|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
3000obr/min przy 100km/h ?! |
Autor |
Wiadomość |
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2005, 15:47
|
|
|
Jacacenty napisał/a: | Wy naprawdę rzadko kręcicie silniki do granic wytrzymałości..? Aż nie chce mi się wierzyć... |
Bo przy normalnej jeżdzie nie ma takiej potrzeby. Oczywiście jak trzeba depnąć to nie żałuje silnikowi obrotów, ciągne go tak do 6 tyś. Najlepsze jest to, że w gaźnikowcach nie ma odcięcia obrotów, raz na dwójce dokręciłem do 7 tyś., ale więcej się bałem, szkoda silnika. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-03-2005, 16:56
|
|
|
Ja mam przy 3k obr/min 110-120 .
Mam tez inna skrzynie, a sam silnik ma nizej polozony moment obrotowy.
Ale moment to nie wszystko. Liczy sie jego PRZEBIEG i na jego podstawie mozna ocenic, czy silnik wymaga wysokich obrotow czy nie.
Np. taki alfowski 2.5 v6. Max moment ma ponad 5 tys obr.
Ale duza czesc ma przy 2 tys. Tak duza, ze ludzie w swoich mocarnych tdi, nie wiedza co sie dzieje, jak przyspiesza sie jadac nawet 2-3 tys obr:).
A co do zaworow...
Inna bedzie charakterystyka- 16v bedzie chcial byc krecony. Ale nie mozna powiedziec, ze bedzie mu zle. On po prostu lubi wysokie obroty.
Autka wloskie lubia obroty i tu sie zgodze.
W wielu samochodach przy 5 tys slychac "zostaw mnie... aaaa, zaraz mnie wykonczysz".
Czasami dodam troszke gazu, temperowka zaczyna przyspieszac... i ciagle wkreca sie na obroty. Ona stara sie mowie "jeszcze, jeszcze". Nie wiem, czy moja tempra ma ogranicznik... bo kiedys wkrecilem ja na 6600 (tak to bylo Radzio?) i nic sie nie dzialo... dalej wchodzila... ale zdrowy rozsadek powiedzial, bym dal spokoj-> to nie alfy, ktore maja ogranicznik przy 7300 .
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-03-2005, 18:45
|
|
|
romano napisał/a: | Jacacenty napisał/a: | Wy naprawdę rzadko kręcicie silniki do granic wytrzymałości..? Aż nie chce mi się wierzyć... |
Bo przy normalnej jeżdzie nie ma takiej potrzeby. Oczywiście jak trzeba depnąć to nie żałuje silnikowi obrotów, ciągne go tak do 6 tyś. Najlepsze jest to, że w gaźnikowcach nie ma odcięcia obrotów, raz na dwójce dokręciłem do 7 tyś., ale więcej się bałem, szkoda silnika. |
Ja Romano na 2 biegu do 90 km /h doszłem ,max 190 km/h ciekawe ile jak zrobie silnik pójdzie??? |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2005, 23:07
|
|
|
Cytat: | Ja Romano na 2 biegu do 90 km /h doszłem ,max 190 km/h ciekawe ile jak zrobie silnik pójdzie??? |
Grafit, to zależy jakie mody planujesz w silniku. Bo jeżeli chcesz tylko doprowadzić głowicę do stanu fabrycznego to za wiele bym sie nie spodziewał.
Jak już będziesz robił głowicę to warto by przynajmniej zrobić gniazda na 3 kąty i zmodyfikować zawory. Do tego planowanie głowicy, prowadnice zaworów zrobione na stożek i poprawione kanały w głowicy plus pasowanie do kolektorów, a jeszcze jakbyś dał inny wałek rozrządu, to wtedy zmiany naprawdę mogą przynieść konkretne korzyści
A żeby sie przekonać co to da to najlepiej przed i po pojechać na hamownie. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-03-2005, 07:25
|
|
|
U mnie odcięcie nastepuje przy 80-82 km/h na 2gim biegu - niestety nie mam obrotka :( |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-03-2005, 16:48
|
|
|
Basteq napisał/a: | U mnie odcięcie nastepuje przy 80-82 km/h na 2gim biegu - niestety nie mam obrotka :( |
Na II-ce przy 80km/h zaczyna sie pomaranczowe pole, na III przy 120km/h.
IV mam krotka. Jeszcze nie udalo mi sie dojsc do odciecia. A moze nie mam?:)
Pozatym troszke balbym sie krecic do 7 tys moja wloszke .
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-03-2005, 17:30
|
|
|
romano napisał/a: | Cytat: | Ja Romano na 2 biegu do 90 km /h doszłem ,max 190 km/h ciekawe ile jak zrobie silnik pójdzie??? |
Grafit, to zależy jakie mody planujesz w silniku. Bo jeżeli chcesz tylko doprowadzić głowicę do stanu fabrycznego to za wiele bym sie nie spodziewał.
