Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zbyt duże zużycie LPG
Autor Wiadomość
yazu2 
witamy nowego


Wiek: 52
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 8
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-01-2008, 20:09   zbyt duże zużycie LPG

Cześc!
a ja mam taki problem z gazem-pali mi tak z 18l/100km...
sprawdzam to z miesiąc czasu,regulacja nic nie dała :(
Wyczytałem tu gdzies na forum,jak ktos pytał o sondę,że to może być czujnik temperatury
(miszko to pisał-chyba),ten na kolektorze ssącym-niebieska wtyka;
tylko teraz pytanie jaki FT 80 045,czy FT 80 046-patrzyłem w katalogu.
Mam coś podobnego-z grubym gwintem.
pomóżcie coś bo ja :sciana:
z góry dzięki!!!!!
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-01-2008, 21:25   Re: zbyt duże zużycie LPG

yazu2 napisał/a:
Cześc!
a ja mam taki problem z gazem-pali mi tak z 18l/100km...
sprawdzam to z miesiąc czasu,regulacja nic nie dała :(
Wyczytałem tu gdzies na forum,jak ktos pytał o sondę,że to może być czujnik temperatury
(miszko to pisał-chyba),ten na kolektorze ssącym-niebieska wtyka;
tylko teraz pytanie jaki FT 80 045,czy FT 80 046-patrzyłem w katalogu.
Mam coś podobnego-z grubym gwintem.
pomóżcie coś bo ja :sciana:
z góry dzięki!!!!!


Kolego jak masz instalacje mieszalnikową [ z mikserem] I lub II generacji to czujnik temp. dający wskazania komp. od wtrysku o który pytasz nie ma nic do spalania.

Napisz coś więcej o swojej instalacji to pomogę, tak to wróżenie z fusów...

pzdr.Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-01-2008, 21:37   

...a może po prostu stan twojej instalacji jest już taki - najprostsza przyczyna - wyjechane membrany reduktora, sam reduktor nie czyszczony, nie regenerowany... wyregulujesz owszem mieszankę na nich jakoś, ale spalanie będzie piękne....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
yazu2 
witamy nowego


Wiek: 52
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 8
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-01-2008, 11:30   

No tak,chcę pomocy,a o szczegółach nic....nowi tak mają...... :?
Instalacja jaka?aż tak się nie znam,ale mam monowtrysk,czy jakoś tak,reduktor jest,owszem nie czyszczony i nie regenerowany,inst.ma 3 lata;
Mieszalnik jest,poszukam papierów to podam parametry-szczegóły,ale to chyba tomasetti,czy coś takiego :roll:
Ja sie nie upieram przy tym czujniku,ale dlaczego zapala mi sie kontrolka wtryskiwacza?
czasem gaśnie przy wyłączeniu zapłonu,czasem po uruchomieniu świeci nadal;
czy ona w ogóle ma cos wspólnego z tym zużyciem LPG?
Nie wiem-może zadaje głupie pytania,ale mechanikiem to ja nie jestem-nie mniej jednak problem jest i usiłuję go rozwiązać,a pojechac do dobrego fachowca owszem można,tylko że tych co znam,to czarodzieje i znachorzy.....
Spróbuje podać parę szczegółów o inst. po południu....hej!
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-01-2008, 11:38   

Podaj więciej informacji, co to za interfejs, jaki reduktor.

Jeżeli Ci się pali kontrolka wtrysku, to widocznie podczas odłączenia Pb i przełączeniu na LPG coś nie jest tak.
Gdy silnik pracuje na LPG, to prawidłowo wykonana instalacja w tym momencie "oszukuje" wskazania sondy lambda, poprzez zastosowanie emulatora tejże sondy. Czasami "gazownicy" szli w koszty i montowali przy wtryskach zwykłą instalację, najprościej, co niestety ma takie efekety, że z czasem komputer auta głupieje, sonda ma inne odczyty i stąd rodzą się problemy.

Tak poza dużym spalaniem auto jeździ normalnie?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
yazu2 
witamy nowego


Wiek: 52
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 8
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-01-2008, 15:57   

Reduktor Ml-GAS E4-67R-0194015.
zawór g.ML-GAS.
Centralka STAG 2-W.
Układ el. STAG 2-L
tyle w papierach....
Auto tak chodzi jakby "dudniło' kojarzy mi sie to z praca na ssaniu,nawet jak zagrzany;
Słabe też było,ale po regulacji jakoś lepiej;
A jeśli chodzi o tą kontrolke,to ona zapalała się i wcześniej,ale ze zużyciem gazu nie miało to nic wspólnego-mam chyba do czynienia z 2 problemami...
Byłem na resecie komputera i po tym parę dni było ok.-potem to samo-myślę,że nie usunęli przyczyny problemu....tyle o kontrolce.

Rozumiem,że LPG to co innego,a PB to inne zasilanie-więc ani sonda,ani czujnik nie mają wpływu na spalanie gazu-czy tak Panowie?

SZACUN!!!
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-01-2008, 17:57   

hmm.. skoro po resecie jesteś pewien (jesteś?) było ok i spalanie normalne (a było?) to może coś z instalką - emulator sondy się psuje albo coś nie łączy... szukałeś najprawdopodobniej czarnego plastikowego pudełeczka z napisem lambda emulator? może to pierdoła jakaś w stylu wtyczki zaśniedziałej? pasowałoby to do kontrolki co raz świeci raz nie ...

a na benzynie jest wszystko OK? czy nie?

