Zapłon |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-04-2011, 19:03 Zapłon
|
|
|
Cześć, chciałem się Was zapytac jak przerobić zapłon aby po przekręceniu kluczyka gaz nie leciał. Z teorii wiem że powinno być to tak ustawione że w momencie kręcenia rozrusznikiem gaz powinien lecieć do dolotu. U mnie jest tak że od razu leci po włączeniu zapłonu. Instalacja gaźnikowa. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-04-2011, 07:19
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | Z teorii wiem że powinno być to tak ustawione że w momencie kręcenia rozrusznikiem gaz powinien lecieć do dolotu. | Skąd to wiozłeś? Sekwencja do zapłonu wygląda tak (zapalanie na gazie): centralke ustawiasz na gaz (z reguły pozycja II) przekręcasz kluczyk powinieneś usłyszeć lekkie pstrykniecie, które oznacza sekundowe otwarcie elektrozaworu gazu, do puki nie przekręcisz dalej kluczyka elektrozawór nie powinien się otworzyć. Dopóki nie przekręcisz dalej (brany jest sygnał z cewniki) zawór się nie otworzy to samo jest gdy zgasisz silnik (zanik sygnału z cewki) zamyka zawór. Zawory są dwa, jeden przy butli jedne przy parowniku - o nim mowa, przy butli otwiera się po pierwszym przekręceniu kluczyka i zamyka po jego wyjęciu. Jak to ustawić / przerobić? O tuż nic się nie przerabia ani ustawia tylko trzeba mieć odpowiednią centralkę do gaźnikowców bardzo prostą z przyciskiem 3 położeniowym (Do instalacji I gen.). Ja miałem taką: http://www.drypa.pl/kateg...Do_gaznika.html 4 lub 5 od góry.
P.S: to sekundowe otwarcie ma na celu podanie nie wielkiej ilości gazu do zapłonu, reszta pójdzie gdy pojawi się sygnał z cewki. Dawkę te można zwiększyć przekręcając kilka razy kluczyk lub co poniektórzy maja specjalny przycisk do dodatkowego wtrysku gazu. Takie "ssanie" gazowe |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-04-2011, 07:49
|
|
|
Z tyłu centralki powinien byc otwór a w nim potencjometr do ustawiania długości tej pirwszej dawki. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-04-2011, 09:39
|
|
|
Nie wszystkie mają, może tez mieć układ na zworki. Niemniej jednak nie powinien mu lecieć cały czas gaz opóźnienie jest regulowane w nie wielkim przedziale czasu, chyba że ma jakaś extra albo gaziarz coś źle podpiął. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-04-2011, 11:58
|
|
|
JAM_BELFEGOR, U mnie jest tak że gaz cały czas leci. NAwet jak zgaśnie silnik na gazie to gaz nadal leci a nie powinien. Jak to zrobić ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-04-2011, 12:06
|
|
|
Prawdopodobnie elektrozawór przy reduktorze do wymiany. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-04-2011, 13:04
|
|
|
lordabarth, Ale elektrozawór przy reduktorze cyka po przekeceniu kluczyka i puszcza gaz. Natomiast nie cyka nic z tyłu przy butli. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-04-2011, 13:30
|
|
|
Lasgo07, No to dziwne skoro przy reduktorze masz sprawny elektrozawór to jakim cudem leci gaz? Ja bym sobie wymontował ten elktrozaworek i sprawdził na "sucho" czy działa. Może również uszkodziła się centralka gazu i głupieje. Ja miałem inny przypadek mnie nie otwierała elektrozaworu od benzyny (działał sobie jak chciała, czasem wskoczyła czasem nie), Centrlaki nie są drogie (za swoją dałem 30zł). |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-04-2011, 13:34
|
|
|
JAM_BELFEGOR, u mnie bez problemu przełącza się na gaz i na PB, na zero też działa. Problem mam tylko z LPG. Po przekręceniu kluczyka nie słychać pyknięcia z tyłu przy butli, zaś słychać je z przodu pod maską i leci wtedy gaz który nie przestaje. Po chwili śmierdzieć zaczyna i auto ciężko odpalić bo się zalewa. Chciałbym tak zrobić aby podczas kręcenia rozrusznikiem gaz leciał do dolotu. NAwet gdy auto zgaśnie samowolnie to żeby się gaz nie ulatniał. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-04-2011, 17:43
|
|
|
zasilanie gazu jest pod pietę pod przewód do cewki zapłonowej i po przekręceniu kluczyka na zapłon elektrozawory dostają zasilanie i puszczają gaz na parownik każda instalacja jest tak podpięta .
