilo...moj kumpel nie da sobie nic wytlumaczyc...poza tym jaki stozek mozna kupic za 60zl? nie oszukujmy sie - co najmniej gowniany...mnie na temprze tez nie zagnie, siedze na tym forum czesto i duzo czytam, po prostu chce wiedziec co mam w aucie i czym jezdze, ajkie ma usterki ico ja nieraz moze bolec...to tyle, duze uklony w kierunku kolegow za posty. pozdrawaim |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-07-2008, 11:52
|
|
|
Ja również stanowczo odradzam stożek. Lepiej zająć się przeróbką doprowadzenia zimnego powietrza jak napisał mielnia102. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, po co gazownicy zamykają klapę wkrętami od zimnego powietrza z nadkola i zostawiają w pozycji otwartej na tą rurkę od ciepłego a potem ją rozłączają i luźno zostawiają w komorze. To dość powszechną praktyka, nie lepiej właśnie otworzyć wlot zimnego? Sorki a OT ale nie daje mi to spać |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
DonKiller
Pomógł: 2 razy Wiek: 55 Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 216 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-07-2008, 11:55
|
|
|
...Mario, ja też myślałem o stożku i rozmawiałem z mechaniorem z zakładu gdzie mój braciszek Wolwiaki swoje naprawia i gość powiedział mi coś takiego: przy moim silniczku i instalacji 2 gen byłoby to teoretycznie możliwe, ale wymagałoby całkowitej przeróbki obudowy filtra...samo wyjęcie starego filtra i wsadzenie stożka na końcu rury dałoby tylko pogorszenie wyników i potworne kłopoty z regulacją...w sumie masa pracy i żaden sensowny efekt...namawiał mnie natomiast na zakup profesjonalnego filtra sportowego - koszt w granicach 100, 150 zł... |
_________________ Dacia Logan 1,6 Kombi jest
Kia Sportage 2.0 4x4 było
Nubira 2.0 Kombi było
Mondeo MK2 1.8 TD Kombi było
Escort MK7 1.6 16v Kombi było
TEMPRA 159 1600i było
Lancia Dedra 2.0 TD było
Łada WAZ 2106 było
Polonez 1500 było |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-07-2008, 13:38
|
|
|
No i o to mi chodzilo...dziekuje kazdemu z Was za wypowiedzi.
P.s. Pytanie jeszcze do bardziej znajacych sie - co warty jest stozek za 60zl? (to juz tak zeby udowodnic kumplowi ze nic nie jest warty) |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-07-2008, 13:52
|
|
|
jak miał bym taki zakładac to chyba tylko do wygladu bo on nic nie daje i przepuszcza za duzo pylku itp
POZDRÓW KOLEGE |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-07-2008, 14:22
|
|
|
albert19912 napisał/a: | jak miał bym taki zakładac to chyba tylko do wygladu bo on nic nie daje i przepuszcza za duzo pylku itp
POZDRÓW KOLEGE |
i o taka odpowiedz mi wlasnie chodzilo, wiesz, ja uwazam podobnie, ale wolalem uslyszen zdanie "znawcy"...:) no to na tyle - chyba mozemy zakonczyc temat:)
WNIOSKI:
STOZEK DO GAZU NIE !!!!!
STOZEK ZA 60ZL TO SZMELC !!!!!
pozdrawiam Panowe:):):):) |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-07-2008, 14:36
|
|
|
maniutek napisał/a: | co warty jest stozek za 60zl? |
załóż bawełnianą pończochę na gąbkę kąpielową to mniej więcej tyle warte będzie
JAM_BELFEGOR napisał/a: | po co gazownicy zamykają klapę wkrętami od zimnego powietrza z nadkola i zostawiają w pozycji otwartej na tą rurkę od ciepłego |
ssilnik szybciej się nagrzewa, a później temperatura powietrza jest w miarę stała i nie zmienia się tak szybko wraz z prędkością jazdy, łatwiej im wtedy wyregulować (najczęściej na słuch), taka praktyka stosowana jest najczęsciej na gaźniku
dodatkowo gaz nie lubi przeciągów w dolocie (niektórzy gazownicy wsadzają w dolot taką okrągłą gąbkę z filtra od akwarium
JAM_BELFEGOR napisał/a: | a potem ją rozłączają i luźno zostawiają w komorze. |
odłączona jest dlatego aby powietrze nie było za gorące, tylko takie średnie |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Przemek
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Lis 2007 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-07-2008, 15:18
|
|
|
A ja mam stożek razem ze stumienicą dolotową i wylotową konstrukcji Węglarskiego wszystko projektowane specjalnie pod mój silnik.Jednopunkt 1,6l 835C1.000. A żeby na gazie śmigało bez problemów jest BLOS. Fakt gaz lubi zimne powietrze. Testowałem z odsłoniętym filtrem i z zasłoniętym plus nadmuch zimnego powietrza. Jest różnica odczuwalna na tych samuch regulacjach gazu. A stożek z firmy polskiej Proton za około 140 zł był w komplecie z układem dolotowym. To tylko moje spostrzeżenia. Nic nierobiłem sam. Nauczyłem się na poprzednim samochodzie (Reno Clio 1)gdzie kombinowałem z dolotem i wydechem. Efekt zaieżdżony silnik. Powiedziałem nigdy więcej. Wydałem na graty do Clio więcej kaski (zbieranina z różnych firm psełdo tuningowych)niż na komplet do tempry od Węglarskiego a nie było takich efektów jak w temprze. Wiem że mnie zaras ktoś zlinczuje ale niestety tak to wygląda w moim przypadku. |
_________________ Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS) |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-07-2008, 15:24
|
|
|
Wiesz zawsze jest wyjatek z regóły ale w znacznej wikszosci samochodów sie tego nie robie u ciebie sie udało ale własnie psujemy koledze temat bo miał byc anty tuning gas ale sa i plusy i minusy i o nich trzeba rozmawiac |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-07-2008, 15:35
|
|
|
ja też nie chcę kategorycznie skreślać stożka i lpg, ale na pewno:
NIE w instalacji I generacji na gaźniku
NIE dla stożków po ok 40zł |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-07-2008, 16:40
|
|
|
No jak mamy sekwencje to firmowy porządny stożek może przynieść tylko korzyści wraz z dobrze zrobionym układem dolotowym, a jeszcze lepiej było gdybyśmy po takiej operacji z hamowali auto i zobaczyli czy dało to efekt dodatni czy ujemny i mieli pewność. Niestety koszty wizyty na hamowni mogą nie jednokrotnie przewyższyć koszt markowego stożka z dolotem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|