Jak już będziesz robił głowicę to warto by przynajmniej zrobić gniazda na 3 kąty i zmodyfikować zawory. Do tego planowanie głowicy, prowadnice zaworów zrobione na stożek i poprawione kanały w głowicy plus pasowanie do kolektorów, a jeszcze jakbyś dał inny wałek rozrządu, to wtedy zmiany naprawdę mogą przynieść konkretne korzyści
A żeby sie przekonać co to da to najlepiej przed i po pojechać na hamownie. |
No i nie można zapomnieć, przy takich modyfikacjach o układzie wydechowym, dolotowym no i wysterowaniu tego wszystkiego na hamowni!
A jakby dorzucić nowy kolektory ssący z dwoma gaźnikami to fiu... fiu... latałaby jak wściekła
PS. Grafit jak będziesz robił głowicę, to nie rób jej na serię tylko oddaj do przydłubania, żeby poprawili fabryką albo poszli jeszcze dalej!!
Ale daremne są moje słowa, wkońcu Ty wolisz serię
POZDRO |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-03-2005, 17:44
|
|
|
Kamitchi napisał/a: | Basteq napisał/a: | U mnie odcięcie nastepuje przy 80-82 km/h na 2gim biegu - niestety nie mam obrotka :( |
Na II-ce przy 80km/h zaczyna sie pomaranczowe pole, na III przy 120km/h.
IV mam krotka. Jeszcze nie udalo mi sie dojsc do odciecia. A moze nie mam?:)
Pozatym troszke balbym sie krecic do 7 tys moja wloszke .
pzdr. |
a ja na dwójce pociskam 120 |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-03-2005, 19:13
|
|
|
Nie przy zmianach tego typu !! zgadza się lubie serie co widać po temprze nie ma zadnego kiczu dodanego .Co do zmian głowiczke zrobie na pewno ,i bedzie poprawiona fabryka.
Co do wydechu narazie jest końcowy sportowy przelotowy , po głowicy dam strumienice w miejsce srodkowego tłumika .Wiem że warto by jeszcze kolektor zrobić ale jest to dosc kosztowne.Co do wydechu bedzie następujący ;
Zamiast srodkowego strumienica, zamiast koncowego przelotowiec i narazie tyle ze zmian .
Dolot był z taką rurą jak raku masz zakończony stożkiem ale wróciłem do seri z kilku przyczyn.
Dolotu nie zmienie .Bo to mało co daje jak gaźnik jest w seri jak mój |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-03-2005, 19:35
|
|
|
ego napisał/a: | Kamitchi napisał/a: | Basteq napisał/a: | U mnie odcięcie nastepuje przy 80-82 km/h na 2gim biegu - niestety nie mam obrotka :( |
Na II-ce przy 80km/h zaczyna sie pomaranczowe pole, na III przy 120km/h.
IV mam krotka. Jeszcze nie udalo mi sie dojsc do odciecia. A moze nie mam?:)
Pozatym troszke balbym sie krecic do 7 tys moja wloszke .
pzdr. |
a ja na dwójce pociskam 120 |
Aleeeee masz dlugie biegi .
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-03-2005, 23:52
|
|
|
tempra-grafitmetalic napisał/a: | Wiem że warto by jeszcze kolektor zrobić ale jest to dosc kosztowne.
Zamiast srodkowego strumienica, zamiast koncowego przelotowiec i narazie tyle ze zmian
Dolot był z taką rurą jak raku masz zakończony stożkiem ale wróciłem do seri z kilku przyczyn. |
Wartoby zrobić kolektor, masz rację, ale jak nie ma kasy, to można go poprostu poprawić! Wystarczy usunąć nierówności i ranty, wypolerować go w odpowiedni sposób i do tego jeszcze dokładnie spasować z otworami!
Strumienicy naprawdę nie wsadzaj, mija się z celem, lepiej w tej samej cenie wsadzić tam przelotowy tłumik! No i co ważne troszkę powiększyć srednicę rur (wsadzić większe)
Dolot powietrza też musi mieć lepszy!! Powiedz, dlaczego zdjąłeś tamten?