STAG to popularne butle, centralki też chyba STAG robił, ale to nieistotne...

za to ML Gas nie słyszałem... możliwe, że to tylko z zewnątrz naklejka kogoś kto zakładał lub dystrybutora, coś jak np z Krakowa AGC robił, a pod naklejką masz prawdziwe dane co to masz... na przykład Lovato.. a może Tomasetto jak mówisz? (jeśli ktoś Ci tak powiedział...)... może po fotce reduktora ktoś zajarzy jaki masz... a co do jego regeneracji i czyszczenia to warto bo małym kosztem zawsze zyskasz nieco na spalaniu i dynamice... ale to po doprowadzneiu instalacji wpierw do porządku na tym co masz... skoro czasem działa ok...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
yazu2 
witamy nowego


Wiek: 52
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 8
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-01-2008, 21:00   

Dzięki UNKNOWN!!!
poszukam,pomyślę,przynajmniej coś już wiem....
ale skoro zawory "tomasetto",to może i reszta;
mówisz,że wtyka-to możliwe,bo jak wytłumaczyć to kiedy kontrolka gaśnie,gdy auto podskoczy na dołku?-też tego nie rozumiem.
po resecie było ok.już dawno to robiłem zresztą...(chodzi o kontrolkę);
z tym spalaniem mam problem od niedawna- :sciana:
POZDRO!
_________________
TEMPRA 1.4SW+LPG,'95-White
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-01-2008, 21:56   

a reset możesz zrobić sobie sam za darmo, poszukaj na forum - odłączas klemy od akumulatora, wciskasz hamulec najlepiej na jakąś chwilę by resztki ładuknu z pojemności w instalacji się rozładowały, potem podłączasz na nowo i jest po resecie tylko po odpaleniu auta komp się musi na nowo nauczyć, czyli bodajże musisz go zostawić po zapaleniu na jałowym na kilka minut nim się nagrzeje porządnie, nie przegazowywać ani nic, niech sobie od zera chodzi i się nauczy... jakoś takoś, poszukaj jeszcze w razie czego po forum...

to co do resetu... a co do kontrolki - jak miga na dziurach - samo się nasuwa, że gdzieś coś nie łączy...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
yazu2 
witamy nowego


Wiek: 52
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 8
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-01-2008, 19:41   

No z resetem to spoko,ja to mam opanowane,ale z wersją,że trzeba przekręcić pokrętło świateł-chodzi o odbiornik,tak jak mówisz :)
Reduktor mam na pewno ML-Gas-made in Italy,żadnych naklejek itp.-taka firma,też nie słyszałem :)
Jeśli chodzi o membrany,to mam zrobione na instalacji ok.50tys.-a z tego co wiem to można zrobić 100tys.więc chyba jeszcze dobre...:)
A Ty jak mówisz do mnie "emulator sondy lambda"-to tak jak bym hebrajskiego słuchał i ani w ząb;)
pozdro!!!
_________________
TEMPRA 1.4SW+LPG,'95-White
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-01-2008, 21:15   

heh... więc co do końcówki:
na benzynie - sprawna sonda lambda (bada współczynnik lambda spalin, by elektronika od silnika wiedziała czy skład mieszanki jest ok) jest czujnikiem zmieniającym swą wartość mierzoną, by elektronika działała ok;
za to na lpg - nie jedziesz na benzynie, elektronika od benzyny jest odłączona w większości, wraz z wyłączeniem sondy lambda, sonda jest też nieużywana, ale część 'ogólnej' elektroniki i tak domaga się odczytów z sondy; obchodzi się to w ten sposób, że zakłada się emulator sondy lamba który 'zmyśla/przygotowuje' odczyty z sondy, zupełnie jakby pracowała i na czas jazdy na lpg to z niego wartość do elektroniki drutkami idzie a nie z prawdziwej sondy... emulator sondy lambda to więc zazwyczaj czarne plastikowe pudełeczko z napisem 'lambda emulator', elektroniką w środku i drutami na zewnątrz...

tylko tak to mogę streścić..a czemu tak jest i jak jest dokładnie naprawdę, to chyba nie chcesz wiedzieć :P
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
yazu2 
witamy nowego


Wiek: 52
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 8
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-01-2008, 18:24   

Unknown!-teraz kumam,jaśniej nie można rzeczywiście;)
Dzięki jeszcze raz serdeczne...... :D

** Dodano: 09-02-2008, 19:37 **
Witam! jeszcze raz ja:
chciałbym zamknąć ten temat dużego zużycia-
instalacja w aucie została przejrzana,wymieniony filtr gazu,przeczyszczony reduktor;
spalanie spadło o połowę...
wnioski proste:trzeba zaglądać częściej do w/w elementów,a nie jak ja....
Dziękuje serdecznie wszystkim,którzy zechcieli mnie naprowadzić na dobry trop,odezwali się na tym temacie usiłując mi pomóc-mimo niewielkiej ilości danych:)
Pozdrawiam Was gorąco-oby jak najmniej problemów z fiaciorami:D
_________________
TEMPRA 1.4SW+LPG,'95-White
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load