jeśli nawet po zgaszeniu leci ci gaz to masz walnięte elektor zawory bo jak zgasisz autko to to odcinasz zasilanie cewki zapłonowej i elektor zawory zamykają się i gaz nie leci
posprawdzaj elektor zawory ten w silniku i ten przy butli zobacz może masa im zaśniedziała |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-04-2011, 18:53
|
|
|
wladeczek22, Ale jak zgaszę auto to gaz nie leci, tylko jak auto zamoczynnie zgaśnie i ja nie wyłącze zapłonu to gaz nadal leci.
** Dodano: 07-04-2011, 19:55 **
a może do cewki jest źle podłączone bo cewka chyba zaczyna dawać prąd na świece jak kręci się rozrusznikiem. Nie wystarczy chyba przekręcić kluczyka? czy źle myślę ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
sławek12345
Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 20 Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-04-2011, 19:17
|
|
|
Miałem taką samą sytuacji po regeneracji parownika.Za słabo wkręciłem śrubę zaznaczoną na zdjęciu.Jeśli ostatnio coś przy tym grzebałeś to warto sprawdzić |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-04-2011, 19:22
|
|
|
sławek12345, przecież to jest śruba od regulacji obrotów które mam dobrze wyregulowane. Co ma się do rzeczy ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
sławek12345
Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 20 Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-04-2011, 19:45
|
|
|
Jak by ci to wytłumaczyć.Jeśli rozbierałeś kiedyś parownik to powinieneś wiedzieć o co chodzi.Pod tą śrubą jest sprężynka która dociska (na zdjęciu zaznaczona 1)tą dźwignię i przytyka otwór w parowniku (2) Śruba była za słabo dokręcona i nie domykało tego otworu.
|
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-04-2011, 21:22
|
|
|
zasilanie jest podpięte pod plusa cewki zapłonowej zaznaczony czerwonym kwadracikiem na fotce
co do tej śruby co kolega pisał wcześniej to ta śruba reguluje sztywność membrany
** Dodano: 07-04-2011, 22:43 **
[quote="JAM_BELFEGOR"] Lasgo07 napisał/a: | przekręcasz kluczyk powinieneś usłyszeć lekkie pstrykniecie, które oznacza sekundowe otwarcie elektrozaworu gazu, do puki nie przekręcisz dalej kluczyka elektrozawór nie powinien się otworzyć. |
po przekręceniukluczyka nie ma żadnego sekundowego otwarcia zaworu ,włączasz zapłon elektor zawór otwiera się wyłączasz zapłon zawór się zamyka
[quote="JAM_BELFEGOR"] Lasgo07 napisał/a: | P.S: to sekundowe otwarcie ma na celu podanie nie wielkiej ilości gazu do zapłonu, reszta pójdzie gdy pojawi się sygnał z cewki. Dawkę te można zwiększyć przekręcając kilka razy kluczyk lub co poniektórzy maja specjalny przycisk do dodatkowego wtrysku gazu. Takie "ssanie" gazowe |
nie kręcisz dziesięć razy kluczykiem tylko przekręcasz kluczyk wciskasz ssanie gazowe (czerwony przełącznik ) i trzymasz parę sekund wtedy do parownika jest podawana większa dawka gazu która ułatwia opalenie silnika |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-04-2011, 22:34
|
|
|
wladeczek22 napisał/a: |
zasilanie gazu jest pod pietę pod przewód do cewki zapłonowej i po przekręceniu kluczyka na zapłon elektrozawory dostają zasilanie i puszczają gaz na parownik każda instalacja jest tak podpięta . | po pierwsze powtarzasz to co już zostało napisane. wladeczek22 napisał/a: |
