Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
3000obr/min przy 100km/h ?!
Autor Wiadomość
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-03-2005, 15:47   

Jacacenty napisał/a:
Wy naprawdę rzadko kręcicie silniki do granic wytrzymałości..? Aż nie chce mi się wierzyć...


Bo przy normalnej jeżdzie nie ma takiej potrzeby. Oczywiście jak trzeba depnąć to nie żałuje silnikowi obrotów, ciągne go tak do 6 tyś. Najlepsze jest to, że w gaźnikowcach nie ma odcięcia obrotów, raz na dwójce dokręciłem do 7 tyś., ale więcej się bałem, szkoda silnika.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-03-2005, 16:56   

Ja mam przy 3k obr/min 110-120 :) .
Mam tez inna skrzynie, a sam silnik ma nizej polozony moment obrotowy.
Ale moment to nie wszystko. Liczy sie jego PRZEBIEG i na jego podstawie mozna ocenic, czy silnik wymaga wysokich obrotow czy nie.
Np. taki alfowski 2.5 v6. Max moment ma ponad 5 tys obr.
Ale duza czesc ma przy 2 tys. Tak duza, ze ludzie w swoich mocarnych tdi, nie wiedza co sie dzieje, jak przyspiesza sie jadac nawet 2-3 tys obr:).
A co do zaworow...
Inna bedzie charakterystyka- 16v bedzie chcial byc krecony. Ale nie mozna powiedziec, ze bedzie mu zle. On po prostu lubi wysokie obroty.
Autka wloskie lubia obroty i tu sie zgodze.
W wielu samochodach przy 5 tys slychac "zostaw mnie... aaaa, zaraz mnie wykonczysz".


Czasami dodam troszke gazu, temperowka zaczyna przyspieszac... i ciagle wkreca sie na obroty. Ona stara sie mowie "jeszcze, jeszcze". Nie wiem, czy moja tempra ma ogranicznik... bo kiedys wkrecilem ja na 6600 (tak to bylo Radzio?) i nic sie nie dzialo... dalej wchodzila... ale zdrowy rozsadek powiedzial, bym dal spokoj-> to nie alfy, ktore maja ogranicznik przy 7300 :) .


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-03-2005, 18:45   

romano napisał/a:
Jacacenty napisał/a:
Wy naprawdę rzadko kręcicie silniki do granic wytrzymałości..? Aż nie chce mi się wierzyć...


Bo przy normalnej jeżdzie nie ma takiej potrzeby. Oczywiście jak trzeba depnąć to nie żałuje silnikowi obrotów, ciągne go tak do 6 tyś. Najlepsze jest to, że w gaźnikowcach nie ma odcięcia obrotów, raz na dwójce dokręciłem do 7 tyś., ale więcej się bałem, szkoda silnika.




Ja Romano na 2 biegu do 90 km /h doszłem ,max 190 km/h ciekawe ile jak zrobie silnik pójdzie??? :lol:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-03-2005, 23:07   

Cytat:
Ja Romano na 2 biegu do 90 km /h doszłem ,max 190 km/h ciekawe ile jak zrobie silnik pójdzie???


Grafit, to zależy jakie mody planujesz w silniku. Bo jeżeli chcesz tylko doprowadzić głowicę do stanu fabrycznego to za wiele bym sie nie spodziewał.
Jak już będziesz robił głowicę to warto by przynajmniej zrobić gniazda na 3 kąty i zmodyfikować zawory. Do tego planowanie głowicy, prowadnice zaworów zrobione na stożek i poprawione kanały w głowicy plus pasowanie do kolektorów, a jeszcze jakbyś dał inny wałek rozrządu, to wtedy zmiany naprawdę mogą przynieść konkretne korzyści :D
A żeby sie przekonać co to da to najlepiej przed i po pojechać na hamownie.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-03-2005, 07:25   

U mnie odcięcie nastepuje przy 80-82 km/h na 2gim biegu - niestety nie mam obrotka :( :(
_________________
Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi
     Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-03-2005, 16:48   

Basteq napisał/a:
U mnie odcięcie nastepuje przy 80-82 km/h na 2gim biegu - niestety nie mam obrotka :( :(


Na II-ce przy 80km/h zaczyna sie pomaranczowe pole, na III przy 120km/h.
IV mam krotka. Jeszcze nie udalo mi sie dojsc do odciecia. A moze nie mam?:)
Pozatym troszke balbym sie krecic do 7 tys moja wloszke :) .

pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-03-2005, 17:30   

romano napisał/a:
Cytat:
Ja Romano na 2 biegu do 90 km /h doszłem ,max 190 km/h ciekawe ile jak zrobie silnik pójdzie???


