Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
szczelnosc instalacji podczas jazdy
Autor Wiadomość
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-09-2007, 20:43   szczelnosc instalacji podczas jazdy

witam.

mam taki problem: od czasu do czasu w samochodzie smierdzi gazem, szczegolnie w czasie jazdy. tzn po zatrzymaniu i otwarciu maski nadal smierdzi, ale jak sie wylaczy auto, to jak juz wywietrzy sie, to pomimo zalaczonego zaplonu nie smierdzi...

prawde mowiac nie wiem jak odnalezc miejsce ulatniania sie gazu. macie jakies doswiadczenia? czy statystycznie jest to parownik, czy jakies inne polaczenia???

jest jakas metoda na odnalezienie nieszczelnosci domowym sposobem?
zastanawialem sie nad pedzelkiem i woda z myslinami (zeby sie banieczki tworzyly, ale chyba to nie ma sensu, bo tam wieje z kazdej strony i pewnie nie bedzie ni widac)...

ma ktos jakas metode?
  
 
valdmidi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 64
Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-09-2007, 21:10   

Sprawdź połączenie filterka gazu z parownikiem. Łączy je metalowa rurka i mi najczęściej uciekał gaz przy parowniku, tam gdzie jest wkręcana rurka.
  
 
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-09-2007, 21:46   

a czy te polaczenia gwintowane powinny byc wykonywane "na sucho" czy tez z uzyciem jakiegos srodka / preparatu, czyli np. uprzednie nawiniecie zwojow teflonem albo powleczeniem przez loctile???
  
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-09-2007, 13:47   

mieliśmy Poldka 1600 na gazie i u nas było to samo

jakiś rok po założeniu śmierdziało gazem ale nikt sie tym zbytnio nie przejmował okazało sie ze nie trzymała jedna z obejm
dokręciłem i było ok

a gdy Braciak dostał prawko i sie do poldzia dorwał powiedziałem mu żeby co jakiś czas sprawdzał obejmy albo je wymienił ale mu sie widocznie nie chciało

zatankował wieczorem do pełna a rano gdy chciał jechać rano do lodzi to nie chciał odpalić okazało sie ze cały gaz wyszedł w nocy

kolego sprawdź sobie obejmy na wężu od parownika do gaźnika (jeśli je masz)
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-09-2007, 14:03   

Cytat:
a czy te polaczenia gwintowane powinny byc wykonywane "na sucho" czy tez z uzyciem jakiegos srodka / preparatu, czyli np. uprzednie nawiniecie zwojow teflonem albo powleczeniem przez loctile???


Nie stosujesz tam żadnych teflonów i innych wynalazków. Po prostu wkręcasz i dobrze dokręcasz. A do kontroli szczelności ja używam... śliny.

malarpl napisał/a:
jak sie wylaczy auto, to jak juz wywietrzy sie, to pomimo zalaczonego zaplonu nie smierdzi


Aby sprawdzić połączenia silnik musi pracować - sam włączony zapłon nie wystarczy.

malarpl napisał/a:
statystycznie jest to parownik, czy jakies inne polaczenia???


Sprawdź połączenia tej miedzianej rurki od butli do filtra/elektrozaworu, oraz tą rurkę od filtra/elektrozaworu do parownika. No i sprawdź też ten gumowy wąż od parownika do miksera czy się gdzieś nie przetarł, i jak kolega luki21 wspomniał, sprawdź obejmy na tym wężu.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-09-2007, 16:45   

w jednym zakładzie stosowali... WD40... bardzo ładnie się pienił w miejscach ulatniania się gazu... podokręcaj rurki i zobaczysz... ale delikatnie z nimi! nie przegnij...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load