po przekręceniukluczyka nie ma żadnego sekundowego otwarcia zaworu ,włączasz zapłon elektor zawór otwiera się wyłączasz zapłon zawór się zamyka | po drugie nie masz racji, bo przynajmniej spora większość centralek na start puszcza odrobinę gazu, długość otwarcia jest dobierana od budowy układu dolotowego umiejscowienia miksera itp (nie tyczy się to sekwencji). Rożne centralki mają to różnie rozwiązane. wladeczek22 napisał/a: | nie kręcisz dziesięć razy kluczykiem tylko przekręcasz kluczyk wciskasz ssanie gazowe (czerwony przełącznik ) i trzymasz parę sekund wtedy do parownika jest podawana większa dawka gazu która ułatwia opalenie silnika | tak? ja u siebie mogłem sobie co najwyżej klakson nacisnąć. Nie każdy ma taki przycisk zależny od zakładu w którym była montowana instalacja (właściwie na tyle aut co widziałem z LPG tylko w dwóch spodlałem się z dodatkowym przyciskiem do wtrysku gazu). Ten sam efekt osiągałeś przekręcając kluczyk 2-3 razy jeśli była w ogóle taka potrzeba. Napisałem to dla tych którzy nie mają takiego magicznego przycisku, a chcieli by podać więcej gazu na start.
Lasgo07 napisał/a: | sławek12345, przecież to jest śruba od regulacji obrotów które mam dobrze wyregulowane. Co ma się do rzeczy ? | raczej nic nie ma do rzeczy. Nawet gdyby była źle dokręcona przy zamkniętym elektrozaworze skąd ma cokolwiek polecieć, a ten powinien być zamknięty do momentu pojawienia się sygnału z cewki czyli przysłowiowego kręcenia silnikiem. Wcześniej ma być zamknięty (czyli pierwsza pozycja po wsadzeniu kluczyka tu otwiera się tylko butla, przynajmniej powinna). Poza tym kolega pisze że mam obroty dobrze wyregulowane.
Lasgo07 napisał/a: | JAM_BELFEGOR, u mnie bez problemu przełącza się na gaz i na PB, na zero też działa. Problem mam tylko z LPG. Po przekręceniu kluczyka nie słychać pyknięcia z tyłu przy butli, zaś słychać je z przodu pod maską i leci wtedy gaz który nie przestaje. Po chwili śmierdzieć zaczyna i auto ciężko odpalić bo się zalewa. Chciałbym tak zrobić aby podczas kręcenia rozrusznikiem gaz leciał do dolotu. NAwet gdy auto zgaśnie samowolnie to żeby się gaz nie ulatniał. | tak jak ci napisałem zastanów się czy działa elektrozawór przed parownikiem lub czy centralka nie nawaliła. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-04-2011, 08:37
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | tak? ja u siebie mogłem sobie co najwyżej klakson nacisnąć. Nie każdy ma taki przycisk zależny od zakładu w którym była montowana instalacja | [quote="JAM_BELFEGOR"]
nie zależny od zakładu w którym była montowana instalacja ,tylko zależny jaka to instalacja
instalacja 1 generacji podciśnieniowa najczęściej stosowana była w silnikach gaźnikowych miała dodatkowy guzik do ssania gazowego
instalacja 2 generacji elektroniczna nie ma guzika bo startuje z benzyny tylko po pe kroczeniu odpowiednich obrotów sam przełącza się na gaz |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-04-2011, 10:17
|
|
|
Cytat: | nie zależny od zakładu w którym była montowana instalacja ,tylko zależny jaka to instalacja
instalacja 1 generacji podciśnieniowa najczęściej stosowana była w silnikach gaźnikowych miała dodatkowy guzik do ssania gazowego
instalacja 2 generacji elektroniczna nie ma guzika bo startuje z benzyny tylko po pe kroczeniu odpowiednich obrotów sam przełącza się na gaz | No i znowu bzdura, miałem instalację I generacji gdyż milem gaźnik innej nie mogłem mieć. Taki przycisk to tylko opcja, jeden zrobi drugi nie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-04-2011, 10:37
|
|
|
wladeczek22, ma racje były późniejsze instalacje "sterowane" elektronicznie i dawka był podawana w zależności od obrotów silnika a nie jak w pierwszych instalacjach podciśnieniem.Miałem obie instalacje w polonezach i uważam że podciśnieniowa lepiej dawkowała paliwo.Na tej bez podciśnienia ( bez guzika) strasznie mulił w dolnym zakresie obrotów. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-04-2011, 10:52
|
|
|
ja mam gaźnik 1.4 bez digiplexa instalka 1 gen. z czerwonym guzikiem "ssania" i żadnej elektroniki podejrzewam że to nie ma.