Grafit, to zależy jakie mody planujesz w silniku. Bo jeżeli chcesz tylko doprowadzić głowicę do stanu fabrycznego to za wiele bym sie nie spodziewał.
Jak już będziesz robił głowicę to warto by przynajmniej zrobić gniazda na 3 kąty i zmodyfikować zawory. Do tego planowanie głowicy, prowadnice zaworów zrobione na stożek i poprawione kanały w głowicy plus pasowanie do kolektorów, a jeszcze jakbyś dał inny wałek rozrządu, to wtedy zmiany naprawdę mogą przynieść konkretne korzyści :D
A żeby sie przekonać co to da to najlepiej przed i po pojechać na hamownie.

No i nie można zapomnieć, przy takich modyfikacjach o układzie wydechowym, dolotowym no i wysterowaniu tego wszystkiego na hamowni!
A jakby dorzucić nowy kolektory ssący z dwoma gaźnikami to fiu... fiu... latałaby jak wściekła :twisted:

PS. Grafit jak będziesz robił głowicę, to nie rób jej na serię tylko oddaj do przydłubania, żeby poprawili fabryką albo poszli jeszcze dalej!! :D

Ale daremne są moje słowa, wkońcu Ty wolisz serię :( :D :D
POZDRO
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-03-2005, 17:44   

Kamitchi napisał/a:
Basteq napisał/a:
U mnie odcięcie nastepuje przy 80-82 km/h na 2gim biegu - niestety nie mam obrotka :( :(


Na II-ce przy 80km/h zaczyna sie pomaranczowe pole, na III przy 120km/h.
IV mam krotka. Jeszcze nie udalo mi sie dojsc do odciecia. A moze nie mam?:)
Pozatym troszke balbym sie krecic do 7 tys moja wloszke :) .

pzdr.


a ja na dwójce pociskam 120 8)
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-03-2005, 19:13   

Nie przy zmianach tego typu !! zgadza się lubie serie co widać po temprze nie ma zadnego kiczu dodanego .Co do zmian głowiczke zrobie na pewno ,i bedzie poprawiona fabryka.

Co do wydechu narazie jest końcowy sportowy przelotowy , po głowicy dam strumienice w miejsce srodkowego tłumika .Wiem że warto by jeszcze kolektor zrobić ale jest to dosc kosztowne.Co do wydechu bedzie następujący ;
Zamiast srodkowego strumienica, zamiast koncowego przelotowiec i narazie tyle ze zmian .
Dolot był z taką rurą jak raku masz zakończony stożkiem ale wróciłem do seri z kilku przyczyn.
Dolotu nie zmienie .Bo to mało co daje jak gaźnik jest w seri jak mój
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-03-2005, 19:35   

ego napisał/a:
Kamitchi napisał/a:
Basteq napisał/a:
U mnie odcięcie nastepuje przy 80-82 km/h na 2gim biegu - niestety nie mam obrotka :( :(


Na II-ce przy 80km/h zaczyna sie pomaranczowe pole, na III przy 120km/h.
IV mam krotka. Jeszcze nie udalo mi sie dojsc do odciecia. A moze nie mam?:)
Pozatym troszke balbym sie krecic do 7 tys moja wloszke :) .

pzdr.


a ja na dwójce pociskam 120 8)


Aleeeee masz dlugie biegi :P .


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-03-2005, 23:52   

tempra-grafitmetalic napisał/a:
Wiem że warto by jeszcze kolektor zrobić ale jest to dosc kosztowne.
Zamiast srodkowego strumienica, zamiast koncowego przelotowiec i narazie tyle ze zmian
Dolot był z taką rurą jak raku masz zakończony stożkiem ale wróciłem do seri z kilku przyczyn.


Wartoby zrobić kolektor, masz rację, ale jak nie ma kasy, to można go poprostu poprawić! Wystarczy usunąć nierówności i ranty, wypolerować go w odpowiedni sposób i do tego jeszcze dokładnie spasować z otworami!

Strumienicy naprawdę nie wsadzaj, mija się z celem, lepiej w tej samej cenie wsadzić tam przelotowy tłumik! No i co ważne troszkę powiększyć srednicę rur (wsadzić większe)

Dolot powietrza też musi mieć lepszy!! Powiedz, dlaczego zdjąłeś tamten?
Ja już ze swoim nie mam problemów, usterka naprawiona!
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-03-2005, 20:16   

Cytat:
Wartoby zrobić kolektor, masz rację, ale jak nie ma kasy, to można go poprostu poprawić! Wystarczy usunąć nierówności i ranty, wypolerować go w odpowiedni sposób i do tego jeszcze dokładnie spasować z otworami!