Ja już ze swoim nie mam problemów, usterka naprawiona! |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-03-2005, 20:16
|
|
|
Cytat: | Wartoby zrobić kolektor, masz rację, ale jak nie ma kasy, to można go poprostu poprawić! Wystarczy usunąć nierówności i ranty, wypolerować go w odpowiedni sposób i do tego jeszcze dokładnie spasować z otworami! |
Jak musiałem wymienić kolektor(urwana szpilka) to zakupiłem używkę, i nie było wyjścia, żebym go nie dłubnął. Niestety roboty jest od cholery, wiadomo żeliwo jest twarde i trudno obrabialne. Co innego z głowicą i kolektorem ssącym tu sprawa z obróbką jest dużo łatwiejsza
Cytat: | Strumienicy naprawdę nie wsadzaj, mija się z celem, lepiej w tej samej cenie wsadzić tam przelotowy tłumik! No i co ważne troszkę powiększyć srednicę rur (wsadzić większe) |
Co do strumienicy to racja nie warto się pakować, podobnie ma się sprawa z powiększaniem średnicy rur w silniku wolnossącym, radziłbym uważać, nie zawsze większe jest lepsze.
Co do środkowego, nie jestem pewien ale chyba w większości seryjnych rozwiązań jest on przeletowy(może ktoś go rozcinał, to by potwierdził albo zaprzeczył) |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Remi
Wiek: 37 Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 27 Skąd: Slesin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-12-2005, 23:23
|
|
|
A wracajac do odciec... to na Pb jest na koncu czerwonego pola , a na gazie kiedys mi sie skala skonczyla i brak zachamowan, na szczescie zdazylem zdjac noge z gazu, bo zobaczylbym latajaca głowice ( dzialanie bylo niecelowe, tzn to przekrecenie... bo nie wiedzialem ze nie ma zadnego ograniczenia) silnik 1.6ie |
_________________ Tipo 1.6 i.e. `94 LPG |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-12-2005, 23:39
|
|
|
Znowu odgrzewasz stare kotlety
na gazie jak pewnie nie masz zadnej elektroniki to jak ci niby ma odciac ??
dopiero w instalkach z jednostkami sterujacymi moze byc odciecie a i tak czesto nie ma, a generalnie gaz musi byc mocno podlany na wysokich obrotach, z kolei czesto parownik wtedy nie wyrabia, podaje za uboga mieszanke i dochodzi do tragedii. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
piotras
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 260 Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-12-2005, 00:28
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | Znowu odgrzewasz stare kotlety |
A czemu nie ?, jak ktos uwaza, ze ma cos ciekawego do powiedzenia to lepsze to niz
zakladac nowy temat.
Wracajac do obrotow. Ja kiedys chcialem sprawdzic do ilu kreci sie silnik. Na luzie wcisnalem
gaz do dechy i jak zobaczylem 7tys na obrotomierzu to sie wystraszylem ze zaraz silnik
odfrunie i puscilem noge z gazu Tak wiec nie wiem dokladnie jakie jest maksimum
Troche denerwowalo mnie na poczatku to 3tys juz przy 100km/h, uwazalem ze za duzo,
jednak jak zobaczylem, ze w nowej Corolli jest podobnie uspokoilem sie ze tak po prostu
niektore samochody maja |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-12-2005, 13:03
|
|
|
Remi napisał/a: | A wracajac do odciec... to na Pb jest na koncu czerwonego pola , a na gazie kiedys mi sie skala skonczyla i brak zachamowan, na szczescie zdazylem zdjac noge z gazu, bo zobaczylbym latajaca głowice ( dzialanie bylo niecelowe, tzn to przekrecenie... bo nie wiedzialem ze nie ma zadnego ograniczenia) silnik 1.6ie |
Bo na PB odcinany jest wtrysk a na gazie nie ma co odcinać stąd nie ma ogranicznika, bo zapłon działa cały czas.
A swoją drogą ciekawe do ilu obr/min digiplex ma mapy ? |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-12-2005, 18:11
|
|
|
piotras napisał/a: | ze w nowej Corolli jest podobnie uspokoilem sie ze tak po prostu
niektore samochody maja |
Tez kiedys z ciekawosci patrzylem w innych autach. I prawie wszystkei auta maja przy ~100km/h okolo 2900-3000tys. obrotow.
romano napisał/a: | A swoją drogą ciekawe do ilu obr/min digiplex ma mapy ? |
No co noga do oporu i czekaj ... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-12-2005, 20:37
|
|
|
miszko napisał/a: | No co noga do oporu i czekaj ... |
....a jak się nie doczekam to na forum będzie kolejne pożegnanie z Tipem. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-12-2005, 01:38
|
|
|
Digiplex wyprzedza chyba do okolic mocy maksymalnej czyli ok 6000...
...pozniej pozostaje taki sam na maxa wyprzedzony, ale jak jest staly to im wieksze obroty tym spaliny zaczna powoli gonic tlok zamiast go napedzac, jak to sie po czasem okresla.
Jakby tak byly ostrzejsze seryjnie waleczki oraz zaplon dalej wyprzedzajacy sie, to auto wkrecaloby sie prawie jak Hondowski bseries do rzedu 8tysi, jednak zmniejszyloby to mocno trwalosc jednostki a w praktyce dawalo tylko przedluzenie biegu, wymagajace umiejetnego uzycia. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|