Tak czy siak muli mi poniżej 3 tys jak dam do dechy |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-04-2011, 12:33
|
|
|
Luczu, tylko że w poldku miałem gardziele gaźnika osobno zasilane i śrubki do regulacji były dwie i nie było mieszalnika palnikowego tylko dwie rurki wkręcone w gaźnik i ścięte pod kątem na wylocie. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-04-2011, 12:34
|
|
|
Problem został rozwiązany. Podjechałem do gazownika który stwierdził że centralka padła. Wymienił mi na nową Staga. Teraz jest wszystko dobrze. W momencie przekręcenia kluczyka na 2 sekundy puszcza gaz i zaraz zamyka. W chwili kręcenia zapłonem znowu otwiera i jest git. Przy okazji ustawił mi mieszankę w gaźniku na analizatorze spalin. Za całość zapłaciłem 90 zł. Czeka mnie niestety jeszcze regulacja zaworów. Gość stwierdził że są one podparte i trzeba ustawić bo silnikiem trochę rzuca i nie dopala dobrze na którymś cylindrze. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-04-2011, 21:47
|
|
|
lordabarth, ale tam gdzie gaźnik ma komorę pływakową to raczej 2 gen nie wsadzisz. Czyli w T/T odpada. No nie mówię że nie jest to nie możliwe ale chyba raczej mógłby to zrobić jakiś pasjonat i było by to kompletnie nie opłacalne (musiał by rozwiązać problem pod tytułem "kiedy skończy się paliwo w komorze pływakowej"). Lasgo07 napisał/a: | Problem został rozwiązany. Podjechałem do gazownika który stwierdził że centralka padła. | widzisz i po bólu. wladeczek22 napisał/a: |
po przekręceniukluczyka nie ma żadnego sekundowego otwarcia zaworu ,włączasz zapłon elektor zawór otwiera się wyłączasz zapłon zawór się zamyka | no i ustosunkuj sie teraz do tego co kolega napisał
Lasgo07 napisał/a: | Teraz jest wszystko dobrze. W momencie przekręcenia kluczyka na 2 sekundy puszcza gaz i zaraz zamyka. W chwili kręcenia zapłonem znowu otwiera i jest git |
Lasgo07 napisał/a: | Gość stwierdził że są one podparte i trzeba ustawić bo silnikiem trochę rzuca i nie dopala dobrze na którymś cylindrze. | na szczęście możesz zrobić to samemu, musisz tylko mieć dobry szczelinomierz (sprawa groszowa), no i popytać na forum gdzie można dostać płytki, a i na forum znajdziesz jak sie obyć bez fabrycznych narzędzi (wystarczy bodajże dość spory płaski śrubokręt po lekkiej modyfikacji w banana ktoś na forum dorobił coś podobnego chyba z jakieś blaszki) |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2011, 00:24
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | ale tam gdzie gaźnik ma komorę pływakową to raczej 2 gen nie wsadzisz. | nigdzie nie napisałem że to jest 2-ga generacja.Późniejsze systemy do gaźników miały przełącznik 3 pozycyjny umożliwiający opróżnienie komory pływakowej ale nie posiadały dodatkowego czerwonego przycisku dodatkowej dawki gazu.Tą dodatkową dawkę ustawiało się najczęściej potencjometrem z tyłu centralki.NA POTWIERDZENIE |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2011, 00:36
|
|
|
lordabarth napisał/a: | wladeczek22, ma racje były późniejsze instalacje "sterowane" elektronicznie i dawka był podawana w zależności od obrotów silnika a nie jak w pierwszych instalacjach podciśnieniem. | no to się nie zrozumieliśmy |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|