Jak musiałem wymienić kolektor(urwana szpilka) to zakupiłem używkę, i nie było wyjścia, żebym go nie dłubnął. Niestety roboty jest od cholery, wiadomo żeliwo jest twarde i trudno obrabialne. Co innego z głowicą i kolektorem ssącym tu sprawa z obróbką jest dużo łatwiejsza :D

Cytat:
Strumienicy naprawdę nie wsadzaj, mija się z celem, lepiej w tej samej cenie wsadzić tam przelotowy tłumik! No i co ważne troszkę powiększyć srednicę rur (wsadzić większe)

Co do strumienicy to racja nie warto się pakować, podobnie ma się sprawa z powiększaniem średnicy rur w silniku wolnossącym, radziłbym uważać, nie zawsze większe jest lepsze.
Co do środkowego, nie jestem pewien ale chyba w większości seryjnych rozwiązań jest on przeletowy(może ktoś go rozcinał, to by potwierdził albo zaprzeczył)
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Remi 



Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 27
Skąd: Slesin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-12-2005, 23:23   

A wracajac do odciec... to na Pb jest na koncu czerwonego pola , a na gazie kiedys mi sie skala skonczyla i brak zachamowan, na szczescie zdazylem zdjac noge z gazu, bo zobaczylbym latajaca głowice ( dzialanie bylo niecelowe, tzn to przekrecenie... bo nie wiedzialem ze nie ma zadnego ograniczenia) silnik 1.6ie
_________________
Tipo 1.6 i.e. `94 LPG
  
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-12-2005, 23:39   

Znowu odgrzewasz stare kotlety

na gazie jak pewnie nie masz zadnej elektroniki to jak ci niby ma odciac ??
dopiero w instalkach z jednostkami sterujacymi moze byc odciecie a i tak czesto nie ma, a generalnie gaz musi byc mocno podlany na wysokich obrotach, z kolei czesto parownik wtedy nie wyrabia, podaje za uboga mieszanke i dochodzi do tragedii.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
piotras 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 260
Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-12-2005, 00:28   

Pele_Tipo napisał/a:
Znowu odgrzewasz stare kotlety

A czemu nie ?, jak ktos uwaza, ze ma cos ciekawego do powiedzenia to lepsze to niz
zakladac nowy temat.

Wracajac do obrotow. Ja kiedys chcialem sprawdzic do ilu kreci sie silnik. Na luzie wcisnalem
gaz do dechy i jak zobaczylem 7tys na obrotomierzu to sie wystraszylem ze zaraz silnik
odfrunie i puscilem noge z gazu :) Tak wiec nie wiem dokladnie jakie jest maksimum
Troche denerwowalo mnie na poczatku to 3tys juz przy 100km/h, uwazalem ze za duzo,
jednak jak zobaczylem, ze w nowej Corolli jest podobnie uspokoilem sie ze tak po prostu
niektore samochody maja
     assistance
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-12-2005, 13:03   

Remi napisał/a:
A wracajac do odciec... to na Pb jest na koncu czerwonego pola , a na gazie kiedys mi sie skala skonczyla i brak zachamowan, na szczescie zdazylem zdjac noge z gazu, bo zobaczylbym latajaca głowice ( dzialanie bylo niecelowe, tzn to przekrecenie... bo nie wiedzialem ze nie ma zadnego ograniczenia) silnik 1.6ie

Bo na PB odcinany jest wtrysk a na gazie nie ma co odcinać stąd nie ma ogranicznika, bo zapłon działa cały czas.
A swoją drogą ciekawe do ilu obr/min digiplex ma mapy ?
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-12-2005, 18:11   

piotras napisał/a:
ze w nowej Corolli jest podobnie uspokoilem sie ze tak po prostu
niektore samochody maja

Tez kiedys z ciekawosci patrzylem w innych autach. I prawie wszystkei auta maja przy ~100km/h okolo 2900-3000tys. obrotow.


romano napisał/a:
A swoją drogą ciekawe do ilu obr/min digiplex ma mapy ?

No co noga do oporu i czekaj ... :lol:
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-12-2005, 20:37   

miszko napisał/a:
No co noga do oporu i czekaj ...

....a jak się nie doczekam to na forum będzie kolejne pożegnanie z Tipem.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-12-2005, 01:38   

Digiplex wyprzedza chyba do okolic mocy maksymalnej czyli ok 6000...

...pozniej pozostaje taki sam na maxa wyprzedzony, ale jak jest staly to im wieksze obroty tym spaliny zaczna powoli gonic tlok zamiast go napedzac, jak to sie po czasem okresla.

Jakby tak byly ostrzejsze seryjnie waleczki oraz zaplon dalej wyprzedzajacy sie, to auto wkrecaloby sie prawie jak Hondowski bseries do rzedu 8tysi, jednak zmniejszyloby to mocno trwalosc jednostki a w praktyce dawalo tylko przedluzenie biegu, wymagajace umiejetnego uzycia.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load